BREM-1 lennuväljadel

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19196
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

BREM-1 lennuväljadel

Postitus Postitas ruger »

Venemaa iga suurem lennuväli peaks endale saama Rosteci andmetel recovery masina BREM-1. Esimene anti üle Domodedovo lennuväljale.
Moscow's Domodedovo airport acquired a BREM-1 (armored repair and recovery vehicle based on T-72 tank) for emergency situations. Rostec stated that every airport will receive one.
Pilt
https://echo.msk.ru/news/2331089-echo.html
https://hi-tech.mail.ru/news/v-rossijsk ... T-72-foto/
Because heavily armored recovery/combat engineering vehicles are a must have for any peaceful nations airports.

Only reason to have something like this is to clear a runway from UXO after someone hits it with cluster / runway cratering munitions.
https://twitter.com/pmakela1/status/1072118387151654913
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Only reason to have something like this is to clear a runway from UXO after someone hits it with cluster / runway cratering munitions.
Tegemist on raskesoomusmasinaga, mille iva on tõmmata või lükata midagi teelt ära.
Minujaoks jah lõhnab see kahtlaselt WWIII järgi. Või teevad venelased taolisi liigutusi sihilikult hirmutamiseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Miki
Liige
Postitusi: 1322
Liitunud: 28 Jaan, 2015 16:26
Asukoht: puu otsas
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Miki »

Kapten Trumm kirjutas:
Only reason to have something like this is to clear a runway from UXO after someone hits it with cluster / runway cratering munitions.
Tegemist on raskesoomusmasinaga, mille iva on tõmmata või lükata midagi teelt ära.
LUMI...
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Crispy »

Kohustuslik palk ka ikka korralikult ära värvitud 8)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

LUMI...
Lennuväljade talihoolduseks on venelastel masinad ammuilma olemas, sellise tankitaolise, pisikese esisaha ja hiigelsuure kütusekuluga pole see lumetõrje variant kuigi tõepärane. Lisaks mis lumetõrjet niiväga on Moskva lennuväljadel teha (see teema on probleem Põhjas ja Siberis).

Selline aparaat on vajalik eelkõige raskete (lennukite vrakid) või ohtlike (samad kobarpommid) rajalt minema sahkamiseks. Või nt rajalt välja sõitnud lennukite sikutamiseks. Lisaksin veel - rünnakus kannatada saanud lennuraja parandamiseks (purunenud betooni ära sahkamiseks ja augu killustikku täis lükkamiseks. Või on tegemist vene uniformsusega - kui Murmanskis on, siis peab ka Krimmis olema.

Eestis kasutati analoogset, T-55 põhist masinat allveelaeva Lembit kaldale sikutamiseks. Sikutas ära küll.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7191
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Ei tea,kas need masinad,mida pigem võiks nimetada lume ja jääsulatusmasinateks ikka veel Vene kroonus arvel on.Tskalovskis nägin tihti Nõuka kroonu aastatel sellliseid monstrumeid,kus veoautole oli paigaldatud vana reaktiivmootor,mis ühe otsaga oli suunatud maa poole(sealt kus soojus välja tuli).
Need siis suure kiilasjää ohu ajal soojendasid lennurada ja sulatasid võimalikku jääd.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kriku »

Lume koristamise kohta on meil omaette teema: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 39&t=42350

Sellise masina ilmumisest lennuväljale on maailmasõja alguse kohta järeldusi teha IMHO mõnevõrra ennatlik. Kui on ette nähtud, siis on ette nähtud - ja iseenesest ei ole ju ebaloogiline seda ka rahuajaks ette näha? Lennuk võib maandumisel kägarasse panna igal ajal.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas nimetu »

Kui on ette nähtud, siis on ette nähtud - ja iseenesest ei ole ju ebaloogiline seda ka rahuajaks ette näha? Lennuk võib maandumisel kägarasse panna igal ajal.
Selleks oleks palju lihtsam ja odavam ette näha soomustamata puksiirauto. Seda me siin imestamegi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Panen siia selle BREM-1 pildi õiget pidi ka, et näha, kui tõenäoline on lumekoristus taolise pisukese lumesahaga lennurajal.

Pilt

Tegemist on tanki T-72 baasil ehitatud pioneerimasinaga, mis on mõeldud nii T-72 põhiste tankide evakuatsioonimasinaks kui ka tanke saatvaks pioneerimasinaks (nt tõkete lõhkumiseks). Arvestades, et neid masinaid toodeti ca 350 tükki (nõuka tankihordi suurus oli 1991 64 000 masinat, sh uuetüübilisi tanke ca 25 000), siis arusaadavalt pole tegemist kuigi levinud masinaga, mida kuskile "tsiviili kaelast ära saadetakse". St masina hinnalisust arvestades on vähetõenäoline variant "pulli pärast", pigem tasub uurida, et milleks vajalik.

Lihtsalt natuke seda tsiviilkaitse värki vene netimeedias uurinuna ütleks, et tsiviilsektori sõjavalmidus on seal märksa enam teemaks kui meil. Kui tegemist oleks lumekoristusega, siis sobiv lahendus olnuks T-72 tanki veermik (taolisi vedeleb vene laoplatsidel tuhandeid, mitte 350), mille ette on pandud hüdrauliliselt juhitav kahehõlmaline 5 m laiune ka 2 m kõrgune sahk (masina veoomadused võimaldaks seda küll). Antud 3,1 m laiune ja vaevalt meetrikõrgune sahake pole aga kindlasti lume tarbeks, sellega lükatakse palju raskemaid materjale.

Kui natuke oletada, siis võib olla ideeks sõjategevus suurlinnades - lennuväljadele paigutati need seepärast, et need asuvad väljaspool linnu ega seal pole linnadesse lõksu jäämise ohtu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kriku »

nimetu kirjutas:
Kui on ette nähtud, siis on ette nähtud - ja iseenesest ei ole ju ebaloogiline seda ka rahuajaks ette näha? Lennuk võib maandumisel kägarasse panna igal ajal.
Selleks oleks palju lihtsam ja odavam ette näha soomustamata puksiirauto. Seda me siin imestamegi.
Sama võib ju ka sõjaajal teha. Ega siis lennuväli kogu aeg tule all ole - ja kui ongi, puudub selle lagedaks lükkamisel mõte, sest kasutada nagunii ei saa.

Pioneeride kopad jms. on ju ka soomustamata.
Kapten Trumm kirjutas:pigem tasub uurida, et milleks vajalik.
Nõus.
HeiniR
Liige
Postitusi: 2017
Liitunud: 15 Juul, 2008 19:32
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas HeiniR »

Kuidas venelastel lennunduse ja sanktsioonide omavaheline suhe on? Naljaga pooleks pakuks, et vene kehvavõitu tsiviillennunduse juures mõeldakse ehk sellele, et kui reisikatele enam läänest ühel hetkel varuosi ei saa, siis on sagenemas hädamaandumiste jms oht, milliste realiseerumisel võib viidatud masinast rajapuhastamisel tõesti kasu olla...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pioneeride kopad jms. on ju ka soomustamata.
Tsiviilkoppasid kasutavad pioneerimasinatena enamasti vaesed/vaesemad riigid (ka meie).
Rikkamad võivad endale lubada militaarkoppasid, mis on soomustatud ja sõidavad maanteel 100 kmh.
http://www.military-today.com/engineering/hmee.htm
Loomulikult on soomustatud nt ameeriklaste kopad-värgid, mida sõjapiirkonnas (nt Iraak) taktikalises olukorras kasutati.
Kasutamist leidsid nt Fallujah lahingutes ka Abramsi põhised pioneerimasinad, barrikaadide jne lõhkumiseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Walter2 »

Kas see soomuslumelabidas lennutaja katet ära ei lõhu? Mingid jäljed jätab igasugune roomik kõva kattega teele.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Lemet »

Riias polnud paraadijärgselt küll liitlaste eri tüüpi roomikmasinatest sillutisel mingeid hoomatavaid jälgi. Aga seda tehnikat oli seal omajagu.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: BREM-1 lennuväljadel

Postitus Postitas Fucs »

Kõnealune kolakas on väidetavalt mingi "tsiviilvariant", mis tehti Domodedovo lennuvälja eritellimusel.

Тягач для самолетов на базе танка Т‑72 закупят в аэропорт «Домодедово»
16 апреля в 20:31
https://riamo.ru/article/281588/tyagach ... odedovo.xl

Domodedovo Airport Handling transpordiosakonna (vms sellise spetsnazosakonna) boss räägib ülal pandud artiklis 16. aprillil, et masin telliti, kuna see on "unikaalne ja võimeline töötama igas olukorras" ning, et "see võimaldab evakueerida tahnikat, mis vajab pehmest pinnasest väljatõmbamiseks üle 125 tonni tõmbejõudu" ja isegi "широкофюзеляжный двухпалубный самолет" (isand Lemet või ekspert Trumm oskavad seda viimast kindlasti pädevalt eesti keelde panna ja lahti seletada, et mis elukad need sellised on).

Wiki seletab, et need on "wide-body aircraft / a twin-aisle aircraft.... Boeing 747 ; А380 ; McDonnell Douglas MD-12" jms
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist