Martin Peeter kirjutas:Sisuliselt loodi üsna selgemõtteline ähvardus, et Valgevenel keeratakse üldse gaas kinni. Praegu seda veel tehtud ei ole, aga sellega deklareeritakse üsna otse: mingit probleemi pole gaas keset talve üldse kinni keerata, kui Batja ei allu.
Tegelikult on ju sinna Kaliningradi LNG toomine ja selleks tehniliste võimaluste loomine kindlasti kallim ja sel pole mitte mingit majanduslikku mõtet, kui võiks mööda torujuhet pumbata. Kas see on üldse Vene LNG?
Kas ma saan õigesti aru? Seda võiks keegi spetsim seletada.
Mis asi on Vene LNG? Ma ei oska nüüd täpset viidet panna, aga kuskilt saatest on meelde jäänud, et ei ole olemas mingi maa LNG. On gaas, mis kuulub firmadele. Ühesõnaga, riik pumpab oma gaasi terminaali ja müüb selle seal ära. Selle ostab firma, mis on sellele spetsialiseerunud, neid firmasid ei pidanud olema palju, umbes kahe käe sõrmede jagu ja tema müüb selle sinna, kus parasjagu nõudlust on. LNG transiit on konkreetselt lahutatud gaasi tootmisest. LNG vastuvõtuterminaalid ostavad seda vastavalt vajadusele ja konkreetsel ajahetkel müüdava summa eest. näiteks on ameerika terminaal ostnud Jamalist pärit gaasi, kuna see oli tollel ajahetkel neile soodsam. Vene riigitelevisioon lõi küll muidugi lokku, et amid ostavad Vene riigi gaasi, unustades mainida, et peale seda kui gaas laeval, kuulub see juba selle transiidiga tegelevale firmale, mis ei olnud Vene riigi oma. Minu arvates vist üksi neist ei ole seotud kontreetse riigi. Katar ju müüb samamoodi oma gaasi LNG sadamates.
Mis veel? Jamalist pärit LNG on praegu küll konkureerib teistega, aga ainult tänu sellele, et kogu see kompleks ja firmad, mis seal tegutsevad, on maksudest vabastatud, vist veel paar aastat. Seega Vene riigikassa ei saa sealt sentigi. seega ka põhjus, miks firma Novatek nii jõudsalt areneb.