Strelkal, Belkal jt. kosmosekoertel olid küll mähkmed all. Kas need ka sihipärast kasutust leidsid, ei tea. Samas, kui hävituslennukitest rääkida, siis kaua üks hävituslend üleüldse kestab? Pakun, et mitte kauen kui Gagarini kosmoselend. Hiljuti, kui pakid India MIG-21 alla koksasid, otsustasin pisut oma mälu värskendada:
https://et.wikipedia.org/wiki/Mikojan-G ... %A1_MiG-21Kiirus: 2230 km/h (Mach 2,05) optimaalsel kõrgusel, merepinna kõrgusel 1300 km/h (Mach 1,05)
Tegevusraadius: 1225 km, lisakütusepaakidega 1470 km
Eeldusel, et kogu aeg "gaas põhjas" ei lennata, tuleb ehk tunnike lennuaega kuidagi kokku? Paake päris tilgatumaks kuivaks sõita ka ei saa, maandumiseks peab ka mingi reserv igaks juhuks jääma, juhuks kui mingil põhjusel kohe maanduda ei saa ja tuleb lennuvälja kohal veidi tiirutada; kui esimene maandumiskatse ebaõnnestub ja tuleb uuele ringile minna või lõpuks, hoopis varulennuväljale suunduda. Nii et kui piloot enne väljalendu põõsa taga ära käib, ei tohiks probleeme tekkida.
------------------------------------------------------------
Žigullidest ja kütusest kah. Seda, et lausa A72 kasutati, pole ma küll kuulnud (kuigi võimalik, et mõni hull isegi katsetas). Teemaks oli ikka 76. Viimast kasutas ka minu isa parema puudumisel vahepeal oma 011 mootoris. Mootor oli stock, midagi ümber moditud seal polnud. Vähe uimasem oli ja klapid kippusid klõbisema, aga liikus ja maha ei koolnud. Üks naabrimees oli suure bensiinikriisi ajal kusagilt kotitäie 0,5l aviobensiini pudeleid saanud. Naljakas oli vaadata, kuidas ta neid üksteise järel kümnete kaupa lahti korkis ja oma 03 paaki tühjendas

. Auto igatahes sellega sõitis. Üksikud eriti karmid kuliibinid ehitasid autosid koguni puugaasile ringi. Oma silmaga õnnestus näha üht sellist GAZ 52, telekast on meelde jäänud kombi-Mosse, millele "pada" haagisega sappa käis.