Loogiline.Kapten Trumm kirjutas:See kolm nädalat, mis tänane laskurikursus on endisest SBK-st lühem, taolist kehalise vormi allakäiku kaasa ei too. Mitte taolisi kukkumisi nagu graafikus.Aga artikli teravik on IMHO mujal - et ajateenistuse baaskursuse lühendamine lööb tagasi.
Pigem tasub otsida põhjust sellest, et inimeste puudusel pääseb teenistusse järjest enam neid, kes jäid enne välja - ja see kisub ka keskmist alla.
Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest koolides.
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Nii.
Meenutuseks
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 53#p505353
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 64#p505264
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 03#p484203
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 08#p510408
jne
Tuhnides 1935 aasta EW statistikas leidsin võrdluseks sellised huvitavad materjalid 1925-1935.
https://www.digar.ee/arhiiv/nlib-digar:307811
Meenutuseks
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 53#p505353
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 64#p505264
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 03#p484203
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 08#p510408
jne
Tuhnides 1935 aasta EW statistikas leidsin võrdluseks sellised huvitavad materjalid 1925-1935.
https://www.digar.ee/arhiiv/nlib-digar:307811
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Lembit Kolgiga on LP's intervjuu: https://epl.delfi.ee/lp/mehed-tegid-sal ... d=87071059Kapten Trumm kirjutas:Vaadake näiteks, kuskohast on pärit sellised 90ndate legendid nagu Koit Pikaro või Lembit Kolk. Tulid rahvuslippude all ja hümni vilistades otse Lauluväljakult?
Karate edulugu ENSV-s on hea näide sellest, kuidas rohujuure tasandil entusiasmiga suuri asju ära tehakse. Tegelikult oleks IMHO loogiline arvata, et kaitsetahtele aitaks ka kaasa mingi võitlusspordi aluste massiline õpetamine. Küsimused on ju samad - mis ma teen, kui mu ees seisab vaenlane? 12-aastane võib alustada sellest, mida teha, kui vaenlane tuleb, rusikas püsti - küll siis hiljem tekib loogiliselt ka küsimus, et mida teha, kui vaenlane tuleb relvaga ning kus ja kuidas ennast selleks olukorraks ette valmistada. Füüsilisest poolest olulisemgi võib olla selle mõtteviisi teadvustamine, et temaga kohtumiseks on mõistlik valmistuda.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Vehklemine või poks on läbi aegade maailma eliitkoolides kohustuslikud olnud...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Mati läheb rööbaspuudele (see tuleb mulle nüüd küll tuttav ette, vähemalt psühholoogilises plaanis):
https://www.youtube.com/watch?v=TGzgTIzK4oE
Tartu Ülikoolis tuleb kaitsmisele doktoritöö kehalise kasvatuse õpetajate kontrolliva ja hirmutava käitumise negatiivsest mõjust õpilaste tervisele:
https://sport.err.ee/972590/kehalise-ka ... lt-tervist
https://www.youtube.com/watch?v=TGzgTIzK4oE
Tartu Ülikoolis tuleb kaitsmisele doktoritöö kehalise kasvatuse õpetajate kontrolliva ja hirmutava käitumise negatiivsest mõjust õpilaste tervisele:
https://sport.err.ee/972590/kehalise-ka ... lt-tervist
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Lugesin artikli läbi ja tekkis küsimus - kas aluseks on ainult õpilaste poolt tunnetatav õpetaja käitumine? Nõudlik õpetaja ongi natuke hirmutav, samas semutsev ja sõbralik ei suuda sageli tagada õpilaste pühendumust protsessile. Selgitavas jutus ei olnud sõnagi objektiivsest vaatlusest.Z03 kirjutas:… Tartu Ülikoolis tuleb kaitsmisele doktoritöö kehalise kasvatuse õpetajate kontrolliva ja hirmutava käitumise negatiivsest mõjust õpilaste tervisele:
https://sport.err.ee/972590/kehalise-ka ... lt-tervist
Võrreldav oleks olukord siis, kui tehtaks nii nagu 4-5 (?) aastat tagasi ühes TÜ pedagoogika magistritöös, kus klassis võeti videosse samaaegselt õpetaja ja õpilase omavaheline sõnaline ning sõnatu kommunikatsioon ning seda võrreldi hiljem mõlema osapoole arvamuse/tunnetusega. (eesmärgiks oli aidata õpetajatel parandada oma sõnatu tegevusega õpilase suunamist)
Ainult õpilase tunnetusel põhinev hinnang võib anda sama tulemuse nagu naiste ebavõrdse kohtlemise uuring Euroopas 7-8 aastat tagasi. Nimelt kõige rohkem tundsid ennast ahistatuna Norra ja Taani naised ja kõige vähem Albaania ja Bulgaaria naised.
Kas tegemist oli objektiivse olukorraga või sellega, et Skandinaavias õpetatakse naistele kogu aeg, milline võiks olla ahistamine ja kuidas seda "tunnetada"...
Selle aasta mais oli juttu uutest põhimõtetest "kehalise arengu" õpetamises - "... uue liikumisõppe alus. Kindlasti on üks märksõna mitmekülgsus, aga teine oluline märksõna on tervis ja heaolu - liikumine tulemusepõhiselt ja spordialade-kesksuselt isikliku tervise ja heaolu suunas."
Siin ongi konks (minu arust), et ka kehalise kasvatuse hindamiseks tahetakse kasutada heaolu hindamist. Kehva tervisega minnakse alles siis arsti juurde, kui asi väga halb ja heaolu on subjektiivne ning ei taga kehalist valmidust raskustega võitlemiseks.
Olla on hea, mis sellest, et kehakaal tõuseb...
Loodan sügavalt, et antud doktoritööle järgneb kohe uuring nende noorte põhjaliku tervise analüüsiga ja mõne aasta pärast korratakse samade õpilastega uus kehaliste võimete ning tervisliku seisundi hindamine. Kui see saab olema positiivne, siis on ju tore. Kui aga tulemused ei ole ilusad, mis siis?
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Mul on lihtsalt hea meel, et ajad ja inimesed muutuvad ning kasutusele võetakse uued metoodikad, mis ka aitavad inimesi. Ma olen nii väsinud kogu sellest vaimsest vägivallast ja kiusamisühiskonnast, mis meid ümbritseb. Lihtsalt uus lootus, ei midagi enamat ega vähemat. Kui kehakaal kogu aeg tõuseb, siis järelikult pole olnud kasu varasematest meetoditest ja tuleb leida midagi uut, mis toimib.
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Uued metoodikad ei ole pahad, eriti kui nad tuginevad mõõdetavatel tulemustel, mitte emotsioonidel. Viimased varieeruvad ning muutuvad isikuliselt ja ajaliselt.
Elust võtta on kuri näide sellest, mis saab teadliku "hea" arendamise tulemusena - kogu elu piinlevad ja nõrga tervisega mopsid. Kas arendame ideaalseid inimesi? Muuseas, Hitler juba püüdis seda teha …
Asi hakkab kaugenema kaitsetahtest ja siinkohal omapoolselt lõpetan selle arutelu. Päikest!
Kahjuks/õnneks ongi elu karm - käib olelusvõitlus. Kui kool, pere ja kaaslased ei valmista inimest ette raskustega toimetulekuks ja ebameeldivustest üle saamiseks, siis surevadki nõrgemad välja. Ei kao vaimne ega füüsiline vägivald kunagi, sest inimeste kasvatamisega ei muuda geneetikas kodeeritud "toidulaua võitlust". Reproduktiivse külje pealt - kuidas mõtled tasandada seda "vaimset vägivalda", kui tuleb keegi ja lööb üle sinu elukaaslase/sõbra? Manitsed kurikaela ja kõik muutub endiseks?Z03 kirjutas:Mul on lihtsalt hea meel, et ajad ja inimesed muutuvad ning kasutusele võetakse uued metoodikad, mis ka aitavad inimesi. Ma olen nii väsinud kogu sellest vaimsest vägivallast ja kiusamisühiskonnast, mis meid ümbritseb. Lihtsalt uus lootus, ei midagi enamat ega vähemat. Kui kehakaal kogu aeg tõuseb, siis järelikult pole olnud kasu varasematest meetoditest ja tuleb leida midagi uut, mis toimib.
Elust võtta on kuri näide sellest, mis saab teadliku "hea" arendamise tulemusena - kogu elu piinlevad ja nõrga tervisega mopsid. Kas arendame ideaalseid inimesi? Muuseas, Hitler juba püüdis seda teha …
Asi hakkab kaugenema kaitsetahtest ja siinkohal omapoolselt lõpetan selle arutelu. Päikest!
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Jah, ma mõistan küll, mida akf mart2 öelda tahab. Hirm kaotada võim, autoriteet õpilaste silmis, kui ei olda piisavalt nõudlik või isegi hirmuäratav. Ainult et autoriteet ei põhine kunagi hirmul, vaid lugupidamisel ja austusel. Kui juht (ja õpetaja on juht ning kooliklassis kehtivad samad juhtumisreeglid, mis mujal) peab oma võimu kehtestamiseks kasutama jõudu (k.a. vaimset vägivalda), on ta võimu juba kaotanud. Kui pole autoriteeti, siis kõlbab ka hirm, vähemalt ajutiselt, sest inimestel on kombeks hirmuvalitusele kas vastu hakata või põgeneda, aga hirmul on õpilasi kahjustav mõju.
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Ehk seega Stalin, või parem näide, Tšingis-khaan olid oma võimu kaotanud võimuletuleku hetkeks? Ühtlasi selle järgi puudus mõlemal igasugune autoriteet kogu valitsemise ajal.Z03 kirjutas:Jah, ma mõistan küll, mida akf mart2 öelda tahab. Hirm kaotada võim, autoriteet õpilaste silmis, kui ei olda piisavalt nõudlik või isegi hirmuäratav. Ainult et autoriteet ei põhine kunagi hirmul, vaid lugupidamisel ja austusel. Kui juht (ja õpetaja on juht ning kooliklassis kehtivad samad juhtumisreeglid, mis mujal) peab oma võimu kehtestamiseks kasutama jõudu (k.a. vaimset vägivalda), on ta võimu juba kaotanud. Kui pole autoriteeti, siis kõlbab ka hirm, vähemalt ajutiselt, sest inimestel on kombeks hirmuvalitusele kas vastu hakata või põgeneda, aga hirmul on õpilasi kahjustav mõju.
danaabri ajalugu võiks ju pogem näidata, et hirm ja autoriteet ei ole kaugeltki mitte üksteist välistavad asjad. Vatnikukultuuris ei ole mingi autoriteet võimalik ilma vägivallata. Absoluutselt iga uut liiget sotsiaalgrupis ahistatakse esimesest hetkest nii kaugele, kuni viimane ennast kehtestab. Kahjuks on ka mõnede õpilaste käitumismuster õpetajatega sama.
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Mõtlesin, et enam ei reageeri, kuid ...
Ja palun ära pane oma projektsiooni siia kui minu arvamust. Ma pole kirjutanud sellest, et õpetaja peaks kasutama vaimset või füüsilist vägivalda. Pole ka kirjutanud, et õpetajad teevad selliseid asju oma hirmust.
Algselt kirjutasin sellest, et millegi hindamine ainult tunnetuse alusel ei ole objektiivne ja hiljem lisasin "... Kahjuks/õnneks ongi elu karm - käib olelusvõitlus. Kui kool, pere ja kaaslased ei valmista inimest ette raskustega toimetulekuks ja ebameeldivustest üle saamiseks, siis surevadki nõrgemad välja. Ei kao vaimne ega füüsiline vägivald kunagi, …". Kooli, pere ja ühiskonna ülesanne ongi last ettevalmistada paratamatuteks olelusvõitluse raskusteks. Lastele keskkonna kunstlik pehmendamine sellele kaasa ei aita. Hirm, muuseas on vajalik tunne ja sellest aru saamist on vaja ka õpetada.
Meil koolis oli mõni õpetaja karm, kuid ega see ei tekitanud hirmu - oluline oli "karmi" käitumise eesmärgi selgitamine õpilastele.
PS. Mina isiklikult ei tahaks olla lahingupaariline mehe/naisega, kel puudub igasugune hirmutunne. See teeb nad hooletuks ja paneb asjatult riskima.
Absoluutselt ei mõista!Z03 kirjutas:Jah, ma mõistan küll, mida akf mart2 öelda tahab. Hirm kaotada võim, autoriteet õpilaste silmis, kui ei olda piisavalt nõudlik või isegi hirmuäratav. Ainult et autoriteet ei põhine kunagi hirmul, vaid lugupidamisel ja austusel. Kui juht (ja õpetaja on juht ning kooliklassis kehtivad samad juhtumisreeglid, mis mujal) peab oma võimu kehtestamiseks kasutama jõudu (k.a. vaimset vägivalda), on ta võimu juba kaotanud. Kui pole autoriteeti, siis kõlbab ka hirm, vähemalt ajutiselt, sest inimestel on kombeks hirmuvalitusele kas vastu hakata või põgeneda, aga hirmul on õpilasi kahjustav mõju.
Ja palun ära pane oma projektsiooni siia kui minu arvamust. Ma pole kirjutanud sellest, et õpetaja peaks kasutama vaimset või füüsilist vägivalda. Pole ka kirjutanud, et õpetajad teevad selliseid asju oma hirmust.
Algselt kirjutasin sellest, et millegi hindamine ainult tunnetuse alusel ei ole objektiivne ja hiljem lisasin "... Kahjuks/õnneks ongi elu karm - käib olelusvõitlus. Kui kool, pere ja kaaslased ei valmista inimest ette raskustega toimetulekuks ja ebameeldivustest üle saamiseks, siis surevadki nõrgemad välja. Ei kao vaimne ega füüsiline vägivald kunagi, …". Kooli, pere ja ühiskonna ülesanne ongi last ettevalmistada paratamatuteks olelusvõitluse raskusteks. Lastele keskkonna kunstlik pehmendamine sellele kaasa ei aita. Hirm, muuseas on vajalik tunne ja sellest aru saamist on vaja ka õpetada.
Meil koolis oli mõni õpetaja karm, kuid ega see ei tekitanud hirmu - oluline oli "karmi" käitumise eesmärgi selgitamine õpilastele.
PS. Mina isiklikult ei tahaks olla lahingupaariline mehe/naisega, kel puudub igasugune hirmutunne. See teeb nad hooletuks ja paneb asjatult riskima.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Hobusevarga teemast kantud hobusevarga dissertatsioon - millele järgnevad hobusevarga kraad // koolkond // mentaliteet
Ja kaitseväe paneme üldse kinni ning lumehelbekesi vaimselt pingestava kehalise kasvatuse koolides lõpetame ka ära
Ja kaitseväe paneme üldse kinni ning lumehelbekesi vaimselt pingestava kehalise kasvatuse koolides lõpetame ka ära
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Jah, ma mõistan ka seda, miks te siin ennast nii puudutatuna tunnete mu kommentaarist.
P.S. Tubli teadlane on võtnud vaevaks ja vormistanud doktoritöö. Et see pole ka piisavalt usaldusväärne? Aga mis siis teie jaoks on, kui tohib küsida?
Selle kommentaari peale ei oska küll midagi muud öelda, et küll nad seal staabis pidid alles rõõmsad olema, kui akf Borja pidulikult tordi ja lilledega pensionile saadeti.Borja kirjutas:Hobusevarga teemast kantud hobusevarga dissertatsioon - millele järgnevad hobusevarga kraad // koolkond // mentaliteet Ja kaitseväe paneme üldse kinni ning lumehelbekesi vaimselt pingestava kehalise kasvatuse koolides lõpetame ka ära
P.S. Tubli teadlane on võtnud vaevaks ja vormistanud doktoritöö. Et see pole ka piisavalt usaldusväärne? Aga mis siis teie jaoks on, kui tohib küsida?
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Ei saa siingi stultoloogiata..
Te räägite kahest täiesti erinevast autoriteedist, lollide ja ülejäänute omast.
Esimene on kriminaalne blatnoide autoriteet, põhineb jõul, võimul ja vägivallal ning nõuab vastuvaidlematut allumist.
Teine on arukate olevuste autoriteet, põhineb teadmistel ja oskustel ning kutsub järgima ning arenema.
Te räägite kahest täiesti erinevast autoriteedist, lollide ja ülejäänute omast.
Esimene on kriminaalne blatnoide autoriteet, põhineb jõul, võimul ja vägivallal ning nõuab vastuvaidlematut allumist.
Teine on arukate olevuste autoriteet, põhineb teadmistel ja oskustel ning kutsub järgima ning arenema.
Võtke teed ja tulge homme jälle..
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
..aah - nüüd sain pihta: stultoloogid on ka hobusevargad
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist