Jõelaevad Emajõel

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2451
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Castellum »

Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
aurik
Liige
Postitusi: 842
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

aurik kirjutas:Varem on paaris kohas olnud juttu rannasõidulaevast nimega "Merkuri" . Muis.ee värskendas end temast üsna hea pildiga https://www.muis.ee/museaalview/2967782
Manus Merkuri1.jpg ei ole enam saadaval
Sihukesi sõidab Soomes-Rootsis veel kamaluga ringi
Castellum kirjutas:Küll mitte Emajõgi:
https://parnu.postimees.ee/6758738/gale ... se-kuivale
Taas Pärnu Postimees https://parnu.postimees.ee/6761575/selg ... 1530293633
Mina pidasin laeva oma asjatundmatuses varem pigem soomlaseks... aga eks tollase laevaehituse tulemid olid Läänemere regioonis kõik üsna sarnased.
Ei raatsinud artikli läbilugemiseks kopikat kulutada, aga lisan, et omanik on siiski teada-
Neue Dampfer Companie NDC (Schwarze Linie).
Igaks juhuks aluse peamõõdud: 28,1x7,23x2,34
Juhuks, kui ka seda fakti artiklis pole- 1944 a. sai kahes pommitamises korralikult pihta
Noorusaegade foto kah.
Strande.jpg
aurik
Liige
Postitusi: 842
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Üks paar aastat vana postitus meenutuseks, pildid sellel lehel kenasti säilinud
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... &start=870
aurik kirjutas:Tavaliselt on nii, et parim viis midagi leida on hakata otsima miskit muud...sattusin juhuslikult ühe aluse, millest oleks võinud saada kohalik kruiisilaev, uuemate piltide peale.
14 aastat tagasi suve hakul ilmus Pärnusse kai äärde seisma üks natuke tünjas laev, kere hall, pealisehitised kollakaspruunid. Ajakirjandusest võib takkajärgi leida temast kaks nuppu
http://parnu.postimees.ee/2371369/soome ... us-lahtine
http://www.postimees.ee/1408737/rein-ki ... nile-kaega
Järgnevad fotod tehtud Novaja Ladoga laevaremonditehase kai ääres Volhovi jõe suudmealal. Pole küll ülivärsked, aga tehtud eri aastatel selle kümnendi keskpaiku
Manus Linssi6.jpg ei ole enam saadaval
Manus Linssi3.jpg ei ole enam saadaval
Manus Linssi2.png ei ole enam saadaval
Laeva tegelik taust muidu selline. Ehitatud 1978.a. Rauma-Repola tehases. Mitte kruiisi- vaid pigem ekspeditsioonilaevaks, täpsemalt mere-ja järvemõõdistajate baaslaevaks.
Peamõõdud 47m(veeliini mööda 45m)/8m/2m. Veeväljasurve 681, dedveit 199 tonni. 3 diiselmootorit, peamine 252 kWh (küttekulu 30kg/h), abimootorid 120 ja 90 kWh. Kiirus 10 sõlme (arvestades laeva massi, kuju ja mitte just suurt võimsust, pisut üllatav)
Laeval kokku 29 kajutit. On ka tervelt neli trümmi, kuhu saaks samuti midagi aretada.
Tegu sõidurajooni järgi merelaevaga lainetaluvusega 2,5m. Seega võimeline Peipsil sõitma praktiliselt igasuguse sealse võimaliku tormiga.
Pärast Eestis käiku sattuski peagi Venemaale. Olevat heas korras ja aeg-ajalt leiab mingisugust rakendust. Aga omaniku siht on temast lahti saada. Üks värskem müügikuulutus teatab, et poole miljoni taala eest saaks kätte.
Kahte alguses viidatud artiklit võrreldes ei ole ma ikkagi kindel, kas Rein Kilk jättis laeva ostmata eeskätt Venemaale laevaliikluse jätkuva suletuse tõttu või hoopis seepärast, et tehniliselt osutus võimatuks seda kolakat Peipsile toimetada. See, et laev läks Soome tagasi juba 2003.a.augustis, jätab püsti mõlemad variandid.
Kaks aastat hiljem ilmusid ajakirjanduses nupud, et Peipsile ikkagi tuleb kruiisilaev sõitmaks eestisiseseid marsruute mööda. Läks nii nagu ikka...
„Linssi“ puhul olnuks põnev teada saada, kuidas ta Peipsi piirkonna veeteede sügavustega hakkama saab. Tegelikult „Joala“ ja „Imperator/Vanemuine“, samuti kaks suuremat Pihkva kalatranspordilaeva enam-vähem sama süvisega said toime küll ja selge, et nad igale poole oma nina ei toppinud. Aga siis tegeldi laevateedega süsteemselt, mitte projektipõhiselt.
Omal ajal jäi mul märkimata, et originaalpikkus oli tal soomlaste andmetel 41m, millele siis hiljem kuuene jupp vahele keevitati.
Et laev on taas müügis, siis on talle vormistatud täiesti ülevaatlik koduleht
http://teplohod-linssi.ru/
Seal pole siiski mainitud tema Pärnus viibimist ja kavatsust Peipsile tassida.... praeguse veeseisuga oleks ikka eriti huvitav jälgida, mis ta meil peale hakkaks

ps! Ei imestaks väga, kui nüüd midagi "Linssi" kohta meie ajakirjandusse tilguks... see, et minu poolt nädala alguses postitatud "Strande" pilt ja omanikuinfo eile lõunast vupsti Perno lehte jõudis, on lihtsalt kokkusattumusena vägagi tähelepanuväärne https://parnu.postimees.ee/6764875/stra ... 1530293633
------
Katsun tasapisi likvideerida varasemaid ebaselgusi-veakesi. Veel mõni aeg tagasi olin täiesti kindel, et jõetrammiga Tartu- Praaga liin sai otsa 1968.aastaga ja kui selgus, et ka 1969 kevadel on sama liin ikkagi startinud, siis pidasin seda väga lühiajaliseks... aga liini agoonia on veel paar aastat kestnud
Kõigepealt 1969. Liini lõpetamise arvamuse aluseks oli lihtne tähelepanek- kuna vene kiriku juures elavate poisikeste üks mängumaasid oli sel suvel just Emajõeäärne, siis oli küllalt neid päevi, kus "Koidula", "Kreutzwald" ja "Tasuja" tulid hilisel õhtul Rannalt viimaste reisidega- Praaga liin pidi Turuhoone juurest väljuma kl 18, aga sel kellaajal seeris kogu kolmik Ranna vahet. Aga nüüd ei välista, et liin oli läinud mitte igapäevaseks, vaid mingitele kindlatele nädalapäevadele (teadet ajakirjanduses selle kohta pole leidnud), seda enam, et oli ka neid päevi, kui Ranna liinil oli vaid kaks laeva... ja ühest sama aasta suve Edasi-lehest leidsin nupu, kus üks väike matkaseltskond kirjeldab oma kahepäevast seiklust Suursoos ja lõpus märgitakse, et õhtul sai "Raketaga" Tartusse. Eks siis Pihkva reisilaev võis vajadusel Praagalgi peatuda?!
1970.a. "Kreutzwald" on alustanud Praaga vahet käimist juba aprilli algul. Rohkem infi pole, võimalik, et kui "Raketad" liikuma hakkasid, rakendati taas mullust mudelit. Samas "Tasuja" väljalangemine suve keskel teeks jõetrammidega Praaga vahet käimise väga raskeks. Kolmele jõetrammile ("Narva" oli ka loomulikult liikvel) oleksid olemasolevad liinid - lisaks Rannale veel toimis ju Ihaste + tellitud ekskursioonisõidud, lihtsalt üle jõu käinud. Hakka või arvama, et asenduslaevana aeti mõnikord "Lauristin" välja, ehkki mina teda sel aastal sõitmas ei näinud (see pole muidugi eriline argument)
Viimasel pidi sõiduvõime olemas olema, üks varakevadine nupp jõesadamast kõneleb, et on 10 reisilaeva (ehk siis lisaks" Lauristinile" ka "Turist" justkui rivis!)
1971 on liini ajalugu üsna selge. Algab jälle aprilli algul traditsioonilise mudeli järgi- õhtul kl 18 Praagale ja hommikul ca poole 8 paiku Tartus tagasi. Kuu keskel muudatus- hommikul Praagale, õhtul tagasi - põhjenduseks toodi marjakorjajate soovid, et sügisest on sohu veel kõvasti jõhvikaid jäänud. Ja aprilli lõpus teade, et liin ajutiselt suletud (aga pole midagi alalisemat, kui ajutised asjad)
1972.a. jälle aprillist, aga väljumine Tartus ainult esmaspäeva õhtuti... see jääb liini kohta viimaseks teateks.

Muidugi ilmus mingil aastal Pihkvasse käiva "Raketa" sõiduplaani ametlikult ka Praaga. Nõudepeatusena.

Pika jutu peale pilti kah. Emajõe laevapeatused olid mõnes kohas ootepaviljonidega. Üks selline on 1960.a. pildipurki püütud. Mina ei tea, mis see on, aga oma peaga pakuks Kastret. Äkki keegi oimab täpsemalt? Leidsin foto kunagi peipsisaar.ee-st , aga sealt on ta justkui ammu ära koristatud. Fotises on üleval nime all Piirissaare kalurid, aga Piirissaar see kindlasti pole.
Manused
1960-2.jpg
1960-2.jpg (32.61 KiB) Vaadatud 4694 korda
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Ega palju muud võimalust sellele ootepaviljoniga peatusele ole kui - Haaslava.
aurik
Liige
Postitusi: 842
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Ega palju muud võimalust sellele ootepaviljoniga peatusele ole kui - Haaslava.
Tead või arvad?
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

aurik kirjutas:
retti kirjutas:Ega palju muud võimalust sellele ootepaviljoniga peatusele ole kui - Haaslava.
Tead või arvad?
Vaata ootepaviljoni taha seal tuleb betoonpostidega tee alla parvele.Parv ise on teises kaldas.
Ei sobi selleks parveks Kavastu ega Reku.Kikassaare ammugi mitte.
aurik
Liige
Postitusi: 842
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Võib-olla on Sul õigus. Ehk on asi tõesti pildikvaliteedis, et iseenesest tugev parv näeb seal välja pigem nagu mõrraaed.
Kastret pakkusin seepärast, et seal oli ka väike ootekoda püsti (fotot pole kunagi näinud). Ja kompositsioon võis olla sarnane- sirge tee jõeni ja putka pisut allavoolu.
Foto ise on pärit ühest väikesest Piirissaare seeriast, mille enamus võtteid on tehtud "Lermontovi" pardalt. Ülejäänud on kõik seotud Piirissaare kanali ja sadamaga.
Üks 1940 a. foto Haaslava parve ja ootekojaga. Arvata, et sõda pühkis eelmise minema, aga ei saa aru, miks pidi sovetiaegne veel parvest eemale, mitte vana kohale ehitatama. Ütleks, et 40.a. koda on parvele mitukümmend meetrit lähemal kui hilisem
1940Hparv.jpg
1940Hparv.jpg (112.54 KiB) Vaadatud 4422 korda
Võetud muis-ist aga ei saa praegu viidet panna, seal hetkel fotodega mingi kamm.
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

aurik kirjutas: Üks 1940 a. foto Haaslava parve ja ootekojaga. Arvata, et sõda pühkis eelmise minema, aga ei saa aru, miks pidi sovetiaegne veel parvest eemale, mitte vana kohale ehitatama. Ütleks, et 40.a. koda on parvele mitukümmend meetrit lähemal kui hilisem
1940Hparv.jpg
Võetud muis-ist aga ei saa praegu viidet panna, seal hetkel fotodega mingi kamm.
Sinu pildil on ootepaviljon õiges kohas.Pildil on Kavastu parv.Mõis jääb paremale ja silmapiiril vasakule läheb allee Luunjasse
aurik
Liige
Postitusi: 842
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:
aurik kirjutas: Üks 1940 a. foto Haaslava parve ja ootekojaga. Arvata, et sõda pühkis eelmise minema, aga ei saa aru, miks pidi sovetiaegne veel parvest eemale, mitte vana kohale ehitatama. Ütleks, et 40.a. koda on parvele mitukümmend meetrit lähemal kui hilisem
1940Hparv.jpg
Võetud muis-ist aga ei saa praegu viidet panna, seal hetkel fotodega mingi kamm.
Sinu pildil on ootepaviljon õiges kohas.Pildil on Kavastu parv.Mõis jääb paremale ja silmapiiril vasakule läheb allee Luunjasse
Ja nii ongi!
viide siin https://www.muis.ee/museaalview/2732760 Ehk annavad millalgi foto ka tagasi.
Et Ajaloomuuseum sellise käki keerab, poleks uskunud (või läheb see ikka muis-i kraesse?)

Millalgi kirjutan "Zarja-1" lühikese Tartu perioodi seiklustest nats põhjalikuma ülevaate. Alustuseks niipalju, et muis.ee pani fotoseeria määramisega, kus mitmetel piltidel Kesklinnas aktsioonis "Z-1" ja "Kreutzwald", külmalt aastaga mööda.
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Panen siis juba ka pildi Kikassaare parvest.
Reku parvest mul pilti ei ole ja tean täpselt et oma silmadega ma Reku parve näinud ka ei ole.
Jäävad veel Luunja parved aga need vist väärivad omaette teemat kuna neid on olnud eri kohtadel mitmeid.Nii enne silda,sillaehituse ajal ja peale silla õhkulaskmist
Manused
Kikassaare.jpg
smr
Liige
Postitusi: 868
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas smr »

retti kirjutas: Reku parvest mul pilti ei ole ja tean täpselt et oma silmadega ma Reku parve näinud ka ei ole.
Reku 1970

Pilt

Allikas https://fotoladu.maaamet.ee/?basemap=di ... erlay=tyhi
aurik
Liige
Postitusi: 842
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Reku parvest mul pilti ei ole ja tean täpselt et oma silmadega ma Reku parve näinud ka ei ole.
Saab kohe kaks tükki
Reku.jpg
Reku.jpg (177.95 KiB) Vaadatud 4284 korda
Reku2.jpg
Reku2.jpg (173.55 KiB) Vaadatud 4284 korda
siit https://www.muis.ee/museaalview/3666578 https://www.muis.ee/museaalview

Ristkok-Külmeti "Mööda Emajõge" annab ühe Kavastu parve vaate
Kavastu.jpg
Kavastu.jpg (55.5 KiB) Vaadatud 4276 korda
eeru
Liige
Postitusi: 574
Liitunud: 30 Jaan, 2011 21:55
Asukoht: norge
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas eeru »

Ma olen selle mtz muideks s6itnud. Jalgrattur on kah teada..tuttav. Viimased parvevahid olid siis. Leonhard Kuiv. Kalju Ilves. Heldur Ummik ja Enn Lehtmaa.
Enne Kalju Ilvest oli Reku parvevahiks veel Elmar Peedo.
Viimati muutis eeru, 03 Sept, 2019 12:30, muudetud 1 kord kokku.
eeru
Liige
Postitusi: 574
Liitunud: 30 Jaan, 2011 21:55
Asukoht: norge
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas eeru »

Reku parv liikus 1991.a juba elektri j6ul. Alati oli v6imalus keerutada hooratast k2sitsi 154 korda ja olid teises kaldas.
Nagu mina seal fotol augustikuus.
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Aurik
arvan et sul on lugemist.Alates lk.86-87
https://www.digar.ee/viewer/et/nlib-dig ... 87/page/86
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist