tuna kirjutas:
Mis puutub kogu selle ilu rahastamisse, siis vähemalt esmapilgul tundub, et siin on materjali (kui nii võib öelda), millega töötada.
Kui võtta eesmärgiks, et merevägi võtab kogu asja üle, siis on meil ühiskonnas mitu asjassepuutuvat dogmat.
Esiteks, kaitsekulutused peavad olema vähemalt 2% SKTst ja sinna sisse ei peideta mingeid muid kulusid. Olemas on ka pretsedent - liitlaste vastuvõtu kulud on on väljaspool 2%.
Teiseks, igasugune asutuste ühendamine on jumalale meelepärane tegevus. Veelgi enam, laevastike arvu vähendamine on juba aastakümneid olnud riigireformijate püha graal.
Kolmandaks, NATOst ja eriti ookeani tagant tulevad soovitused on täitmiseks, sest liitlased on meie kaitse ja heidutus ja ilma nendeta me oleme hukkas.
Seega, kuna laevastike ühendamisel mereväkke liigub suur hulk nö tsiviilkulusid paratamatult kaitse-eelarve sisse, siis on see vältimatus vastuolus dogmaga nr 1. Arvestades aga dogmasid nr 2 ja nr 3, on see vastuolu - eriti seoses juba olemasoleva pretsedendiga - samal ajal ka lahendus. Uut ühendatud mereväge tuleb rahastada väljaspool 2%. Eriti õnnelikul asjaolude kokkusattumisel võiks sellisel juhul jääda politsei eelarve samaks, s.t seni laevastikule kulunud rahaga saaks näiteks patrulle rohkem välja saata.
Laevastike ühendamine ei ole olnud mingi püha graal, vaid teema, mis on aeg-ajalt ja erinevatel põhjustel pinnale ujunud ja siis erinevate meetoditega ja mittesisulistel põhjustel põhja surutud. Täna on laevastike teema, ja kogu merekaitse, taaskord pinnal ja üsna tõhusatel ujukitel, nii et maalasel on raskusi selle sahtlisse pühkimisega.
Puhttsiviilülesandeid, nagu näiteks reostustõrjet, ei pea rahastama kaitse-eelarvest. Samas on tegevusi, mida KV peaks merel niikuinii peaks tegema, peamiselt seotud merelise kohaolekuga, ja mis katavad nii mõnedki tsiviiltegevused. Näiteks suveräänsuse tagamine. Täna tagatakse piirirežiim peamiselt siiski piiripunktides e sadamates. Ehk siis nii mõnedki 'tsiviilülesanded' tulevad sõjalise tegevuse kaasproduktina ja seetõttu nende hinda pole võimalik arvutada. Ja lõpeks merepääste, mis ühelt poolt tuleb ka kaasproduktina, kuid teisalt on nii-ehk-naa SOLASe järgi iga kapteni kohustus. Siin on veel see probleem, et SAR konventsiooni nõudeid me vist siiani päris täpselt ei täida.
Teiseks, riikides nagu nt Taani, kus ongi üks merevägi, rahastab tsiviilülesandeid nende täitmise eest maismaal vastutav ministeerium. Taani mereväe reostustõrjelaevade ülalpidamise ja käitamise eest maksab keskkonnaministeerium, mehitab ja opereerib merevägi. Meil sellist kulude katmist pole siiani kasutatud, aga ju siis saab algust teha.