FW Anton, spetsiaalselt sinu jaoks)))))

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

:D Tänan! Pildid on head, tuletavad vanu aegu meelde. Huvitav on see, et Riia-Skulte lennuväljal seisab Tu-22M-2 täiskomplektsuses koos õhus tankimise teleskoobiga. Mis puhul see sinna on jäetud? Kunagi oli see masin minu leivaisaks.
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

:oops: Eksisin! Esialgses tuhinas ei vaadanud korralikult. See om Tu-22M-1 (45-01). M-1 ja M-2 vahe oli "oborudovanies" ja M-1-l olid alul nõrgemad mootoris kui M-2-l. Hiljem vahetati need ringi uute vastu. Ka seda masinat tundsin hästi.
Anton - horridoo!
Kapral Karu
Moderaator
Postitusi: 1133
Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
Kontakt:

Postitus Postitas Kapral Karu »

Skulte lennuväljal olevat ju väike lennundusmuuseum, ju nad siis mingi kesta sinna välja kauplesid :wink: ...

Küsimus targematele: kas mere- ja kauglennuväe Tu-d ka millegi poolest erinesid?
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Mul on selline kahtlane tunne, et erilist vahet ei olnud, ikka raketid olid ju samad, kui on siis elektroon ja sidevarustus, kuna esimestel sihiks on olnud vaenlase laevad, teistel oli ettenähtud ikka väike maailmalõpu toime panemine
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Sul on enam-vähem õigus Denis23. Elektroonika ja raadiovarustus erines, 54-01-l oli üks lisa kõrgsagedusantenn kiilu otsas, mida 45-02-l enam polnud. Näidikute paneelides nii pilootidel, kui operaatoril oli erinevusi paigutuses ja 45-01 olid kasutusel vanemat tüüpi kompassid ning kunstlikud horisondid. Ja nagu ma ütlesin ennem oli 45-01 teist tüüpi mootorid kui 45-02. Relvastuses erinevusi ei olnud. 8)
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Üldiselt, mulle tundub et 22M0 kuni 22M2 tuleb käsitleda ühe tüübina, kuna reaalselt nende erinevused mahtusid ühe tüübi eri seeriate vahemikku.
Nii nagu vene keeles räägitakse "v nashej strane dvuh odinakovyh samoletov ne byvaet"
Lõppkokkuvõttes olid need siiski käsitöö, mida ehitati suhteliselt madala tempoga, sellega ei ole vist mõtet otsida erinevate lennukite erinevused.

M0 oli üldse nagu ma sain aru enam vähem "ustanovochnaja serija"
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

:) No jah, see sõltub kui sügavuti asjale läheneda. 45-00 masinaga ma kursis ei ole. Olen näinud seda vaid fotol Monino muuseumis. Kuid ka sel fotol avastasin väliseid konstruktsioonilisi erinevusi võrreldes 45-01-ga. Ja tavaliselt on "0" seeria masinad katseeksemplarideks enne tõelist seeriatootmist. Ekspluatatsiooni käigus toodet alati täiendatakse ja selle lõpptulemuseks on toode 45-03. Näiteks 45-01 ei olnud võimalik teostada pime-maandumist mõõdikute järgi kuni 0-ni, aga 45-02 oli süsteem juba peal. 45-03 aga sündis puht strateegilistel põhjustel. Vene-Ameerika relvastuspiiramise lepingu alusel kaotati Tu-22M-idel võimalus õhus tankida. Seetõttu tuli lennuk kergemaks teha, et saaks rohkem kütust mahutada ja ka lahingu moona peale võtta. Nägin esimest 45-03 Kazani tehase staapelil, kui uute 45-02-de järgi käisin. See masin erines oluliselt praegusest seeriatoodangust. Esiteks omas see õhus tankimise süüsteemi, mis oli peidetud nina osasse. Ainult väike mügarik ninal reetis selle olemasolu. Teiseks ei olnud kandepindade noolekuju muutetav nagu 45-01-02 ja hilisem 03. Noolekuju muutmise hüdraulika oli välja roogitud. Minu andmetel ehitati selliseid masinaid kokku 5 või 6 ja need olid alul tähistatud Tu-22M-3, kuid migil hetkel muudeti need Tu22A-ks. Tartu Raadi lennuvälja komandör polkovnik Kirišin tegelikult ei valetanud kui ütles ajalehele "Postimees", et lennuki mark on Tu22A. Alles peale seda kui koristati masinalt õhus tankimise süsteem ja paigutati tagasi tiiva noolekuju muutmise hüdraulika, sai lennuk tagasi ka oma esialgse tähistuse Tu-22M-3 (45-03). Aga Tartus olid siiski viimane versioon. 8)
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

aitähh, väga huvitav.

aga mis aastatel sina teenisid kroonus? Mina sain aru et ca 75-80?
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Alates 1975.......
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

aga mis ajast IL 28 kadusid
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

1975 olid IL-28 Riia-Skultes, millal nad sealt kadusid, ei tea. Mustamere laevastikus seisid need Gvardeiskis veel 1977, kuid ei kasutatud. Kolm masinat tulid sealt omal käel meile tagavara osadeks. Pisi pudi-padi sobis ka Tu-16-le. 1978 olid kõk IL-28 Mustamere laevastikust maha kantud.
Anton - horridoo!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist