Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Some »

Manurhin kirjutas: Tekibki küsimus - miks neid deklareid kohe alguses välja ei otsitud ja kõrvale ei pandud või kui nad juba järgmiseks hommikuks salapäraselt kadunud olid, miks ei uuritud, mis asjaoludel nad kaduma läksid? Tolli ruumidesse vist ikka suvaline inimene tänavalt sisse jalutada ei saanud? Nagu ma aru saan, siis isegi selles, mitu autot üldse pardal oli, ei olda ühel meelel.
Deklaratsioonid viidi vahetuse lõpus peamajja - Tallinna Tolliinspektuuri, mis seal neist edasi sai, ei tea. Mis meie juurest ära kadusid, olid reisijate nimekiri ja Cargo Manifest. Cargo Manifest sisaldas laeva enda kaupa, st mitte seda mida reisijad või autod üle vedasid. Aga suure tõenäosusega võetigi ametliku uurimise jaoks. Et autode arvu klappima ei saadud on küll imelik. Estline pidas piletimüügiarvestust ja paralleelselt ka piirivalve. Mõlemad sisestasid ka arvutisse. Lisaks oli terve ala kaetud kaameratega.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Fucs »

Avatar kirjutas:
Fucs kirjutas:Peedu Sammelsood ja Eesti Veteede Ameti inimesi kahtlustati vassimises ja varjamises? Vaata loe uuesti mille kohta ma küsisin.
Pea nüüd hoogu Fucs - mina ei väida, et see tegevus kraami ülestõstmisel oli ilus ja korrektne. Mina ütlen lihtsalt seda, et selle kraami vette loopimine võis toimuda ka täiesti ilma sügavamate loogiliste või konspiroloogiliste põhjusteta. Võis.
Sina kirjutasid viitega kipper foorumi postile:
Samas nende kahtluste peale teooriaid rajavad isikud unustavad ühe asja - selle episoodi tõid avalikkuse ette just need inimesed, keda kõige varjamises kahtlustatakse.
Mina küsisin:
Kes on "kõik need inimesed" ? Börje Stenström ei toonud seda avalikkuse ette. Selle tõid avalikkuse ette teised isikud, kes seda kõrvalt nägid. Üks nendest oli seesama tuuker Gustav Hanuliak
Sina vastasid:
Sain aru, et laev oli EVA-200. Seal näiteks tüürimeheks oli Peedu Sammalsoo. Kas kõrval seisis ei tea. Sain aru, et olid seal ka Eesti Veteede Ameti inimesed.
Küsin siis uuesti.
Kes olid need inimesed, keda varjamises kahtlustatakse ja kes tõid selle episoodi avalikkuse ette?

Varjamises ja vassimises süüdistati Börje Stenströmi, Johan Fransoni, Rootsi politseid, uurimiskomisjoni osasid rootslastest liikmeid, Nordström & Thulin AB esindajad... pms kogu seda rootsipoolset seltskonda, kes toona sel hetkel uurimisega kuidagi seotud olid.

Nemad ei toonud seda episoodi avalikkuse ette.
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Avatar »

Fucs kirjutas:Küsin siis uuesti.
Kes olid need inimesed, keda varjamises kahtlustatakse ja kes tõid selle episoodi avalikkuse ette?
Mina ei tea. See tsitaat oli ju Marki oma. Ma arvan, et ta pidas silmas tolle laeva pardal olnud isikuid - VA liikmeid näiteks. Võib-olla ka Gunnarit-sukeldujat. Ehk siis mõte tal vast oli, et kui kogu punt olid kaasosalised, siis oleks kõik pidanud moka maas hoidma. Kui aga oletada, et Börje tegutses iseseisvalt, siis oleks olnud äärmiselt rumal niimoodi teiste ees asitõendeid hävitada. Vo või siis ääretult avantüristlik -kaval...
Ja minu mõttelõng:
Kas poleks olnud lihtsam siis see polt juba kopterisse võtta ja hiljem lennult minema visata, kui tahtis nihverdada. Vähem silmi. No tõsi, siis oleks ilmselt laadimise tunnistajad tähele pannud. Aga siit järgmine lõng:
Kaalutlus, et tõendusmateriale ei saa niimoodi laokile vedelema jätta. Pärast keegi fabritseerib midagi - polnud usku laeval olnute suhtes. Keegi kriimustab siit, väänab sealt ja siis hakka tõestama.
Et kui me räägime kopterile kaasavõetud kraamist, siis see oli nö. manukatega toimunud laadimisoperatsioon. Toodi pinnake ja pisteti kõigi silme all kopterisse. Eks hiljem laaditi maha ka nii. Aga Laevale vedelema jäänu mudru seisundit ei oleks saanud tõendusmaterialina hiljem enam kohtus kasutada. Oleksid olnud nö rikutud tõendid. Aga see eest spekulatsioonimateriali kui palju.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Fucs »

Mina ei tea. See tsitaat oli ju Marki oma. Ma arvan, et ta pidas silmas tolle laeva pardal olnud isikuid - VA liikmeid näiteks. Võib-olla ka Gunnarit-sukeldujat. Ehk siis mõte tal vast oli, et kui kogu punt olid kaasosalised, siis oleks kõik pidanud moka maas hoidma.
Jah, kellegi Marki oma, aga Sina tsiteerisid siin teda ja siin tsiteeritud härrad ajavad kohati täis jama seal teises foorumis.
Laeval kus oli Börje Stenström ei olnud mingeid VA (Eesti Veeteede Amet) liikmeid ega sukelduja Gunnareid.
See laev kus sündmused aset leidsid ei olnud Eesti laev "Eva 200".
See laev oli Rockwater AB tuukritööde toetuslaev "Semi 1".
Sellel laeval viibisid tuukritööde ajal:
Börje Stenström, member of the Swedish part and head of the technical group, was said to have been the only member of the JAIC on board. In addition, there were on board Arne Valgma, head of the Estonian Ship Safety Division of the E.N.M.B., Ulf Hobro from Nordström & Thulin, the responsible director Johan Fransson and the operations manager Åke Vide from Sjöfartsverket, a number of Swedish criminal police officers, one English salvage expert and the Swedish diving expert Gustav Hanuliak, both on behalf of Sjöfartsverket, as well as some persons unidentified so far.
Väide, et inimesed keda süüdistati vassimises (selle poldi teemal oli selleks Börje Stenström) , valetamises jms ise tõid avalikkuse ette Atlandi luku poldi merre viskamise teema (ega ka muude üles tõstetud tõendite ära viskamise teema) ei pea paika ja lõpetame selle jutu. Info toimunu kohta imbus avalikkuse ette teisi teid mööda teistest allikatest. Seda ei teinud Börje Stenström.
Kas poleks olnud lihtsam siis see polt juba kopterisse võtta

Lihtsam oleks olnud see polt alla laeva külge jätta.
See mis tegelikult toimus oli kõige lihtsam viis see polt (ja muu modru) ametlikult jäädavalt kõrvaldada.
Svejk kirjutas: Kasvõi siin näitena olnud Atlandi luku polt - enne oli omal kohal ja leitav, aga nüüd mine otsi nõela heinakuhjast.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 61#p595061
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Avatar »

Hüva - EVA kohta ta pani segast, aga ta ka ütles et "vist".
Gustav mitte Gunnar - minu viga. Mark sellest ju ei rääkinud - minu tõlgendus sellest mida ta silmas võis pidada.
Jah, see sukeldumisülevaade on siin:
http://www.estoniaferrydisaster.net/est ... pter27.htm
Seal on ka see nimekiri korjatud tõenditest, aga seda sa oled juba tõenäoliselt näinud.
Fucs kirjutas:Tsiteeri:
Kas poleks olnud lihtsam siis see polt juba kopterisse võtta

Lihtsam oleks olnud see polt alla laeva külge jätta.
See mis tegelikult toimus oli kõige lihtsam viis see polt (ja muu modru) ametlikult jäädavalt kõrvaldada.
Kui motiiv oli polt ära kaotada, siis kopterist oleks võinud olla lihtsam kaotada - vähem tunnistajaid.
Laeval oleks olnud nahaalsem ja nö avalikult turvaline tunnistajate nähes. Ja tõesti pääseb nii ka probleemist, miks tallele võetud tõend kadunud.
Laeva külge jätmine ei oleks ju lihtsam viis kaotada, sest keegi oleks võinud selle järgmine kord üles korjata.

Kas rikutud tõendite argument võib põhjendada, miks ametlikult tallele-kopterisse võetud tõenditest üle jäänud kraam üle parda läks?

Oletame, et oli motiiv polt kaotada. Mis see motiiv võiks olla?

Lõpuraportis nad kasutavad analüüsiks Diana2 polti. Elik ilmselt oleks sellest Estonia poldist kasu olnud uurimisel, aga mida see võis muuta raporti järeldustes? Keevistele ja kõrvadele mõjunud jõu hinnangut?
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Fucs »

Issand te ka ei väsi :D
Mina olen juba surmväsinud igatahes.
Kui motiiv oli polt ära kaotada, siis kopterist oleks võinud olla lihtsam kaotada - vähem tunnistajaid.
Kopterist ei saanud enam midagi ära kaotada. Seal pidi kraam olema juba pitseeritud kastides.
Lisaks - helikopteris viibisid ja vastutasid juba teised isikud, mitte Börje Stenström.
Tema oli kunn laeval. Kõik mis oli enne laeva ja pärast, oli tema haardest väljas.
Ja kui ei oleks olnud kastides, siis milline oleks olnud see loll põhjendus millegi minema viskamiseks juba lendavast kopterist ning kes seda oleks pidanud tegema?

Kõige vähem peavalu oleks olnud siis, kui Börje Stenström oleks ise sukeldunud või kui ta oleks ära rääkinud mõne tuukri kes selle poldi oleks "kogemata maha pillanud".

Ja juba vist kolmas või neljas kord: jätkem selle ühe poldi ümber karglemine. Üle parda läks seal hunnik muid juppe lisaks.
Laeva külge jätmine ei oleks ju lihtsam viis kaotada, sest keegi oleks võinud selle järgmine kord üles korjata.
Kui see polt oli mõttetu ja motiivitu siis oleks kõige lihtsam olnud ta jätta laeva külge. Kuna ta sealt lahti kangutati ja üles toodi siis ta oli tähtis ja vajalik. Kuna ta minema visati, siis selleks ta üles toodigi.
Kas rikutud tõendite argument võib põhjendada, miks ametlikult tallele-kopterisse võetud tõenditest üle jäänud kraam üle parda läks?
Miks või mille poolest nad rohkem rikutud olid kui need mis kopteri pardale vinnati? Kas laevale jäätavaid junne poleks saanud samamoodi kastidesse vms kinni pitseerida? Kas seltskond sellel laeval oli selline, et võis kahtlustada asitõendite rikkumist?
Oletame, et oli motiiv polt kaotada. Mis see motiiv võiks olla?
Vat seda mina küll ei tea. Seda oleks õigel ajal pidanud küsima Börje Stenströmi käest :lol:

A mis see motiiv oli seda polti lahti kangutada ja üles tuua?
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Avatar »

Ei väsi :D. On huvi. Lisaks mulle teatud suhtlusnüansid tekitavad motivatsiooni jätkata. Ameti-viga. Aga see ei ole peamine - peamine on ikka huvi.
Kopterist poldi "kaotamise" riskidest (Börje)- olen enam vähem nõus. Ma umbes nii arvan ka. Asitõendid pitseeritud ja Börje otsese kontrolli alt väljas. No võib veel fantaseerida, et oleks ju kopteris teoreetilisel võinud ka leida põhjuse (avantürist :D ), miks uks avada (a'la süda paha) ja siis kogemata kasti välja tõugata. Aga jah seda oleks olnud ebakindlam teha. Ajad kastid veel segi, või saad ropsikoti oma hädade tarbeks vms...

Kui sa põhjendad "Kui see polt oli mõttetu ja motiivitu siis oleks kõige lihtsam olnud ta jätta laeva külge. Kuna ta sealt lahti kangutati ja üles toodi siis ta oli tähtis ja vajalik. Kuna ta minema visati, siis selleks ta üles toodigi"
Kui oletada et Börje eesmärk oli ebamugavad asjad "kaotada", siis ei saanud ta ju jätta ebamugavat "lihtsalt" laeva külge, sest sealt oleks see võidud hiljem võimaliku ametliku kordussukeldumise käigus uuesti päevavalgele tuua ja siis juba võib-olla väljaspool Börje&Co haardeulatust. Selles mõttes ma arutlesin, et kas oleks olnud lihtsam kaotada kopterist või laevast. Veensid ümber - laevast oleks olnud kindlam kaotus läbi mängida.

Kui Tuuker ei olnud Börjega kambas, siis ei saanud ta polti peale laevalt eemaldamist "kaotada".

Siit siis - tõesti poldi (ja muu) kaotamiseks võis see laeval toimuv olla selline külma kõhuga ja nahaalne etendus. Aga selle kahtlustäratava tegevuse teooriastaatusesse tõstmiseks oleks vaja motiivi. Mul ei koida hetkel - mida selle poldi (või muu) kaotamine oleks varjanud, või muutnud. Arvestades, et veealused fotod üldjoontes poldi seisundit näitasid. Muuga on muidugi see probleem, et me vist tõesti ei tea täpselt, mida sealt välja toodi. Kui kogu ülestoomist kirjalikult ei dokumenteeritud, siis on tõenduseks ainult lindistused. Ja neid vist ei ole täiel määral avaldatud. Kehva lugu.

Aga minugi poolest - jätame selle poldi teema. See lihtsalt on tolle kraami üleparda heitmise kõige eredam näide, mis kõigile inimestele nii ääretult loll tundub ja seega kogu olukorra justkui üheselt mõistetavalt kahtlaseks teeb. Mina ju seda polti siin teemas algselt esile ei toonud. Näe sina ka ütled kolmandat-neljandat korda et lõpetame poldile keskendumise, ja siis pöördud posti lõpus uuesti poldi teemale ning püstitad küsimuse. Ja kui ma sellele vastan, kas siis ütled mulle viiendat korda et lõpeta ära?
Näed on tugev teema-marker see polt.

Nö. Rikutud tõenditest - seda on ilmselt pädevam mõni krimi-juura taustaga isik kommenteerima.
Võib-olla siis oli soov igasuguste paralleeluurimiste võimalust vältida. Selle motiiv ei pruugi olla tingimata midagi varjata.
Võib-olla ei olnud ülejäänud materjali pitseerimine ja ladustamine nõuetekohaselt võimalik. Vahepeal ju arutati isegi nii, et sõidab keegi (Rabe näiteks) kiirelt üle hukukoha, viskab mõned plahvatussaastega tükid vraki kohal vette, ja siis hiljem sukeldumise käigus "avastab" need. Kui oli risk/hirm, et äkki keegi võib midagi kahtlast sinna kraamile juurde lisada? Äkki oli siis laeval usaldamatuse õhkkond. Näiteks kuradi eestlased tahavad oma meeskonna süütust tõestada - mine tea, mida teevad.
emotsioonid olid ju kõrgel ja seda märgistamist palju. Oli mingi artikkel, kus väideti et tubli rootlasest kapten Andersson läks laevaga põhja aga paha eetlasest kapten Piht päästis ennast. Käis siingi mõne aja eest läbi väide röövlitest, kes justkui inimestelt asju võtsid keset kaost. Minu meelest see on ainult ühe rootslase kirjeldus ja tema nimetas seda eetlaste pandeks. Ma olen äärmiselt skeptiline, väite suhtes, et kreenis laeval kellelgi oleks jätkunud huvi inimestelt ehteid röövida, või laeva sisemusse tagasi minne röövimise eesmärgil. Aga see läheb juba fookusest välja. Lihtsalt mõte on, et kui meie kahtlustame kuradi rootslasest Börjet, samamoodi võis ju tema kahtlustada teisi komisjoni ja meeskonna liikmeid.
Ma mõtlen veel, et kas ikkagi nii oluliste asitõendite kogumisel ei olnud Börjel väga selged protseduurid ette kirjutatud. Börje võis olla kunn küll asitõendite valikul, aga ülejääva kraami üle parda viskamine võis olla juba eelnevalt nõutud. Siit muidugi tekib küsimus, et kes nõudis ja kas sellelt/nendelt on võimalik küsida enam.
Vot ei tea...
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

Ma tagasihoidlikult, niikaua kuni akf Fucs sundpuhkusel on, siia vahele torkan, et mis puudutab rikutud/kadunud/hävitatud/kadumaläinud jubinaid 8)
siis "üks signalisatsioonisüsteemi andurplaat, mis vöörilukkude avamisel ja sulgemisel andis märku, kas luugid on suletud või avatud, on laeva küljest kadunud".

Parvlaevalt Estonia 1994. aasta detsembris üles toodud vöörivisiiri tähtsad hüdraulikaosad visati tagasi merre, ütles tollal operatsioonil osalenud tuuker Gustav Hanuliak ajalehele Svenska Dagbladet.

Estonia sukeldumisoperatsioonil osalenud Hanuliaki hinnangul toodi Estonia vraki juurest üles kokku paarkümmend eset, kuid mitte kõike ei viidud maale edasisteks uuringuteks.

“Niipaju kui mina tean, jäeti registreerimata kolm-neljandikku kõigist üles toodud esemetest. Need visati tagasi merre.
http://www.estoniaferrydisaster.net/est ... SS1aFILoT4
Finally the parts officially recovered from the wreck on behalf of the JAIC have to be mentioned:

1 visor hinge bushing (steel bushing + bronze bushing + securing plate)
all 3 lugs of the Atlantic lock
the bolt of the Atlantic lock
1 broken lug of the port inner ramp hinge
2 steel distance rings from the port outer ramp hinge
1 EPIRB storage case
1 GPS receiver
1 portable lifeboat radio set
1 ship's bell
several smaller bits and pieces

After having measured the bolt of the Atlantic lock Börje Stenström threw it back into the sea, although according to his own scenario it was one of the most important pieces of evidence. This will be explained in Subchapter 29.2.
Also the sensor plate of the Atlantic lock and the electric cables of the sensors were cut off by one diver, but instead of putting them into the net together with the other objects brought to the surface, the diver threw both to the sea bottom apparently upon instruction of the supervisor.
The other objects recovered by the divers upon instructions of the police or other organisations are unknown to the public.
Viimati muutis Svejk, 11 Okt, 2019 10:17, muudetud 1 kord kokku.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

http://onse.fi/estonia/chapt08_6.html?f ... MDb8qp9E#2
The navigation computer containing a data logging function with possible detailed information about the last part of the voyage could not be found. A GPS receiver was recovered, but no information could be retrieved from it. No other information could be retrieved from the navigation and operations equipment.
Niisiis asitõendite hävitamine on tunduvalt laiaulatuslikum ja süstemaailisem, kui "ainult üks polt"... 8)
Atlandi luku andurplaat koos juhtmetega kästi lahti võtta ja siis minema visata ilma üles toomata :D
Muideks Börjel jäi pärast nimetatud sündmusi elada vähem kui kolm aastat.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Avatar »

Also the sensor plate of the Atlantic lock and the electric cables of the sensors were cut off by one diver, but instead of putting them into the net together with the other objects brought to the surface, the diver threw both to the sea bottom apparently upon instruction of the supervisor.
Kui võtta motiiviks, et Börje (või tuukrite juhendajad) soovisid väga leida tõendeid laeva konstrueerimisvigade tõestuseks ja ülejäänud oli ebahuvitav, siis jah.
Leiti lahtine anduriplaat, mis oleks suunanud teraviku laeva korrashoiu (edasise ekspluateerimise ajal) suunas - viskame minema, kui ebaolulise.
Leiame poldi - ahaa, äkki leiame mingeid purunemisele viitavaid jälgi - toome üles. Pinnal selgub, et polt ikka üsna terve - ei toeta vigase disaini teooriat - järelikult üle parda.
Jah - on loogiline.
Estline ju oli ka 90% Rootsi oma.
Eedit: Ikka vist 94 aastaks oli rootslastel 50% …
https://et.wikipedia.org/wiki/Estline
eedit 2 : formuleerime tiba ümber. Et kui Börje&Co eesmärk oli kaitsta laeva ekspluateerijat (kaasaarvatud meeskonna tegevust kompetentsust), siis seepärast jäi ka Arvuti silda. Aga kui arvuti oli silla ühes nurga 20m sügavuses šahtis risu alla mattunud, siis ka lihtsalt/ausalt selle väljaõngitsemisega seotud probleemid on samuti usutavad.
http://onse.fi/estonia/chapt08_6.html
The bridge, which was on deck 9, was entered by the divers mainly to collect instruments and other material for the accident investigation and to determine the status of instruments and controls. The inspection of the bridge was difficult due to poor visibility, the considerable vertical depth inside the bridge in the turned-over condition and the absence of items the divers could climb on. During this inspection the divers saw three bodies. One was near the door to the open deck and one in the chart room. The third body was seen on the starboard side bridge wing by a diver who tumbled down to the wing and accidentally came across the body.
A large amount of equipment had fallen down to the starboard side bridge wing, which was crushed against the seabed. The bridge wing could not be inspected due to mud and accumulation of debris, and for reasons of safety.
On the port bridge wing manoeuvre console the control lever for the port engine was found in full astern position and the lever for the starboard engine in 10 to 20 % forward position. The corresponding pitch indicators both indicated 100 % forward pitch. On the main manoeuvre console the port engine control lever was in about 50 % astern position and the starboard lever in 95 % astern position, both pitch indicators indicating between 50 and 55 % forward pitch. According to information from KAMEWA AB, the supplier, the pitch indicators should all irrespective of the actual pitch return to zero in case of electric power failure.
The navigation computer containing a data logging function with possible detailed information about the last part of the voyage could not be found. A GPS receiver was recovered, but no information could be retrieved from it. No other information could be retrieved from the navigation and operations equipment.
The radio station clock in the chart room showed 2335 UTC. Another bulkhead- mounted clock in the aft part of the bridge showed 0212 hrs.
The EPIRB beacon cages were traced on top of the bridge and one was recovered. They were both open and empty.
Viimati muutis Avatar, 11 Okt, 2019 11:50, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

Mida ma veel tahaksin tagasihoidlikult siia lisada, on, et akf Fucs ei ole senimaani esitanud ühtki teooriat, motiivi ega muudmoodu hinnanguid... 8)
Tähelepanelik lugeja on kindlasti märganud, et austatud kaasfoorumlase käisest on tulnud pelgalt kiretud faktid ja siin kohal jätan lisamata, et "enamgi veel" :)
Küll aga on reaktsioon sellele tegelikult täiesti avalikule infole olnud mõnes mõttes kummaline. Tundub nagu osad kaasfoorumlased võtaksid võidelda vandenõuteooria vastu - mida pole esitatudki... :D

Loomulikult on võimalik ükshaaval absoluutselt kõigele vähem või rohkem loogiline ja/või usutav põhjendus, motiiv jne spekuleerida (löö vaenlane osade kaupa!) aga kusagil tuleb kriitiline mass ette.


Kõige lugupidamise juures.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Avatar »

Aga tähelepaneli akf Svejk kindlasti märkas, et akf Fucs lisas tolle poldi üle parda viskamise fakti 08.10 siia koos Mayet Werft’i (Estonia ehitaja) esindaja seisukohaga. Ma usun et on selge, et meie hinnangud Fucs -iga selles osas - milline komisjon ja mis osas sakerdas - lahknevad osaliselt. Osaliselt ilmselt kattuvad. Sellest ka diskussioon. Ma aeg-ajalt kasutan foorumit mõtete vahetuseks. Ei võta võidelda millegi vastu. Ma juskui ise küll vaatan, et ma olen akf Fucs i vastu seni palju pehmem olnud, kui tema minu vastu :D
Eedit: Ääküll Fucsi lahkel nõusolekul võib siis lõpetada selle poldi ja üleparda diskussiooni.
Ma tahtsin tegelikult tiba arutada veel selle tagurpidi laeva kubatuurist ja väidetavast uppumatusest, aga mis seal vahet.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas AMvA »

Svejk kirjutas:Mida ma veel tahaksin tagasihoidlikult siia lisada, on, et akf Fucs ei ole senimaani esitanud ühtki teooriat, motiivi ega muudmoodu hinnanguid... 8)
Tähelepanelik lugeja on kindlasti märganud, et austatud kaasfoorumlase käisest on tulnud pelgalt kiretud faktid ja siin kohal jätan lisamata, et "enamgi veel" :)
Oled sa ikka selles väites 100% kindel? Võtsin ühe esimese Fucsi posti eelmiselt lehelt ja leidsin seal sellise Fucsi kirjutatu:
Minu küsimus sihib aga teist aiaauku.
Kui tuukritööde juhendaja näeb kaamera pildis atlandi luku polti mis on terve, tuuker kirjeldab talle seda tervet atlandi luku polti ja tööde juhendaja saab sellest aru, siis miks ta laseb selle lahti lõigata (suuremat sorti aeganõudev töö ja vaev) ning üles saata, kui see on terve ja seal pole midagi uurida? Ja siis kui see spetsiaalselt lahti lõigatud polt (mitte kusagilt merepõhjast üles korjatud lahtine junn) on üles tõstetud, siis tuukritöid juhendanud spetsialist vaatab seda ja ütleb, et "ohhoo! see on ju terve! seda pole küll mõtet uurida ja see ei mahu ka helikopterisse" ning viskab selle lihtsalt üle parda. Pärast vabandab natukene, keegi arvab, et härra oli "stressis, magamata ja rambipalavikus" ja ongi teema kõikidele selge ja ammendunud või? Ja endiselt jääb küsimus, miks seda ei võinud laevale jätta kui see helikopterisse ei mahtunud?
Ei ole ju nagu ainult "kiretu faktiga" tegemist?
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Some »

Enese jaoks olen diversioonivariandi välistanud. Ehk siis süüdi on kas tehas või laevakompanii, kes rikkus remondiga visiirikinnitused või mõlemad kombona. Süüdlasel on tähtsust vaid niipalju, et ohvrite lähedased saaksid kompensatsiooni nõuda. Laevakompaniid enam ei eksisteeri, nii et...
Aga katastroofi see enam olematuks ei muuda, jääb vaid loota, et sellest õpiti ja pärast seda on parvlaevaliiklus juba ohutum.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Manurhin »

Some kirjutas: Süüdlasel on tähtsust vaid niipalju, et ohvrite lähedased saaksid kompensatsiooni nõuda. Laevakompaniid enam ei eksisteeri, nii et...
Aga eksisteerivad isikud, kes omal ajal laevakompanii juhatuses olles otsuseid vastu võtsid. Ja kui peaks ilmnema, et just nemad ütlesid "ei saa!", kui küsiti raha remonditööde tegemiseks, või just nemad otsustasid, et nt. mingi visiirikinnituse kulunud detaili asendamisel kokkuhoiu mõttes ei tee seda sellest materjalist, nagu laevatehas nõuaks, vaid mingist suvalisest balvankast ja et selle külge keevitamiseks ei kutsu ka mitte spetsialiste laevatehasest vaid palkame pooliku eest Kopli liinidelt Vasja? Mis siis? Nagu ma juba mõni lk. tagasi kirjutasin - mõnda meest ähvardaks pikaks ajaks kinniminek pluss kes teab kui paljude miljonite ulatuses hagisid.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist