Riigikaitse eelarve

Vasta
kuido20
Liige
Postitusi: 3331
Liitunud: 06 Jaan, 2004 10:56
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Eesti on paremini kaitstud kui kunagi varem

Postitus Postitas kuido20 »

Some kirjutas:Kunnasel vähemalt konkreetsed ideed mida teha. 400 miljonit laenuraha ühekordse süstina ja inglastelt relvastustest maha minevate Challenger 2-te sõbrahinnaga küsimine. Muidugi ei tea, mis seisundis nood tankid on. Too NATO raskebrigaadi Balti riikidesse eelpaigutamine on hetkel ulme - keegi poliitikutest ei taha Venemaad ärritada.
Kunnas on Riigikogu liige koos ohtrate teiste kaitseliitlastega keda on umbes 1/4 praegusest Riigikogu koosseisust.
Võiksid nagu oma perset liigutada ja EXCEL-i sobivaks väänata?
mart2
Liige
Postitusi: 5174
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas mart2 »

Kohe esimene mõte -
Challenger 2 on küll tubli tank, kuid arvestades seda, et tegemist on NATO-s ainult brittide kasutatava tankiga, millel on erandina 120-mm vintraudne kahur, siis võib tekkida mitmeid ebasoovitavaid ja ressursimahukaid lisa kulusid.
Soodsalt saades võime pärast rohkesti raha peale kühveldada.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
strateegiline sõdur
Liige
Postitusi: 454
Liitunud: 17 Nov, 2016 11:33
Kontakt:

Re: Eesti on paremini kaitstud kui kunagi varem

Postitus Postitas strateegiline sõdur »

kuido20 kirjutas:
Some kirjutas:Kunnasel vähemalt konkreetsed ideed mida teha. 400 miljonit laenuraha ühekordse süstina ja inglastelt relvastustest maha minevate Challenger 2-te sõbrahinnaga küsimine. Muidugi ei tea, mis seisundis nood tankid on. Too NATO raskebrigaadi Balti riikidesse eelpaigutamine on hetkel ulme - keegi poliitikutest ei taha Venemaad ärritada.
Kunnas on Riigikogu liige koos ohtrate teiste kaitseliitlastega keda on umbes 1/4 praegusest Riigikogu koosseisust.
Võiksid nagu oma perset liigutada ja EXCEL-i sobivaks väänata?
Militaarse taustaga riigikogu liikmed.
Johannes Kert
Ants Laaneots
Alar Laneman
Leo Kunnas
Riho Breivel
Uno Kaskpeit
Lisaks neile veel ka kaitseliitlased. Kokku pidi Riigikogus olema21 kaitseliitlast ja 2 toetajaliiget. Märkimisväärne hulk. Mida lugupeetavad on jõudnud ära teha riigikaitse tarbeks? Kuidas riigikaitsevanker veereb? Kes tõmbabeest ja kes tirib tagant?

Ei eales varem pole riigikaitsekatla kallal nõndapalju kunagisi tippkokkasid askeldanud, kuid ainus, mida lugupeetud endised kõrgelt hinnatud ja laialt tunnustatud chef de cusinid suudavad kokku vaaritada, on lahja supilurr ja põhjakõrbenud unistustepuder. Mis omakorda viib mõtteni, et kas staarkokkade kunagised oskused on nüüdseks hääbunud või pole neid ehk olnudki ja kokahierarhia tippu ning riigipiruka jagajate hulka jõudmine oli vaid pelk õnnelik – kuid kasutu – juhus. Mina juhuse rolli elus ei alahindaks.

Esmapilgul tundub, et staarkokkade rohkus pliidi ääres ei muuda nähtavalt ei toidu kvaliteeti ega kvantiteeti. Paistab, et endistel tippudel puuduvad imetegemise oskused. Pole neis Jeesuse Kristuse mõõtkava. Ei oska nad veest veini teha, ega viie leiva ja kahe kalaga ära toita kogu riigikaitset.

Selle aasta kevadel valitud uue koosseisu poolt  võetakse kohe varsti vastu nende esimene riigieelarve. Mis suppi endised tippkokad militaarkatla seest kokku on vaaritanud? Kas tuleb ka korralik ja rammus söömaaeg? Kas keegi neist teeb vähemalt ühegi katse läbi muudatusettepanekute muuta riigieelarves olevat kaitse-eelarvet ja lisada sinna mõned eurod? Või äkki saab sisejulgeolek tubli rasvase tüki pirukast juurde?
Õige pea on põhjust teha vahekokkuvõtteid ja hinnata tulemusi. Natuke on veel aega riigieelarve vastuvõtmiseni, jõuab veel meeleparanduse teele asuda ning riigi- ja sisekaitsele mõned lisamiljonid juurde anda. Kas saame näha peakokkade imetegu?
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Eesti on paremini kaitstud kui kunagi varem

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

strateegiline sõdur kirjutas:Militaarse taustaga riigikogu liikmed.
Johannes Kert
Ants Laaneots
Alar Laneman
Leo Kunnas
Riho Breivel
Uno Kaskpeit
..lihtsalt täpsustuseks, sõdur(-olgu või strateegiline) - kaks viimast sinu nimekirjas ei kvalifitseeru mu silmis kuidagi "militaarsele taustale".. lihtsalt noore riigi amatööridest piirivalvurid, minimaalse erialase ning olematu sõjalise ettevalmistuse // haridusega :|
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
paalberg
Liige
Postitusi: 591
Liitunud: 17 Mai, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas paalberg »

mart2 kirjutas:Kohe esimene mõte -
Challenger 2 on küll tubli tank, kuid arvestades seda, et tegemist on NATO-s ainult brittide kasutatava tankiga, millel on erandina 120-mm vintraudne kahur, siis võib tekkida mitmeid ebasoovitavaid ja ressursimahukaid lisa kulusid.
Soodsalt saades võime pärast rohkesti raha peale kühveldada.
Miks ei kaitse Eestit tankid?
Lühike vastus: Eesti ei saa seda endale lubada.

https://www.postimees.ee/6723997/miks-e ... tit-tankid

Selleks, et osta tank, pead sa ostma sinna peale elektroonilised kaitsesüsteemid, laskemoona, seda tõenäoliselt 30 aastase elutsükli jooksul kaks korda moderniseerima, mis on võrreldav tanki hinnaga, ehitama polügoonid, mis on eriti Eesti tingimustes, kus keskmine polügoon on pooleldi soine pinnas keeruline.
However, to maintain this dominance over the last century, the tank has had to continually adapt, both as a platform and in the way it is employed. The CR2 Life Extension Programme (LEP) is the next stage of this development. It is expected to cost approximately £700 million, or £6.25 million per MBT.
Runkel
Liige
Postitusi: 2826
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas Runkel »

Irw! Kui lasta staarkokkade asemel militaarkatla manu toiduvalmistamise käpardid - varretee, salatitaime, ravitoimeliste sussutuste eksperdid Rohelised -, kes vist ainsana soovitasid kaitsekulutusi vähendada, siis pakun, militaarsupp lahjemaks ei lähe, ikkagi jääb too 2% rasvasisaldusega roog. Kurioosum. Kas asi on pigem süvapõhjaga katlas?
Martin Herem
Liige
Postitusi: 2372
Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas Martin Herem »

Lugesin ka selle "Retsepti" läbi. Minu arvates on selles mõningad küsitavused ... nüüd läheb pikalt :D
Mõnes mõttes on kahju, et Kunnase artikkel just siia suunati, sest eelarvega ei ole sellel suurt pistmist. Mulle jääb mulje, et Kunnas tahab anda oma selgitust mõistele "plaan B".
Võtan minu jaoks suuremad küsitavused ükshaaval ette.

Sissejuhatuseks ütleb autor:
NATO riigid jagunevad praegu laias laastus kolmeks. Ühed (siia kuulub ka Eesti) lähtuvad tõsiasjast, et potentsiaalne oht tuleb idast. Teised näevad ohtu lõunasuunal. Kolmas, ilmselt kõige arvukam leer arvab aga, et mingit erilist ohtu polegi, kui vahest küberrünnakud ja terroriaktid välja arvata.
Mille põhjal Kunnas seda väidab, ei tea. Ausalt. Kõige arvukam leer – kes on need 29st riigist? See just kui kinnitab NATO nõrkust, kuid minu arvates ei vasta see reaalsusele. Aga eks lugege ise need "selle leeri riigid" kokku.

Üsna alguses viitab Kunnas autoriteetsetele mõttekodadele, keskendudes seekord siiski ühele
Jamestown Foundation raport „How to Defend the Baltic States“ ilmus alles käesoleva aasta oktoobris.
Mina olen seda raportit lugenud. Tunnistan, et kohati diagonaalis. Seega võin ka mina selle suhtes eksida. Kuid igal juhul on see üsna lennukas. Muuhulgas väidab kõnealune raport, et Baltimaade tänane taristu kannatab liitlaste raskeid brigaade välja küll:
Interestingly enough, in 1944 the existing infrastructure could support an entire German army group of 700,000 troops, including a mechanized panzer army.
Lihtsalt huvitav võrdlus. Kuid edasi läheb paremaks.

Kunnas:
Ka Balti riigid ise peaksid senisest palju rohkem pingutama. Jamestown Foundationi raporti hinnangul peaksid lõunanaabrid Läti ja Leedu veel kumbki ühe brigaadi juurde looma ning kõik kolm riiki peaksid hankima ja rakendama tanke. Ka peaksid Baltimaad kiiresti ja otsustavalt suurendama sõjaaja relvajõude, kusjuures Läti peaks taastama ajateenistuse, kuna pole võimeline piisava suurusega täiselukutselist armeed looma.
Siin eksib Kunnas tõlkega või tõlgendab endale mugavalt. Esiteks peaksid nii Läti kui Eesti looma teise brigaadi. Õigupoolest lausa kerge diviisi kahe brigaadi ja toetusüksustega. Eestil aga juba on kaks brigaadi. Teiseks soovitab raport luua kaheaastase ajateenistuse Balti riikides. Mitte ajateenistuse ainult Lätis, vaid kõigis kolmes kaheaastase. Kunnas võiks sellise ettepaneku siis välja öelda.

Hüppan korraks JF raporti juurde.
Meie (3B) ajateenistust ja kaitseväe suurust näeb JF järgmiselt:
With a combined population of some 6 million, only 22,000 citizens are under arms. Most are contract soldiers who serve short tours of duty, although Lithuania has recently reintroduced nine-month limited conscription. Thirty thousand indifferently trained and equipped reservists are also on the books.
Ega täpselt saagi aru, millisest riigist ta siin räägib. Kes on need lepinguga sõdurid ja kas Leedu 9 kuuline ajateenistus on Balti riikides ainuke? Mida peab raport silmas 30 000 reservväelasega, kes on … ükskõikselt! varustatud ja väljaõpetatud?
Ajateenistuse osas pakub JF raport välja sellise lahenduse:
Universal conscription for a period of two years, with fair compensation for those who choose to become career soldiers and officers, would yield an order of magnitude improvement in size and quality and provide the basis for expanding Baltic ground forces at lower cost than expensive professional soldiers
Reservväest või Kaitseliidust ei räägi JF raport sõnagi. Kui see näitab JF informeeritust, siis on loogiline ka ettepanek kaitsevägede suurendamiseks.
Kaitsevägede suurendamist näeb JF järgmiselt:
A reasonable goal is for Estonia and Latvia to expand from a light brigade to a small heavy division commanded by a major general and composed of a headquarters, two maneuver brigades, and enablers such as a general support field artillery battalion and air defense, engineer, logistics and signal battalions—about 10,000 soldiers. Lithuania, with its larger population, can field a full division with three brigades (about 12,000 soldiers). Division headquarters should be commanded and staffed by Baltic officers, trained in the US, with NATO advisors and augmentees.
Ebaselge on soovitus liikuda kergest brigaadist väikese raske diviisini. Kui diviisi ülemana kindralmajori mainimine tundub ebaoluline, siis USA väljaõpe ja liitlastest nõunikud tundub juba vägagi patroneeriv.
Veidi naljakas on JF kirjeldus operatsiooniplaanist. Eestis teeb ta ettepaneku sõdida järgmiselt:
In the north, Estonia will defend in sector with its two brigades and reserve formations against two attacking Russian brigades, supported by very heavy fires. The campaign plan described here also calls for the 173rd Airborne Brigade to fly in from Aviano Airbase in northern Italy and reinforce the Estonians before D-Day.
Niisiis kaks brigaadi ja reservid … ehk see mis meil täna ongi. Meie tänasel pildil puudub „raske brigaad“ ja „raske tuletoetus“, kuid … ega ta meie olemasolevatest asjadest ka ei räägi. Samas – need kaks brigaadi oleksid mehitatud kaheaastase ajateenistusega. Borja kolmas brigaad peitub mõistes and reserve formations.
Kunnas:
Ka meil on juhtimisega probleeme. 2014. aastal, kui Ukraina sõda juba käis, kaotas kaitsevägi kaitseringkonnad, andes Eesti tingimustes üliolulise territoriaalse juhtimise ülesande üle Kaitseliidule, aga mingit ressurssi, eelkõige inimesi, selleks ei andnud. Kaitseliit on saanud selle ülesandega tõsisemalt tegelema hakata alles viimasel paaril aastal.
Kaitseringkondi pole kunagi ära kaotatud. Nende funktsioonid läksid osaliselt üle Kaitseliidule. Kaitseliitlase ja reservohvitserina võiks Kunnas ise kommenteerida, miks 2013 aastast kaitseringkondade arendamisega ei tegeletud. Mina väidan, et tegeleda oleks saanud ka ilma täiendavate inimesteta. Eriti olukorras, kus meil on piisavalt ettevalmistatud reservohvitsere. Viimastel aastatel ei ole Kaitseliit märkimisväärselt inimesi juurde saanud, kuid ülesandeid täidetakse.
JF etteheide juhtimisele kõlab järgmiselt:
Another thorny issue is command and control. As sovereign states, the Baltics exercise national control over their defense forces, but attacking Russian forces will ignore state boundaries and exploit these “seams” at every opportunity. Currently, there is no effective way to coordinate and synchronize Estonian, Latvian and Lithuanian defense plans or operations in time of war.
Põhjadiviisi staap peaks siin ju lahenduseks olema? Paraku raport seda ei maini. Siinkohal võikski lõpetada JF raportile viitamise. Kokkuvõtteks võib öelda – tegemist on nõrgalt informeeritud mõttekoja raportiga. Kunnas peaks seda mõistma sama hästi kui mina. Seepärast oleks lihtne vältida viitamist raporti vildakatele järeldustele ning hoiduda valest tõlkest.
Jätkan Kunnase artikliga.
Kunnas:
Ka on selge, et Poolas teispool Suwalki koridori paiknev Kirdekorpuse staap ei suudaks vähegi tõsisema agressiooni puhul Baltikumis paiknevaid NATO vägesid juhtida. Selleks on vaja kohapeal paiknevat eraldi armeekorpuse staapi ning diviisistaape igasse Balti riiki.
Minu jaoks jääb siiski ebaselgeks, miks ei suuda Kirdekorpuse staap Balti riikides NATO vägesid juhtida või millist kasu annavad lisaks tänastele kahele diviisi staabile ja kolmele riiklikule staabile, veel igas riigis paiknev diviisi staap. Rõhutan - staap.
Kunnas:
Usutavaks sõjaliseks heidutuseks vajalik liitlasvägede kohalolek oleks üks raske brigaad, kaugõhutõrje üksus ning vähemalt 12 hävituslennukit igas Balti riigis, lisaks peaksid Läänemerel regulaarselt seilama NATO riikide laevad.
Liitlasvägede brigaadide ja 12 hävituslennukiga igas riigi on kaks probleemi. Esiteks ei ole see midagi erinevat tänasest NATO plaanist. See ei ole alternatiiv. See eeldab, et NATO funktsioneerib isegi paremini kui täna arvatakse. Teiseks ei pea ma õigeks Eestisse või teistesse Balti riikidesse alaliselt „raske brigaadi“ toomist. Ühe sellise brigaadi alaliselt Eestisse paigutamiseks oleks vaja ehitada majutuse, ladustamise ja hoolduse taristut kaugelt rohkem kui 100 miljoni euro eest. Kümneid miljoneid kuluks teedele ja väljaõppealadele. Kusjuures need alad tuleks kohalikelt osta või sundvõõrandada. Sellise raha valamise betooni ning konflikte maaomanikega võiks lugeda ka Venemaa punktivõiduks hübriidsõjas. Samal ajal jääb meil paarisaja miljoni eest kaitseväge loomata.
Kunnas:
Olulisematest võimelünkadest mahuks miiniveeskamise ja rannakaitse võimekuse loomine kaldal baseeruvate ehk tavalistele veoautodele pandud rannakaitse-raketikompleksidega meie kaitsekulutuste raamistikku. Siin oleks tegu mõnekümne miljoni euroga.
Üsna kindlasti eksib Kunnas siin relvasüsteemi hinnaga. Ka „tavalistele veoautodele“ paigutatud rannakaitse raketikompleksid maksavad mitukümmend, mitte mõnikümmend miljonit eurot. Ilma side ja tulejuhtimissüsteemideta ei ole nendest rakettidest aga kasu, seega lisandub veel nendegi hind. Ja veel, loodetavasti peab Kunnas mõistega „kaldal“, siiski silmas "maismaal". „Kaldal“ tekitab pildi, kus raketid tõepoolest vaatavad otse merele ja kõmmutavad seal seilavaid arvutimängulaadseid sihtmärke. Samas … eks rakette on ka lihtsamaid.
Kunnas:
Mõlemal juhul, nii keskmaa-õhutõrje kui ka tankide puhul peaks põhivarustuse hange mahtuma ära 150 miljoni euro raamistikku ehk jääma alla selle.
Jälle ei saa nõus olla relvasüsteemide pakutud hinnaga. Leedu on hankimas keskmaa ÕT süsteemi, mille hinnaks on üle 100 miljoni. Kaitset pakub sellises mahus süsteem aga umbes ühe Eesti maakonna suurusele alale. Kas seda peab Kunnas silmas? Kas see lahendaks meie tänased probleemid? Minu hinnangul oleks ühe keskmaa ÕT pataljoni hankimiseks vaja umbes 300 miljonit eurot. Ja ikka poleks Eesti tagasihoidlikultki kaetud.
Kunnas:
Veelgi karmim on aga lugu hübriidsõja ja vaenulike eriteenistuste organiseeritud siseriikliku relvakonfliktiga. Nende tõrjumise põhivastutus ei lasu mitte kaitseministeeriumil, vaid siseministeeriumil. Siseriikliku relvakonflikti korral võib kaitseväe kasutamine osutuda suisa kahjulikuks, samas rakendaksid ebaseaduslikud relvaformeeringud meie vastu kõhklematult sõjaväerelvastust ja -taktikat.
Võime ju vaielda, kas KV kasutamine eriteenistuste vastu on õige või vale. Kuid karta, et KV kasutamise puhul hakkab vastane kasutama sõjaväerelvastust ja –taktikat, tundub lihtsalt naiivne.
Terminoloogia kallal noriks veel. Hübriidsõjas kasutatakse lisaks sõjalistele vahenditele ka majandust, kuritegevust, poliitikat, diplomaatiat, informatsiooni, küberruumi ehk tegelikult kõiki elu valdkondi. Seega oleks hübriidohtudest rääkides korrektne mitte keskenduda eriteenistustele ja siseriiklikule relvakonfliktile.
Kunnas:
Siseministeeriumi valitsemisalas kaotati ajapikku kõik, mis oli vähegi sõjaväestatud – Sisekaitse Operatiivrügement, päästekompaniid ja piirivalve ning struktuur tervikuna lihviti nõnda õhukeseks, et suudab täna täita ainult igapäevaseid ülesandeid. Loodav sisekaitsereserv täidaks need lüngad, aga sellekski on vaja raha. Ka siin tuleks toimida ratsionaalselt ja säästlikult ning teha see ära alla 100 miljoni euroga See tähendab, et plaani B teostamine tähendaks kokku umbes 400 miljoni euro suuruse laenu võtmist.
Tulen nüüd tagasi plaan B ja Kunnase selgituste juurde.
Plaan B pidavat „originaal versioonis“ olema alternatiiv NATO plaanile, mida teevad 3 Balti riiki koos. Kunnas räägib siin artiklis aga a) riiklikust kaitsevõime suurendamisest ja b) JF raporti osadest. Raport ise tugineb aga NATO olemasolule… Seega ei räägi Kunnas mitte „Plaan Bst“, vaid „Plaan A+st“.
Kunnas:
Kas praegune valitsus suudab kõike seda teha ehk valida plaani A ehk puhtpoliitilise heidutuse kõrvale plaani B ehk sõjalise heidutuse, seda ma ei tea.
Kui Kunnas seda ei tea, siis järelikult pole lootustki, et tema mõttekaaslased valitsusse kuuluvast erakonnast kavatseksid kaitse eelarvet tõsta. Milleks siis heietada vahendite suurendamisest?
Kokkuvõtteks
Soovitan nii Jamestown Foundationile, kui Leo Kunnasele: enne kui hakkate mingit uut plaani pakkuma, tehke kehtivad plaanid ja võimalused selgeks.
Xender
Liige
Postitusi: 1700
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas Xender »

Terve teema ma võtaks kokku, et kõik minu meelest asja jagavad tegelased on enam vähem jõudnud ühiselt arusaamisele, et Eestile on vaja keskmaa ÕT, rakettidel põhinevat rannakaitset ja täisväärtusliku soomusbrigaadi. Isegi kaitseministeeriumis ja peastaabis on jõutud selle arusaamisele - see mõeldud kapten Trummile.

Siinjuures pole suurt vahet kas need tegelased tahavad seda plaan A-ks või plaan B-ks või hoopistükki millekski muuks. Selles osas, kuhu peaks EKV liikuma on minu meelest enam vähem tee selgeks vaieldud ja enam vähem kõik osapooled ka nõustuvad sellega.

Probleem on selles, et raha pole selleks. Kui Isamaa ja EKRE, kes mõlemad lubasid kaitsekulusid tõsta ei tee seda, siis edasiminek saab olla ainult väga aeglane. Siinjuures lootus, et mingis muus kombinatsioonis oleks kaitsekulude tõus reaalsem on kahjuks veelgi väiksem (kui ainult, siis Keski asemel Reform).

Seega reaalsuses oleme selles osas lõhkise küna ees - Eestil puudub poliitiline soov kaitsekulusid tõsta.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas nimetu »

Mida peab raport silmas 30 000 reservväelasega, kes on … ükskõikselt! varustatud ja väljaõpetatud?
Siinkohal akf eksib tõlkimisel. Reservväelased pole mitte "ükskõikselt", vaid keskpäraselt või enam-vähem adekvaatselt varustatud. See tähendab, mitte eriti hästi ega ka halvasti.
Sellise raha valamise betooni ning konflikte maaomanikega võiks lugeda ka Venemaa punktivõiduks hübriidsõjas.
Ma leian, et sellised argumendid, ükskõik kui tõsiselt esitatuna, on tobedad. Vastasel juhul võiks ükskõik millist riigi poolt kehtestatud sunniviisilist asja pidada "Venemaa punktivõiduks hübriidsõjas".
Jälle ei saa nõus olla relvasüsteemide pakutud hinnaga. Leedu on hankimas keskmaa ÕT süsteemi, mille hinnaks on üle 100 miljoni.
Akf-il on õigus. Leedu saab 100 miljoni eest kaks "patareid" - kumbaski ainult kaks laskeseadet ja üks(?) radar. Standardne patarei sisaldaks 12 laskeseadet ja 8 (!) radarit. Põhimõtteliselt saadakse 100 miljoni eest vaid kolmandik või neljandik tegelikust patareist.
Martin Herem
Liige
Postitusi: 2372
Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas Martin Herem »

Tõlke osas olen nõus. Aga inimene, kellele olen rääkinud meie püüdlusest ka päriselt üksuseid varustada (mitte paberil), võiks seda küll nimetada teisiti kui indifferently. Väljaõppest ei räägigi.

Hübriidsõja osas aga ei ole nõus. Just see ongi hübriidsõda, kus kasutad mittesõjalisi vahendeid sõjaliste eesmärkide saavutamiseks. Selle asemel, et korraldada kiiret tugevdamist, raiskame raha betooni mis on ebaefektiivne. Sellel brigaadil ei ole Eestis ruumi harjutada. Ega nad käed rüppes nii sama siin istuks. Hea küll, Eestimaa on üsna suur ja annaks teha teise korraliku väljaõppeala, kuid see maa kuulub täna kellelegi. Juba mitu põlve. Selle kättesaamine tekitab ainult paksu pahameelt ja kulutab raha. Ja ühel hetkel ütleb valija, aitab küll ...
Selle asemel oma võimete arendamine (sama raha eest) ja tugevduse korraldamine on hoopis tõhusam ... minu arvates. Minu arvates on isegi pool liitlaste brigaadi siin hoidmisele kuluvast rahast mõistlikum oma kaitsevõimesse panna.
Muuseas, isegi vaktsineerimisvastasuse õhutamist nimetatakse hübriidsõja infoopside elemendiks.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas nimetu »

Muuseas, isegi vaktsineerimisvastasuse õhutamist nimetatakse hübriidsõja infoopside elemendiks.
Sellest hoolimata ei saa ju vaktsineerimist ära jätta...
Tähendab, ma ei vaidle vägede siia toomis kulude üle, vaid Venemaa "hübriidse" käitumise kasutamist mingi argumendi toetamiseks. See, et midagi võidakse meie vastu kasutada, ei tähenda, et me peaksime sellest seetõttu loobuma.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40133
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Akf-il on õigus. Leedu saab 100 miljoni eest kaks "patareid" - kumbaski ainult kaks laskeseadet ja üks(?) radar. Standardne patarei sisaldaks 12 laskeseadet ja 8 (!) radarit
Siin on ilmselt küsimus selle "patarei" mõistega žongleerimises (ja meedias venib see kuipalju vaja), sestap meeldib mulle natuke selgepiirilisem "divisjon".
Seda vist nimetatakse "fire unit". Divisjon sisaldab siis vähemalt ühe radari ja vähemalt 2 laskeseadet. Seejuures tuleb meeles pidada, et venepärane ÕT "divisjon" ei ole pataljon nagu on suurtükiväes. Leedukad on ilmselt käinud kuskil ÕT koolis ja teavad, mis see minimaalne on.

ÕT divisjon ei sisalda (ja pole kunagi sisaldanud) 12 laskeseadet ja 8 radarit. Selline hulk seadmeid võib olla ÕT pataljonis (mis pole ka "battery").
Näiteks S-300 divisjon koosneb tavaliselt 4-st laskeseadmest ja kahest radarist (ringvaatlus ja sihtmärgiradar), millele võidakse madala kõrguse ülesanneteks lisada juurde kolmas, madalakõrguseline ringvaatlusradar (see kõrge mastiga).

Eespool räägitud maakonna suuruse ala kaitsmine 2 NASAMS divisjoniga on võimalik üksnes siis, kui tegemist on tavapärasest väiksema maakonnaga ning tegemist on NASAMS-ER rakettide võimeliste laskeseadmetega. Tavaliste rakettidega on võimalik kaitsta parimal juhul ühte suuremat linna, maakonda (keskmiselt 50x50 km) kaitsmiseks on vajalik juba Patriot. Lisaks tuleb arvestada, et NASAMS (vähemalt tavaliste rakettidega) laskekõrgus on ka nadivõitu, mistõttu vastane võib tulla suurel kõrgusel (täppisrelvadele pole probleem) ja sul pole teha muud kui pealt vaadata. Seepärast peaksid olema "keskmaa" ÕT süsteemid vähemalt laskekõrgusega, mis ulatub pommitajate praktilise lennukõrguseni (18 km).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40133
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Miks ei kaitse Eestit tankid?
Lühike vastus: Eesti ei saa seda endale lubada.
https://www.postimees.ee/6723997/miks-e ... tit-tankid
Selleks, et osta tank, pead sa ostma sinna peale elektroonilised kaitsesüsteemid, laskemoona, seda tõenäoliselt 30 aastase elutsükli jooksul kaks korda moderniseerima, mis on võrreldav tanki hinnaga, ehitama polügoonid, mis on eriti Eesti tingimustes, kus keskmine polügoon on pooleldi soine pinnas keeruline.
Eesti maastikuoludes on tank primaarne relvasüsteem siiski tükati.
Ja spetsiaalselt tankidele mingit kõva ja kuiva polükat pole vaja ehitada, polükas peaks olema täpselt selline nagu on läbilõikeline Eesti maastik.
Sest tankidega tuleb sõdida meil sellel reaalsel ja läbilõikelisel, mitte kunstlikul polügooni maastikul.
Ma nt arvan, et Eesti oludes annab "alla antud" hard-kill TT relvastus (mitte kusti ja mitte 90 mm) suuremat efekti kui tankipataljon.
Näiteks NLAW- rühm ja Javelin - kompanii TT rühm. Põhjusel, et enamasti on maastik tankide vaenulik, kuid TT-le sõbralikum.
Mõistagi, ilma tankideta ei saa, kuid tankide tähtsuse taipamiseks tasub ehk vaadata Soome armeestruktuuri ja küsida endalt, miks neid tanke nii vähe on. No üle 200 pole kunagi olnud seal. Armee on aga olnud sadu tuhandeid. Ja miks 1944 venelased ründasid Soomet ilma tankimassita, rohkearvulise jalaväe, suurtükiväe ja õhutoetusega, kuid suhteliselt väheste tankidega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas nimetu »

Soome ja Eesti maastiku ei maksa siiski võrrelda. Tegu on erinevate keskkondadega.
Kasutaja avatar
Chupacabra
Liige
Postitusi: 3527
Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
Kontakt:

Re: Riigikaitse eelarve

Postitus Postitas Chupacabra »

Võib olla pole soomlastel rohkem tanke, kuna pole rohkem raha?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist