Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Klemmika irriteerimiseks - kui odav on täna performance.
5 tuhande euro eest sai soetatud selliste näitajatega 1995 a sõiduk - tühimass 1560 kg, mootoril jaksu 206 kW ja jõudu 380 Nm, kiirendus 0-100 6,5 sek ja kiirus piiratud 250 kmh. Täiesti sõitev, ülevaatuskorras auto (paar pisiasja oleks vaja teha). Võidusõiduks Laagri Circle K - Ääsmäe võtaks 140 kW Superbi väljakutse vastu küll. Mina sellega muidugi taolist tsirkust tegema ei asu, aga sama sõiduki natuke uuem ja 19 kW võimsam versioon on hetkel müüa umbes 9000 euroga. Foori tagant (automaatkast) pühib ikka minema nii, et põsed saavad korraks kuklataga kokku :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Some »

Trumm, Golf R?
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Ma tean, et võimsaid autosid leidub, kuid olen seda teemat juba lahanud.
Need vanad autod ei ole tihti nii võimekad nii mootorilt, vanalt automaatkäigukastilt, kui juhitavuselt, kuna on vana tehnoloogia, teiseks on seisukord kulunud, mis kiirust maha võtab.
Politsei uus Superb on ikka midagi muud, samuti olen ju välja toonud, et ei peagi 100% võimekuselt sabas püsima, oluline on, et liiga palju ei kaotaks.

Kuid Krimis oli just üks politsei tagaajamine, kus vähemalt mulle tundus, et politseibussiga sõideti süsteemi järgi 180 km/h sabas.
Kui nii oli, siis ehe näide, et bussivõimekusest oli kasu.

Vanu autosid on omajagu testitud erinevate autosaadete poolt, sealt on see kõik kenasti näha olnud ja eks tean seda ka oma kogemustest, mis vana auto tähendab.
Ühtlasi tuletan veelkord meelde, olen ju tunnistanud, et osa saabki eest ära, midagi ei ole teha, kuid oluline on see, et neid oleks võimalikult vähe ja see ei tohi lihtne olla.

Enamik eest ärasõitjaid on nagunii võimelised vaid sirgetel ja laugetes kurvides tõelisi kiiruseid arendama.
Järsemates kurvides, suudavad vähesed neid kiirelt ja osavalt läbida.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas EOD »

Odessas elav sõber kurtis mõned aastad tagasi, et sealses liikluses on tõeliseks nuhtluseks mopeedid, mis mingeid reegleid ei järgi. Numbreid neil pole, peatamismärguannetele ei reageeri ja jälitamisel sõidavad lihtsalt käest ära, kasutades kohti, kust jälitaja läbi ei pääse.
USA-s lahendataks olukord politseikopterite abil. Rikka riigi värk.
Meil peab juhuslik möödakäija rollamehele kotiga virutama, et see kukuks. Riskides seejuures süüdistusega kehavigastuse ja materiaalse kahju tekitamises ning võimaliku nõudega kahju hüvitada. :cry:
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Meil peab juhuslik möödakäija rollamehele kotiga virutama, et see kukuks.
Ennegi juhtunud:
https://youtu.be/A5C7HBo4OZI?t=69
:lol:
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

Some kirjutas:Trumm, Golf R?
1995 a. Golf R?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
hjl85
Liige
Postitusi: 6367
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas hjl85 »

klemmikas kirjutas:Ma tean, et võimsaid autosid leidub, kuid olen seda teemat juba lahanud.
Need vanad autod ei ole tihti nii võimekad nii mootorilt, vanalt automaatkäigukastilt, kui juhitavuselt, kuna on vana tehnoloogia, teiseks on seisukord kulunud, mis kiirust maha võtab.
Politsei uus Superb on ikka midagi muud, samuti olen ju välja toonud, et ei peagi 100% võimekuselt sabas püsima, oluline on, et liiga palju ei kaotaks.

Kuid Krimis oli just üks politsei tagaajamine, kus vähemalt mulle tundus, et politseibussiga sõideti süsteemi järgi 180 km/h sabas.
Kui nii oli, siis ehe näide, et bussivõimekusest oli kasu.

Vanu autosid on omajagu testitud erinevate autosaadete poolt, sealt on see kõik kenasti näha olnud ja eks tean seda ka oma kogemustest, mis vana auto tähendab.
Ühtlasi tuletan veelkord meelde, olen ju tunnistanud, et osa saabki eest ära, midagi ei ole teha, kuid oluline on see, et neid oleks võimalikult vähe ja see ei tohi lihtne olla.

Enamik eest ärasõitjaid on nagunii võimelised vaid sirgetel ja laugetes kurvides tõelisi kiiruseid arendama.
Järsemates kurvides, suudavad vähesed neid kiirelt ja osavalt läbida.
Näha oli kuidas politseinik oma Superbiga järsemat kurvi võttis. 15 aastane poisike sai vana Volvoga palju paremini hakkama
Sulle räägi nagu seinale. Võitlusi tuleb valida. Maanteel ei ole mõtet eest kimada nõrga autoga, samas linnas saab, sest võimsus ei pääse maksumusele.
vana on suhteline näide. Mul oli hobiautoks kunagi VR6 Golf. Seisukord oli tal parem kui mõnelgi uuemal. Mida ma tahan öelda on see, et auto vanus ei näita auto seisukorda.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas:
Some kirjutas:Trumm, Golf R?
1995 a. Golf R?
Korralikud kiirestisõitmise autod on ikka tagaveoga. Kas mootor ees, tagavedu või mootor kuskil tagapool.
1995. a oli tootmises veel Golf III, mille kõige võimsam mudel oli 2,9 VR6 võimsusega 140 kW.
Need R-tähega Golfid tulid IV põlvega ikka tükk aega hiljem, R32 tuli Golfil alles 2001 ja seegi oli vaid 177 kW.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

EOD kirjutas:Odessas elav sõber kurtis mõned aastad tagasi, et sealses liikluses on tõeliseks nuhtluseks mopeedid, mis mingeid reegleid ei järgi. Numbreid neil pole, peatamismärguannetele ei reageeri ja jälitamisel sõidavad lihtsalt käest ära, kasutades kohti, kust jälitaja läbi ei pääse.
USA-s lahendataks olukord politseikopterite abil. Rikka riigi värk.
Meil peab juhuslik möödakäija rollamehele kotiga virutama, et see kukuks. Riskides seejuures süüdistusega kehavigastuse ja materiaalse kahju tekitamises ning võimaliku nõudega kahju hüvitada. :cry:
Taoline pardakk oli omal ajal ka siin - kuni hakati alaealistelt mopeedijuhtidelt nõudma juhiluba ja mopeedilt regamist ning ülevaatust. Peale seda kadusid need rolleritega noortekambad liikluspildist ära. Mina näiteks rõõmustasin, sest minu auto bensiinipaagi kallal käisid sellised tegelased 2 korda. Kodust bensiiniraha ei anta, siis varastati autodest. Ühel mu töömehel oli akutrelliga puuritud kütusepaaki auk ja siis sealt bensiini võetud. Ülejääk lasti tuimalt maha joosta, hea et põlema ei läinud (uus plastikust paak esindusest oli mitusada eurot). Ühesõnaga, taolise subkultuuri taga on enamasti ka noorte kuritegevus.

Praegu on samasugune probleem nn joodiku autod (mopeedautod), millega roolijoodik laseb peale lubade äravõtmist edasi ja igasugu elektritõuksid, tasakaaluliikurid ja muu jamps. Viimastega on juba oma kehaosi ka asfaldile laiali määrida jõutud.

Peagi saame ilmselt näha (peale ühte kulukat ilmkärakat liikluses) ka nende Tallinna linnavahel õiguslikus vaakumis liikuvate pakitrollide liikluskindlustamist, sest kui selline asi süüliselt tänapäeva sõiduautole ette sõidab, on kahju tuhandetes. Seni, kuni ilmkärakat ei käi, asjadega eriti ei tegeleta.

Positiivse juhtumina märgiks ära, et peagi lõpeb ära see M+S tähisega suverehvidega JOKK talvesõit, vist 2023 alates peavad talverehvid olema põhjamaa tähistusega. Näiteks pargimaasturite suverehvid on tänagi igati legaalsed talvel uisutamiseks - suverehvid M+S tähisega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

hjl85

Kust sa võtad, et 15 aastane paremini hakkama sai? Ta lihtsalt sõitis aeglasemalt, politseinik ilmselt üritas kiiresti järgi jõuda ja nõnda üle pingutaski, vana Volvo poleks eluski, seda kurvi nii kiiresti läbida suutnud.
Ega psühholoogiliselt on üsna keeruline kedagi jälitada, tahad kogu aeg kiiresti järgi saada ning ülepingutamine tuleb kergelt, kõik me teeme vigu, ka politseinikud ja ma polegi kuskil öelnud, et kõik politseinikud rallisõitja tasemel on.
Pigem ei saa sina asjadest aru.

Vana auto reeglina ei ole teab, mis heas korras, 1% erandeid ei ole mainimist väärt ja pole reeglina ka odavad osta.
Ühtlasi näitab auto vanus seda, et selle sooritusvõime hoolimata passis olevatest kW-dest on kehvem, kui uutel. Nii kulumise, kui tema vana tehnoloogia tõttu.
Pealtnäha võid vaadata, et on heas korras, aga mitte ideaalses ja mootorgi ei ole enam 100% võimeline jne.

Ka linnas on võimsusest kasu, sest lauged kurvid ja sirged, saab siiski natuke lapatsit vajutada, aga tõsi, linnas pääseb võimsus vähem mõjule, kuigi auto juhitavus võib isegi tulla välja.

Sa vist ei saanud aru, mida ma mõtlesin, kui ütlesin, et enamik suudavad vaid sirgetel ja laugetes kurvides politseil eest ära sõita, võimsa autoga.
See tähendaski seda, et võimsate autode saadavus ei tähenda, et politseil 140kW Superbidest kasu ei oleks, on ja kõvasti, sest valdava enamiku püüavad nad nendega kinni, see ongi see, mis on oluline.
Samuti tekitab see selle, et ka oskajatel ei ole lihtne eest ära saada, nii peabki olema.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Klemmikas ei jaga autodest eriti matsu, see on selge. Viimane post kinnitas vaid arvamust.
Kui mul oleks vaja Sauga ringrajal saada kiiret ringiaega, võtaksin ma 10-15a vana Honda Civic Type-R, mitte ülekaalulise Skoda Superbi.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... 2824230%29
Alla 10 tuhande euro on saada 4 autot, suvaline neist nagu ta on - võtan väljakutse uue, politsei spetsiga Superbi vastu ette iga kell.
Skoda kaotus ühe ringiga saab olema 5-10 sekundit. Alguses vähem, kui pidurid üles ütlevad, siis rohkem. Ja pidurid Skodal on taoliseks asjaks viletsapoolsed ja mass liiga suur, suur mass tabab keskpärased pidurid esimese ringi lõpuks.

Võimsuse ja pöördemomendiga siin palju muidu pistmist polegi, samal rajal on küll ja küll täiesti silmapaistmatu võimsusega autodega (nt Mazda MX-3) võidetud 2-3 korda võimsamaid autosid. Võimsusega on võimalik võita siis, kui on hulk kilomeetreid sirget ja tühja teed. Kui sa pead poole sirge peal juba pidurdama hakkama, kurvikiirus on aeglasepoolne, siis peale kurvi võimsusega ajavahe tagasi tegemiseks peab see ikka kordades suurem olema.

Üldiselt on tehnikas nii, et šveitsi armeenuga teeb natuke kõiki asju, kuid hästi ei tee ta midagi. Tavapatrullile mingi 100 kW väikeauto ja tagaajamiseks liikluspatrullile võimsad nagu olid vanasti Jupol (olid BMW 330i ja Subaru Impreza WRX) on odavam ja paremate tulemustega lahendus. Mõlemad ületaks ringrajal jällegi Skodat mäekõrguselt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Tekib küsimus, milleks selles stiilis vaidlust üldse jätkata korduvalt?
Kõige tagatipuks oleks see odav kärakas, mida sa politseile tahaksid anda, palju hullem auto tagaajamisteks ja ei sobiks ka igapäevatööks.
Lisaks hoiaks see kokku olematu hulga raha.


Pigem tõestad sa ise, et sa ei jaga autodest eriti midagi.
10-15 aastat vana Civic Type R? See on ju tunduvalt uuem, kui 1995a auto, kas pole ?

Ainuke asi, et odavam variant sellest on 148kW, mis ei ole just ulmepill ja ei võida ei kiirenduses ega tippkiiruses oluliselt politseiautosid.
Tippkiirus 232-235 km/h ja kiirendus mingi 6,6-7, tegin kiire otsingu, andmed varieeruvad.
Sellega eest ärasaamiseks peab ikkagi väga hea juht olema, linnavahel kindlasti on sellega hea jah.
Olen tegelikult kõik juba mitu korda öelnud.


Ringraja aega pole mõtet tänaval politsei tagaajamisega võrrelda.
See näitab midagi, aga tänaval on teine olukord, pluss enamik eest ärasõitjaid ei oska nagunii kurvides kiiresti sõita.
Seda enam, et üksikud sekundid parem ringiaeg, ei anna tänaval eriti midagi, seda enam, et enamik juhte nii hästi sõita ei oska.

Kui rääkida ringrajal piduritest, siis see odav Type-R küll standardis mingite eriheade piduritega pole, selleks tuleks ikka spetsiaalsed ringraja pidurid panna, mis kõva vatti kannatavad.

Ma olen ju rääkinud, et mingi osa peaks olema 200kW Superbid või Audi RS6-d, nagu näha hakkad ise ka sinna jõudma.
Ainuekese vahega, et tagaajamisse saab sattuda iga liikluspatrull, mistõttu 140kW Superbidest me loobuda küll ei saa.

Kuid ütlen juba mitmendat korda, ma pole kuskil eitanud, et on võtta võimsaid autosid, millega saab politseil eest ära, jah on küll.
Kuid enamik ei oska nendega piisavalt hästi sõita ja olen ju korduvalt öelnud, et enamikel ka neid pole ning politseiautod peavad olema lihtsalt piisavad, mida 140kW Superbid on.
Ma pole ju kuskil öelnud, et need Superbid kõike võidavad, kohe teps mitte ei ole, olen vaid seda öelnud, et need on piisavad autod.


Selge on see, et see, kes on hea sõitja ning hästi valmistunud eest ärasõitmiseks, seda on nagunii väga raske püüda ja tihti võimatu.
Ideaalis ma tahaks muidugi, et igal liikluspatrullil oleks 200kW Superb/Audi RS6 ja eriväljaõpe juhtimiseks, kuid reaalis, seda paraku ei juhtu.
Seega olen õnnelik 140kW Superbide üle ja need on igati mõistlikud autod, politseitööd arvestades, mitme aspekti alt.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

Vahepeal kui usklik(ud) siit teemast eemal oli(d) sai siin juba päris asjalikku arutelu pidada...
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Klemmikas ei jaga tegelikult teemast midagi peale triviaalse kilovattide võrdluse. Millised on kurvikiirused ja kui palju koormust saavad pidurid, sõltub enamasti aga auto massist ja raskest autost head võidusõiduautot ei saa, olgu võimsust palju tahes. Heaks näiteks on kasvõi need ülivõimsad AMG Mersud (600+ hobujõudu, 1000 Nm), mis kunagi häid ringiaegu ei saa. Sellise auto võimsuse saab maksma panna ainult sirgel ja vabal teel.

https://www.youtube.com/watch?v=AcZ0E-h7VNg
Palju rehvisuitsu, auto ei püsi hästi trajektooril, keskpärased ringiajad.

Üks kiiremaid võidusõiduautosid on näiteks Ariel Atom, see on enamikes variantides suhteliselt tagasihoidliku võimsusega, kuid kaal on 600 kg. Top Geari katsetel võistleb see enamasti superautode liigas, makstes ise 1/3 selle hinnast. Arvan, et ka 1,6 Lada mootoriga Estonia vormel sõidaks aegasid, millest enamik sportlikke tänavaautosid und näevad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Selle ringraja jutuga jookseb see teema suht ummikusse.
See, kui sina üritad minu teadmisi maha materdada, ei muuda asjaolusid, et ma endiselt autosid tunnen, aga küllap oled sa sedasorti inimene, kes üritab ennast teistest paremaks teha, teisi maha tehes.

Kuid ütlen veelkord, ringrada ja päriselu on midagi muud ja olen politseiautode teemal juba kõik öelnud ja minu arvamus jääb samaks, et 140kW Superbid on õiged autod politseile, asjaolusid arvestades.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist