K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Andrus1973
Liige
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Nov, 2017 15:02
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Andrus1973 »

Kilo Tango kirjutas:Ma saan suurepäraselt aru, et elektrikas ei sobi praegu veel mitte päris igaühele.
Ma täiendaks, et elektrikas sobib suurepäraselt nendele, kelle suurimaks koormaks on oma tagumik ja poekott. Kes elavad linna ümbritsevas eramurõngas ja suurem osa sõidust kulgeb kodu, kool, kontor, pood, trenn, kodu trassil.

Kui sa pead nt väikeettevõtjana hommikul tõstuki Paldiskisse pukseerima, Pärastlõunal sõidad Kohtla-Järvele objekti vaatama. Õhtul laed motikad auto peale ja lähed lastega Vasalemma tenni. Nädalavahetusel sõidad Võrumaale suvilasse või kusagile jahile, tihtipeale käru, ATV või mõne traktor haakeseadmega sabas.
Siis ei ole sul selle elektriautoga mitte midagi teha, kui just vahest spetsiaalselt sõitmas ei taha käia.
Et tegelikult on üsna väike sihtgrupp, kellele need praegused elektriautod sobivad. Kui Musk oma kastika tootmisküpseks saab, siis võib olla tuleb vaateid korrigeerida. Täna pakutavad särtsukaubikud ei kõlba kahjuks mitte.

Ärge keegi seda nüüd isikliku või rohelisavastase rünnakuna võtku. Lihtsalt elukorraldused on erinevad.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust!
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Lemet »

Kuniks on tegu üksikute elektriautodega, mille baasil rohelist maailmavaadet promoda, on üks asi. Kogu maailma elektritranspordile üleminek aga on hoopis midagi muud. Majandusest- aktsiisidest alates ja loodushoiugs lõpetades. Viimast pole ollagi ja elektrimobiili kütuse "odavus" läeb samuti ühte ritta päkapikkude ning muude muinasjuttudega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
OLAVI
Liige
Postitusi: 1659
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas OLAVI »

Elektri- ja bensiinitranspordi võrdluses ei pöörata "tavatarbijatele" suunatud aruteludes tähelepanu kütuse aktsiisile, mis praegu sisaldub nii bensiini kui ka gaasi hinnas.
"Tavatarbijatele" näidati "elektriautode võitlust" kui võistlust laadijate ja pistikute standardi pärast. Aga tegelikult oli majandulikult tähtsaim teema, et millise tootja standardite järgi ja kuidas elektriauto liikumist maksustada, kui fossiilkütustest laekuv aktsiis vähenema hakkab.
Oli ilmne oht, et inimesed hakkavad "salaja" koduvõrgust või päiksepaneelidega maksuvabalt autode akusid laadima.
Kuna nüüdseks on kehtestatud nõue, et kõik müüdavad autod (ka bensiin ja diisel) peavad onlines jälgitavad olema, siis on sellele probleemile lahendus leitud ja kõik elektriautod on vajaduse tekkimisel hetkega maksustatavad kütuseaktsiisiga!
(See on ka üks põhjus 5G võrkude levitamiseks.)

Kusjuures on kehtestatud põhimõte, et ostja ostab omale "raua" (auto) aga tarkvara saab rendile (vajalikuks ajaks) ja seda kasutaja muuta ei tohi.
Ehk kaasaegse elektriauto eluiga ei määra mitte "raua kulumine" vaid tarkvara uuenduste kättesaadavus, nagu telefonidel.

Paljud kindlasti teavad auto OBD testpistikut.
Alates 2018 aastast on juba mitmed tootjad lisanud sellele lisamooduli, et kui sinna võõras (mitte tootja poolt lubatud) seade ühendatakse, muutub auto "telliseks" ja lahti saab lukustada ainult firma esindust külastades.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Lemet »

Nagu siingi tähendatud juba on- 100 km läbimine bensukal annab riigituludesse 2,8 euri aktsiisi, elektriautol 0,09 euri. Mis saab riigieelarve laekumistest?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36558
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kriku »

Ma ei tea sellest midagi, aga süsinikukvoote ju ka ostetakse ja müüakse?
Tapper
Liige
Postitusi: 708
Liitunud: 28 Juul, 2005 9:12
Asukoht: Ütsainus Mulgimaa
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Tapper »

Puhas Orwell
Kuna nüüdseks on kehtestatud nõue, et kõik müüdavad autod (ka bensiin ja diisel) peavad onlines jälgitavad olema, siis on sellele probleemile lahendus leitud ja kõik elektriautod on vajaduse tekkimisel hetkega maksustatavad kütuseaktsiisiga!
On see ikka päriselt praegu nii? Minu uuem auto üle 10 a vana.

Oma pea on viimane kaitseliin ja kui see murtakse siis on see suurim inimkonna käitumist mõjutav tehnoloogia.
Siis hakkab päriselt uue inimese loomine.
Evolutsiooni kõrvalmõju, intelligentsus
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36558
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kriku »

Kes ja kuskohas sellise nõude kehtestas??
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas nimetu »

Euroopa kohta ei oska kommenteerida, kuid General Motorsi autodel on OnStar-i nimeline side- ja ohutuspakett üsna levinud. Fordil on seevastu SYNC, mis on vähe laiema ampluaaga, ning Tesla autod on juba niikuinii elektroonikat täis. Seega, teoreetiliselt oleks võimalik sellist asja nõuda küll - vähemalt USA-s.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9122
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kilo Tango »

nimetu kirjutas:Euroopa kohta ei oska kommenteerida, kuid General Motorsi autodel on OnStar-i nimeline side- ja ohutuspakett üsna levinud. Fordil on seevastu SYNC, mis on vähe laiema ampluaaga, ning Tesla autod on juba niikuinii elektroonikat täis. Seega, teoreetiliselt oleks võimalik sellist asja nõuda küll - vähemalt USA-s.
Sellise jälgimise jaoks peab päris palju seadusandlust muutma ja ärge mitke lootkegi, et see kellelgi tähelepanuta jääb. Üks asi on tehniline võimekus, teine on riiklik jälitamine. Ja milleks jälitada autot, kui saab jälitada kodanikku - kõigil meil on arvutid taskus. Ei käi need asjad nii lihtsalt.
2korda2
Liige
Postitusi: 1596
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas 2korda2 »

1. Kohustust (!) teha sõiduk kaugjälgitavaks ei eksisteeri. Mõned tootjad pakuvad vastavat teenust (mis peaks mingi porgandi ka pakkuma aga pole viitsinud uurida). Samuti on vastavad teenused olemas järelturul - neid kasutavad logistikafirmad oma masinate jälgimiseks. Viimaste elektriautode toetuse vooruga kaasnes kohustus sõita N kilomeetrit M aasta jooksul EV territooriumil. Ühe võimalusena pakuti ka GPS loggerit. Ei olnud kohustuslik (just selle "suure venna" pärast poleks see lihtsalt läbi läinud) - seda võib toetuse saaja ka kinnitada lihtsalt avaldusega ("kõik sõidud sõitsin Eestis, odomeetri näit fikseeritakse ülevaatusel"). Küll on hiljuti EU-s kohustuslikuks muutunud uutel autodel avarii korral automaatne hädaabi kutsungi süsteem (peaks saatma SMS-i koordinaatidega + avama side/heli kanali). Pmst ei saa välista selle süsteemi häkkimist ja kasutamist kaugjälgimiseks.
2. Elektriautode probleem on muuhulgas üüratult kasin valik. Mul on lihtsad nõudmised: peab mahutama 2 täiskasvanut ja kolm last (üks neist turvatoolis), peab mahutama lapsevankri ja mõned kotid/seenelkäigu korvid, peab suutma 10-kond korda aastas kergkäru vedada (saunapuud, murutraktor jms), ei teeks paha kui suudaks trippida põhja-euroopas. Sellele kõigele vastab Golf Variant, diisel. Odav osta, odav pidada. Hetkel pakutavatest elektriautodest suudab kõige eelnevaga (no trippimine on nii ja naa) hakkama saada vaid Audi e-tron (teistel probleemiks veokonksu puudumine või lihtsalt niru pagasiruum). Selle hinnalipik aga puudutab taevast. Tavainimese jaoks võib kahe aasta pärast loota VW ID Space Vizzion ilmumisele.
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Walter2 »

Kilo Tango kirjutas:
Walter2 kirjutas: El. auto energiast kulub Eesti kliimas ca. 25-30% salongi küttele jm. mitteveeremisele seotud bilansile, seega praktikas see müügimeeste väljahõigatud välp ei ole reaalne. Samuti on problemaatilised kiirlaadijate kasutamine - mida võimsamad need on seda väiksema mahutavuse akult saad kuna akude keemilised protsessid lihtsalt võtavad oma aja ning kunstlikult neid kiirendada ilma akudele haiget tegemata pole võimalik. Ülikiirete laadimisvõimaluste puhul hakkavad mängu tulema juba superkondensaatorid.
Tesla Model 3
250 miles (402 km) Standard Range Plus
322 miles (518 km) Long Range AWD/Long Range Performance (EPA-rated)
325 miles (523 km) Long Range RWD (EPA-rated) (Discontinued Q2 2019)
Eee..räägiks nüüd ikkagi autodest mitte kosmosetööstuse toodangust... :scratch: Kuskohas on Eloni autode lähim diiler, kus hooldusi teha ja kaua peab varuosi ootama.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36558
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kriku »

2korda2 kirjutas:Pmst ei saa välista selle süsteemi häkkimist ja kasutamist kaugjälgimiseks.
Seni, kuni inimesel on mobiiltelefon taskus, on selline mure pehmelt öeldes abstraktne.
2korda2
Liige
Postitusi: 1596
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas 2korda2 »

Kriku kirjutas:
2korda2 kirjutas:Pmst ei saa välista selle süsteemi häkkimist ja kasutamist kaugjälgimiseks.
Seni, kuni inimesel on mobiiltelefon taskus, on selline mure pehmelt öeldes abstraktne.
Üks ei välista teist. Paranoiline inimene hoiab taskus 5110t ja sõidab Mossega :D
Kasutaja avatar
nolem
Liige
Postitusi: 179
Liitunud: 06 Juul, 2014 19:34

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas nolem »

2korda2 kirjutas:
Kriku kirjutas:
2korda2 kirjutas:Pmst ei saa välista selle süsteemi häkkimist ja kasutamist kaugjälgimiseks.
Seni, kuni inimesel on mobiiltelefon taskus, on selline mure pehmelt öeldes abstraktne.
Üks ei välista teist. Paranoiline inimene hoiab taskus 5110t ja sõidab Mossega :D
paranoiaga pole siin midagi pistmist, eestis saab isegi keskkonna ja maksuamet, rääkimata kripost-kapost kohtust sõrmenipsu peale jälitustegevuse-läbiotsimisloa, ise väga lähedalt seda näinud. eesti on ametliku statistika kohaselt üks enim jälitustegevuse lube 100k elaniku kohta välja andnud riike, 5x rohkem kui näiteks rootsi.
see, et aastaid hiljem kogu keiss kohtus kokku kukub ja üks 9€ juuksuriarve leitakse, oli alles hiljutine leheuudis.
kgb oma nuhkimisega oli poisike nüüdisaegse totaalse jälgimise võrdluses, orwelli telekas toanurgas on reaalsus, mitte paranoia...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36558
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kriku »

Teema juurde tagasi.

Tarmo Soomere:
Alternatiivsed faktid ehk eesti keeles lihtlabane valetamine on murdnud jõuliselt sisse vesiniku üle peetavasse diskussiooni. Hea kolleeg doktor Indrek Aarna kirjutas Postimehes (4.09): «Tootmaks sadakonnale autole piisavalt vesinikku ühe aasta sõitudeks (25 000 kilomeetrit), oleks tarvis püsti panna 1300 MW ulatuses päikesepaneele.» See on rohkem kui nelja Auvere jaama võimsus. Päeva ajal kataksid need paneelid kogu Eestis tarbitava elektri. Loomulikult peab sellist elektri raiskamist sadakonna auto sõitudeks nimetama kilplaslikuks.

Füüsika, matemaatika ja praktiline energeetika ütlevad, et 1300 MW võimusega päikesepark suudab meie tingimustes (st 12-protsendilise keskmise tootlusega) toota ligikaudu 1,3 miljonit megavatt-tundi elektrit aastas. Sellest saab olemasoleva tehnoloogiaga 27 000 tonni vesinikku. Selle kogusega saavad praegu kasutuses olevad vesinikupõhised väikeautod sõita suurusjärgus 3,5 miljardit kilomeetrit ehk enam kui tuhat korda pikema maa.

Raske on uskuda, et 1000-kordne erinevus tegelikkusest on eksperdi näpuviga. Eriti siis, kui sellest järeldub vesinikuenergeetika kilplaslikkus, järgneb väide, et vesinik on «palju ohtlikum võrreldes maagaasiga», ja kummaline järeldus, et «eriti ohtlikuks teeb vesiniku see, et ta on värvitu, maitsetu ja lõhnatu gaas». Tegelikult on vesiniku süütamine üsna raske ja maagaasi peamine komponent metaan on värvitu, maitsetu ja lõhnatu gaas, mille leket niisama lihtsalt ei näe ja tunne. Juba ammu lisatakse maagaasi eriti vängelt lõhnavat merkaptaani, et ka imeväike leke tuvastada. Silma jäävad veel mõned kentsakad õunte ja apelsinide võrdlused, nagu vesiniku tootmise kasuteguri kõrvutus energiakadudega akudes. Kogu lugupidamise juures tekib vägisi mulje, et mõni suunamudija on doktor Indrek Aarna nime lihtsalt kurjasti kasutanud, et ühiskonda valeinfot ja kahtlusi süstida.
https://leht.postimees.ee/7057032/tarmo ... 1577723337
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist