Leo kirjutas:
Ma siis ei alusta, vaid lõpetan, kui kusagil mujal on pikalt jahutud. Mõne sekundiga tõstetavad barjäärid eeldavad ohuhinnangut, riigi tahet ja raha. Pigem kasutatav eriti tähtsate objektide kaitseks juhusliku või tahtliku rammimise vastu. Siinkandis näiteks Helsingi kesklinnas Eduskunta ja presidendi lossi lähenemisteedel. Piiripunktides ei ole näinud, kuid ei ole küsinud ka. Ei mäleta, millal viimane läbisõit oli. Minu arvates on maksimaalne, mida normaalreziimil töötavalt maismaapiiripunktilt võiks eeldada, võime kinni pidada auto, kus juht misigasnes põhjusel vajutab vales kohas gaasi. Palju see nõuaks ümberehitustöid (lüüsid, kuhu autosid ühekaupa juhtida) ja inimesi neid kontrollima, ei ole arvestanud. Võimalik, et oli PPA valmisoleku testimine, pigem mitte, jooksis läbi, et inimene autoroolis oli vaimsete probleemidega (võib olla ka roll karistuse vähendamiseks). Suurem hulk ründavaid läbisõitjaid jõuaks läbi, sest ei ole inimesi ega tulejõudu nende peatamiseks, mis siis edasi saab, küsige kindral Heremilt. Soomlastel on kiirreageerimisüksused, kuid pioneeride ehitatud kaitsepositsioone piiripunktide läheduses ei ole märganud.
Vähemalt korra enne minevikus on auto sõitnud Narvas läbi tõkkepuude sp et autos oli eeldatavasti salakaup. Tüüp oli kohalik keda toll oli mitmeid kordi salakaubaga vahele võtnud. Ja siis oli tegu "putka kõrval tõkkepuu"-stiilis sisse/väljapääsuga.
Eks paistab, mis peale maasturiga läbirammimist muutub. Täiendatakse kuidagi väravaid või mitte.