Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Mulle on see hästi teada, nii aastat 10 tagasi omasin ka ise samu illusioone (milleks omada, kui odavam on vajadusel rentida). Elu on õpetanud, et endal peab olema. Suuri, ca 40 kW genekaid oli Harjumaa Ramirendis toona täpselt kaks tükki ja kui jama algas, läks lahti võidujooks ajaga, et kas jõuab või on keegi kiirem olnud. Mingeid eksklusiivseid broneerimislepinguid Ramirent tegema valmis polnud, põhimõttel, kes ees see mees.
Seepärast hindan tanklakettide loba "koostööpartneritest, kes tarnivad" sisutühjaks. Suur elektrikatkestus ei toimu kuskil vaakumis, vaid see on igal pool ja vajadus on sel hetkel palju suurem kui võimalus ja nendele üksikutele rendimasinatele tekib koheselt palju soovijaid, mitte ainult tanklad.
Mõnevõrra rohkem on rendis neid pisikesi 2-5 kW kantavaid bensugenekaid, kuid need bensiinijaama ei toida ja sealt tulev vool on nii ebakvaliteetne, et sellega ei tööta ka tankimist juhtiv IT tehnika korralikult. Sinna otsa võid panna rellaka või prožektori öösi kraavis töötamiseks, aga mitte arvuteid ja sagedusmuundureid sisaldava tehnika.
Seepärast hindan tanklakettide loba "koostööpartneritest, kes tarnivad" sisutühjaks. Suur elektrikatkestus ei toimu kuskil vaakumis, vaid see on igal pool ja vajadus on sel hetkel palju suurem kui võimalus ja nendele üksikutele rendimasinatele tekib koheselt palju soovijaid, mitte ainult tanklad.
Mõnevõrra rohkem on rendis neid pisikesi 2-5 kW kantavaid bensugenekaid, kuid need bensiinijaama ei toida ja sealt tulev vool on nii ebakvaliteetne, et sellega ei tööta ka tankimist juhtiv IT tehnika korralikult. Sinna otsa võid panna rellaka või prožektori öösi kraavis töötamiseks, aga mitte arvuteid ja sagedusmuundureid sisaldava tehnika.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1000
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Geneka ärimeestele: https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... le_12v_13a
Ei ole vaja lolliks minna oma genekate promoga.
Ei ole vaja lolliks minna oma genekate promoga.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
See "sõnum" siin jäi mulle nõksa häguseks - ehk sa evalueerid tsipa oma seda mõtetdavidsoniharald kirjutas:Ei ole vaja lolliks minna oma genekate promoga.
Hetkel olen ma (loll)lihtsal arvamusel, et tankla ilma (reserv)genekata on niisama debiilne tankla, nagu suvaline haigla ilma geneka(te)ta on debiilne haigla
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Ma igaks juhuks mainin, et ma olen ca 10 reservgeneka kasutaja (kogemus 12a), mitte nende müüja.
Sellist kütusepumpa ei tohi lasta suurema küttemahuti lähedalegi, et midagi tuumaseene laadsete mitte tekitada.
Oma garaažis võid end õhkida kui soovid. Seepärast see ongi lubatud vaid diislile
Sellist kütusepumpa ei tohi lasta suurema küttemahuti lähedalegi, et midagi tuumaseene laadsete mitte tekitada.
Oma garaažis võid end õhkida kui soovid. Seepärast see ongi lubatud vaid diislile
Tanklas on veel hulga seadmeid, mis on vajalik töös hoida, et see töötada saaks. Nagu ka haiglas - keskmine nuustik arvab kindlasti, et kui lambid laes põlevad, on juba korras.Hetkel olen ma (loll)lihtsal arvamusel, et tankla ilma (reserv)genekata on niisama debiilne tankla, nagu suvaline haigla ilma geneka(te)ta on debiilne haigla
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1000
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Evalueerin.Borja kirjutas:See "sõnum" siin jäi mulle nõksa häguseks - ehk sa evalueerid tsipa oma seda mõtetdavidsoniharald kirjutas:Ei ole vaja lolliks minna oma genekate promoga.
Hetkel olen ma (loll)lihtsal arvamusel, et tankla ilma (reserv)genekata on niisama debiilne tankla, nagu suvaline haigla ilma geneka(te)ta on debiilne haigla
Kas elektri katkestuse korral peaks elu jätkuma täpselt nii nagu oli seda elektri olemasolu korral? Ilma igasuguste ebameeldivusteta? Mina arvan, et ei peaks. Tegemist on ikkagi... olukorraga. Miks ei peaks? Kasvõi selle pärast, et meile tuleks meelde, kui hea see elu meil ikkagi on. Mis siis juhtub, kui tanklas enam ei toimi? Kütust ei saa. Hea küll, tavakodanikud peavad vähem sõitma. Kiirabi, pääste, politsei? Nemad peavad kütust saama. Kuidas? Olles oma lihase vennaga, kes on tanklatehnik ja igapäevaselt tegeleb tanklate hooldusega, vestelnud sel teemal pikemalt, olen ma täitsa kindel, et elektri kadumise korral ei ole tanklad täis nutta tihkuvaid politseinike ja päästjaid. Need kellel vaja on saavad kütuse sealt nii või teisiti kätte. Käsipumbaga, väikese elektripumbaga või veel mingit kolmadat viisi. Kogused kirjutatakse vihikusse ja küll riik pärast maksab. Kus ta pääseb. Need, kellele kütuse saamine ei ole elutähtis, nagu tavalised tsiviilid, need peavad ilma läbi ajama, kuniks jama möödas. Sõidame bussiga karjakaupa, bensiinikriis ja üheksakümnendad. Mõni veel ehk mäletab. Käisin 4km bussi peatusesse ja tagasi, et koolis käija. Ära ei surnud. Vaadake, kui kõigile antakse ajama korral kütust tavalises tempos edasi, siis on see tankla varsti tühi ja ei jätku nendele, kel seda tegelikult vaja on. Elektrit ei ole ju, kogu tarneahel seisab.
Üldiselt, kui elektrit ei ole siis toimibki ainult see väga kriitiline osa ja mingist tavapärase elu jätkumisest genekaga benuskast võite ainult unistada. Kabanossi nagunii ei saa, mõistlikum kodus olla mediteerida. Koolid ja töökohad on nagunii suletud.
Olen ka selle vastu, et ma pean kaudselt kinni maksma kõik need genekad, mis tuleks osta meie mugava elu jätkumiseks. Võõra raha eest on hirmus mõnus unistada asjade ostmisest aga tegelikult on see meie enda raha, mida seal põletatakse.
See garaaži pump on toodud vaid näiteks, et saab ka ilma suure genekata. On väiksemaid pumpasid, on väiksemaid genekaid, ei ole vaja kogu tanklale elu sisse puhuda, et päästeauto paak täis lasta. Minu vajaduse täidab ka käsipump, millega omale kütust väntan. Genekas ei ole ainus lahendus, ei pea kõike "ülemiselt riiulilt võtma kui endal veel tagumik paljas" või kuidas su see mantra oligi. Ehk sobib ka siinkohal.Kapten Trumm kirjutas: Sellist kütusepumpa ei tohi lasta suurema küttemahuti lähedalegi, et midagi tuumaseene laadsete mitte tekitada.
Oma garaažis võid end õhkida kui soovid. Seepärast see ongi lubatud vaid diislile
Kapten Trumm kirjutas: Tanklas on veel hulga seadmeid, mis on vajalik töös hoida, et see töötada saaks. Nagu ka haiglas - keskmine nuustik arvab kindlasti, et kui lambid laes põlevad, on juba korras.
Kas sa avalikult seltskonnas ka nii laiali okstega ringi käid ja igal pool sõna võtad arvates, et sinu arvamus on just see kõige õigem, mida kõik ilmtingimata kuulda tahavad? Mõni mees võib selle nuustiku eest ka vasta nina kõrvetada. Viisakas inimene vabandaks siinkohal, kuna minu arvates oled üle piiri läinud.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Alljärgnev viide on ehe näide, kuidas asjast nii teoorias kui praktikas kole kaugel olev profaan võib eksida:
1. kirjutajal puudub ülevaade, kellele on hädaolukorras (peame silmas ilma sõjata olukorda) on kütust kindlasti vaja. Julgen öelda, et politsei, pääste ja kiirabi moodustavad sellest kütusetarbest pisikese osa. Seega igasugu fantaasiad sellest, et "kel vaja küll see saab" on ainetud. Selleks, et kõik vajajad saaksid, selleks peab kütus tulema suhteliselt kiires tempos ja püstolist. Üks suurimaid tarbijaid saavad olema tsiviilettevõtted, kes näiteks teevad teehooldust (sahkavaid ja soolavad teid) ja veavad eluks vajalikke kaupu kaubandusse.
2. päästjatel, veelvähem politseil või kiirabil puuduvad vahendid, et enamike bensiinijaamade sügavatest allmaamahutitest kütust kätte saada. Ja ämbriga ei saa seda kohe kindlasti seal. Selle kontrolliks helistasin kahe päästekomando pealikule, üks Tallinna ligi ja teine Jõgevamaal - neil EI OLE mingeid vahendeid kuskilt kütuse õngitsemiseks. Ja minu arvates pole neid ka tarvis - valges ilmas peab olema võimalus tagada kütuse saamine normaalsel/ohutul viisil.
Jutt "meie kõik maksame kinni ja meie raha seal põleb" on loosungid ja demagoogia reaalse sisuta.
Argumenteerin: Eesti tanklates müüakse igal aastal ca 1 miljard liitrit mootorikütuseid. 2017. a I poolaastal nt 446 miljonit liitrit.
Allikas: https://www.ospa.ee/public/180103_OSPA_ ... 7_I_pa.pdf
Tanklaid on Eestis ca 300. Üks tankla müüb keskmiselt kütust 1 000 000 000: 300 = 3 333 000 liitrit aastas.
Ühe tankla varustamine 20 kW autonoomse ja automaatse varutoitega (käivitub elektri kadumisel 1 min jooksul ise ja töötab niikaua kui kütet jagub) maksab ühekordse investeeringuna ca 20 000 eurot. 10 000 seade ja 10 000 paigaldus+ruum. Generaatori eluiga on taolise töökoormusega vähemalt 50 aastat (mitte asjata need nõuka tankimootorid pole mitmel pool veel kasutuses). Ehk siis kulum/kapitalikulu 400 eurot aastas.
Generaatori jooksev kulu aastas (hooldus 1 kord aastas+käivitamiseks kulunud kütus) on sellise suurusega genekal ca 500 eurot. Kontrollkäivitusi saab teha jaama töötaja (lõppeks peab ka kasutaja omama väljaõpet, sest kriisiajal mingit täisteenust pole), õlivahetus korra aastas ja kütusefilter 2-3 aasta takka tuleb umbes nagu auto hooldus.
Edasi:
Kütuse müük ühes tanklas keskmiselt: 3 330 000 liitrit.
Kapitalikulu: 400 eurot aastas
Jooksevkulu 500 eurot aastas
Kokku kulud 900 eurot aastas.
Lisakulu ühe müüdava kütuse liitri kohta keskmiselt: 0,0002727 eurot ehk 0,27 eurosenti liitri kohta.
Järeldus: kütusemüüjate kisa on suuresti liialdatud ja "davidsoniharald" trollib siin niisama ja loobib sisutühje emotsionaalseid loosungeid.
Jah, iga tsiviil ei pea saama ei kütust ega kabanossi, aga neid, kel on põhjendatud vajadus, on kaugelt rohkem kui üks võhik ette kujutab.
Lisaboonusena: tankla omanik saab oma äri jätkata igal ajal, vähemalt kuni tünnis kütet jätkub. 20 kW elektrivõimsust võimaldab vältida külmkappide üles sulamist ja anda tegelikult ka toidukraami. Päästja tahab ka võibolla vahel natuke süüa ja topsi kohvi võtta. Tsiviil ei pea saama, aga operatiivtöötaja? Ja genekas ei pea olema igas nukataguses külatanklas, aga enamikes küll.
Kuskil tünnidest tikuvalgel bensiini imemine jäägu sinna nõuka aega. Palju selle tegevusega end õhku lasti on kah huvitav statistika.
Põhjendan:Kas elektri katkestuse korral peaks elu jätkuma täpselt nii nagu oli seda elektri olemasolu korral? Ilma igasuguste ebameeldivusteta? Mina arvan, et ei peaks. Tegemist on ikkagi... olukorraga. Miks ei peaks? Kasvõi selle pärast, et meile tuleks meelde, kui hea see elu meil ikkagi on. Mis siis juhtub, kui tanklas enam ei toimi? Kütust ei saa. Hea küll, tavakodanikud peavad vähem sõitma. Kiirabi, pääste, politsei? Nemad peavad kütust saama. Kuidas? Olles oma lihase vennaga, kes on tanklatehnik ja igapäevaselt tegeleb tanklate hooldusega, vestelnud sel teemal pikemalt, olen ma täitsa kindel, et elektri kadumise korral ei ole tanklad täis nutta tihkuvaid politseinike ja päästjaid. Need kellel vaja on saavad kütuse sealt nii või teisiti kätte. Käsipumbaga, väikese elektripumbaga või veel mingit kolmadat viisi. Kogused kirjutatakse vihikusse ja küll riik pärast maksab. Kus ta pääseb. Need, kellele kütuse saamine ei ole elutähtis, nagu tavalised tsiviilid, need peavad ilma läbi ajama, kuniks jama möödas. Sõidame bussiga karjakaupa, bensiinikriis ja üheksakümnendad. Mõni veel ehk mäletab. Käisin 4km bussi peatusesse ja tagasi, et koolis käija. Ära ei surnud. Vaadake, kui kõigile antakse ajama korral kütust tavalises tempos edasi, siis on see tankla varsti tühi ja ei jätku nendele, kel seda tegelikult vaja on. Elektrit ei ole ju, kogu tarneahel seisab.
1. kirjutajal puudub ülevaade, kellele on hädaolukorras (peame silmas ilma sõjata olukorda) on kütust kindlasti vaja. Julgen öelda, et politsei, pääste ja kiirabi moodustavad sellest kütusetarbest pisikese osa. Seega igasugu fantaasiad sellest, et "kel vaja küll see saab" on ainetud. Selleks, et kõik vajajad saaksid, selleks peab kütus tulema suhteliselt kiires tempos ja püstolist. Üks suurimaid tarbijaid saavad olema tsiviilettevõtted, kes näiteks teevad teehooldust (sahkavaid ja soolavad teid) ja veavad eluks vajalikke kaupu kaubandusse.
2. päästjatel, veelvähem politseil või kiirabil puuduvad vahendid, et enamike bensiinijaamade sügavatest allmaamahutitest kütust kätte saada. Ja ämbriga ei saa seda kohe kindlasti seal. Selle kontrolliks helistasin kahe päästekomando pealikule, üks Tallinna ligi ja teine Jõgevamaal - neil EI OLE mingeid vahendeid kuskilt kütuse õngitsemiseks. Ja minu arvates pole neid ka tarvis - valges ilmas peab olema võimalus tagada kütuse saamine normaalsel/ohutul viisil.
Lahendus, kus hetkel pole isegi kõikides maakondades ühte tanklat reservtoitega, on selgelt ebarahuldav.Olen ka selle vastu, et ma pean kaudselt kinni maksma kõik need genekad, mis tuleks osta meie mugava elu jätkumiseks. Võõra raha eest on hirmus mõnus unistada asjade ostmisest aga tegelikult on see meie enda raha, mida seal põletatakse.
Jutt "meie kõik maksame kinni ja meie raha seal põleb" on loosungid ja demagoogia reaalse sisuta.
Argumenteerin: Eesti tanklates müüakse igal aastal ca 1 miljard liitrit mootorikütuseid. 2017. a I poolaastal nt 446 miljonit liitrit.
Allikas: https://www.ospa.ee/public/180103_OSPA_ ... 7_I_pa.pdf
Tanklaid on Eestis ca 300. Üks tankla müüb keskmiselt kütust 1 000 000 000: 300 = 3 333 000 liitrit aastas.
Ühe tankla varustamine 20 kW autonoomse ja automaatse varutoitega (käivitub elektri kadumisel 1 min jooksul ise ja töötab niikaua kui kütet jagub) maksab ühekordse investeeringuna ca 20 000 eurot. 10 000 seade ja 10 000 paigaldus+ruum. Generaatori eluiga on taolise töökoormusega vähemalt 50 aastat (mitte asjata need nõuka tankimootorid pole mitmel pool veel kasutuses). Ehk siis kulum/kapitalikulu 400 eurot aastas.
Generaatori jooksev kulu aastas (hooldus 1 kord aastas+käivitamiseks kulunud kütus) on sellise suurusega genekal ca 500 eurot. Kontrollkäivitusi saab teha jaama töötaja (lõppeks peab ka kasutaja omama väljaõpet, sest kriisiajal mingit täisteenust pole), õlivahetus korra aastas ja kütusefilter 2-3 aasta takka tuleb umbes nagu auto hooldus.
Edasi:
Kütuse müük ühes tanklas keskmiselt: 3 330 000 liitrit.
Kapitalikulu: 400 eurot aastas
Jooksevkulu 500 eurot aastas
Kokku kulud 900 eurot aastas.
Lisakulu ühe müüdava kütuse liitri kohta keskmiselt: 0,0002727 eurot ehk 0,27 eurosenti liitri kohta.
Järeldus: kütusemüüjate kisa on suuresti liialdatud ja "davidsoniharald" trollib siin niisama ja loobib sisutühje emotsionaalseid loosungeid.
Jah, iga tsiviil ei pea saama ei kütust ega kabanossi, aga neid, kel on põhjendatud vajadus, on kaugelt rohkem kui üks võhik ette kujutab.
Lisaboonusena: tankla omanik saab oma äri jätkata igal ajal, vähemalt kuni tünnis kütet jätkub. 20 kW elektrivõimsust võimaldab vältida külmkappide üles sulamist ja anda tegelikult ka toidukraami. Päästja tahab ka võibolla vahel natuke süüa ja topsi kohvi võtta. Tsiviil ei pea saama, aga operatiivtöötaja? Ja genekas ei pea olema igas nukataguses külatanklas, aga enamikes küll.
Kuskil tünnidest tikuvalgel bensiini imemine jäägu sinna nõuka aega. Palju selle tegevusega end õhku lasti on kah huvitav statistika.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 277
- Liitunud: 12 Jaan, 2014 18:11
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Tuletage meelde, oli see ju alles kui igas maakolkas väike tankla oli..... Väikseid kiusati ja hävitati. Nüüd on küll suured tanklaketid aga kütust pangega kätte ei saa. Olid need ennemuistsed jutud kus vanatühi karjus valust,:" Ise tegi, ise tegi!" Riik peaks nüüd kõrvad lonti tõmbama ja oma p... ära koristama. Kahju muidugi et see jälle meie taskust läheb.
Oh, häda, oh häda. No lase päikesel paista...
T.
Oh, häda, oh häda. No lase päikesel paista...
T.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Kiirabi, pääste, politsei? Nemad peavad kütust saama. Kuidas? Olles oma lihase vennaga, kes on tanklatehnik ja igapäevaselt tegeleb tanklate hooldusega, vestelnud sel teemal pikemalt, olen ma täitsa kindel, et elektri kadumise korral ei ole tanklad täis nutta tihkuvaid politseinike ja päästjaid. Need kellel vaja on saavad kütuse sealt nii või teisiti kätte. Käsipumbaga, väikese elektripumbaga või veel mingit kolmadat viisi.
https://sakala.postimees.ee/6811647/val ... utust-polePühapäeva õhtul veidi enne kella kaheksat oli Mustla päästeameti auto võtnud ette umbes pooletunnise sõidu Viljandisse. Kuigi päästjatel on praegu tööd ohtralt, pidi too auto tankima sõitma Viljandi piirile Mustiverre. Kohalikust Olerexi tanklast, kus Mustla päästjad üldjuhul käivad, ei olnud võimalik kütust võtta, sest seal polnud elektrit.
"Meil ei olnud Viljandis sündmust, aga saime loa tankima tulekuks, sest pikk öö on ees," rääkis Mustla päästja Tõnu Voltein. Edasi-tagasi sõidu ehk ühe tankimisega kaob Mustla päästjatel käest umbes tund aega. "See on krahh," ütles Voltein.
Päästeametil võiksid ideaalis olla üldse oma enda tankurautod koos kriitilise kütusevaruga
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Ma just vaatasin, et Laagri Circle K-s on paigaldatud vedelgaasi tankimise võimalus. Läksin kohe uurima - kas saab ka elektrita. Ei saa. Gaas pumbatakse auto paaki elektriliste pumpadega (silma järgi nii 5-6 kW), mis on kolmefaasilised. Elektrita ei saa midagi ja pangega seda ei kalla kah.
Lisaks see suur elektriautode vaimustus muidugi tähendab, et neid peab kuidagi laadima.
Lisaks see suur elektriautode vaimustus muidugi tähendab, et neid peab kuidagi laadima.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Elektriautot laeb hakkaja oma koduses majapidamises olevate päikesepaneelidega. Jah, ööga ei pruugi täis saada. Aga kui paljudel meil oma nafta puurtorn koduhoovis on?Kapten Trumm kirjutas:Lisaks see suur elektriautode vaimustus muidugi tähendab, et neid peab kuidagi laadima.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Õnneks on fossiilkütusel töötava auto energiamahukus tohutu - 60 liitrise ja 60 kw diiselmootoriga autoga, paak täis on võimalik läbida rahulikult 1200 km.
Tallinnas elades on paagitäiega võimalik 1,5-2 kuud tööl käia (20 km päevas, 60 päeva). Evakueeruda saab sellise paagitäiega Poola piirini. Kui aga on vaja vaid käia poes või toidujagamise punktis, siis sõite piirates võib kuid hakkama saada.
Seepärast tasub pigem kärsahaisu tunnetades tankida oma auto paak aegsasti täis ja panna kanister ka garaazinurka. Ja võtta rutiiniks, et kui paak on poole peal, siis tankida täis (et paagis poleks kunagi alla poole).
Ja muidugi mõelda, et kuidas kavatsete seda säilitada, kui lollimad, kuid nahaalsemad ja vägivaldsemad tegelased arvavad, et nemad tulevad ja võtavad võõra autost.
Tallinnas elades on paagitäiega võimalik 1,5-2 kuud tööl käia (20 km päevas, 60 päeva). Evakueeruda saab sellise paagitäiega Poola piirini. Kui aga on vaja vaid käia poes või toidujagamise punktis, siis sõite piirates võib kuid hakkama saada.
Seepärast tasub pigem kärsahaisu tunnetades tankida oma auto paak aegsasti täis ja panna kanister ka garaazinurka. Ja võtta rutiiniks, et kui paak on poole peal, siis tankida täis (et paagis poleks kunagi alla poole).
Ja muidugi mõelda, et kuidas kavatsete seda säilitada, kui lollimad, kuid nahaalsemad ja vägivaldsemad tegelased arvavad, et nemad tulevad ja võtavad võõra autost.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
See võiks olla kindlasti üks rutiini osa!Kapten Trumm kirjutas: Ja võtta rutiiniks, et kui paak on poole peal, siis tankida täis (et paagis poleks kunagi alla poole).
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Ma jään selle juurde, et statsionaarsed käsipumbad oleksid ka tarvilikud meie tanklates. Loomulikult nad ei ole nii efektiivsed kui igasuguste mootorite/ajamitega lahendused, kuid nad oleksid autonoomsed ja ei vajaks erilist hooldust (erinevalt muudest asjadest). Vajaks lahendamist ka see, kui paljud autod/veokid oleksid üldse tankimist väärivad suuremat sorti kaose tingimustes? Pealegi, poleks mõtet ka neid varastada, kuna mida sellise asjaga teha? Sa ju pead teda kusagile installeerima, mis on suht keeruline. Generaatorite vargus nn.anarhia ja pardaki tingimustes on tunduvalt tõenäolisem.
Lisan veel ühe teksti, Iisraeli mailt. See on muidugi tunduvalt mastaapsem lähenemine asjale, kuid ehk mingi iva on seal meilegi.
https://css.ethz.ch/content/dam/ethz/sp ... emo165.pdf
Lisan veel ühe teksti, Iisraeli mailt. See on muidugi tunduvalt mastaapsem lähenemine asjale, kuid ehk mingi iva on seal meilegi.
https://css.ethz.ch/content/dam/ethz/sp ... emo165.pdf
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Hetkel bensiinijaama töötajad küll ei tea, kui läheb fekaal venti, kellele anda ja kellele mitte. Ja kas saab anda, kui on vool, kuid pole netti.
"Operatiivsõidukitele ainult" on ohtlik lihtsustus, sest enamasti pole inimestel ettekujutust, kui palju transporti sõidab selleks, et elu jätkuks.
Ühe elaniku kohta (imikud ja ätid kaasa arvatud) kulub Eestis aastas keskmiselt 740 liitrit jaemüügist pärinevat bensiini ja diislit.
Arvestamata gaasi, arvestamata hulgimüüki (rongifirmad, rekkafirmad jne ostavad hulgi ja omavad enda mahuteid, nende tarbimine selles miljardis liitris ei sisaldu). Kõik sellest ei pea muidugi kriisiajal liikuma, kuid ka 100 liitrit päevas elaniku kohta saab olema probleem neist kümnekonnast tanklast kätte saada. Lihtsalt kohti on vähe ja tahtjaid palju.
"Operatiivsõidukitele ainult" on ohtlik lihtsustus, sest enamasti pole inimestel ettekujutust, kui palju transporti sõidab selleks, et elu jätkuks.
Ühe elaniku kohta (imikud ja ätid kaasa arvatud) kulub Eestis aastas keskmiselt 740 liitrit jaemüügist pärinevat bensiini ja diislit.
Arvestamata gaasi, arvestamata hulgimüüki (rongifirmad, rekkafirmad jne ostavad hulgi ja omavad enda mahuteid, nende tarbimine selles miljardis liitris ei sisaldu). Kõik sellest ei pea muidugi kriisiajal liikuma, kuid ka 100 liitrit päevas elaniku kohta saab olema probleem neist kümnekonnast tanklast kätte saada. Lihtsalt kohti on vähe ja tahtjaid palju.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Jäi ette üks temaatiline saade TV3s...Mitte et seal midagi erilist head ja uut foorumirahvale oleks olnud, aga nii öelda 'Eestis selle teema kajastamise kollektsiooni' mõttes panen siia lingi.
Laser Hooaeg 2 osa 6.
Hädaolukord on käes. Mis saab aga siis kui asi läheb hullemaks? Laser läheb võtab ette Eesti parimad kriisivarujad, et neilt õppida, kuidas kriisis ellu jääda.
https://play.tv3.ee/laser-10373048
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist