F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kilo Tango »

Gideonic kirjutas:Hetkeseisuga USA välised ostetud/kohaletoimetatud lennukite arvud:
Paistab, et isegi kui USA tellimused ei tõuse varem planeeritud tasemele, siis muude riikide arvelt on seda võimalik kompenseerida küll. Kui see nii läheb, siis peaksid LMTAS prognoosid lennukite hinnale jääma paika?
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kilo Tango »

Gideonic kirjutas:... sellest, mida ameeriklased Adaptive Cycle mootoritega välja töötavad ... .
Süvenesin teemasse natuke rohkem ning vaat mis välja tuleb - nimetatud mootorid ei ole sugugi esimesed VCE mootorid, mida on arendatud. 70-datel oli üks Boeing katsetus reisilennuki peal. Aga vahest olulisem mootor on GE YF120, mis konkureeris F119-ga ATF programmis YF-22/YF-23 pärast. Lõpuks võitis lihtsam mootor, aga juba siis katsetati muudetava tsükliga mootoritega.

Tagantjärele võttes on uskumatu, et ameeriklased töötasid sellise mootori välja 80-date keskel. 40 aastat hiljem on hiinlastel ja venelastel endiselt raskusi, et samasuguse võimekusega mootorit luua.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Kilo Tango kirjutas:Süvenesin teemasse natuke rohkem ning vaat mis välja tuleb - nimetatud mootorid ei ole sugugi esimesed VCE mootorid, mida on arendatud. 70-datel oli üks Boeing katsetus reisilennuki peal. Aga vahest olulisem mootor on GE YF120, mis konkureeris F119-ga ATF programmis YF-22/YF-23 pärast. Lõpuks võitis lihtsam mootor, aga juba siis katsetati muudetava tsükliga mootoritega.

Tagantjärele võttes on uskumatu, et ameeriklased töötasid sellise mootori välja 80-date keskel. 40 aastat hiljem on hiinlastel ja venelastel endiselt raskusi, et samasuguse võimekusega mootorit luua.
Kusjuures ei katsetatud vaid kuskil stendil vaid mõlemast lennukist (YF-22 ja YF-23) tehti kaks lendavat prototüüpi. Üks YF120 mootoritega, teie YF119 mootoritega, ning kõigiga neist lennati selle flight-demonstration faasi jooksul päris palju. Seda siis 1990. aastal!

Väidetavalt oli YF-120 võimsam kuid YF-119est riskantsem ja halvema töökindlusega. P&W suutis F-119 võimsuse puudujäägi kõrvaldada ventilaatori läbimõõtu suurendades.
KategorieC
Liige
Postitusi: 728
Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas KategorieC »

See tarnetabel on lahe, tellitud koguseid vaadates on näha et koguste taga on reaalne vajadus/analüüs aga türklased on lihtsalt 100 võtnud, hea ilus number kus mingit süvaanalüüsi ilmselt taga ei ole, et kui käes küll siis vaatame :D Võin ka muidugi eksida aga jube kahtlane et oligi just täpselt 100, mitte 101 või 99 vaja.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 840
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Sekeldaja »

Kilo Tango kirjutas:
Tagantjärele võttes on uskumatu, et ameeriklased töötasid sellise mootori välja 80-date keskel. 40 aastat hiljem on hiinlastel ja venelastel endiselt raskusi, et samasuguse võimekusega mootorit luua.
Veel uskumatum on, et tuleb välja, et peale Venemaa on maailmas veel riike, kus "kõik on juba ammu välja töötatud ning tarvis ainult joonised sahtlist välja otsida"©®™. 8)
Aga kõige uskumatum on ikkagi, et Venemaal endal just neid jooniseid vist sahtlis polegi... :roll:

Aah, niikuinii вы фсё врёте...!
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Ka Singapur on tegelikult F-35B ostuotsuses kindel (Esialgu küll ainult 4 + 8), ootab ainult kongressi kinnitust
Dr Ng also provided an update on Singapore’s purchase of four F-35B fighter jets, with an option for eight more, for training and in-depth evaluation.

The minister said MINDEF is in the final stages of the purchase after getting the green light from the US government and Congress, adding that he hopes to take delivery of the jets around 2026.
Väidavad, et vertikaallennuvõimelise B mudeli ostu ja ülalpidamishinnad on sarnased nende F-15SG mudelitele, mis on nii keeruka masina puhul üsna hea saavutus.
RSAF Chief: Upgraded F-16s, Maritime Patrol and New UAVs
19 Feb 2020 Chen Chuanren

"...Regarding the F-35B, Singapore is awaiting the letter of offer and acceptance from the U.S. government. The first four jets will stay in CONUS for initial training and testing, and a suitable location for training is under discussion.

With the exception of logistical sustainment, Khong said that most of the technical issues are resolved and that the price of the aircraft has fallen 40 percent since 2010. The ministry estimates that the costs of procuring and operating the F-35B are comparable to those of the F-15SG, which the RSAF has flown for more than 10 years."

Source: https://www.ainonline.com/aviation-news ... d-new-uavs
Uueks F-35 demolendude tiimi juhiks sai naine. Kapten Kristin “Beo” Wolfe, kes varasemalt lendas F-22ega:
https://www.youtube.com/watch?v=j1eFvI1G6c0
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Selline uudis, et nüüdseks on klientidele üle antud 500 F-35 hävitajat. See on umbes sama palju kui Venemaal on hetkel teenistuses Su-27 ja selle tuletisi.
https://www.janes.com/article/94680/f-3 ... -milestone
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Esimene reaalne õhuturbe lend siis Tu-142'ede vastu Islandil, kus hetkel valvavad õhuruumi Norra F-35ed.

Ilmselt ei käinud venelased seal ka päris juhuslikult.

Video on leitav siit (kus muuhulgas näeb ka Mig-31'e ja brittide Eurofightereid).

Lisan ka 2 pilti antud video lõpust. Need on tehtud Tu-142 aknast propellerite tagant filmides, et pole suurem asi kvaliteediga:

Pilt

Pilt

Videos, liikumises, on paremini aru saada.

EDIT: siin artiklil all video marginaalselt parema kvaliteediga:
https://theaviationist.com/2020/03/08/r ... vy-tu-142/
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Mõnus kontrast tegelikult. Sisuliselt 60-ndatel arendatud luurelennuk vs tänapäevane varghävitaja.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Lemet »

nimetu kirjutas:Mõnus kontrast tegelikult. Sisuliselt 60-ndatel arendatud luurelennuk vs tänapäevane varghävitaja.
Lihtsalt faktiline märkus- Tu-142 ei ole luurelennuk.
Ту-142 (по кодификации НАТО: Bear-F) — советский и российский дальний противолодочный самолёт (ДПЛС).
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Tõesti, eksisin sõnastuses. Mõtlesin vist hoopis seirelennukit, sest sellega teostatakse mereseiret.
ElrikThunderson
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ElrikThunderson »

Vahelduseks silmailu Norra F-35 hävitajatest Islandi õhuruumi turvamas.

https://www.flickr.com/photos/nato/sets ... 424330352/
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

ElrikThunderson kirjutas:Vahelduseks silmailu Norra F-35 hävitajatest Islandi õhuruumi turvamas.

https://www.flickr.com/photos/nato/sets ... 424330352/
Tuleb tunnistada et need uuema otsa mudelid, millel on uus kattematerjal ja teist värvi teipi ei kasutata näevad (minu subjektiivsel arvamusel) oluliselt ilusamad välja. Võrdus:

Vana:
Pilt
Uus:
Pilt
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kilo Tango »

See teema on küll ainult lõdvalt seotud F-35-ga, aga ei osanud seda mujale toppida. USA kannatab juba mõnda aega pilootide puuduse käes - õhujõududel on puudu ca 10% pilootidest, ehk siis u. 2100 nägu. Olukorra parandamiseks plaanitakse suurendada pilootide"tootmist" (sellist väljendit kasutatakse artiklis järjepidevalt) 2024 aastaks 1480 piloodini aastas. Ühe päästjana nähakse naiste ja vähemuste osakaalu suurendamist.

https://www.realcleardefense.com/articl ... 15174.html
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Roamless »

Ühe päästjana nähakse naiste ja vähemuste osakaalu suurendamist.
Saan aru naistest, aga mis asi on vähemused? Mustanahalised ja latiinod lisaks valgete hillbillydele on põhiline jalaväelase kuvand olnud juba Vietnami sõjast. Mustnahalised lendurid olid juba WW2-s. Homod on USA sõjaväes ammu lubatud, kas nüüd tulevad transseksuaalid, habemega naised jne?? :D :D Kas sealt mingit piloodimaterjali saab on kahtlane :)
Unforeseen consequences
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist