Riik laseb meil ikka kenasti vabatahtlike najal liugu. Vabatahtlik politsei (abipolitsei), vabatahtlik riigikaitse (Kaitseliit), vabatahtlikud tuletõrjujad, vabatahtlik merepääste, vabatahtlik meditsiin (Haigekassa keeldub ravist, teades et annetajad saavad raha kokku).
Vabatahtlike olemasolu ongi igasugu sisejulgeoleku füüreritel võimaldanud teha kulukaid planeerimisvigu ja lauslollusi - küll vabatahtlikud teevad, kui midagi juhtub….!
Lolluste hulka kuuluvad erilise kahtluseta sisejulgeolekuüksuste ja päästeüksuste kaotamised - seejuures nt Saksamaal, mille justiitskorraldust tihti meil lausa piibli tasemel kopeeritud on, eksisteerivad siiani nn politseipataljonid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
The Bundespolizei maintains 10 rapid reaction battalions (called Bundespolizeiabteilung or BPA) stationed around the country in Ratzeburg, Uelzen, Blumberg, Bad Düben, Duderstadt, Sankt Augustin, Hünfeld, Bayreuth, Bad Bergzabern and Deggendorf. These units can reinforce the federal police in any sphere of its missions and support the police forces of the Länder. They are also trained to assist local authorities in case of disasters and uprisings. Under new interior ministry plans, the number of Bereitschaftspolizei companies will increase from 28 to 29 comprising approx. 25 percent of Germany’s police support units. [1]
Die Bayerische Bereitschaftspolizei ist ein Polizeiverband, der insbesondere in geschlossenen Einheiten
aus besonderem Anlass zum Schutz oberster Staatsorgane und Behörden sowie lebenswichtiger Einrichtungen und Anlagen
zur Unterstützung anderer Teile der Polizei
zur Katastrophenhilfe
eingesetzt wird. Für diese Einsätze bedarf es der Weisung des Staatsministeriums der Innern, für Sport und Integration.
Der Bereitschaftspolizei obliegt es ferner, Polizeibeamte für die 2. Qualifikationsebene der Fachlaufbahn Polizei und Verfassungsschutz - fachlicher Schwerpunkt Polizeivollzugsdienst - auszubilden und unbeschadet der Fortbildungsveranstaltungen anderer Teile der Polizei Dienstkräfte der Polizei fortzubilden.
Samast võib lugeda, et Baieri liidumaa BePo isikkoosseis on 7800 inimest. Ülesanded on 1. eriolukorras riigiorganite ja elutähtsate kohtade kaitse 2. muu politsei toetamine 3. katastroofide lahendamine. Ehk siis analoogsed ülesanded äralikvideeritud SOR-iga või tänaste KL sisekaitsekompaniidega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
SOR-i, Piirivalve ja Päästekompaniide likvideerimise ilmne eesmärk oligi jätta Eesti ilma jõustruktuuridest, mida saab kasutada "hallis alas", kus Kaitsejõudude rakendamine on poliitiliselt ebasoovitav.
Tuletame meelde, et peale siseministri Robert Lepiksoni, kes likvideerimiskorraldusele alla kirjutas, oli olemas ka Politseiameti juht, riigireetur Simm, kes tõenäoliselt ministrit likvideerimisele suunas. Kusjuures rügementi peedistati juba tükk aega enne likvideerimist just Politseiameti poolt.
Eks neid huvilisi oli rohkemgi ja ka kamin ei olnud ses protsessis sugugi pealtvaataja rollis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kapten Trumm kirjutas:Eks neid huvilisi oli rohkemgi ja ka kamin ei olnud ses protsessis sugugi pealtvaataja rollis.
Nojah, igal ametkonnal on ju huvi just omale ressurssi, sealhulgas inimressurssi, saada. Kuna aga kogu saadaolev ressurss on piiratud, siis tuleb seda hankida konkurentide arvelt.
Mul tekkis küll seda BePo asja uurides küse, et mida need sakslased seal kardavad, et Eestist 1,5 korda suuremal Baieri liidumaal (tõsi, seal elab 12M inimest) on vajalik kahe sisevägede brigaadi jagu isikkoosseisuga, osalt kasarmeeritud kutselisi politseijõude pidada....?
Seal on igal liidumaal (kokku on liidumaid 10) oma politseipataljon, mis vast on ka suurem kui pataljoni tavaline suurus (ca 1000 meest).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tegemist pole mingi eraldi politseiga või reservüksusega. See on Saksamaa politsei ülesehitus. Kõigepealt on tavaline kool (ei pidanud olema nii põhjalik väljaõpe kui Eestis). Selle lõpetamisel minnakse sellese märulipolitsei üksusesse teatud ajaks, kus toimub edasine õpe ja koolitus. Peale seda jätkub karjäär igal pool mujal politseis. Lihtsalt Saksamaa on oma ajaloolistest ja riiklikest eripäradest sellisele süsteemile läinud.
Sarnaseid sisekaitse- ja sõjaväestatud päästeüksuseid on paljudes EL riikides. Ilmselt Saksamaa süsteemi põhjus on vajadus omada kiiresti kasutatavaid reserve ilma eriolukorda või sõjaseisukorda välja kuulutamata, lisaks on armee saatmine politseile või päästeteenistusele appi alati sise- ja välispoliitiliselt suur ohumärk. Eestis oli minu teada 3 päästekompaniid, igas kümmekond kaadrit ja 2 rühma ajateenijaid, ehk kokku poolsada inimest. Kolmes vahetuses töötades suutsid välja panna poolsada inimest vahetuses.
SORis töötas seal teeninud inimeste mälestuste põhjal keskmiselt mõnikümmend palgalist ja paar-kolm kompaniid ajateenijaid, kusjuures need olid väikesed kompaniid. Ehk siis 3 vahetuses töötades suutsid korraga välja panna 60-70 inimest. Kui neid numbreid Saksa sisekaitse reserviga võrrelda, siis suurusjärk elanike arvu suhtes on sarnane. Üksuste laialisaatmisel said Päästeamet ja KJ juurde mõnikümmend kaadrit ja politsei samamoodi, kusjuures SOR oli ka Paikusele ning Sisekaitseakadeemiasse tähtis värbamiskoht, samamoodi, nagu täna minnakse peale KJ ajateenistust kaadrisse või akadeemiasse, mindi ka SORis politseisse tööle. Mõnikümmend ohvitseri, veeblit ja seersanti suudaksid pööritada 1 pataljoni struktuuriga ajateenijate koolituskeskust, sest iga kompanii vajab 4-5 ohvitseri ja sama palju veebleid, kaadriseersandid oleks ka väga abiks. Staabis ja tagalas peab ka keegi olema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD kirjutas:SOR-i, Piirivalve ja Päästekompaniide likvideerimise ilmne eesmärk oligi jätta Eesti ilma jõustruktuuridest, mida saab kasutada "hallis alas", kus Kaitsejõudude rakendamine on poliitiliselt ebasoovitav.
Tuletame meelde, et peale siseministri Robert Lepiksoni, kes likvideerimiskorraldusele alla kirjutas, oli olemas ka Politseiameti juht, riigireetur Simm, kes tõenäoliselt ministrit likvideerimisele suunas. Kusjuures rügementi peedistati juba tükk aega enne likvideerimist just Politseiameti poolt.
Tammsaare on kirjutanud, et pole vaja põhjendada pahatahtlikkusega seda, mida saab põhjendada rumalusega. Vandenõuteoreetikud üldiselt eksivad: suurt kurja plaani pole olemas ja asjad lihtsalt juhtuvad kogemata, rumalusest, omakasupüüdlikkusest jne. Ressursse nappis ja kusagilt tuli kärpida. Ära kärbiti see, mille otstarbest täpselt aru ei saadud ja mis päriselt kellegi oma ei olnud ja mis dubleeris või näis dubleerivat midagi, mis mujal ka olemas.
EOD kirjutas:Nojah, igal ametkonnal on ju huvi just omale ressurssi, sealhulgas inimressurssi, saada. Kuna aga kogu saadaolev ressurss on piiratud, siis tuleb seda hankida konkurentide arvelt.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
Nagu arvata oligi. Tegemist on poliitilise näitemänguga, mitte reaalse (piiri)kaitsevõime parandamisega. Pooled abipolitseinikud on niigi kaitseliitlased. Nüüd võetakse veel Kaitseliidu inimesi ära. Sisuliselt loodi juurde 10 palgalist töökohta ja rohkem ressurssi ei anta. Ja Kunnas kiidab takka, et nüüd olevat riik sõja puhkemiseks paremini valmis. Issand, sa näed ja ei mürista....
Kunnasest on lihtsalt hea parteisõdur saanud.