Heinkel He 111 vertikaalsed pommišahtid

Eestlased ning eestlastest koosnevad üksused, relvad, lahingud, varustus, autasud jne jne...
Vasta
Tarmo Männard
Liige
Postitusi: 1239
Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Kontakt:

Heinkel He 111 vertikaalsed pommišahtid

Postitus Postitas Tarmo Männard »

Kinokroonikaid vaadates võib märgata, et liitlaste pommituslennukitel asuvad pommid lennukis kõülili, nina lendamise suunas.
Aga sakslastel kukuvad pommid lennuki kõhust jabural moel. Nad on nimelt asetatud vertikaalselt. St nad väljuvad pommitamisel "saba ees", keeravad end alustuseks õiget pidi ja alles siis alustavad teekonda maapinna suunas!

On raske uskuda, et seda tehti niisama. Mingi point peab ju asjal olema. Esialgu märlan vaid viga. Niiviisi on pommi pikkus fikseeritud pommitaja kere kõrgusega.

Kas oskab keegi sellesse loosse selgust tuua?
AMvA
Liige
Postitusi: 3540
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas AMvA »

See vist sõltub lennukitüübist, vaatsin kiirelt ühe arhiivifilmi läbi ja seal tundus, et Ju-88 pommid kukkusid nii nagu tavaliselt kukuvad - nina ees kassetist.
Kasutaja avatar
Vilks
Liige
Postitusi: 421
Liitunud: 23 Okt, 2013 18:34
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Vilks »

Ehk olenes pommide tüübist, kuidas parem laadida ja sütikuid seada.
Huvitav teema, peaks uurima.
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?
slider
Liige
Postitusi: 471
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas slider »

Ei andnud endale ka küsimus rahu. Kõige parem seletus mis leidsin on see, et nendel pommidel mis saba ees kukkusid oli ohutusmehhanism mis aktiveeris sütiku siis kui pomm nina allapoole keeras. Lennukis nina üleval seistes oli pomm ohutu.
Osadel liitlaste pommidel olid ees ka väikesed propellerid mis aktiveerisid sütiku peale teatud arvu propelleri ringe.

See sakslaste versioon tundub ikkagi kahtlane, sedasi pommid lennuki all kohe tiirutama panna, võivad 2tk kokku lennata. Stabiilselt nina ees lennukiga kaasa liikudes ja kukkudes näeb asi palju parem välja.

viidet pole, suht-koht kommentaaridest korjatud inf.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5564
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas toomas tyrk »

Sellised vertikaalsed pommišahtid olid ainult He 111 lennukeil. Ja vist ka mitte kõigil versioonidel. Väidetavalt olevat hilisematel neist loobutud.

Miks pommid olid nina ülespidi - sest saksa lennukipommidel oli ninas tõsteaas (kasutati ka pommi kinnitamisel lennukis) ja seetõttu oli lihtsam pommid sedapidi üles sikutada. Ja alates 50 kg olid kõik saksa lennukipommid elektriliste sütikutega. Sütikute ohutuks tegemiseks kasutati kahe kondensaatoriga vooluringi (kondensaatorite ümberlaadimise ajal sütik ei toiminud). Ning päästmiseks vedrulehest kontakti, mis kokkupõrkel sulges vooluahela.
teeline35
Liige
Postitusi: 1556
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas teeline35 »

Olen omal ajal sama küsimuse kallal juurelnud. Kusagilt on meelde jäänud, et see oli He 111 teema ja tingitud selle lennuki või tema pommiruumi konstruktsioonilistest eripäradest. Viited jään paraku võlgu. Edasi on meelde jäänud, et sellisest lahendusest teiste pommitajate konstrueerimisel loobuti kuna pommide korraga päästmisel võisid omavahel kokku põrgata ja seetõttu valllandati pomme ühekaupa. Andmaks aega neile ümberpööramiseks, aga see on väga udune teadmine ja ei pruugi õieti meeles olla.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Walter2
Liige
Postitusi: 4000
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Walter2 »

Dok.filmidest meeles et tulevad need pommid püstiselt välja ikka ükshaaval ja ühest kohast - kas pommid asusid lennukis mingil rullteel või kassetis ja liikusid üksteise järel heiteava poole?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5564
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas toomas tyrk »

Selle asjanduse nimi on ESAC - Elektrische-Senkrecht-Aufhängung für Cylinderbomben

Märksõnaga otsides leiab üht-teist. Tekst küll hispaania keelne, aga piisavalt pilte asja illustreerimiseks. Ja guugl tõlgib hispaania keelest inglisse üsna talutavalt.
https://decoartmunitis.com/2014/02/01/

Minu jaoks oli üllatus, et ka Ju 52 peal kasutati, mitte ainult He 111. Aga Heinkelil oli selliseid peal kaheksa. Ja pomme sai päästa nii ühe kaupa kui seeriatena. Ja seeriatena päästes hoidis automaat vahet, et need üksteisele selga ei lendaks lennukist väljumisel.
Immelmann
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Sept, 2005 14:55
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Immelmann »

Olen ka lennukisse vertikaalselt paigutatud pommide üle pead murdnud. Vaadates kinokroonikates neid uperpallitavaid pomme, tekkis kahtlus, et ega see optimaalne lahendus ei ole. Samas kusagil selgituste otsa ei ole sattunud. Ühe põhjendusena olen suutnud välja mõelda, et horisontaalselt ei mahtunud vähegi suuremad pommid lihtsalt ära. Ilmus see lahendus kõigepealt Ju-52 ja Ju-86 juures, mis mõlemad konstrueeriti algselt reisilennukina (vähemalt ametlikult). Vabalt kandev tiib oli veel uudne lahendus ja kindluse mõttes topiti sinna kolm kandvat põhitala enam-vähem meetrise vahega. Kui nüüd reisijate asemel pommid lastiruumi topiti, tekkis küsimus: kuidas neid alla pilduda? Teepeal ees olevat keskmist tiivatala ei saanud eest ära võtta ilma kogu tiiva konstruktsiooni muutmiseta. Niisiis paigutati pommid vertikaalselt. Protsessi lihtsustamiseks töötasid sakslased välja standardse pommikasseti, mida sai siis moodulitena lennukisse paigutada vastavalt vajadusele. Junkersid kandsid nelja kassetti, He-111 mahutas juba kaheksat. Sinna oleks minu meelest juba pommid ka horisontaalselt ära mahtunud, aga järgiti võib-olla lihtsuse huvides juba väljatöötatud standardit. See kõik on muidugi kõigest minupoolne oletus.
Kasseti puuduseks oli sobiva moona piiratud valik. 250kg pommist suuremad sinna ei mahtunud. Kui sõda läks vihasemaks ja oli vaja kõvemat pauku teha, tuli suuremad pommid riputada horisontaalselt lennuki kõhu alla, õhuvoolu kätte. Mis loomulikult ei tulnud kasuks kiirusele ega lennukaugusele. Vahest nähti seda probleemi ette, kui Do-17 ja Ju-88 pardale pommid "normaalsel viisil", horisontaalselt paigutati?
Huvitaval kombel on ka vene SB pommilastist suurem osa (aga mitte kõik) vertikaalse paigutusega. Ja ka itaallaste SM-79 pommilast on vertikaalselt.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist