Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
W124 (ja teiste selle aja saksa premium autode) elektrijupid olid üldiselt toodetud Boschi või Hella poolt, mis oli toona kvaliteedi etalon. Ssillajupid Lemförder, Bilstein jne. Järgmise põlvega leidsid endale see samasse odavamate, aga kehvema kvaliteediga jupitootjate tooted. Valeo, Delphi jne. Odavamad elektrijupid kombinatsioonis palju keerukama elektriga on muidugi katastroofi retsept.
Mul oli päris pikalt ametiautoks W210, juhtmestiku probleemi küll ei mäleta (ei olnud saksast toodud second-hand, siitsamast Silberist ostetud)

Aga mis puudutab seda laktrit ja elektroonikat, siis kuna järgmistel mudelitel kasutati vähem Boschi asju ei ole see mitte mingiks garantiiks, et Boschi asjad oleks paremini toimetanud, võrdlusmoment lihtsalt puudub. Ega neid Boschi uuema aja keerukamaid elektroonikakomponenete kah väga taevani ei kiideta.

Ja Mersu tehases töötasid türklased juba siis, kui seal W124-ja kokku pandi. Gastarbeitereid hakati sisse tooma juba alates 60-datest ja seda just eelkõige kiiresti kasvava autotööstuse vajaduste jaoks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

W210 minuarust tuli liiga hilja, et seda õnne niipalju kogeda (kas üldse), W202 ja W140 said seda rohkem kogeda, mersu paigaldas seda ikaldust vist 1993-1995 või midagi sellist. Eriti räme probleem on see W140 V12 mootoriga (mootor tuleb maha võtta) ja ega need asendusjuhtmed ka just odavad pole. Olen hiljuti ühel W202-l neid vahetanud, kuigi töö polnud iseenesest väga keeruline (pool päeva tööd garaažis, umbes võrreldav keerukus 1980ndate autodega, ainult üks juhe tahtnuks korrektseks paigalduseks mootori mahavõtmist), aga i-le paneb enamasti täpi just uute juhtmete krõbe hind (kasutatud punt e-bayst ca 900 eurot, uus esindusest nats üle 2000). :rip:

Kui ma nägin neid "iselagunevaid" isolatsioone ise näpu vahel, siis minu silmis langes mersu maine küll kaks raksu allapoole, tuleb tunnistada, et sellist porni nägin elus esmakordselt (ka mitte nõuka autodel seda ei esinenud). Muidu netist võib ju lugeda, aga kui pole ise näinud, tundub mingi kauge probleemina, mis nagunii on eelmise omaniku poolt tehtud. Aga au peab andma auto töökindlusele - kui mootori peal on rüüsi sees kimp, kus on 20 eri juhet ja ühelgi polnud grammigi isolatsiooni alles, siis auto täiesti sõitis, alles ettevaatamatu liigutus nende väänamisel tõi probleemi välja.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2640
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas vanahalb »

Mingil aastal arvutasid MB raamatupidajad välja, et igavesti kestva auto valmistamine on tehniliselt võimalik kuid liiga kallis. Näitlikult - töökindluse tõstmine 95 % tasemelt 98-ni ei maksa mitte 3 % rohkem vaid ca 30 % ja tõenäosus, et 99,9 % protsendil autodest ühtegi riket ei teki viib hinna kuhugi kosmosetehnoloogia tasemele.
Seetõttu on odavam keskenduda garantiiremondile, kliendiga mitte vaielda ja tekkinud viga esimese kaebuse peale ära parandada. Niikauaks võib asendusauto anda. Kui riket ei tekigi, kui juhtub selline klient, kes mingi polstri nagisemise pärast ei irise jne on see kõik puhas rahaline võit.

Sellisele järeldusele jõuti mumeelest neil aastail kui kasutusrent massidesse läks. Auto peabki garantiiaja ja tavalise kasutusrendi ( 4-5 a) vastu pidama, siis viskab omanik ta minema (annab poodi tagasi) ja võtab samalt tootjalt uue. Järelturukasutajad tehase jaoks prioriteetsed kliendid ei ole, sest teevad ise, kasutavad B-kategooria osi või romulat ja väga harva kui nende käest mingi raha tootjafirma taskusse jõuab.
Prioriteetsel kliendil on seevastu täiesti ükskõik kas 1997 a auto juhtmestik idaneb või mädaneb.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

W123 või W124 puhul, eriti diislitega, pole midagi haruldast, kui näete autot, millel on odomeetril on teine ring (st miljon+ km). W210 puhul on taksodel ka seda ette tulnud (ka Eestis), kuid lihtsalt selle vahega, et viimastel on auto juba paar korda pilbasteks lahti võetud (nt uus põhi keevitatud, mootorit remonditud), kui W124 puhul, kui on hoolikas omanik, on enamasti tehtud vaid pisemaid remonte, vahetatud veepump, genekas, sillajupid vms. Saksamaa teedel võivad all veel olla originaalamordid jne.

Loomulikult pole kauakestvad autod ei autotehaste ega erinevate kapitalijuutide ärihuvides. Eriti liisingu ajastul. Huvi on, et inimene ostaks iga 3-5a takka uue. Seepärast pole ka mõtet toota aegumatu disaini ja igikestva tehnikaga autosid.

Vene autodega taolisi läbisõite muidugi ei saavuta - enamasti muutub probleemiks see, et kere muutub pehmeks, aknad ei püsi enam ees jne. See juhtub tavaliselt nii 300 000 km kandis. Ja selise läbisõidu saamiseks peab aastaringi sõitma, siis lisandub veel rooste probleem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: Loomulikult pole kauakestvad autod ei autotehaste ega erinevate kapitalijuutide ärihuvides.
Kui sa oleks ettevõtte omanik, siis sa muidugi toodaks selliseid asju, mis on igavesed ja ei vajaks mitte kunagi remonti, eksju? :mrgreen:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No mercedes kunagi taolisi asju ju tootis, omas ülemaailmset parimate autode reputatsiooni (USA-s eriti) ja teenis ka korralikku kasumit. Tegelt ka BMW - lihtsalt sihtgrupp oli natike erinev, vanem ja konservatiivsem maksejõuline osa ostis mersu, noorem bemmi.

Muidugi tuleb öelda, et vaadates nt kestvustestide tulemusi (saksas tehakse juba 300 000 km teste), siis kvaliteetne mersu on comebacki teinud. Samas muidugi meie oludes pole see kogu tõde - eriti meie teedel - sest Saksamaal pole midagi erilist selles, et 300 tuhat sõitnud autol pole ainsatki sillajuppi vahetatud. Head teed lihtsalt. Ja taolist kloriididega teede reostamist nagu siin, seal ka pole (autod mädanevad vähem).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 802
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Tegelane5 »

Kapten Trumm kirjutas:W123 või W124 puhul, eriti diislitega, pole midagi haruldast, kui näete autot, millel on odomeetril on teine ring (st miljon+ km). W210 puhul on taksodel ka seda ette tulnud (ka Eestis), kuid lihtsalt selle vahega, et viimastel on auto juba paar korda pilbasteks lahti võetud (nt uus põhi keevitatud, mootorit remonditud), kui W124 puhul, kui on hoolikas omanik, on enamasti tehtud vaid pisemaid remonte, vahetatud veepump, genekas, sillajupid vms. Saksamaa teedel võivad all veel olla originaalamordid jne.
W123 puhul pidi Mersu igal juhul toimiva diisli tegema, see et ta liigagi kestev sai ei olnud probleem.
See mis haltuura korral juhtub, näitas GM oma poolkõva V8 diisliga, lõppeks saadi ka see kestma aga reputatsioon oli rikutud. Ja mitte ainult konkreetsel mootoril vaid kogu kontseptsioonil üldse, seda küll siis USAs.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Crispy »

Veel rafikute kohta. Sattusin täiesti juhuslikult sellise mudeli otsa. Tundub olevat kellegi poolt ümbertehtud mudel aga see vist oligi see kuulus "laibakas"?
Pilt
Vaatasin praegu uuesti ja taipasin, et TAMRO on vene keeles valesti kirjutatud seal. Hoopis TAMPO ilutseb kaubiku seinal :D


Tuli ka üks küsimus: tekkis tuttavaga arutelu, et mis sireen nendel soome tamro rafikutel peal oli? Mingi Soome enda oma või Nõukogude toodang?
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1762
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas maksipoiss »

Erivarustus oli ikka kõik Soomes paigaldatud
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AMvA »

Kas mingi selline sinine valge triibuga variant ei olnud see millega joodikuid kainestusmajja veeti? Mul on kuidagi õrnalt meeles, et midagi sellist oli.
bodom
Liige
Postitusi: 216
Liitunud: 01 Jaan, 2012 23:54
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas bodom »

80-kümnendate lõpuaastatel tavajoodikud topiti nn "sidruni" kongi, ei tea kuidas VIP-dega käituti.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Auto ise küll, aga mitte värvid, neoonkollane oli meite laibakas. Ja ilma kirjadeta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5210
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

AMvA kirjutas:Kas mingi selline sinine valge triibuga variant ei olnud see millega joodikuid kainestusmajja veeti? Mul on kuidagi õrnalt meeles, et midagi sellist oli.
Tartus veeti aeg-ajalt ühe valge sinise triibuga (hiljem sinise valge triibuga) RAF-iga hoopis 15-päeva mehi arestimajast ühte tehasesse tööle ja tööpäeva lõpus tagasi "istuma" :wink:.

P.S. Mis nendesse sinistesse laibakatesse puutub, siis netist võib neist leida vaid üheainsa pildi:
Pilt
Kuidagi oleks nagu meelde jäänud, et tegu oli üksiku näidiseksemplariga ja soomlastega diiliks ei läinud. Vastasel korral oleks pilte kindlasti rohkem. Eks laibaauto ja reanimobiil ole kaks väga erinevat asja ka, esimese varustusse ei kuulu suurt muud kui kanderaam, laibakotid ja isikukaitsevahendid vedajatele ja sellise ehitamisega saadi siinmail ise ka hakkama (nt. UAZ-furgooni baasil) või kasutati mõnd kiirabist maha kantud autot. Tartu tuletõrjujatel oli selline koguni UAZ-bussist tehtud (võibolla ka ex-kiirabi?). Tuletõrje värvides, salongiosa aknad seestpoolt punakaspruuni värviga üle võõbatud. Aga värv oli mõnest kohast ära pudenenud ja sealt sai sisse piiluda.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Zuslik
Liige
Postitusi: 519
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Zuslik »

Karbis mudelil ei saanud aru , et mis kast katusel on aga fotolt nähatava järgi tundub korralik külmiku radikas . Aga selline masin oleks nõukogude inimestele ilmselt liigne luksus laibaveoks olnud.
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Zuslik kirjutas:Karbis mudelil ei saanud aru , et mis kast katusel on aga fotolt nähatava järgi tundub korralik külmiku radikas . Aga selline masin oleks nõukogude inimestele ilmselt liigne luksus laibaveoks olnud.
Maakondades veeti uazikutega, Tallinnas oli kadunukeste vedu suures jaos Gaz-51 baasil ehitatud kongi haltuura, mida haldas üks naisterahvas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist