Nutt ja hala

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Meie asutus kasutab ca 50 mobiilset internetiühendust andmevahetuseks Tele2-lt (kuna varem kasutasid need Kõu võrku, selle aga omistas Tele2), siis selle kontori asjaajamise kohta väga häid sõnu pole. Kõige levinum probleem on, et puudub konkreetne inimene, kellel võtta nööbist. Personaalne (ja isikustatud) probleemihaldus on aga alati kiire, sest leidub vastutaja. Nt Telias oleme me suurklient, meil on kindel haldur, kelle poole pöörduda, sh ka tema mobiili nr. Tele2-s (kus meil on isegi rohkem teenuseid kui Teliast) suhtleb aga meiega miski anonüümne "äriklienditeenindus", mille probleemihalduse juures jääb mulje, et hullemal juhul vastab kirjadele mingi robot, paremal juhul miski vene keelt emakeelena omav naispraktikant, kes oskab koostada stammvastuseid ega tea probleemidest midagi. Lisaks iga kord tegeleb asjaga uus inimene.

Selles mõttes, mis puudutab kliendi haldamist, on Telia terve valgusaasta Tele2st ees. Lihtsalt see maakoha internetiteema on alla kanalisatsiooni taset ja kuna ma seal kogu aeg pole, siis pole viitsinud ajama hakata, aga Dr Sci kirjast sain juba vihje katsetada Tele2-ga, sest nende mast on ehk ligemal. Kuidas selline asi aastal 2020 "E-riigis" võimalik on - Tallinna ringtee on muidu üks tihedama liiklusega teid, jääb segaseks. :dont_know:

Viimati pakuti mulle nii aeglast internetti aastal vist 1998 Eesti Telefoni poolt, modemiga telefoni vaskjuhtme kaudu 56 kilo sekundis. Aga oma maakodus olen näinud ka reaalkiirust ühekohaline arv kilosid sekundis. Mind isegi ei huvitaks, kas see maksab 12, 22 või 52 eurot kuus, lihtsalt taolises kohas peaks ikka 0,5 -1 mega sekundis mitte-tippajal olema standardiks. Vilets on see, et mobiilse neti kiirus on nii väike, et ma ei saa isegi teha enda jutu tõenduseks kiirustesti (ja saata selle ekraanipilt kuskile), sest kiirustest jookseb ebapiisava ühenduse tõttu kinni enne, kui töölegi hakata saab :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3173
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Troll »

Järg eelmisel nädalal kirjutatud internetisaagale.

Telia nöörib ettevõtjaid eriti rängalt: sama kiire interneti eest makstakse kordades rohkem kui Leedus või Poolas
Kui oled ettevõtja Tallinnas ja tahad saada Telialt oma firmale internetti – see on tõenäoline, sest Telia käes on umbes 80% äriklientide turust Eestis –, siis ühegigase kiiruse eest pead maksma 621 eurot kuus, millele lisandub veel käibemaks. Näiteks Rootsis pakub Telia sama kiirust firmadele praegu 115 euroga kuus. Mis toimub?

Mikk Salu
mikk.salu@ekspress.ee
https://ekspress.delfi.ee/kuum/telia-no ... d=90048125
Ekspress kirjutas möödunud nädalal Eesti interneti kiirusest ja hindadest. Fookus oli turuliider Telia pakkumistel ja jõudsime järeldusele: poole kallim, aga see eest kuus korda aeglasem. Seda siis võrdluses lähiriikidega ja keskendudes eraklientide pakkumistele. Mitmed ettevõtjad helistasid ja kirjutasid, et kõik väga õige – Telia internet on inimestele kallis ja aeglane –, aga peaksite kirjutama ka sellest, mis hindu küsib Telia äri­klientidelt. Nendele on hinnad lausa kosmilised!

Tõsi ta on. Näiteks Leedu ettevõtja maksab seal Teliale ühegigase interneti eest kuus 67 eurot + käibemaks. Eestis, nagu ülal viidatud, on Telia hinnakirjas 621 eurot + käibemaks. Vahe on ligi kümnekordne. Poolas pakub sealne turuliider Orange firmadele 1 giga / 300 mega internetti 14,6 euro eest kuus. Eestis Telial täpselt samade parameetritega pakkumist pole, aga võtame võrdluseks 300/300 kiirusega pakkumise (s.t aeglasem kui poolakate oma) ja selle hind on Telia hinnakirja järgi 495 eurot kuus. Vahe lausa 34kordne. Taani turuliider Telenor pakub seal väikefirmadele ühegigast internetikiirust 36 euroga kuus. Telia Eestis hinnakirja järgi väike- ja suurfirmadel vahet ei tee ja sama kiiruse eest pead maksma 621 eurot. Vahe 17kordne.

Erinevused on väga suured. Võib võtta järjest riike ja sealsete turgude suurimaid telekomifirmasid ning kõik asjad kukuvad Eesti kahjuks. Muidugi on ärikliendi hinnakirjade võrdlemine üsna keeruline. Seal on eri nüansse, lisatingimusi ja lisateenuseid. Selge on see, et asjad, mis on hinnakirjas, võivad läbirääkimiste käigus muutuda. Eriti just suured firmad, kes lisaks internetikaablile tahavad veel tervet hulka muid teenuseid, seal võib pakkumise sisu ja saadavad hinnad olla hoopis teine maailm kui ametlik hinnakiri. Ekspress seetõttu ka ei väida, et kõik ülaltoodud võrdlused pakkumistest eri riikides on identsed. Rõhutagem aga vahesid, mis on kordades või lausa kümnetes kordades.

Tõenäoliselt, kui hakata ka Telialt hinnapakkumisi küsima, tuleb osa pakkumisi soodsamad kui nende kodulehel kirjas. Konsultatsioonifirma Civitta, kes Tele2 tellimusel analüüsis lairiba ehk kaabli kaudu tuleva interneti turgu Eestis, tegigi selle aasta märtsis-aprillis hulga kõnesid Teliale ja küsis internetipakkumisi erinevatele äriklientidele. Sisuliselt simuleeriti ettevõtjate käitumist. Osale hinnapäringutele tulid Telia poolt vastuseks samad hinnad mis hinnakirjaski. Osa aga sai ka sooduspakkumisi, näiteks 10–20% hinnalaandusi või esimesed kasutamiskuud soodsama hinnaga.

Kõik sõltub ka kontekstist. ­Virgo Rikk, IT-teenuseid pakkuv väikeettevõtja, kirjeldab, kuidas nad olid aastaid kinni Telia internetis. Kõigepealt oma Lasnamäe kontoris, viimastel aastatel aga Tallinna kesklinna kontoris. Kontoris maksis Rikk 20megase kiirusega interneti (väga aeglane) eest rohkem kui eraisikuna oma kodus 200megase kiirusega interneti eest. Näide sellest, kui erinevad on era- ja ärikliendi hinnad!

Riki läbirääkimised Teliaga kontorisse soodsamat pakkumist saada luhtusid. „Väga jäigad olid,“ ütleb Rikk. Hiljuti tekkis aga samasse ärimajja, kus ka Riki kontor asub, konkureeriv internetipakkuja ja järsku lubas ka Telia kaks korda suuremat kiirust ja poole väiksema hinna eest. Nii suur on ühe telekomifirma manööverdamisruum ja näide ka sellest, kuidas konkurendi tekkimine muudab olukorda järsult.

Kui Ekspress kirjutas nädal tagasi sellest, kui aeglane ja kallis on Telia poolt pakutav internet eraklientidele, siis tuli Telia poolt vastus, et jaehindu ei saa võrrelda. Turud on erinevad, olud on erinevad, kontekstid on erinevad ja pealegi ei vaata tarbija ainult hinda. Ekspress lisab omalt poolt veel juurde, et kuna lisaks kallile hinnale on internet Eestis ka aeglane, siis paistab, et Eesti tarbija ei hooli ka interneti kiirusest.

Põhimõtteliselt sama Telia vastus kehtib ka nüüd, kui võrrelda Eesti ettevõtetele pakutavaid hindu ja naaberriikidega. Taas, võrrelda ei saa, selline argument kõlab.

Ometigi, mööndes kõikide nende erisuste, lisatingimuste ja lisapakkumiste olemasolu, kui stardipositsioon on tagasihoidlikult hinnates 5–10 korda Eesti ettevõtjate kahjuks, siis on ülimalt ebatõenäoline, et ka igasuguste lisapakkumiste ja soodustuste abil on võimalik jõuda naaberriikidele isegi ligilähedale. Äriklientidele mõeldud Telia hinnakiri, mis on avalikult kõigile kättesaadav, ei ole ka julgustav. Kalli interneti järel ei tule seal robinal lisapakkumisi ja tasuta lisateenuseid. Vastupidi, kakskümmend üks lehekülge järjest rida rea haaval tehakse selgeks, et ka iga lisavidin ning lisateenus maksab.

Nädal tagasi Ekspressile vastates ei vaielnud ka Telia, et probleem on olemas. Küsimus on, miks.

Ekspress pakkus eelmises artiklis välja, et Eesti aeglase ja kalli interneti juurpõhjuseks on turgu valitseva Telia ülikõrged hulgihinnad. Sama asja väidab ka konkurent Tele2. Hulgihinnad ei puuduta tavatarbijat ega ka Eesti ettevõtjat, küll aga määravad nad selle, kas konkureerivatel internetipakkujatel on ligipääs Telia võrgule. Loogika ütleb, et kui nad saaksid ligipääsu Telia võrgule, siis saaks nad teha odavamaid pakkumisi ja see sunniks omakorda ka Teliat hindadega alla tulema.

Telia väidab vastu, et väiksemate võrguomanike, eelkõige Elisa ja STV hulgihinnad on samast ooperist kui Telia omad. Seega, kui Elisa küsib oma võrgu kasutamise eest kõrget hinda, ei saa ka Telia võrguhind olla madal. Järelikult ei saa see olla ka põhjuseks, miks Eestis internet aeglane ja kallis on.

See loogika ei tundu veenev. Kõigepealt, Elisa on Teliast tunduvalt väiksem tegija. Seepärast on ka Telia hulgihinnad riiklikult reguleeritud, aga Elisa omad mitte. Teiseks, võrguäris toimub ristkasutus ja eri võrguomanikud sõltuvad üksteisest. Need suhted aga ei ole pariteetsed. Elisal kui palju väiksemal tegijal on märksa olulisem pääseda ligi Telia võrgule kui vastupidi.

Kui Elisa peab maksma Teliale kõrgeid võrgu kasutamise hulgihindu, siis ei saa Elisa mingil juhul omaenda võrgu hulgihindasid odavamaks teha. Muidu oleks Elisa vaatenurgast tegu „kuul pähe“ äriloogikaga, kus ise maksan Telia võrgu kasutamise eest kõrget hinda, aga enda võrgu annan teistele (sh Teliale) odavalt kätte. Võrguäri on teistsugune äri. Turul dominantses positsioonis firma, siinsel juhul Telia Eesti, määrab oma hindadega ka teiste turuosaliste käitumise.

Võib-olla on see analüüs ekslik, aga kusagil peab ju põhjus olema. Eestis on internet aeglane ja kallis. Kui pakutaksegi kiiremaid ühendusi, on hinnad lausa jubedad. Kui oled lisaks ettevõtja, kes küsib internetti oma kontorisse, siis maksad suisa kosmost. Need on faktid, mida keegi ei vaidlusta. Neid võib selgitada või õigustada ja detailide kallal norida, aga üldpilt on väga selge.

Kiire internet ei ole mingi mugavusasi. See on seotud majanduskasvuga ja arenguga. Eesti riik ise on sättinud eesmärke, kui palju peaks Eestis olema kiire interneti kasutajaid – eesmärkidest ollakse mitu korda maas. Euroopa Komisjon ütleb, et Eestis on kiire internet ülikallis. Selgituste ja õigustuste asemel, kuidas Eestis on asjad väga teisiti ja seepärast meie tarbijad eelistavadki kallist ning aeglast, peaks otsima probleemile lahendust.

Absurdne lugu kiire internetiga

Ekspressiga võttis ühendust ühe Eesti suurema ettevõtte juht ja omanik. Ta elab Käsmus. Koroonakriisi ajal, kui oli vaja kodus töötada, selgus, et mobiilne internet oma kiiruse ja stabiilsusega ei vea kuidagi välja. Õnneks oli riigi raha eest veetud Käsmu keskusesse kiire valguskaabel. Ettevõtja võttis mõned naabrid kampa ja hakkas Telia käest uurima, kas saaks külakeskusest asuvast kaablist vedada otsad ka eri majade juurde. Vastuseks tuli, et see läheb maksma 50 000–80 00 eurot ja ei tasu ära.
Järgmisena seati sammud elektrivõrke haldava riikliku Elektrilevi juurde, et kui maa-aluste kaablite vedamine on Telia poolt nii kallis, et äkki saaks Elektrilevi abil asja korda teha. Ka sealt valitseb vastuseks vaikus. Loo moraal, nagu ka see suurettevõtja tunnistab, on see, et kui ka tema oma finantsvõimaluste ja sidemete juures ei saa kiiret internetti, siis mis variandid on näiteks keskmist Eesti palka teenival tavalisel inimesel? Neid variante polegi. Käsmus on igatahes seis selline, et kuigi riigi toel veeti külla juba kaks aastat tagasi kallis, uhke ja kiire kaabel, siis sealt edasi majade juurde pole see jõudnud.

Telia vastus: hindu ei saa võrrelda

Internetipakettide hinnad Eestis on välja kujunenud siinse, mitte välisriikide turu situatsiooni ja eripärasid arvestades. Seetõttu saab omavahel võrrelda eeskätt konkreetses riigis kehtivaid eri teenusepakkujate hinnatasemeid, mitte eri riikide hindu. Eesti-sisene võrdlus näitab, et äriklientide seas enamlevinud pakettide ja kiiruste hinnad on eri teenusepakkujate seas (näiteks Elisa, Levikom, Telia) üsna sarnased. Seejuures pole vähetähtis fakt, et Telia on üks Eesti suuremaid investoreid, kes teeb kõige mahukamaid investeeringuid oma võrkudesse, teenustesse ja innovatsiooni ning loomulikult kajastub see ka hinnas. Samas on turuosalisi, kes investeerivad Eestisse minimaalselt.
Ärikliendi vajadused on nõudlikumad ja keerulisemad kui erakliendi omad, mistõttu ei saa omavahel üks-ühele võrrelda ka ärikliendile ja erakliendile pakutavat internetiteenust. Äriklient hindab internetiteenuse puhul enim turvalisust, head kvaliteeti, staatilise IP aadressi olemasolu, rikete kõrvaldamise kiirust, professionaalset kliendituge ning just talle vajalikke lisateenuseid ja rätseplahendusi. Kõik see kokku kujundab ka teenuste hinda. Jälgime pidevalt oma äriklientide rahulolu Telia teenustega ning rahulolu tase on ajas pidevalt kasvanud, see on meie jaoks oluline märk, et suudame ootustele ja vajadustele vastata.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas nimetu »

Midagi täiesti idiootset tänasesse päeva...

https://parnu.postimees.ee/6988172/mikk ... -terrorism
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

nimetu kirjutas:Midagi täiesti idiootset tänasesse päeva...
https://parnu.postimees.ee/6988172/mikk ... -terrorism
..teretulemast lobjakase/parise/kiisleri klubisse on selle nähtuse nimi :lol:

Elik vabasõltumatu paduvasakpoolse eesti ajakirjanduse püha lehm kogu oma ilus - halleluuja :lol: :lol:
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Manurhin »

Rääkides veel internetist, siis huvitav, millised Starlinki hinnad olema saavad? Eile lennutati edukalt järgmised 60 satelliiti orbiidile: https://maailm.postimees.ee/6988768/spa ... satelliiti
Kas aasta-paari pärast paneme kõik akna taha kausikesed püsti ja Telia võib oma ulmehinnad endale sisse istuda?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas nimetu »

Vaatasin ja võrdlesin huvi pärast Leedu Telia ja Eesti Telia pakettide hindasid.

20 GB pakett, piiramatu kõneaja ja sõnumitega Eestis - 28€ kuus.
Sama pakett Leedus - tavahind 23€ kuus, hetkel eripakkumisega 17€ kuus.

40 GB pakett, piiramatu kõneaja ja sõnumitega Eestis - 34€ kuus.
Sama pakett Leedus - 25€ kuus.

100 GB pakett, piiramatu kõneaja ja sõnumitega Eestis - 45€ kuus.
Ilma igasuguste piiranguteta pakett Leedus - 29€ kuus.

100 Mbps koduinternet Eestis - 25€ kuus.
Sama pakett Leedus - 11€ kuus.

300 Mbps koduinternet Eestis - 33€ kuus.
Sama pakett Leedus - 15€ kuus.

1 Gbps koduinternet Eestis - 99€ kuus!!!
Sama pakett Leedus - 20€ kuus.


Sama firma, samad teenused, kuid kaks korda kallimad hinnad....
A4
Liige
Postitusi: 1833
Liitunud: 13 Juun, 2005 23:55
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas A4 »

Mitte et nende hinnatasemetega kõik igati korras oleks, aga üldiselt on Leedus ka palgad Eesti omadest kolmandiku võrra odavamad, samuti paljud (kuid mitte kõik) tooted ja teenused. See + mõnevõrra suurema turu kaudu tekkiv mastaabiefekt võib täitsa objektiivsetel põhjustel tekitada olukorra, kus antud juhul on samad teenused Leedus kolmandiku võrra odavamad.

Aga kokkuvõttes nõus, et ega see meie kodumaine telekomi turg 100% normaalselt, tarbijale igal võimalusel paljude valikutega ja soodsalt ning turutõrgeteta ei toimi. Minu isiklik mõne aasta tagune kogemus sellesama Teliaga. Kolisin ühte Tallinna aedlinna – tänav täis eraldiseisvaid individuaalelamuid + paar paarismaja ja üksikud väiksemad korterelamud. Aastakümneid vana linnaosa, st ei olnud tänava peale hiljuti mõne suure kinnisvaraobjekti raames tõmmatud suure varuga kaableid nii, et kõigile jaguks. Krundi peal olnud eelmisesse majasse ei olnud omal ajal mingit andmesidekaablit tõmmatud peale telefonikaabli, sest eelmistel elanikel (vanemad inimesed ja sedagi hooajaliselt) polnud sellist asja kunagi vaja läinud.

Kui mina siis anno 2016 hakkasin turul tegutsevatelt telekomifirmadelt uurima, et kes võiks mulle koju tõmmata normaalse valguskaabli interneti ja digi-TV ühenduse tarbeks, siis ilmnes ruttu, et see piirkond on juba Telia poolt hõivatud ning üski teine pakkuja pole selles olukorras huvitatud ühe üksiku majapidamise jaoks suurte tööde ettevõtmisest. See iseenesest arusaadav, kuigi pole muidugi päris kooskõlas sellega, kuidas turg ideaalis toimida võiks. Telia „pakkumine“ oli aga kokkuvõttes järgmine: jah, meie tõepoolest pakume selles piirkonnas korralikku kaabelsidet, kuid meil on selle tänava peale üks 10 „pistikuga“ liitumispunkt ning kõik need „pistikud“ on juba teiste tänava elanike poolt hõivatud. Ühte lisapistikut teie jaoks me panema ei hakka, passige parem peale kuni mõni naaber ära kolib või maha sureb ning siis kasutage ära „võimaluste akent“. Või siis tellige meie mobiilse interneti seade, millega saab u 3MB internetiühenduse ja kümmekond telekanalit ilma digi-TV võimalusteta. Võite ka kokku ajada pundi asjast huvitatud naabreid ning esitada meile taotluse paigaldada kogu tänava peale uus fiiberoptiline „eriti kiire interneti“ kaabel vms, mida me ehk paari aasta jooksul paigaldama hakkame, aga praegu ei julge me teile midagi kindlat lubada.

Sellise pehmelt öeldes nahhaalse jutu peale oleks ilmselt võinud pöörduda hoopis konkurentsi- või tarbijakaitseameti peale, kuid üldiselt kadus mul igasugune soov Teliaga edasi asju ajada ja piltlikult öeldes hakata passima mingis sovieetlikus „telefonijärjekorras“. Sülitasin selle Telia „pakkumise“ peale ning nende kiusuks võtsin siis mobiilse internetipakkumise konkureerivalt firmalt (sisult ja hinnalt sama pakkumine – 3MB internet ja kümmekond fikseeritud telekanalit). See ajas iseenesest kah asja ära, kuigi kanaleid vähe ja ilma järelevaatamise jms toredate võimalusteta, ning internetiühendus sisuliselt katkes ära tugeva vihma või lumesaju korral. Aga no kogu see asi on kokkuvõttes ju selline esimese maailma pseudoprobleem…

Aga selle loo tõeline puänt seisnes selles, et kõigest kuu aega pärast kirjeldatud sündmusi (1 kuu, mitte kaks aastat!) olid ühel hommikul äkitselt ukse taga Telia kaablikutid, kes kohe nüüd ja täiesti tasuta tõmbasid mitte ainult minu, vaid terve tänava majapidamistele ära sellesama „kaugemas tulevikus“ lubatud fiiberoptilise imekaabli – sealt edasi oleks jäänud vaid liitumisleping sõlmida ja lasta Telia seadmed paigutada. Telia „karistamiseks“ ei sõlminud ma lepingut siiski kohe, vaid puhtalt põhimõtte pärast alles kaks aastat hiljem, kui konkureeriva firma mobiilse interneti seadmete leping oli lõppenud…

Ja veelkord – kogu see huumor toimus mitte kuskil üksikus metsatalus, kuhu ilmselt polegi mõistlik kaablit vedada, vaid Tallinna linnas.
diesel
Liige
Postitusi: 637
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas diesel »

vaatsi huvi pärast missugused ühendused minul pruukida on.
kodus on radiolinja point minevast sajandist. ainult netiühendus, ei miskit muud.
6 raha maksab ja mingi 4 raha pandi veel vägisi juurde.
kiirus on testi järgi 6-7 mega mõlemale poole. maht vist nime poolest piiratud. aga kulutus on suurem ja keegi karjuma pole hakanud.

tööl kiiruseks 8-9 mega mõlemas suunas. vasega tehtud netiühendus ja fikstelefon ka sama juhtmega. jämedalt 35 raha maksab. lubatud mahtu ma ei tea. meilid igatahes liiguvad küll.

teagi nüüd, kas peaks rahul olema või hoopis kurvastama.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas nimetu »

teagi nüüd, kas peaks rahul olema või hoopis kurvastama.
7 Mbps on suht arhailine, kuigi hind on see-eest kohane, vähemalt meie hindade suhtes. Tänasel päeval on vist 10 Mbps miinimum mida pakutakse. Endal on hetkel seesama 10Mbps kodus (jumal teab mis ajast), kuid koos teleripaketiga ning maksab 16€ kuus. Meil on probleemiks see, et sisuliselt ainuke pakkuja on Telia ja kõik tuleb läbi vana vaskkaabli.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nende väljareklaamitud kiiruste juures võiks vaadata ka reaalset kiirust (läbi kiirustesti). Optimism jahtub kenasti, eriti nt õhtusel ajal, kui vaskkaabli taga on soovijaid rohkem.

Mul on kodus mingi n-aegne Starmani (nüüd Elisa) 500-kilone püsiühendus ja see on küll ikaldus, kuna aga kasutan harva ja peamiselt istuvad seal lapsed, siis pole meelega suuremat (loe kõvasti kallimat) ostnud, vahitakse vähem ehk netis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3540
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Mul on kodus mingi n-aegne Starmani (nüüd Elisa) 500-kilone püsiühendus ja see on küll ikaldus, kuna aga kasutan harva ja peamiselt istuvad seal lapsed, siis pole meelega suuremat (loe kõvasti kallimat) ostnud, vahitakse vähem ehk netis.
Sellepärast sa siis põhiliselt tööajast foorumis istud :D
parkija
Liige
Postitusi: 1067
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas parkija »

Tervist.
Mina täna liitusin Elektrilevi ülikiire internetiga , pakkumises kõik ilus - kohe liitudes 199 € ja liituja saab vabalt valida teenusepakkuja , reaalselt ikkagi kõik nii "kaunis" pole - vabalt saab valida Telia , Tele2 või Elisa vahel , ma lootsin Levicom iga liituda , lisaks on veel STV , mis mulle küll ei sümpatiseeri , need 2 teenusepakkujat aga loetelus pole . Ilmselt on tegemist olukorraga , kus maksab liituja ning lisaks kolm "tegijat" nutavad samuti iga kliendi / liitunu pealt midagi Elektrilevile tasku . Vitamiin asja juures on selles , et enne lepingu sõlmimist teenusepakkujad nähtaval pole - sulaselge "lohotron" . Lisaks kohe makstes jõuab ühendus minuni alles järgmise aasta veebruaris ja teenusepakkuja hakkab teenust pakkuma 3-4 nädalat hiljem .
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Dr.Sci »

parkija kirjutas:Tervist.
Mina täna liitusin Elektrilevi ülikiire internetiga , pakkumises kõik ilus - kohe liitudes 199 € ja liituja saab vabalt valida teenusepakkuja , reaalselt ikkagi kõik nii "kaunis" pole - vabalt saab valida Telia , Tele2 või Elisa vahel , ma lootsin Levicom iga liituda , lisaks on veel STV , mis mulle küll ei sümpatiseeri , need 2 teenusepakkujat aga loetelus pole . Ilmselt on tegemist olukorraga , kus maksab liituja ning lisaks kolm "tegijat" nutavad samuti iga kliendi / liitunu pealt midagi Elektrilevile tasku . Vitamiin asja juures on selles , et enne lepingu sõlmimist teenusepakkujad nähtaval pole - sulaselge "lohotron" . Lisaks kohe makstes jõuab ühendus minuni alles järgmise aasta veebruaris ja teenusepakkuja hakkab teenust pakkuma 3-4 nädalat hiljem .
Sai tehtud sama liitumise peale taotlus ära, liitunud ei ole, juhe lubati seina vedada 2020 sees, eks paistab. Kui hakkavad lepingut pähe määrima, siis vaatab, kellega liitun ja kas liitun, sealtsamast elektrilevi leheküljelt olemasoleva netiühenduse test andis 80+ MPs, kuigi peaks lepingu järgi 40 kanti olema, mingit megakallist kuumakset ma mõnevõrra kiirema eest, mida tegelt praegu veel vaja pole, ka praeguse 19€ asemel maksma ei kavatse hakata.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

https://arileht.delfi.ee/news/uudised/l ... d=90295101

Ma mõtsin siiamaani, et niilolle otsuseid suudavad genereerida vaid meie kodukootud sotsinovskid :roll:

Nüüd on aga näha, et lollus on (ilmselt) nakkav - leedukatel suht sama jama majas ju :lol:
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36576
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kriku »

Sõitsin üleeile läbi Võisiku ning sinna on ka mõlemale poole asulat värskelt ohusaared tekitatud, mille ümber peab hoolega ruleerima. Siiski, seal minu arvates on see põhjedatud, sest tõepoolest tekitas enne sirgelt asulast läbi jooksev maantee kiusatuse sama kiirusega läbi sõita.

---

Aga tegelikult ei tahtnud ma sellest kirjutada.

Pealkiri: Tõenäosus Eestis jackpot võita on neli protsenti

Autor: Alexandra Saarniit, suvereporter

Sisu:
Taani, Rootsi, Norra, Soome, Islandi, Sloveenia, Läti, Leedu ja Eesti ühisel arvloteriil Eestisse tulnud 10,8 miljoni euro suurune võit on suurem kui kõik varasemad. Õnnelikud loosinumbrid olid 11, 18, 20, 30, 45, 46, lisanumber oli 2. Tõenäosusteooria emeriitprofessor Kalev Pärna sõnul oli kolmapäevase 6+1-võidu tõenäosus 1: 98 172 096.

«Seda vastust võib tõlgendada nii: kui iga riigi elanik täidab kolm Vikinglotto piletit, tuleb mängupileteid kokku 100 miljoni ringis. Siis on oodata, et üks mängija saab jackpot’i,» selgitas Pärna. Tema sõnul suureneb jackpot'i võitmise tõenäosus selle põhjal, mitu eestlast pileti ostavad ning kui mitu mänguvälja nad täidavad. «Loomulikult läheb jackpot enamasti suurematesse riikidesse nagu Rootsi, Taani, Norra ja Soome. Kui oletada, et igas riigis on Vikinglotto sama populaarne, siis jackpot tuleb Eestisse umbes tõenäosusega neli protsenti ehk ühel juhul 25 loosimisest,» ütles Pärna ning lisas, et tegemist on hüpoteetilise, arvestusliku tõenäosusega.
Inna-Katrin paistab järelkasvu saavat.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist