Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
John
Liige
Postitusi: 506
Liitunud: 17 Juun, 2006 19:57
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas John »

Hea küll, kuniks ka reaalselt hakatakse laeva (uuesti) dokumenteerima jätan selle siia oma viimaseks postiks antud teemal:

Oeh. Hoolimata sellest mis valgus selle tunneli lõpus ees ootab ühte asja ei taha uskuda ükskõik mis stsenaariumi puhul: et see laev tahtlikult põhja lasti. Ainuke põhjus miks keegi seda tolle aja standard praami oleks tahtnud tol momendil kahjustada sai ainult olla seoses veosega laeval. Üks probleem aga: Läänemeri on lõviosas nii madal, et isegi inimkeha kannatab sügavikus töötamist ning inimene ei saa sisuliselt eriti sügavale minna ilma lämmastik narkoosi, dekompressioonhaiguse kahjustuste kui ka lihtsalt olematuks kahaneva põhjaajaga.

Tõestisündinud:
Naftaplatvormidel töötavad allveekeevitajad rõhu all olevates sukeldumiskambrites ning nende max sügavus jääb sinna 200 meetri kanti. Üks kõige sügavamaid operatsioone mida tehti tuukritega on minu teada Lõuna-Aafrikas toimunud mageveekoopast laiba kättesaamise operatsioon. Laip oli 272 meetri (!!!) peal. Tuukril oli juhtliin lisaballoonidega tagasitulekul, erinevatel distantsidel olev julgestus ning tänu varasemale leiule (mida ta varasemal sukeldumisel tegi) ka juhtnöör otse laiba juurde. 11 minutit laskumist, 10 minutit põhjaaega ja peale seda 13 TUNDI dekompressiooni ehk tagasi üles tulemist. Kahjuks tuuker sattus juba selle lühikese esimese 20 minutiga nii tugeva narkoosi alla (võrreldav joobega) et mässis ennast kokku laiba, laibakoti ning juhtnööriga ja kaotas lõpuks teadvuse. Ta sõber kes julgestas oppi rikkus omaenda laskumissügavust, põhjaaega ning ka ülestõusmise kiirust ning selle tõttu sai dekomp haiguse mille pärast pidi kuu aega käima pidevalt barokambri vahelt. Minu teada ta saigi vist püsiva osalise halvatuse ajukahjustustest. Õnneks tänu sellele, et originaaltuukril oli positiivne ujuvus ning laip oli nööriga tema külge mässitud siis järgnevatel päevade jooksul tõusid nad mõlemad lõpuks ka üle veekoopa lae juurde kus nad siis mõlemad kätte said. Päästja tuuker ei teinud seda raha pärast vaid ta leidis juhuslikult 10 aasta varem kaduma läinud laiba ning siis lubas peale tolle vanemate külastamist nende poeg tagasi tuua.

See lugu on hea näide mis ühtaegu iseloomustab ekstreemtingimusi kui ka reaalseid piiranguid mis kaasnevad inimkehaga vee all.

Spekuleerimise algus:

Seostub see esimese lõiguga kuna nagu ütlesin, et enamus Läänemerd on äärmiselt madal ja enamikus vabalt sügavvee tuukritele kättesaadav. Kui lased laeva põhja siis ookeanis on loogiline kuna last jääb sügavikku peitu. Isegi siis ei pruugi see vett-pidav variant olla nagu K-129 ja Glomar Exploreri pealt näha oli. Läänemeres aga lähvad tuukrid ja toovad selle lasti varem või hiljem välja. Eih, ainuke eesmärk mis saaks operatsioonil olla on laeva lõhkuda niivisi, et peab tegema hädapeatuse sadamas kus saad ka lasti tagasi võtta Nt Soome või Eesti. Selle jaoks on vaja loomulikult operaatoreid laeva kui ka siis muutub allveelaeva sihilik ligidus Estoniale ka loogiliseks: ühelt poolt periskoopsügavusel sidemastid väljas et suhelda nii meestega laevas kui ka pagunitega tagalas. Viimaks ka kõige olulisem: julgestus juhul kui operatsioon ebaõnnestub ning meestel on vaja kiiresti laevast lahkuda. Igal juhul mina ei usu, et nõukogude ülevalt-alla-autonoomsusele-taha käsuliinide juures ei laseks nad eales töötada meestel iseseisvalt ilma reaalajas ettekanneteta. Igatepidi vaja tugevaid saatjaid kui ka vaja olla lähedal laevale, et suhelda meeste väikeste käsijaamadega laevas. Tormisem meri, keskmised lained 4-6m, veepiiri lähedane sõit, halb nähtavus, navigeerimisvead jne = vahitorni kokkupõrge laevakerega nurgaga ligi 45 kraadi, suurema kiirusega kui Estonia, objektiga mille mass ületab 500-1000 tonni. Veepiiri ligidal, lained üle käimas ei ole ka purustatud vahitornis jugavool nii tugev, et all sillas ei jõua madrused sulgeda hermeetilist luuki. Allveelaev funktsioneerib edasi ning peale külgepidi edasi lohisemist-kolksumist, põhjustades vb veel vigastusi, saavad loa, et eemalduda sündmuskohalt. Estonial aga külgrebend ülalpool veepiiri hakkab perioodiliselt vett sisse laskma tänu lainetusele. Sealt kogunev vesi+ varasem väike kreen+ misiganes kraadid allveelaeva kokkupõrkel vabanev energia lisas lükkab laeva püsivasse 20-30 kraadi kreeni. Samal ajal ka eraldi visiiri vabanemine, ükspuha kas mehaaniline väsimus või lainete peks või tahtlik sabotaaž, tuleb eest ning aina sügavamale kreeni vajuv laev pressib rambi vahelt vett ka autotekile kus siis omakorda masinad vajuva paremasse pardasse mis lisab veelgi massi sinna jne. Edasi siis nagu ametlik raportis laeva kiire põhjaminek. Selle vahega, et paremas küljes on kere läbistavad kahjustused mis põhjustavad väga kiire alla mineku. See on ka asi millele siin varasemalt viidatud ning ka ametliku raporti kõige suurem auk: tegelikult ei ole ühtegi otsest tõendit, et visiiri ramp ka kunagi täiesti all oli. Selle asemel on küll vähemalt kolm tunnistajat kes kõik kinnitavad, et ramp oli üleval kui laev veel vee peal oli: mehaanik kes vaatas seda monitoris enne põgenemist kui ka need kaks ellujäänut kes rippusid selle küljes enne laeva lõpliku põhjaminekut.

Spekulatsiooni lõpp.

Kui sa lisad mingi analoogse persse läinud luureopi dimensiooni sellele laevale hakkavad ka kahtlased elemendid mis teda ümbritsevad enam-vähem paika loksuma:

a) Kurmi välja toodud 32 tunnistajat kelle keskne temaatika oli tugev löök vastu laeva mis neid jalast lõi/voodist välja viskas.
b) väidetavad Rootsi MUST mitteametlikud kiirsukeldumised kohe põhja minekul järgneval päeval. Spekulatsioon: nad ei teadnud mida oodata, st kas last on terve ja kas venelased tõesti uputasid ära?! Sellepärast ei tohtinud tuukrid ka rohkem üksteisega rääkida kui ainult oma lahingpaarilisega. Mida rohkem lõugu seda rohkem mölisejaid!
c) Mingi tundmatu osapoole suur huvi autoteki vastu: alates nende rambi mahalõigatud käsipiiretest kui ka Rabe väited, et keegi oleks esirampi rohkem lahti kangutanud kui ka otsinud muid ligipääse autotekile kui ka väidetavalt rekka järelhaagised millel luugid lahti ja seest tühjaks tehtud. Spekulatsioon: ilmselgelt vaja last kätte saada mille ümber kogu see jama keerlebki.
d) Venemaa kahtlane vaikus Estonia suunal kuigi see oli päeva lõpus nende varastatud tehnikaimed millega seda ka veeti.
e) Piht, Vahtras jne meeskonnaliikmete kadumine ning kahtlased surma asjaolud. Spekuleerimine: kuulati üle/peksti läbi, et saada teada palju tsiviillaev teadis asjaoludest ning tapeti selle lõpus ja vabaneti laipadest. Need ülejäänud nagu need tantsijates kaksikud ja poemüüja: nende ainuke süü oli, et nägid Pihti kui ka vb, et Piht rääkis, et põrkasid millegi vastu.
f) kadunud logiraamat- korjati üles kohe esimese mitteametliku sukeldumise ajal. Spekuleerimine: vedeleb praegu kuskil arhiivis ja sellise variandi puhul ilmselt ka üks neist salastatud dokumentidest.
g) see Eesti poolne salakauba organiseerija kes rehvi vahetamisel makaroviga maha lasti. Spekuleerimine: oli teadlik sõjalastist kuna tõenäoliselt oli vahendusosaline tehingus.
h) Dokumentide salastamine 75-200 aastat.
j) "Betooni valamine" kuigi tol korral väideti, et rahakulud lähevad samasse suurusjärku ülestõstmisega. Spekuleerimine: Asi ei olnudki lastis, st kas kiiritab või lekib. Täis savi põhi nagu seal ei moodustagi mingit baasi, et seda betooni paigal hoida. Küll aga see oli piisavalt hea ettekääne vedamaks kohale suuremas koguses liiva/kruusa millega siis varjata ära vrakki ümbritsevad paljastavad asjaolud nagu need äsja ilmunud deformatsioonid mis siis antud juhul on kokkupõrke jäljed.
k) Surnute täis koosseisus põhja jätmine. Spekuleerimine: tegelikkuses oleks sealt vabalt saanud kätte 200-300 tükki, nii nagu Rockwater ka algselt arvutas. Nad ei ole mitte ainult laevas vaid ka laeva ümbruses. Küll aga väljatoomine oleks moodustanud halva pretsedendi: tood 200-300 ära ning siis ütled et ei saa rohkem. Selle asemel sugulased moodustavad omaenda väljatoomismeeskonnad ja ei saa ka enam ära keelata: paarsada said juba, sul ei ole õigust rahvusvahelises vees keelata ka omal riskil otsida ka sügavamal laevas vabatahtlikel laipu. Palju tunnistajaid, palju tegutsemist vraki juures, kaob hauarahu ettekääne.
l) Maailma karmim hauarahu leping kui ka järelvalve. Spekuleerimine: kasutati neid elusast peast inimkilbina lasti vedamisel ja kasutatakse neid ka siiamaani, et takistada süstemaatilist, sõltumatut uurimistööd mis paljastaks ning tõendaks augud ametlikus versioonis. Jah, Estonia vrakki juurde saab endiselt minna kui kaval oled kuid suuremat sorti organiseeritud töö on välistatud kuna nii kui suurema pealvee laevaga sinna lähdale lähed on kohe rootslased-soomlased sul kannul. Lisaks seletab ära kas miks pealtnäha asja üldse mitte puutuvad osapooled nagu UK ka sellest osa võtsid: rootsi luure nüüd vaevalt üksi organiseeriks sellist suurt vedu.
m) Kahtlased elemendid ametlikus versioon- visiir-ramp. Spekuleerimine: visiir tuli eest, seda kinnitavad ka tunnistajad. Küll aga ramp ei tulnud kunagi alla kogu reisi vältel kuid lasi äärtest vett läbi. Uurimiskomisjonid ei olnud mingid vandenõulased (mida rohkem suid, seda rohkem mölisejaid!) vaid mõjutati kaudselt pannes nende uurimistööde aluseks vigased versioonid puuduliku dokumentatsiooniga. Maakeeli öeldes: nad ei teadnud aukudest paremal küljel ja seega lähtusid kõige tõenäolistematest versioonidest mis põhinesid nendele teadaolevatel andmetel ning tegid simu jaoks rambi lahti, et vajalik tonnaž vett kätte saada laeva ümberajamiseks.
o) Visiiri ladustamine Rootsi sõjaväe käes. Spekuleerimine: visiirelemendid millest vabaneti merel peale seda kui need üles leiti ja sõjavägi valvab nüüd visiiri kuna emba kumba sisaldab võõrelemente nagu nt lõikamisjäljed või võõra metalli jäljed. Sõltub palju kuidas allveelaev käitus peale esimest kokkupõrget ja kontrolli tagasi saamist st mis suunas laeva suhtes ta liikus kui ka mida nende operaatorite täpne ülesanne oli.
p) Miks läänlased vait on Venemaa osaluse paljastamisel- venelased vastavad sellega kuidas nende tagant varastatud sõjalist lasti veeti kasutades tsiviilaeva inimkilbina koos tõenditega selle sündmusest. Sellise asja eest ei lõppeks mitte ainult karjäärid vaid ka tuleksid reaalsed vanglakaristused kui kukusid valitsused. Lisaks oma praeguses suures Putini vihas ärge unustage, et 90ndad oli ju diplomaatilises toonis suur Venemaa taassünd ja sõbrunemine Läänega. Nende sõjasaladuste varastamine käiks selle avalikul legendiga vastuollu ning näeks välja kahepalgeline.

Ainuke asi millega Kurm on praegu raudselt pusse pannud, et oletas selleks Rootsi allveelaeva mida muidugi on lihtne tõestada, et ükski neist 12st Estonia ligidal ei olnud.
Viimati muutis John, 06 Okt, 2020 13:58, muudetud 2 korda kokku.
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Dr.Sci »

Avatar kirjutas:
Dr.Sci kirjutas:1) Estonia upub alles siis, kui autotekk ja kõik selle kohal olevad ruumid on veega täidetud ning autoteki all asuvatest ruumidest on vee all 83% ehk seal on 10 791 m3 vett. Teistpidi öeldes, Estonia pinnal hoidmiseks piisab 2104 m3 õhust, mis moodustab vähem kui 3 % laeva kogumahutavusest. Sõltuvalt õhu asukohast võib laeva üks ots olla vee all, kuid täielikult laev põhja ei vaju.
akf Dr.Sci - küsin:
Kui Estonia dedveit (https://et.wikipedia.org/wiki/Dedveit) on 3006DVT (https://en.wikipedia.org/wiki/MS_Estonia), kas siis teie arvates on usutav, et "Estonia pinnal hoidmiseks piisab 2104 m3 õhust"? Ja ma ei räägi siin isegi sellest, et 2104 tonni kandmiseks peaks see 2104 kuupi õhku olema allpool veepinda ilma kokkusurumiseta. Ma saan aru, et ma olen siin enam-vähem nagu siil põõsas, aga väga vabandan - pole lihtsalt aega. Ehk siis kas väide on usutav, ja kui ei ole, siis kuidas peaks suhtuma selliste väidete esitaja usaldusväärsusesse?
Esmapilgul ei ole usutav. Estonia veeväljasurve GT ehk kaal on ~15600 tonni. Kasulik kandevõime (DWT) oli 3006 tonni. Aga ma pole kunagi ka vastavaid arvutusi uurinud (pole üldse minu eriala), kuid kuna teema mind huvitab, siis tegelen sellega edasi.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kulibin »

https://en.wikipedia.org/wiki/Gross_tonnage
http://heiwaco.com/epunkt216.htm
Edit: Viki lingi lisasin selleks, et lugejatel oleks arusaadav kuidas neid tonne ja mahtusid laevanduses arvutatakse.
Viimati muutis Kulibin, 05 Okt, 2020 1:29, muudetud 1 kord kokku.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Avatar »

Kui rääkida pöördunud laeva uppumisest, siis minu meelest on meil siin vastaspooltel laeva ja lasti kaal versus õhutasku õhu kuupmeerid. 1m3 = 1t tõstejõudu. Mis puutub siia: Gross tonnage: Kogumahutavus, tähis GT (inglise keele sõnadest gross tonnage) on üks laeva mõõtmise ühikutest. See on kõigi laevaruumide ja kinniste tekiehitiste koguruumala, millest on maha arvatud laeva topeltpõhja ja mõningate teenindusruumide mahud.
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 802
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas krijgsvolk »

Mnjahh... kogu selle arutelu peale. Aga mulle meenub üks detail: kas ei olnud nimelt nii, et need vöörivisiiri "atlandi lukud" visati küllalt kiiresti peale visuaalset vaatlust, miski soomlasest ülemuse korraldusel, umbes samas piirkonnas, merre... Parandage mind kui valesti mäletan, kuid minu arvates on see oluline! Või kuidas?
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

Kriku kirjutas: Lugupeetava alma mater on vististi Luua Metsanduskool?
Kriku kirjutas:
Kulibin kirjutas:Olen õppinud 3 instituudis kunagi ja saanud neist teadmised mida pidasin piisavaks. Keegi rektor Koop ütles kunagi: Vaadake noormees, eelkõige on meil tegemist siiski ideoloogilise õppeasutusega. Mulle ei ole kunagi olnud vasuvõetavad taolised avaldused ja nii need kraadid saamata jäid.
Keskharidus Jõgeva Täiskasvanute Keskkoolist...?
Kui eesmärk oli austatud kaasfoorumlast mõnitada, siis on arusaadav selline (sihilik) möödapanek, aga foorumlaste mõnitamine ei peaks teps mitte olema ühe foorumi moderaatori menüüs, kes võiks ikka pigem alamrahvale eeskujuks olla, mitte demonstreerida oma hämmastavat matslikkust ja eelarvamusi....

Autoriteeti ei saavuta administratiiv-demagoogiliste võtetega - ma olen seda alasti ütelnud! :)

http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 14#p635714
Kriku kirjutas: Selle optimistliku noodiga järjekordne teemasolkimine ka lõppeb.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

"Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

krijgsvolk kirjutas:Mnjahh... kogu selle arutelu peale. Aga mulle meenub üks detail: kas ei olnud nimelt nii, et need vöörivisiiri "atlandi lukud" visati küllalt kiiresti peale visuaalset vaatlust, miski soomlasest ülemuse korraldusel, umbes samas piirkonnas, merre... Parandage mind kui valesti mäletan, kuid minu arvates on see oluline! Või kuidas?
Täpselt nii see oli ja enamgi veel... 8)
Sest nimetatud jubin ei vedelenud lahtiselt, ja tuuker ei toonud seda mitte meeltesegaduses üles, kus ta siis "väheolulise tõendusmaterjalina" üle parda visati,
vaid olid konkreetsed suunised kust mida tuua ja lahti lõigata.
Asitõendite kadumine ja hävitamine oli muidugi laiaulatuslikum - aga sellest kõigest on siin teemas eelnevalt kordades ja detailides juttu olnud.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Svejk kirjutas:
Kriku kirjutas: Lugupeetava alma mater on vististi Luua Metsanduskool?
Kriku kirjutas:
Kulibin kirjutas:Olen õppinud 3 instituudis kunagi ja saanud neist teadmised mida pidasin piisavaks. Keegi rektor Koop ütles kunagi: Vaadake noormees, eelkõige on meil tegemist siiski ideoloogilise õppeasutusega. Mulle ei ole kunagi olnud vasuvõetavad taolised avaldused ja nii need kraadid saamata jäid.
Keskharidus Jõgeva Täiskasvanute Keskkoolist...?
Kui eesmärk oli austatud kaasfoorumlast mõnitada
Ei sugugi. Kui aga akf TTÜ professoritest ja teaduritest niivõrd üleoleval toonil räägib, siis on mõningane taustainfo tema enda haridusteest vajalik.

---

3 teemavälist postitust eemaldatud.
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

Kriku kirjutas:3 teemavälist postitust eemaldatud.
Küsin tagasihoidlikult,et kust otsast selline postitus "teemaväline" on?
Kuna postituse taastamine on keelatud, siis lisan kuvatõmmise:
120839447_2634713106793966_4750448528656550673_n.png
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Svejk kirjutas:
Kriku kirjutas:3 teemavälist postitust eemaldatud.
Küsin tagasihoidlikult,et kust otsast selline postitus "teemaväline" on?
Ei olnudki, vabandust.
AndresTy
Liige
Postitusi: 962
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas AndresTy »

Õhh-jahh... Tundub, et model on minu postituse kustutamise näol laps koos pesuveega välja lennanud - täiesti siiralt ilma igasuguse tagamõtteta, ikka juhtub.

Küsümüs oli siis selline. Tingitud mõned leheküljed tagasi tekkinud diskussioonist, et kuidas said visiiril olla ikka vööripirnist sellised järsuservalised muljumised, kui vööripirn on ümar ja libe kui juudi muna. Arutelus tekkis kohe mitu erinevat teooriat. Kuni Fuchs tõi välja komisjoni ametliku raporti, kus öeldakse, et säänsed mõlgid põhjustas visiiri pekslemine vastu vööripirni jäämurdetäävi. Peale seda arutelu lõppes

Seega - minu küsimus oli, et kas vööripirni jäämurdetääv kujutab endast mingit teravat meislilaadse kujuga pinda pirni ees või peal?
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 843
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Sekeldaja »

Selles pikemas Rockwateri sukeldumisvideos uuritakse ROV-iga vöörtäävi ja selle vigastusi. Siis liigub aparaat paremale, pirnvööri suunas. Vöörtäävi alt algab paks vertikaalne (vööri suhtes) terasplaat, mis eendub pirnvööri keskjoonelt ning mis ongi ilmselt viidatav jäämurdetääv. Kui pikalt see pirnvööri pinnast kõrgemal on, ei selgu, sest video katkeb peagi.
Olles nii mõndagi pirnvööri lähedalt näinud, ei meenu ühtki, mis oleks täies pikilõikes sellise jäämurdetäävi poolt poolitatud ning mille serv oleks pirnvööri pinnast täiel perimeetril kõrgemal, sõltumata aluse jääklassist, mille küljes pirnvöör parajasti on. See omakorda ei tähenda, et just Estonial selline originaalne lahendus olla ei võinuks, aga seda ei toeta ka näiteks pildid Estonia mudelist, mis siin paar lehekülge eespool üle linkide saadaval.
Ehk et kui jääda jäämurdetäävi poolt tekitatud teravaservalise vigastuse juurde visiiril, pidi see pirnvööri pinnast tublisti väljaspool olema ka päris eesmises otsas, kuhu visiir võinuks langeda, või siis pirnvööri küljeplekk seal olema tõesti pehme nagu vaha.
Seegi küsimus oleks päevakorrast maas, kui ROV video just mainitud kohal katkenud poleks...

EDIT: link videole parandatud, vabandust.
Viimati muutis Sekeldaja, 05 Okt, 2020 21:44, muudetud 1 kord kokku.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas vanahalb »

Tehasekonditsioonis on pirnvöör ikka ümar ja keskel on vertikaalne plaat mis tugevust annab. Kui on juttu visiiri pendeldamisest vastu pirnvööri siis selle küljed muljutakse tagasi ja keskmine plaat eendub välja sest see ei taha järele anda . Tekib selline kuju nägi akf Welberi 03.oktoobril postitatud fotol räsida saanud pirnvöörist.

Eeldusel , et vöör sai 50+ tonnise visiiri käest ikka mitu matsu jne. Mina pole juba merepõhjas lebava Estonia sellest osast fotot näinud.
Welber
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 23 Okt, 2014 19:46
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Welber »

vanahalb kirjutas:Kui on juttu visiiri pendeldamisest vastu pirnvööri siis selle küljed muljutakse tagasi ja keskmine plaat eendub välja sest see ei taha järele anda . Tekib selline kuju nägi akf Welberi 03.oktoobril postitatud fotol räsida saanud pirnvöörist.
Pendeldada sai ta omal kohal ülas-alla, pirni otsa kukkuda vaid ühe korra, kuid... kui vaadata järgneva video algusest laeva ristimist Viking Sallyna (kui see ikka tõesti on see laev) võis sellise pirni otsa kukkumisest täiesti piisata:
https://www.youtube.com/watch?v=Y3Xjm19JNQc
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15563
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Fucs »

krijgsvolk kirjutas:Mnjahh... kogu selle arutelu peale. Aga mulle meenub üks detail: kas ei olnud nimelt nii, et need vöörivisiiri "atlandi lukud" visati küllalt kiiresti peale visuaalset vaatlust, miski soomlasest ülemuse korraldusel, umbes samas piirkonnas, merre... Parandage mind kui valesti mäletan, kuid minu arvates on see oluline! Või kuidas?
Mitte soomlane vaid rootslane.
Börje Stenström.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 96#p594796 ja sealt edasi....

Kõik kummalised, hämarad ja segased episoodid on seotud rootslastega, mitte soomlastega.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist