Lennukijäänused Tehumardil
Lennukijäänused Tehumardil
Saaremaal, Tehumardi lahingukoha lähedal meres oli ka mingi lennuk alla lastud. Ca 30 aastat tagasi oli pärast torme rannas vahetevahel duralumiiniumist neetituid tükke. Paarkümmend aastat tagasi sealsamas ujumas käies komistasin aga lausa lennukimootori enda otsa. Sealsamas kõrval kahel pool mootorit olid veel pikad paksud kummilätakad liiva sees. Tiibade sees olnud küttepaakide jäänused?Umbes samal ajal tirisid Tehumardil olevad "partisanid" (kordusõppustel viibinud mehed) samast välja kaks pommijäänust, kuulipilduja osi ja linte. Viisid kohalikku väeossa, kus venelased algul olid ikka kõvasti ehmatanud, kui vennad selle kraamiga seljas väravast sisse marssisid.
Mootor on aga õenäoliselt ikka seal kusagil liiva sees.
Kas kellelgi on infot, mis seal omal ajal alla tulistati?
Mootor on aga õenäoliselt ikka seal kusagil liiva sees.
Kas kellelgi on infot, mis seal omal ajal alla tulistati?
Eks seal kandis on nii Vene kui Saksa lennukeid alla tulistatud. Mine sa võtta kinni! Eks tuleb ikka jäänused uuesti üles otsida ja katsuda kaldale tirida. Siis saab selgust. Soovitan Lagedi sõjamuuseumi meestega ühendust võtta (siin foorumis Heiki). Selle juhataja Johannes Tõrs ka ise sealtkandi mees.
Anton - horridoo!
See on kahemootoriline Saksa lennuk, lebab seal ilmselt tänaseni liiva all. Piloodikabiini avatava kolmnurkakna raam asub tõepoolest Lagedi sõjamuuseumis. Lennuk kukkus vette ranna lähedal nii et selleni oli võimalik ujuda ja vrakil seista. Ühe mootoritest tiris Länga küla talumees paar aastat pärast sõda talvel kolmjalaga välja ja viis koju. Ei ole teada mis ta sellega teha kavatses. Käisime tema poega küsitlemas kuid ta ei mäletanud mis mootorist sai või kuhu visati. Või ei tahtnud rääkida.
Front Line Eesti MTÜ
www.front-line.ee
www.front-line.ee
Olen seal Törsil külas käinud aga kahjuks ei taibanud siis küsida - oli nii palju muud uudistamist. Iga juhul taas targem. Kui uuesti kokku satume, lasen tal rääkida.Heiki kirjutas:See on kahemootoriline Saksa lennuk, lebab seal ilmselt tänaseni liiva all. Piloodikabiini avatava kolmnurkakna raam asub tõepoolest Lagedi sõjamuuseumis. Lennuk kukkus vette ranna lähedal nii et selleni oli võimalik ujuda ja vrakil seista. Ühe mootoritest tiris Länga küla talumees paar aastat pärast sõda talvel kolmjalaga välja ja viis koju. Ei ole teada mis ta sellega teha kavatses. Käisime tema poega küsitlemas kuid ta ei mäletanud mis mootorist sai või kuhu visati. Või ei tahtnud rääkida.
Me kõik oleme võhikud, ainult erinevates valdkondades.
Selle lennuki tükke tuleb veel ka praegu välja. Nägin neid eelmise suve hakul Tehumardi puhkeküla territooriumil. Olid ühte hunnikusse kogutud. Mis neist edasi sai, ei tea - seda peaks vist puhkeküla omaniku käest küsima. Omanik on Ago Liblik - Saaremaa ühe "bojaari" Prits Libliku poeg. Mis lennuki allakukkumise kohta puutub, siis seal on väga liikuva liivaga merepõhi. Raskemad jubid on vist juba päris sügavale liiva alla mattunud. Aga eks suuremad tormid too jälle üht-teist välja.
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Liivad liiguvad seal tõesti palju. Kui aasta pärast seda, kui olin lennukimootori otsa koperdanud, tahtsin maskiga varustatuna sedavärki lähemalt uurida, sii ei leidnud ülesse. Kas oli jää kandnud kusagile kaugemale või oli taas liiva alla mattunud.asjaajaja kirjutas:Mis lennuki allakukkumise kohta puutub, siis seal on väga liikuva liivaga merepõhi. Raskemad jubid on vist juba päris sügavale liiva alla mattunud. Aga eks suuremad tormid too jälle üht-teist välja.
Me kõik oleme võhikud, ainult erinevates valdkondades.
C6 üksuse kood oli Kampfgruppe z.b.V. S7 (Reggio), Kampfgruppe z.b.V. 600, Transportfliegerstaffel 4
Kuna kaks viimast olid hilisemad moodustised KGzbV 600 loodi detsembris 1941 ning TFS 4 tegutses 1944. a), siis jääb järgi vaid esimene. Kahjuks ei leidnud aga selle üksuse kohta netist kuskilt pädevat infi...
Kuna kaks viimast olid hilisemad moodustised KGzbV 600 loodi detsembris 1941 ning TFS 4 tegutses 1944. a), siis jääb järgi vaid esimene. Kahjuks ei leidnud aga selle üksuse kohta netist kuskilt pädevat infi...
Hm, aga selle eest leidsin infi üksuse kohta, kes selle Kübassaare dessandi tegelikult läbi viis.
Sonderstaffel GS 1
Staffelkapitän:
Olt Melzer, 6.41 - 1.42
Formed 6.41 in Leipheim for Luftflotte 1, with 6 Me 321 gliders, and several Bf 110/He 111 towing aircraft.
Left Obertraubling in early 7.41, and arrived in Riga by the end of 8.41, via Schroda and Prowehren. Participated in the attack on Ösel 21.9.41 with 4 Me 321.
Remained at Riga until 11.41, when it moved to Merseburg.
Disbanded there 1.42.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist