Kübassaare dessant
Huvitav kas neist DFS-230 midagi alles ka on või tehti plats puhtaks?
Veidi infot ja pilte:
http://www.bredow-web.de/Luftwaffenmuse ... -230a.html
Heinkel 59 näeb välja selline
Kummipaat ja Heinkel 59
Veidi infot ja pilte:
http://www.bredow-web.de/Luftwaffenmuse ... -230a.html
Heinkel 59 näeb välja selline
Kummipaat ja Heinkel 59
Viimati muutis MadMan, 07 Veebr, 2007 20:10, muudetud 1 kord kokku.
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
- desert eagle
- Liige
- Postitusi: 1086
- Liitunud: 02 Nov, 2005 16:56
- Asukoht: tartu
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 204
- Liitunud: 01 Apr, 2005 18:33
- Kontakt:
Brandenburg
Minu teada polnud Brandenburg mitte selliste operatsioonide teostamiseks ette nahtud. Kas selle uksuse osalusele viitavad ka Saksapoolsed dokumendid. Kui ei, siis on toenaoliselt tegu noukogude dokumentalistika fenomeniga a la iga majanurga taga oli Ferdinand ja Tiiger ning voidukate punaarmeelaste vastasteks olid alati Saksa eliitvaeosad.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
LH Heinkel He 59D, W/N 1821, hävitamisest Saaremaa lähistel
Lgp. foorumi liikmed/lugejad;
Lugesin suure huviga, selle "thread'is", 07. II. 2007 postituses, saksa Heinkel He 59D, W/N 1821, hävitamisest Saaremaa lähistel; 16. IX. 1941 +/-. Minu küsimused siis:
A.) Ma pole senini sellest Luftwaffe operatioonist Saaremaa lähistel midagi 12 o'clock high foorumist leidnud. Oleks väga tänulik täpsema URL/lingi eest, kust saaksin seda teemat 12 o'clock high foorumist leida.
B.) Kas see Heinkel'i merelennuk oli ainuke lennuk, mis "Benesch'i" julgustruppi välja võtmise operatsioonist osa võtis?
C.) Millise saksa Gruppe/Geschwader'ile kuulus W/N 1821?
D.) Kas W/N 1821 Kennzeichen on ka teada?
E.) Kas fotod W/N 1821'st eksisteerivad - enne lennuki kaotust?
F.) Kas W/N 1821 kandis mingid erinevad Gruppe/Geschwader vapi(d)?
Tänu ette abi/info eest.
Terv.;
Arvo L. V.
Lugesin suure huviga, selle "thread'is", 07. II. 2007 postituses, saksa Heinkel He 59D, W/N 1821, hävitamisest Saaremaa lähistel; 16. IX. 1941 +/-. Minu küsimused siis:
A.) Ma pole senini sellest Luftwaffe operatioonist Saaremaa lähistel midagi 12 o'clock high foorumist leidnud. Oleks väga tänulik täpsema URL/lingi eest, kust saaksin seda teemat 12 o'clock high foorumist leida.
B.) Kas see Heinkel'i merelennuk oli ainuke lennuk, mis "Benesch'i" julgustruppi välja võtmise operatsioonist osa võtis?
C.) Millise saksa Gruppe/Geschwader'ile kuulus W/N 1821?
D.) Kas W/N 1821 Kennzeichen on ka teada?
E.) Kas fotod W/N 1821'st eksisteerivad - enne lennuki kaotust?
F.) Kas W/N 1821 kandis mingid erinevad Gruppe/Geschwader vapi(d)?
Tänu ette abi/info eest.
Terv.;
Arvo L. V.
vahepeal on päkapikud toonud veel ühe raamatu, kus on juttu dessandi päästmisest lennuki(te) poolt:
saksa merepäästelennunduse isa Karl Born'i memuaarid "Rettung zwischen den Fronten". Seal lk.98-99 tsiteerib ta omakorda ilmselt Detlev v. Petersdorffi käsikirja "Als Flieger zwischen Wolken und Meer - Ein Erlebnisbericht aus meiner Fliegerzeit von Januar 1935 bis Juli 1945":
[...] Saksa üksus oli nõukogude poole tagalas, küllalt merekalda lähedal. Nii tuligi väejuhatus mõttele nad merepäästelennuki abil ära transportida. Kõigepealt heitis üks luurelennuk meestele teate, et neid tullakse He59 abil päästma. Kui lennuk on juba kalda lähedal, peavad nad valgete signaalrakettide abil oma asukoha kätte näitama. Ja siis lendaski He59 PY+NF kohale, nägi valgeid rakette ja sõitis mööda vett kaldale lähemale. Ootamatult, kui kaldani oli jäänud sadakond meetrit, avati metsast püssi- ja kuulipildujatuli. Masin süttis põlema, meeskond suutis 2-te päästepaati istuda, kusjuures 2 meeskonnaliiget said raskelt haavata. Avamere suunas sõudes sai veel üks mees kergelt pihta. Natukese sõudmise järel hüppas aga kõrvalolevast metsast 2 meest välja ja suundus paatide poole. Need mehed võeti nüüd omakorda tule alla, aga mehed jõudsid siiski paatideni. Üks meestest oli haavatud. Peale vastaste tule alt väljajõudmist rääkisid mehed järgmist: Luurelennuki visatud teade sattus vastaste kätte ja kui päästelennuk saabus, tulistasid hoopis vaenlased valgeid rakette ja meelitasid lennuki lõksu. Nende käest küsiti ka, kus on nende kaaslased. Kõik on surnud - vastati. Laskemoona lõppedes andsid nad alla, vangid viidi mingisse kivimurdu, rivistati üles. Kui kuulipildujast tuli avati, kukutasid nad end maha. Õnneks keegi kontrollima ei hakanud, et kas kõik on ikka surnud. Peale pimedaks minemist õnnestus neil põgeneda. [...]
Selline (põnevus)lugu siis - seekord pole hauptmann Beneschist sõnagi juttu ja kaldalt päästeti ainult 2 meest.
lk.155 on ka mõned pildid - üleval Do 18 (väidetavalt CO+WI) paadi puksiiris eestvaates, keskel vasakul see õnnetu põlema lastud He 59, kusjuures kuupäevaks on seekord antud 17.sept ja tähiseks PX+NY. Pilt on tehtud õhust, näha pole suur midagi peale katkiste ujukite, kere ja mootorite, tiibadest ja stabilisaatorist on ainult sõrestik. Kõrval paremal pildil on teine He59 DD+BA väidetavalt Haapsalus, all Do 24 Riias.
Valtonen, H.: Luftwaffen pohjoinen sivusta lk.331 väidab, et 13.9.1941.a. olid Seenotstaffel 9 lennukid:
täiendus 13.04.2007.a.:
tundub, et põlemalastud lennuki tähiseks oli ikkagi PY+NF, kuna Valtonen annab lk.330-331 Seenotstaffel 9 lennukiteks 20.juunil.1941.a.: He59 WNr. 1514 DA+MN, WNr. 1821 PY+NF, WNr.2589 DK+BS, WNr.2872 TW+HN ja WNr. 2873 PY+NP
täiendus 14.11.2011.a.: lisatud arvatavasti Kurowski raamatu ümberjutustus:
http://www.nexusboard.net/sitemap/6365/ ... t-t297555/
saksa merepäästelennunduse isa Karl Born'i memuaarid "Rettung zwischen den Fronten". Seal lk.98-99 tsiteerib ta omakorda ilmselt Detlev v. Petersdorffi käsikirja "Als Flieger zwischen Wolken und Meer - Ein Erlebnisbericht aus meiner Fliegerzeit von Januar 1935 bis Juli 1945":
[...] Saksa üksus oli nõukogude poole tagalas, küllalt merekalda lähedal. Nii tuligi väejuhatus mõttele nad merepäästelennuki abil ära transportida. Kõigepealt heitis üks luurelennuk meestele teate, et neid tullakse He59 abil päästma. Kui lennuk on juba kalda lähedal, peavad nad valgete signaalrakettide abil oma asukoha kätte näitama. Ja siis lendaski He59 PY+NF kohale, nägi valgeid rakette ja sõitis mööda vett kaldale lähemale. Ootamatult, kui kaldani oli jäänud sadakond meetrit, avati metsast püssi- ja kuulipildujatuli. Masin süttis põlema, meeskond suutis 2-te päästepaati istuda, kusjuures 2 meeskonnaliiget said raskelt haavata. Avamere suunas sõudes sai veel üks mees kergelt pihta. Natukese sõudmise järel hüppas aga kõrvalolevast metsast 2 meest välja ja suundus paatide poole. Need mehed võeti nüüd omakorda tule alla, aga mehed jõudsid siiski paatideni. Üks meestest oli haavatud. Peale vastaste tule alt väljajõudmist rääkisid mehed järgmist: Luurelennuki visatud teade sattus vastaste kätte ja kui päästelennuk saabus, tulistasid hoopis vaenlased valgeid rakette ja meelitasid lennuki lõksu. Nende käest küsiti ka, kus on nende kaaslased. Kõik on surnud - vastati. Laskemoona lõppedes andsid nad alla, vangid viidi mingisse kivimurdu, rivistati üles. Kui kuulipildujast tuli avati, kukutasid nad end maha. Õnneks keegi kontrollima ei hakanud, et kas kõik on ikka surnud. Peale pimedaks minemist õnnestus neil põgeneda. [...]
Selline (põnevus)lugu siis - seekord pole hauptmann Beneschist sõnagi juttu ja kaldalt päästeti ainult 2 meest.
lk.155 on ka mõned pildid - üleval Do 18 (väidetavalt CO+WI) paadi puksiiris eestvaates, keskel vasakul see õnnetu põlema lastud He 59, kusjuures kuupäevaks on seekord antud 17.sept ja tähiseks PX+NY. Pilt on tehtud õhust, näha pole suur midagi peale katkiste ujukite, kere ja mootorite, tiibadest ja stabilisaatorist on ainult sõrestik. Kõrval paremal pildil on teine He59 DD+BA väidetavalt Haapsalus, all Do 24 Riias.
Valtonen, H.: Luftwaffen pohjoinen sivusta lk.331 väidab, et 13.9.1941.a. olid Seenotstaffel 9 lennukid:
Kood: Vali kõik
Pärnus He59 TW+HI
Riias He59 NE+UY
Do18 CO+VH
Haapsalus He59 DK+BA (kas siin K on äkki trükiveakuradi kätetöö ?)
Helsinkis He59 DK+BS
Do18 CO+WI
Do24 KK+UU
tundub, et põlemalastud lennuki tähiseks oli ikkagi PY+NF, kuna Valtonen annab lk.330-331 Seenotstaffel 9 lennukiteks 20.juunil.1941.a.: He59 WNr. 1514 DA+MN, WNr. 1821 PY+NF, WNr.2589 DK+BS, WNr.2872 TW+HN ja WNr. 2873 PY+NP
täiendus 14.11.2011.a.: lisatud arvatavasti Kurowski raamatu ümberjutustus:
http://www.nexusboard.net/sitemap/6365/ ... t-t297555/
Viimati muutis andrus, 14 Nov, 2011 0:05, muudetud 2 korda kokku.
Lgp. Andrus;
Tänan väga huvitava ja informatsiooni rikka postituse eest. Eriti huvitav mulle oli see Luftwaffe Kennzeichen'i tabell. Ma leidsin oma raamatutest need järgmised fotod, mis ka Teie tabellil olid:
Dornier Do 24 T1, KK+UU (German Maritime Aircraft; Patrick Stephens Limited; 1981; ISBN 0-85059-446-4; lk 67); foto on vist mingi saksa merelennubaasis Vahemeres võetud, 1943 a.
Heinkel He 59c; TW+HI (German Aircraft in Finland (SIH-16); Keskinen/Stenman/Apali OY; Kustantaja Press; 1998; ISBN 952-5026-07-8; lk 120); foto näitab TW+HI lennukit Santahaminas, suvel, 1942 a.
Nendest fotodest, ma valmistasin need värvitahvlid.
Minu küsimused siis:
Mõlemad lennukid kandsid Gruppe/Staffel'i vapid cockpit'i ligidal (A-Stand'i taga He 59c, TW+HI lennukil) - missugused vapid olid need? Kas nad olid Seenotgruppe 9 vapid? Kust ma leiaksin parema eksemplaari Seenotgruppe 9 vapist (tahan vapi ka joonistada)?
Tänu ette abi eest.
Terv.;
Arvo L. V.
Dornier Do 24 T1, KK+UU (Helsinki, IX. 1941)
Heinkel He 59c, TW+HI (Pärnu, IX. 1941)
Tänan väga huvitava ja informatsiooni rikka postituse eest. Eriti huvitav mulle oli see Luftwaffe Kennzeichen'i tabell. Ma leidsin oma raamatutest need järgmised fotod, mis ka Teie tabellil olid:
Dornier Do 24 T1, KK+UU (German Maritime Aircraft; Patrick Stephens Limited; 1981; ISBN 0-85059-446-4; lk 67); foto on vist mingi saksa merelennubaasis Vahemeres võetud, 1943 a.
Heinkel He 59c; TW+HI (German Aircraft in Finland (SIH-16); Keskinen/Stenman/Apali OY; Kustantaja Press; 1998; ISBN 952-5026-07-8; lk 120); foto näitab TW+HI lennukit Santahaminas, suvel, 1942 a.
Nendest fotodest, ma valmistasin need värvitahvlid.
Minu küsimused siis:
Mõlemad lennukid kandsid Gruppe/Staffel'i vapid cockpit'i ligidal (A-Stand'i taga He 59c, TW+HI lennukil) - missugused vapid olid need? Kas nad olid Seenotgruppe 9 vapid? Kust ma leiaksin parema eksemplaari Seenotgruppe 9 vapist (tahan vapi ka joonistada)?
Tänu ette abi eest.
Terv.;
Arvo L. V.
Dornier Do 24 T1, KK+UU (Helsinki, IX. 1941)
Heinkel He 59c, TW+HI (Pärnu, IX. 1941)
Teema jätkuks
Ei ole just otseselt Kübassaare dessandiga seotud, aga avastasin, et sakslased kaotasid Saaremaa kohal 27.09.1941 kaks lennukit Bf 110C-4. Need kuulusid üksusesse Sonderst. (GS) 1 - plaanerite Me-321 pukseerijate erirühm. See rühm liigitati vist transpordiüksuste alla.
Millele see viitab? Kas sakslased üritasid veel plaaneritel mingit dessanti?
Esimese lennuki pardanumber ja tähis 3623 (TD+KD), lasti alla õhutõrje tulega, piloot Ofw. Groneberg ja pardaradist Uffz. Schulze said surma. Teise lennuki 3631 kaotuse põhjused ei ole päris selged (Feindeinwirkung). Surma said piloot Ofw. Rosenberger ja pardaradist Uffz. Knorr.
Kas oskab keegi midagi täpsemat nende kohta öelda?
Millele see viitab? Kas sakslased üritasid veel plaaneritel mingit dessanti?
Esimese lennuki pardanumber ja tähis 3623 (TD+KD), lasti alla õhutõrje tulega, piloot Ofw. Groneberg ja pardaradist Uffz. Schulze said surma. Teise lennuki 3631 kaotuse põhjused ei ole päris selged (Feindeinwirkung). Surma said piloot Ofw. Rosenberger ja pardaradist Uffz. Knorr.
Kas oskab keegi midagi täpsemat nende kohta öelda?
Üks nendest lennukitest kukkus Laimjala valda kahtla surnuaia taha. Mu vanaisa oli siis teismeline ja mitme valla poisid käisid seda vaatamas, lennuk tegi sinna hädamaandumise ja vanaisa jutu järgi varjusid lendurid lähedal asuvas talus, palju mehi meeskonnas oli ei tea, lennuk igatahes oli nii komplektne et peale venelaste välja peksmist saaremaalt saatsid sakslased lennuki tehasesse tagasi. Teisest lennukist kuulen esimest korda, äkki keegi viitsib täpsustada kuhu teine pudises.
-
- Liige
- Postitusi: 312
- Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
- Asukoht: Espoo, Soome
- Kontakt:
Tere!
See teema siin on jäänu mul kahe silma vahele.
He 59 PY+NF
See lennuk sai Soome õhutõrjelt natuke pihta Helsingi kohal ja maandus kesklinnas Lauttasaari lähedal. Täpsemad aega pole otsinud aga oli suvel 1941. Koos selle juhtumiga on lennukist on olemas vähemalt kolm fotod SA-kuva-arkisto's. Lennuk oli pealtnäha terve. Üks foto PF+NF'st oli müügil mingi aeg tagasi ka E-Bays.
Üks fotodest on publitseeritud raamatus "Saksalaiset lentokoneet Suomessa - German aircraft in Finland" autorid Keskinen et al, ISBN 952-5026-07-8. Kirjastus Apali Oy.
Kari
See teema siin on jäänu mul kahe silma vahele.
He 59 PY+NF
See lennuk sai Soome õhutõrjelt natuke pihta Helsingi kohal ja maandus kesklinnas Lauttasaari lähedal. Täpsemad aega pole otsinud aga oli suvel 1941. Koos selle juhtumiga on lennukist on olemas vähemalt kolm fotod SA-kuva-arkisto's. Lennuk oli pealtnäha terve. Üks foto PF+NF'st oli müügil mingi aeg tagasi ka E-Bays.
Üks fotodest on publitseeritud raamatus "Saksalaiset lentokoneet Suomessa - German aircraft in Finland" autorid Keskinen et al, ISBN 952-5026-07-8. Kirjastus Apali Oy.
Kari
Lgp. Tminoff/Kari Lumppio - mõned küsimused Teile, palun.
Lgp. Tminoff;
Ma lugesin Teie postituse (28. X. 2007) suure huviga. Palun lubage mul küsida - Kas on kindlasti teada et selle Bf 110C4, W/N 3623, Kennzeichen oli TD+KD? Ma küsin ainult sest Barry C. Rosch'i raamatus, Luftwaffe Codes, Markings and Units (Schiffer Publications/ISBN 0-88740-796-X; 1995); lk. 334, on kirjutatud et nõukogude liidu õhutõrjude väed lasksid ühe Luftwaffe Bf 110C-4, Kennzeichen ID+KD, Sonderstaffel (Gs) 1, alla Saaremaal, 27. IX. 1941.
Mul on tunne et Teie "TD+KD" ja Rosch'i raamatu mainitud "ID+KD" on üks ja sama lennuk. Mida Teie arvate?
Ma valmistasin ühe värvitahvli "ID+KD"'st (lisatud selle postitusele), ja kasutasin Rosch'i raamatu must-valge joonistuse eeskujuks. Rosch'i raamatu joonistus näitab selle Bf 110C-4 lennuki, "ID+KD", ilma Z.G. 26'e Geschwaderwappita ja ilma II./ZG 26'e valge "Holzschuh" (puukinga) embleemita mootori kapotti küljes. Mul on aga tunne et ZG 26'e Geschwaderwappen ja II./ZG 26 "Holzschuh" embleem peaksid selle ID+KD lennuki peal olema - väljaarvatud kui ID+KD/TD+KD oli laenulennuk mingi teise Luftwaffe ZG'st.
Palju tänu abi/selgituste eest.
Terv.;
Arvo L. V.
Lgp. Kari;
Kas sa juhuslikult tead - kas sellel Luftwaffe Heinkel He 59B-1, Kennzeichen PY+NF, W/N 1821, Seenotstaffel (SNSt). 9 lennukil on kuidagi Eestiga või teiste Balti riikidega ühendus teise maailma sõja ajal? Kui jah, mis on see ühendus? Mul on see "Saksalaiset lentokoneet Suomessa" raamat olemas, aga see tekst fotode all/kõrval on selles raamatus väga piiiratud.
Palju tänu abi eest.
Terv.;
Arvo L. V.
Ma lugesin Teie postituse (28. X. 2007) suure huviga. Palun lubage mul küsida - Kas on kindlasti teada et selle Bf 110C4, W/N 3623, Kennzeichen oli TD+KD? Ma küsin ainult sest Barry C. Rosch'i raamatus, Luftwaffe Codes, Markings and Units (Schiffer Publications/ISBN 0-88740-796-X; 1995); lk. 334, on kirjutatud et nõukogude liidu õhutõrjude väed lasksid ühe Luftwaffe Bf 110C-4, Kennzeichen ID+KD, Sonderstaffel (Gs) 1, alla Saaremaal, 27. IX. 1941.
Mul on tunne et Teie "TD+KD" ja Rosch'i raamatu mainitud "ID+KD" on üks ja sama lennuk. Mida Teie arvate?
Ma valmistasin ühe värvitahvli "ID+KD"'st (lisatud selle postitusele), ja kasutasin Rosch'i raamatu must-valge joonistuse eeskujuks. Rosch'i raamatu joonistus näitab selle Bf 110C-4 lennuki, "ID+KD", ilma Z.G. 26'e Geschwaderwappita ja ilma II./ZG 26'e valge "Holzschuh" (puukinga) embleemita mootori kapotti küljes. Mul on aga tunne et ZG 26'e Geschwaderwappen ja II./ZG 26 "Holzschuh" embleem peaksid selle ID+KD lennuki peal olema - väljaarvatud kui ID+KD/TD+KD oli laenulennuk mingi teise Luftwaffe ZG'st.
Palju tänu abi/selgituste eest.
Terv.;
Arvo L. V.
Lgp. Kari;
Kas sa juhuslikult tead - kas sellel Luftwaffe Heinkel He 59B-1, Kennzeichen PY+NF, W/N 1821, Seenotstaffel (SNSt). 9 lennukil on kuidagi Eestiga või teiste Balti riikidega ühendus teise maailma sõja ajal? Kui jah, mis on see ühendus? Mul on see "Saksalaiset lentokoneet Suomessa" raamat olemas, aga see tekst fotode all/kõrval on selles raamatus väga piiiratud.
Palju tänu abi eest.
Terv.;
Arvo L. V.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist