NSVL ja Venemaa tankimootoritest

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3173
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

NSVL ja Venemaa tankimootoritest

Postitus Postitas Troll »

Endise NL-i relvastuses olid tankid T-64 ja T-72, mis kasutasid vastavalt mootoreid 5TDF ja B-46. Nende iseloomustuseks on öeldud "mnogotoplivnõje tankovõje dvigateli" s.o seal sai kasutada nii diiselkütet kui ka bensiini. Kas oskab keegi tuua linke mootori B-46 loomisest ja selle konstruktsiooni iseärasustest, eriti mis puudutab "paljukütuselisust" ? Kuidas see üldse saavutati?
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Ei tea. Tean et 94 detsembris Groznõis üheks põhjuseks miks tankid said nii kergesti süttima oli 92 bensu kasutamine. Nimelt T-72 mootor pidi sellega paremini töötama.
Kasutaja avatar
Wots
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 21 Jaan, 2005 23:04
Kontakt:

Postitus Postitas Wots »

http://armor.kiev.ua/fofanov/Tanks/index.html Sealt sa leiad üldse igasugust infot uuemate Vene tankide kohta ja seal on ka mootoritest juttu.
Kasutaja avatar
Wots
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 21 Jaan, 2005 23:04
Kontakt:

Postitus Postitas Wots »

Peale diisli ja tavalise bensiini said need suurepärased mootorid ka nn. ahjuküttega ja lennuki bensiiniga hakkama.Ühesõnaga kõik mis vähegi põles oli võimalik ära kasutada isegi kui need kütused olid omavahel suvalises vahekorras!
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

Bundeswehri Leopard 2 tankid sõidavad ka kõigega, mis põleb ja plahvatab. Primaarne on diiselkütus F-54. USA-kad sõidavad aga Iraagis F-35 -ga, mis läheb ühtemoodi nii lennukile, kui tankile, kui autole. Automootorid kuluvad aga sellise kütusega palju kiiremini. Kindlalt kuluvad ka tankimootorid vale kütusega palju kiiremini.

Leopardi mootori vahetus tehakse maastikul ära vähem, kui 15 minutiga, kuid ka mootorite remont maksab.

Vaata kuskilt neid masinaid või kütuseid tutvustavatelt lehekülgedelt, äkki on seal ka infi.
Kasutaja avatar
Sollmann
Liige
Postitusi: 1378
Liitunud: 31 Jaan, 2005 19:45
Asukoht: Planeet Maa
Kontakt:

Postitus Postitas Sollmann »

denis23 kirjutas:t 94 detsembris Groznõis üheks põhjuseks miks tankid said nii kergesti süttima oli 92 bensu kasutamine.
Peamine põhjus oli siiski, et unustati tankidele külge panemast dünaamilise kaitse elemendid. Jalaväge ei saadetud v saadeti vähevõitu ja tš-d küttisid teralsoomi nagu metssigu
TÕDEONAJATÜTAR
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

seal Groznõis oli palju asju.

- VENE TANKIDE KONSTRUKTIIVSED PUUDUSED
- VALE TAKTIKA

aga ka
- kerge kütus
- igasugune kergestisüttiv träni tankide sees
- vale reagent tulekustutamissüsteemis
- dünaamilise kaitse puudus


Siis kui need puudused kõrvaldati, oli Vene tankide vastupidavus oluliselt tõusnud. Mina tean vähemalt kaks korda, üks kord T-80U sai 8 RPG-7 tabamist, kusjuures kõik ülevalt-alla ning suutis omal jõul sihtpunktini jõudma - tõsi küll tagurpidi käik sees, teine kord T-90 India partiist Dagestanis sai 9 RPG-7 tabamist, sai ka omal jõul pääseda
Vaat sellised lood
Kasutaja avatar
Heiks
Liige
Postitusi: 334
Liitunud: 23 Dets, 2003 20:47
Asukoht: Reval
Kontakt:

Postitus Postitas Heiks »

Kas keegi seletaks kuidas üldse saab mootor töötada nii diisli kui ka bensiiniga? Kas siis on põhimõtteliselt diiselmootor millel süüteküünlad küljes ja dubleeritud kütusepihustid ja sissepritse?
Heiks
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

miks?
tavaline diisel on...
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

gaasiturbiinile on ka põhimõtteliselt poogen mida põletada
Kasutaja avatar
Heiks
Liige
Postitusi: 334
Liitunud: 23 Dets, 2003 20:47
Asukoht: Reval
Kontakt:

Postitus Postitas Heiks »

ok, ma lihtsalt oletasin, et kui kallan oma tavalisele diiselvolksule bensu sisse diislikütuse asemel, siis on probleem. Gaasiturbiin - mis selle põhimõte? kisub veits offtopicuks, aga ääri-veeri veel ehk teemas sees?
H.
Kasutaja avatar
Wots
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 21 Jaan, 2005 23:04
Kontakt:

Postitus Postitas Wots »

Gaasitrubiin lihtsalt öeldes on turbiin mida ajab ringi bensiini põlemisel tekkib rõhk.Ühesõnaga lennuki mootor mis tegelikult ei sobi tankidle.
Näiteks isegi M1 Abrams läheb üle 1500HP turbodiislile.Samavõimsuse juures on GT umbes kakskorda suurem kütusekulu.Nüüd mõtle selle peale et kui palju läheb tank tegelikult selle võrra raskemaks kuna kõik peab olema uraan soomusega ümbritsetud!Kuigi mootor on lihtsa tööpõhimõttega siis ta on täielik täppistöö ning valmistamine kallis.

------------

Tavalises autodiislis ei tohi paaki bensu valada kuna bensiinil puuduvad määrimis omadused mis on väga vajalikud pumpade,pihustite kestvuseks!
Talvel kui ilmad on külmad ja mootor ka juba ajapikku hõredaks jäänud võib valda paaki ainult 10% kogu kütusest bensiini et hõlbustada käivitamist.

Minu arust peaks saama bensiini sissepritse süsteemiga diislit sisse kütta aga tavalise autopuhul saab hoopis see taksistuseks et surveaste on liiga väike ning mootor lihtsalt ei käivitu.


Praegu ei viitsi nagu rohkem peast kirja panna.
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Postitus Postitas retti »

Heiks
Tõenäoliselt ei juhtu ka sinu diiselVolksuga midagi,sest VW Jetta soomekeelne kasutusjuhend aastast 1987 (printed in Germany ver. finnisch 7.87) lubab leheküljel 66 diiselmootori kütuselisandina kasutada madalaoktaanist bensiini kuni 30 % .Kusjuures ei määratleta,mis on see madalaoktaanine bensiin.
Usu või ära usu.
Kui kahtlustad trükiviga - küsi VW-lt
Kasutaja avatar
Heiks
Liige
Postitusi: 334
Liitunud: 23 Dets, 2003 20:47
Asukoht: Reval
Kontakt:

Postitus Postitas Heiks »

Ok, tänud seletamast. Kuni häda käes ei ole, püüan sõita naftaga edasi, aga kunagi võib proovida. Annan siis teada. Ja kui ei toimi, siis saadan remondiarve :D
Aga veel, otsisin vahepeal gaaiturbiinide kohta, aga ei saanud veel aru - kuidas GT-s süüde toimub? KAs survega nagu dislal või on mingi süütesüsteem?
H.
soadf
Liige
Postitusi: 1194
Liitunud: 03 Mär, 2005 23:15
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas soadf »

Heiks kirjutas:Ok, tänud seletamast. Kuni häda käes ei ole, püüan sõita naftaga edasi, aga kunagi võib proovida. Annan siis teada. Ja kui ei toimi, siis saadan remondiarve :D
Aga veel, otsisin vahepeal gaaiturbiinide kohta, aga ei saanud veel aru - kuidas GT-s süüde toimub? KAs survega nagu dislal või on mingi süütesüsteem?
H.
ma arvan et ikka see gaas surutakse kokku ja siis pannakse künnlaga plahvatama!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist