F-35 olevikust ja tulevikust
Jaapan olevat loobunud F-22 ostmisest Eurofighteri kasuks!? http://e-news.com.ua/show/145922.htmlKapten Trumm kirjutas: F-22 saab lisaks ülikallile hinnale (räägitakse kuni 125M dollarit, mis on natuke kallim kui B-1 strateegiline pommitaja omal ajal), mis muidu piirab ostjaskonda, olema väga monopoliseeritud lennuk, mis saab lisaks ameeriklastele saab kättesaadavaks väga lähedastele liitlastele nagu Jaapan, Iisrael ja võib-olla Lõuna-Korea (praegused F-15 kliendid).
Artiklis veel teinegi huvitav väide - Bundeswehr loobub omakorda Eurofighterist!?
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Kas tegemist on Bravo-Sierra uudistega
Jaapani kohta on vara kommentaarida (F-22 peale minek on veel spekulatsioon). Kuigi isiklikult pean seda EF juttu mulaks, sest F-15C (mis neil on olemas) modifikatsioonipaketid pakuvad märksa paremaid võimekusi õhukaitseks kui seda EF kunagi olema hakkab. Seda muidugi juhul, kui uusi lennukeid ei osteta.
Mis puudutab sakslasi, siis EF on praeguseks juba relvastuses, niiet mingist loobumisest on hilja juba rääkida. Mis nad siis teevad, ostavad F-4 järgmise uprade ja paugutavad veel 10 aastat edasi?
Kuigi ma arvan, et AESA radari, thrust vectoring'i, 1,0 suurema thrust-to- weight ratio, AIM-9X+JHMCS, AIM-120 C-5ga oleks F-4 päris seksikas masin, vaevalt seda keegi tegema hakkab
Jaapani kohta on vara kommentaarida (F-22 peale minek on veel spekulatsioon). Kuigi isiklikult pean seda EF juttu mulaks, sest F-15C (mis neil on olemas) modifikatsioonipaketid pakuvad märksa paremaid võimekusi õhukaitseks kui seda EF kunagi olema hakkab. Seda muidugi juhul, kui uusi lennukeid ei osteta.
Mis puudutab sakslasi, siis EF on praeguseks juba relvastuses, niiet mingist loobumisest on hilja juba rääkida. Mis nad siis teevad, ostavad F-4 järgmise uprade ja paugutavad veel 10 aastat edasi?
Kuigi ma arvan, et AESA radari, thrust vectoring'i, 1,0 suurema thrust-to- weight ratio, AIM-9X+JHMCS, AIM-120 C-5ga oleks F-4 päris seksikas masin, vaevalt seda keegi tegema hakkab
Selline küsimus F-22A kohta. Kõikjal kirjutatakse kuidas selle lennuk võidab õhulahingus vastaseid (näiteks F-15 ja EF) nii, et need ei näegi kust rünnak tuli aga et visuaalse nähtavuse piirkonnas on F-15 parema manööverdavusega. Tundub kuidagi loogikavastane.. F22 ei ole enam selline „lendav kirst” nagu F-117 ja vist parima võimsuse/kaalu suhtega lääne hävituslennuk. See „nähtamatus” radaril on lihtsalt üks eelistest mida haibitakse aga ma küll ei näe ühtegi põhjust miks peaks jääma alla F15 näiteks kahuri duellis kus on eeliseks suurem võimsus.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Kuskohast see info pärineb, et F-22 manööverdusvõime F-15 omast viletsam on?
F-22 veojõu/kaalu suhe on oluliselt parem ning F-22'l on thrust vectoring, mida F-15-l pole.
Samamoodi ei toimu ka lähimaa lahing ilma radarita, radar on sellel ajal "dogfight mode's", mismoodi siis kaugust määratakse?
Või mis "võimsus" sellel F-15-l siis on? Normaalse stardimassiga pole tema T/W ratio isegi mitte 1,00.
Paluks ikka fakte, mitte lahmimist. Liiga palju ei maksa igasugu wikipedia andmeid lugeda, F-22 mootorite õige veojõud ei ole teps mitte avalik info, et seda igal pool internetist leiaks - no mille arvelt tuleb Mach 1.7 kiirus ilma järelpõletita? Ilma järelpõletita tüüpilises lahingukonfis F-15 ei suudagi helibarjääri muide ületada.
F-22 veojõu/kaalu suhe on oluliselt parem ning F-22'l on thrust vectoring, mida F-15-l pole.
Samamoodi ei toimu ka lähimaa lahing ilma radarita, radar on sellel ajal "dogfight mode's", mismoodi siis kaugust määratakse?
Või mis "võimsus" sellel F-15-l siis on? Normaalse stardimassiga pole tema T/W ratio isegi mitte 1,00.
Paluks ikka fakte, mitte lahmimist. Liiga palju ei maksa igasugu wikipedia andmeid lugeda, F-22 mootorite õige veojõud ei ole teps mitte avalik info, et seda igal pool internetist leiaks - no mille arvelt tuleb Mach 1.7 kiirus ilma järelpõletita? Ilma järelpõletita tüüpilises lahingukonfis F-15 ei suudagi helibarjääri muide ületada.
Viimati lugesin sellest tehnikamaailmast. Päris lõbus lugemine ja sealt tekkiski see küsimus. Tundus kuidagi kaheldav, et 30 aastat vanema lennuki manööverdavus on parem kui uuel. Siiski peaks F-15 olema parim mis läänel praegu on (jättes f22 välja) ületades õhulahingus nii F16 kui F18 ikka oluliselt.
F-117 manööverdavus omaduste puudumises on lihtne aru saada, pigem on arusaamatu kuidas selline kast üldse õhus püsib.
F-15 (2x106KN) mootorite võimsus peaks olema minu teada 1,5 korda väiksem kui F-22 (2x156 - 172KN) oma ja mass on neil suhteliselt sarnane. Nii et mootorite võimsusest tulenev eelis peaks ikka F22 poolt olema. Võimalik, et sul on mingeid „salajasi” andmeid F22 mootorite võimsusest aga ainult loogika ütleb, et kui bluffitakse siis pigem on need mootorid võimsamad kui avaldatud mitte vähem võimsamad.
F-117 manööverdavus omaduste puudumises on lihtne aru saada, pigem on arusaamatu kuidas selline kast üldse õhus püsib.
F-15 (2x106KN) mootorite võimsus peaks olema minu teada 1,5 korda väiksem kui F-22 (2x156 - 172KN) oma ja mass on neil suhteliselt sarnane. Nii et mootorite võimsusest tulenev eelis peaks ikka F22 poolt olema. Võimalik, et sul on mingeid „salajasi” andmeid F22 mootorite võimsusest aga ainult loogika ütleb, et kui bluffitakse siis pigem on need mootorid võimsamad kui avaldatud mitte vähem võimsamad.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Jajah, Tehnikamaailm on lennunduse osas väga pädev allikas...
F-15C jääb lähimaa lahingus alla nii F-16C-le kui F-18C-le. Juba pöörderaadius on väiksematel lennukitel väiksem, samuti kohtumisnurga taluvus - F-15-l pole isegi LERX-e (leading edge root extension). Kaugmaa lahingus - teoreetiliselt on F-15-l võimsam radar, aga F-15 peegelduspind on ka oluliselt suurem.
Seejuures vahe on manööverdusvõimes F-16C kasuks üpris tuntav, F-18C puhul mitte nii suur - F-18 on suhteliselt nõrga energiavarustusega masin. Samas F-18 kannatab kaugelt suuremat kohtumisnurka kui F-16 ja väga palju suuremat kui F-15. Näiteks F-18 puhul on see 45 kraadi, F-16 puhul 25 kraadi ja F-15 puhul 18 kraadi.
F-18 pöörab ringi kõige kiiremini (kiirusel 300 kmh vaat et ümber tiivaotsa).
F-15 on parem üksnes kaugmaalahingus või ülehelikiirustel. Ja parem on ta õhukaitsemissioonideks - suurem kiirus ja lennulagi.
F-15C jääb lähimaa lahingus alla nii F-16C-le kui F-18C-le. Juba pöörderaadius on väiksematel lennukitel väiksem, samuti kohtumisnurga taluvus - F-15-l pole isegi LERX-e (leading edge root extension). Kaugmaa lahingus - teoreetiliselt on F-15-l võimsam radar, aga F-15 peegelduspind on ka oluliselt suurem.
Seejuures vahe on manööverdusvõimes F-16C kasuks üpris tuntav, F-18C puhul mitte nii suur - F-18 on suhteliselt nõrga energiavarustusega masin. Samas F-18 kannatab kaugelt suuremat kohtumisnurka kui F-16 ja väga palju suuremat kui F-15. Näiteks F-18 puhul on see 45 kraadi, F-16 puhul 25 kraadi ja F-15 puhul 18 kraadi.
F-18 pöörab ringi kõige kiiremini (kiirusel 300 kmh vaat et ümber tiivaotsa).
F-15 on parem üksnes kaugmaalahingus või ülehelikiirustel. Ja parem on ta õhukaitsemissioonideks - suurem kiirus ja lennulagi.
Kummaline küll, et jänkid seda ei tea… neil on siiski F15 õhus ülekaalu saavutamise lennuk. Aga sa kirjuta Pentagoni! Nad vast annavad sullegi mõne miljoni kui saavad sellise hea idee, et F15 mis on oluliselt kallim kui F16 asendada odavamaga ja saavutada parema õhuvõimekuse kauba peale.
F18 pärineb samalt 1974 aasta konkursilt kus jäi alla F16-le (üheks põhjuseks miks eelistati F16 oli samade mootorite kasutamine kui F15). Aga raha ja lobi võim on suur nii kohandatigi see lennuk mereväele, nüüd enam mitte Northopi vaid juba McDonnell Douglase toodetavana (praeguseks peaks ta olema ülesostmiste teel jõudnud Boeingu kätte).
OK lennunduse nüansside üle võid vabalt ise edasi targutada.
Minu küsimus oli natuke teine ja rohkem asja kajastusliku poolde. Tundus kummaline lugeda rohkem kui ühest kohast (ühe allika puhul on alati tõenäolisim oletus, et ajakirjanik on loll) midagi mis läheb loogikaga vastuollu.
F18 pärineb samalt 1974 aasta konkursilt kus jäi alla F16-le (üheks põhjuseks miks eelistati F16 oli samade mootorite kasutamine kui F15). Aga raha ja lobi võim on suur nii kohandatigi see lennuk mereväele, nüüd enam mitte Northopi vaid juba McDonnell Douglase toodetavana (praeguseks peaks ta olema ülesostmiste teel jõudnud Boeingu kätte).
OK lennunduse nüansside üle võid vabalt ise edasi targutada.
Minu küsimus oli natuke teine ja rohkem asja kajastusliku poolde. Tundus kummaline lugeda rohkem kui ühest kohast (ühe allika puhul on alati tõenäolisim oletus, et ajakirjanik on loll) midagi mis läheb loogikaga vastuollu.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
F-15 peamine taktika on keskmaarünnak. F-15C oli 1991 Lahesõjas ainus USA lennuk, mille radari võimekus lubas tuld anda ilma AWACSi loata - ta suutis ise selgeks teha, kes on kes. Lahesõjas lasti 90% Iraagi lennukeid alla F-15 poolt ja keskmaalt. Lähilahing on seal võimalik, kuid siis, kui keskmaarünnak ebaõnnestub.
Manööverdusvõimelt ületab F-15 F-16t vaid suures kõrguses.
F-15 on paremad radarid, alati on nad esimesena saanud uued relvad, moderniseerimised. F-15 lendab kaugemale/kauem, kuid kannab samapalju rakette. Ja lendab kiiremini.
F-16 kasutab USAF põhiliselt pommimissioonidel (Lahesõjas F-16 üheski õhulahingus ei osalenud).
Samas väiksemad riigid kasutavad F-16 ka õhuturbeks. F-15 hinna eest saab 2 F-16 osta. Samas F-15C ei tee muud kui õhk-õhku. F-15E on sootuks teine lennuk (see teeb õhk-maad).
Väikeriigile pakub F-16 lihtsalt rohkem.
See tehnikamaailma artikkel (jutt oli F-22 vs Su-47) oli reaalsuse mõttes pullikaka - võime ju teoretiseerida ja "olekseid" teha - aga reaalne elu on selles, et F-22 on reaalselt relvastuses ja omandamas lahinguvalmidust, Su-47st on üksainus prototüüp.
USAF põhiline lennuk (arvukuse poolest) ongi F-16. F-15 air superiority rollis pärineb sellest ajast, kui kasutati poolaktiivseid rakette, mis nõudsid suurt radarit ja palju elektroonikat (esialgne F-16A kandis vaid Sidewindereid). Vahepeal on välja tulnud aga F-16C ja AIM-120, mis on neid shansse õgvendanud. F-16 ja AIM-120 oli ka esimene USA masin, mis koksas MiG-25 alla (1991 Lahesõjas jäid AIM-7ga relvastatud F-15C jaoks MiG-25d püüdmatuks).
80% F-15 võitudest (110 võitu) on saadud just keskmaalt. Liiga kallis lennuk selleks, et ronida ligidale, et mõni unseen shooter sulle kahurist läigataks.
Muide F-16 üritati suruda ka tekilennukiks (oli isegi üks prototüüp), kuid merevägi vajas a) kahte mootorit b)väikest minimaalkiirust.
F-18 suudab teha uskumatuid manöövreid kiirusel, mil teised lennukid (sh F-16) juhitamatuks muutuvad. Ta on optimeeritud madalatele kiirustele - väikese noolsusega tiib ja tugevalt arendatud LERX.
F-18 kontseptsioon on muidu ühendada F-14 ja A-6/A-7 omadused, et piiratud mahuga lennukiangaari laeval mahuks võimalikult suur võimekus.
Omavahel võrdlemiseks on kõik kolm õunad-apelsinid, totaalselt erineva eesmärgiga masinad.
F-16A oli oma algideelt teostatud USAF "fighter mafia" eestvedamisel - eesmärgiga luua väike ja odav hävitaja, mis lähilahingus ületaks kõike, mis lendab. Väike-kerge radar (nagunii AWACS juhatab), ainult lähimaaraketid ja kahur, hea väljavaade, pideva 9G talumiseks 30 kraadi kallutatud iste jne. Temaga võis ringiratast lasta, 9G ülekoormusega ilma, et kiirus langeks - senikaua kuni lendur kannatab.
F-15A oli esialgses teostuses võimeline vaid 7,3G - mõeldud F-4E air-superiority järglasena.
Manööverdusvõimelt ületab F-15 F-16t vaid suures kõrguses.
F-15 on paremad radarid, alati on nad esimesena saanud uued relvad, moderniseerimised. F-15 lendab kaugemale/kauem, kuid kannab samapalju rakette. Ja lendab kiiremini.
F-16 kasutab USAF põhiliselt pommimissioonidel (Lahesõjas F-16 üheski õhulahingus ei osalenud).
Samas väiksemad riigid kasutavad F-16 ka õhuturbeks. F-15 hinna eest saab 2 F-16 osta. Samas F-15C ei tee muud kui õhk-õhku. F-15E on sootuks teine lennuk (see teeb õhk-maad).
Väikeriigile pakub F-16 lihtsalt rohkem.
See tehnikamaailma artikkel (jutt oli F-22 vs Su-47) oli reaalsuse mõttes pullikaka - võime ju teoretiseerida ja "olekseid" teha - aga reaalne elu on selles, et F-22 on reaalselt relvastuses ja omandamas lahinguvalmidust, Su-47st on üksainus prototüüp.
USAF põhiline lennuk (arvukuse poolest) ongi F-16. F-15 air superiority rollis pärineb sellest ajast, kui kasutati poolaktiivseid rakette, mis nõudsid suurt radarit ja palju elektroonikat (esialgne F-16A kandis vaid Sidewindereid). Vahepeal on välja tulnud aga F-16C ja AIM-120, mis on neid shansse õgvendanud. F-16 ja AIM-120 oli ka esimene USA masin, mis koksas MiG-25 alla (1991 Lahesõjas jäid AIM-7ga relvastatud F-15C jaoks MiG-25d püüdmatuks).
80% F-15 võitudest (110 võitu) on saadud just keskmaalt. Liiga kallis lennuk selleks, et ronida ligidale, et mõni unseen shooter sulle kahurist läigataks.
Muide F-16 üritati suruda ka tekilennukiks (oli isegi üks prototüüp), kuid merevägi vajas a) kahte mootorit b)väikest minimaalkiirust.
F-18 suudab teha uskumatuid manöövreid kiirusel, mil teised lennukid (sh F-16) juhitamatuks muutuvad. Ta on optimeeritud madalatele kiirustele - väikese noolsusega tiib ja tugevalt arendatud LERX.
F-18 kontseptsioon on muidu ühendada F-14 ja A-6/A-7 omadused, et piiratud mahuga lennukiangaari laeval mahuks võimalikult suur võimekus.
Omavahel võrdlemiseks on kõik kolm õunad-apelsinid, totaalselt erineva eesmärgiga masinad.
F-16A oli oma algideelt teostatud USAF "fighter mafia" eestvedamisel - eesmärgiga luua väike ja odav hävitaja, mis lähilahingus ületaks kõike, mis lendab. Väike-kerge radar (nagunii AWACS juhatab), ainult lähimaaraketid ja kahur, hea väljavaade, pideva 9G talumiseks 30 kraadi kallutatud iste jne. Temaga võis ringiratast lasta, 9G ülekoormusega ilma, et kiirus langeks - senikaua kuni lendur kannatab.
F-15A oli esialgses teostuses võimeline vaid 7,3G - mõeldud F-4E air-superiority järglasena.
Mul on ammu meeles mõlukund küsimus, miks kasutas IAF Iraagi tuumaprojekti vastu F16 lennukeid, IMHO oleks igas mõttes paremini selleks sobinud F15 - suudab kanda rohkem moona, lendab kaugemale, radar avastab vaenlase kaugemalt.Kapten Trumm kirjutas:
F-15 on paremad radarid, alati on nad esimesena saanud uued relvad, moderniseerimised. F-15 lendab kaugemale/kauem, kuid kannab samapalju rakette. Ja lendab kiiremini.
Kui õieti mäletan siis eelmisel aastal TM-s selleteemalises artikklis oli põhjenduseks toodud just F16 suurem lennukaugus
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
F-15A omas tollal null õhk-maa võimekust. F-15C-le pidi saama üht-teist lihtsamat külge panna, kuid ei panda, kuna pole vaja.
F-15 õhkmaa variant F-15E Strike Eagle on aga vähe erinev lennumasin ning see sai lahinguküpseks alles napilt enne 1991 Lahesõda.
Iisraeli õhkmaa variant F-15I (F15E analoog) tuli alles 1998.
Osiraki lendasid F-16-d, keda ülevalt katsid F-15-d.
Lennukauguse jutt TM-s ei päde (seal ei päde paljud sõjalennunduse asjad muide)
F-16A maksimaalne lennukaugus (ferry range) - 3800 km
F-15A maksimaalne lennukagus - 5500 km
(praktilised kaugused on enamasti samas vahekorras).
F-15 õhkmaa variant F-15E Strike Eagle on aga vähe erinev lennumasin ning see sai lahinguküpseks alles napilt enne 1991 Lahesõda.
Iisraeli õhkmaa variant F-15I (F15E analoog) tuli alles 1998.
Osiraki lendasid F-16-d, keda ülevalt katsid F-15-d.
Lennukauguse jutt TM-s ei päde (seal ei päde paljud sõjalennunduse asjad muide)
F-16A maksimaalne lennukaugus (ferry range) - 3800 km
F-15A maksimaalne lennukagus - 5500 km
(praktilised kaugused on enamasti samas vahekorras).
Aeglaste kiiruste kohta niipalju, et Mattias Metsa raamat annab maandumis kiiruseks F16-nel 226km/h ja F18-nel 248km/h. Kuidagi ebaloogiline tundub, et väiksema maandumis kiirusega lennuk ei ole võimeline lendama aeglasemalt kui suurema maandumis kiirusega masin.Kapten Trumm kirjutas:Muide F-16 üritati suruda ka tekilennukiks (oli isegi üks prototüüp), kuid merevägi vajas a) kahte mootorit b)väikest minimaalkiirust.
F-18 suudab teha uskumatuid manöövreid kiirusel, mil teised lennukid (sh F-16) juhitamatuks muutuvad. Ta on optimeeritud madalatele kiirustele - väikese noolsusega tiib ja tugevalt arendatud LERX.
Kapten Trumm, sul jutt jookseb ja lennundus teadmisi varrukast võtta. Ehk seletad lennukite kiirus erinevusi erinevatel kõrgustel. Võimalik, et ainult mina olen sellel ajal koolist poppi teinud kui füüsikas seda käsitleti aga kui vaadata hävitajate kiirusi maapinnal ja maksimum kiirusi siis ei ole see päris arusaadav. Ma nagu mäletan, et energia vajadus on ruut sõltuvuses ehk siis 8,5 korda hõredamas õhus (~15000m kõrgusel) peaks sama lennuk olema 2,91 korda kiirem.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Enamike sõjalennukite maksimaalkiirus saavutatakse siiski 10 000 - 13 000 meetri vahepeal, kuigi lennulagi küünib tavaliselt 18 000 kanti. Tuleb see sellest, et siis on õhutakistuse/õhu hapnikusisalduse suhe on optimaalne - st õhutakistus on vähenenud, kuid õhu vähenenud hapnikusisaldus ei vähenda veel oluliselt mootori võimsust. Ka reisilennukid lendavad 10-11 000 meetri kõrgusel.
F-16 ja co kohta - F-18 on sellele kiirusele liginedes oluliselt stabiilsem ja ei kaota nii kergesti tasakaalu, F-16-ga on aeglane lend nagu jalgrattaga paigal seismine. See tähendab, et 300 kmh saab F-18ga teha üsna järske manöövreid (kriitiline kohtumisnurk on suurem), aga F-16ga mitte. F-16 on optimeeritud kiirusele 450 mph, sellel kiirusel ei saa talle järgi ei MiG-29 9-12/13 ega Su-27.
F-16 ja co kohta - F-18 on sellele kiirusele liginedes oluliselt stabiilsem ja ei kaota nii kergesti tasakaalu, F-16-ga on aeglane lend nagu jalgrattaga paigal seismine. See tähendab, et 300 kmh saab F-18ga teha üsna järske manöövreid (kriitiline kohtumisnurk on suurem), aga F-16ga mitte. F-16 on optimeeritud kiirusele 450 mph, sellel kiirusel ei saa talle järgi ei MiG-29 9-12/13 ega Su-27.
F-35C esmalend
...toimus siis 6 juunil. Lend kestis 57 minutit. Lennukid peavad asendama praegu relvastuses olevad F/A-18, kokku planeeritakse osta 680 lennukit kahes versioonis, STOVL ja lennukikandjate jaoks F-35C.
http://www.defensenews.com/story.php?i= ... =AME&s=AIRThe Marine Corps is scheduled to begin flying the F-35B operationally by 2012, while the Navy is listing its initial operational capability date for the F-35C at 2016. The F-35B will enter service with the Block II software package, while the Navy jet will be equipped with Block III software.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kuuenda põlvkonna hävitajad 2030 aastaks.
http://www.militaryparitet.com/perevodn ... dnie/1168/
05.11.10
С 2030 года F-22 начнут уступать место истребителям шестого поколения
5 ноября 2010 г.
;Военный Паритет». Сегодня Центр авиационных систем (Aeronautical System Center) министерства обороны США на базе ВВС Райт-Паттерсон (Огайо) объявил запрос о предоставлении информации (CRFI - capability request for information) по разработке истребителя шестого поколения. Концепции от разработчиков должны быть предоставлены до 17 декабря.
Базовая оценка (CBA - Capability Based Assessment) истребителей шестого поколения предусматривает возможность достижения первоначальной оперативной готовности новых самолетов к 2030 году. Это будет первый шаг к замене истребителей пятого поколения F-22 Raptor. Предусматривается замена только этого самолета.
В запросе о предоставлении информации говорится, что истребитель нового поколения должен иметь комплексные наступательные и оборонительные возможности, иметь множество функций, таких как возможность выполнять задачи ПВО и ПРО (IAMD - Integrated Air and Missile Defense), осуществлять непосредственную авиационную поддержку (CAS - Close Air Support), перехват воздушных целей (AI - Air Interdiction). Самолет должен иметь возможность в полной мере выполнять задачи РЭБ и способность вести разведку.
Перспективная машина должна иметь передовые системы электронной борьбы, сложные интегрированные системы ПВО, обнаруживать противника в пассивном режиме работы датчиков, комплексную систему самообороны, оружие направленной энергии и выполнять кибер-атаки. Истребитель должен иметь возможность действовать в районах, имеющих сильную ПВО, которые могут быть созданы в 2030-2050 годах.
Также сообщается, что правительство США желает узнать больше о возможности создания некинетического оружия, вспомогательных источниках энергии, более эффективной системе отвода тепла от поверхности самолета и о концепции опционально пилотируемой машины (optionally manned systems).
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist