NSVL --> Venemaa relvajõud Eestis
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Eksisin ülalpool Ostrovi lennuväegarnisoni sidejaoskonna numbriga: Ostrov-2 oli (võib olla praegugi) elamulinnaku sidejaoskond (ja vastavalt nimetati ka kogu seda linnakut), kasarmulinnak oli aga Ostrov-5.
Eestiga seotud merelennuväelinnakud olid ka Valgevenes Bõhhovis, ka seal toimetasid Tallinnas baseerunud ehitajad ning projekteerijad.
Eestiga seotud merelennuväelinnakud olid ka Valgevenes Bõhhovis, ka seal toimetasid Tallinnas baseerunud ehitajad ning projekteerijad.
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Pildi järgi otsustades pole see nii võssa kasvanud midagi -- seal on kaks rada kõrvuti ja need on üsna puhtad, tõsisemalt võsastunud on vaid radadevaheline ala. Ma pole küll asjatundja, ent selline võsake ei tohiks lennukit tappa. Sinna peaks olema sadu tonne kruusa sisse tambitud.Berens (lk 14): Pilt ka Obriku rajast, tehtud möödunud suvel (parjalt võssa kasvanud):
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Siin vaieldi selle üle, kas said ühes merelennuväediviisis olla koos nt Tu-16-d ja MiG-23-d. See netikoht
http://airbase.ru/squad/russia/sea/
ütleb, et 1991.a oli üsna sarnaselt segane komplott isegi ühes polgus:
"169 гв сап -- Хороль, Камрань (Приморский РФ, Вьетнам) -- Ту-95РЦ, Ту-142МР, Ту-142, Ту-16К10-26, Ту-16СПС, Ту-16ЗЩ, МиГ-23МЛД"
Kas midagi sellist oli NL-l ka Vahemere piirkonnas (Süüria, Liibüa) või India ookeanis (Aden)?
http://airbase.ru/squad/russia/sea/
ütleb, et 1991.a oli üsna sarnaselt segane komplott isegi ühes polgus:
"169 гв сап -- Хороль, Камрань (Приморский РФ, Вьетнам) -- Ту-95РЦ, Ту-142МР, Ту-142, Ту-16К10-26, Ту-16СПС, Ту-16ЗЩ, МиГ-23МЛД"
Kas midagi sellist oli NL-l ka Vahemere piirkonnas (Süüria, Liibüa) või India ookeanis (Aden)?
Kas ei võinud olla "аэродромы рассредоточения"--vrdl: "ВВС имела разветвленную аэродромную сеть, включавшую: стационарные аэродромы с бетонированными ВПП, аэродромы рассредоточения с подготовленными грунтовыми ВПП и специализированными участками автомобильных дорог." http://www.airforce.ru/history/vvs_80_90/index.htm Kuigi hajutamine nõuab ka pöördoperatsiooni koondamist...Kapral Karu kirjutas:Komandantuuridega varulennuvälju (Obriku, Nurmsi) nimetati ka "аэродром сосредоточения" (lühendatult "as") ehk siis koondumis- või koondamislennuväljadeks.
Vaadates Kapral Karu poolt viidatud saiti, siis on seal kompotti veel jätkuvaltki. Näiteks ЧФ õhujõududes on 943 MRAP polk endiselt Oktjabrskojes, kuid on kaotanud oma nime "Konstanski". See on hoopis omistatud 5 kaardiväe MRAPile (täielik nonsens), mis 70-ndatel baseerus Gvardeiskis, kus nüüd on hoopis Su-17. Veel on tekkinud Oktjabrskojesse mingid Tu-22d. Need võisid enne olla Nikolajevis. Džankois aga ei paista hoopiski midagi olevat. Minu ajal oli seal üks diviisi polk Tu-16tega.
Anton - horridoo!
imelik, kuid tõsi! Su-15 polk ВМА ЧФ, mis baseerus mere kaldal, Simferoopolist edelas (koha nimi ei tule meelde enam) oli mere lennuväe oma, kuid oli allutatud PVO süsteemile kaitsmaks Mustamere mereväebaase õhust. Aga see oli kõik möödunud sajandi 70-ndatel. Nüüd paistab on asjad seal veelgi segasemaks aetud.
Anton - horridoo!
"Mucenieki 27. õhukaitsekorpuse komandopunkti korrusteplaanid."
-- kui sealt veel 2002. a. leiti plaane ja igasuguseid muid dokumente, siis oli õnnelik juhus küll. Kui see ehitis nüüdseks juba kokku lükatud on, ilma midagi dokumenteerimata, siis on kurb küll. Digitaalfototehnika on ju nüüd laialt kätte saadav.
-- kui sealt veel 2002. a. leiti plaane ja igasuguseid muid dokumente, siis oli õnnelik juhus küll. Kui see ehitis nüüdseks juba kokku lükatud on, ilma midagi dokumenteerimata, siis on kurb küll. Digitaalfototehnika on ju nüüd laialt kätte saadav.
Valga:Kapral Karu kirjutas:Võhma lennuväli olevat olnud Tartu transpordilennuväepolgu varulennuväljaks, vähemalt enne Il-76-sid, ent kas ka nende ajal? 1980-tel kasutas seda ka Krustpilsi lennuväepolk.
Viimane kasutas 1990-te alguseni ka Valga (Paju) lennuvälja. Kasutamise all mõtlen siin seda, et nende eest hoolitsesid vastavate polkude teenindusüksused ning nonde väikesed meeskonnad olid seal enam-vähem püsivalt ka kohapeal. Valga omas olid mõned hooned veel 1992.a paiku üsna korras, Võhmast mäletan vaid kütusetsisterne.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist