www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 27 Sept, 2021 10:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1060 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 71  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2021 9:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33159
Jah, vajalik on mingisuguse sadestuse teke klapi tööpindadele.
Kuna klapp ja tema tööpind klapipesas on koonilised, tähendab kulumine, et klapp tõuseb plokikaanes kuludes järjest kõrgemale kuni klapivahe (klappide paisumispilu) kaob. See pilu on selleks, et kompenseerida klapi kuumenemisel toimuvat klapi pikemaks muutumist. Kui pilu kaob ja klapi "tõus" jätkub, jääb klapp lõpuks natuke avatuks, sealt tööpinna vahelt "puhub" läbi hõõguv põlemisgaas, mis põletab lõpuks need pinnad auklikuks.

Taoline probleem esineb ka nõuka autodel, kui nendega tänapäeva bensiinidega liiga kaua sõita. Vene bensiinidega see ei esine. Seepärast käivad ka 95-ga töötavate Gaz-53de plokikaaned maha palju tihemini kui peaksid.

Õli kasutamisel selleks on omad agad - see tekitab päris korraliku süsinikusadestuse eelkõige klapi enda peale, mis klappide kinni-lahti käimisega taotakse kõvasti kinni - treipingis on tegu sellest lahti saamisega. See tekib kiirendatud korras just õli võtvatel mootoritel ja eelkõige väljalaskeklapi peale. Kuna tänapäeval kasutatakse suhteliselt pehmeid klapivedrusid, siis ei peksta seda ka mootori tööga piisavalt minema.

Olen näinud BMW 16-klapilist mootorit, millel kompressioon olematu. Võtsin kaane maha, klapid välja ja oi-oi (klapisääretihendite probleem). Pärast klappide puhastamist treipingis (nr 60 liivapaberiga) ja nende elementaarset soveldamist oli kompressiooni nii, et pane katust. Niiet kui teil hommikul käivitades lööb takka törtsu sinist suitsu välja, siis ärge kaua viivitage. Klapisääretihendeid saab paljudel mootoritel vahetada plokikaant maha võtmata, klappe puhastada ja lihvida aga mitte.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2021 2:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
Kapten Trumm kirjutas:
... Olen näinud BMW 16-klapilist mootorit, millel kompressioon olematu. Võtsin kaane maha, klapid välja ja oi-oi (klapisääretihendite probleem). Pärast klappide puhastamist treipingis (nr 60 liivapaberiga) ja nende elementaarset soveldamist oli kompressiooni nii, et pane katust. Niiet kui teil hommikul käivitades lööb takka törtsu sinist suitsu välja, siis ärge kaua viivitage. Klapisääretihendeid saab paljudel mootoritel vahetada plokikaant maha võtmata, klappe puhastada ja lihvida aga mitte.

See ongi tehnika progress, et nendel autodel mis täna on 2 aastased, pole 3 aasta pärast vast majanduslikult mõistlik uut mootorit osta ja olemasolevat remontida ei saa.

Kaasaegse disainiga valmistatud mootoritel, millele tootja pole remonti ette näinud, ei saa ka ise lihtsalt remonti teha.
Kuigi originaalosade kataloogis võivad olla originaalosa koodid, siis varuosade nimekirjas puuduvad olulised detailid, näiteks klapid, kolvid, saaled jne.

Nukvõlli liuglaagri tööpinnad on valatud klapikambri kaanega ühes tükis ja väntvõlli liuglaagrid ühestükis karteripõhjaga.
Tehases monteeritakse mootorid rakisega pressi all, millega antekse vajalik pinge ja siis fikseeritakse poltidega detailide asend.
Tavamõistes laagrimaterjalist saaled puuduvad ja võllid jooksevad alumiiniumi pinnal.
Alumiiniumplokis on silindrid ja kolvid nikasiil pinnaga ja need pole tavamõistes taastatavad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2021 13:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2227
OLAVI kirjutas:

Nukvõlli liuglaagri tööpinnad on valatud klapikambri kaanega ühes tükis


Nimeta mõni auto, millel on nukkvõllil eraldi saaled


OLAVI kirjutas:
Alumiiniumplokis on silindrid ja kolvid nikasiil pinnaga ja need pole tavamõistes taastatavad.


Väga edukalt on taastatavad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2021 18:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:
Nukvõlli liuglaagri tööpinnad on valatud klapikambri kaanega ühes tükis

Nimeta mõni auto, millel on nukkvõllil eraldi saaled
OLAVI kirjutas:
Alumiiniumplokis on silindrid ja kolvid nikasiil pinnaga ja need pole tavamõistes taastatavad.

Väga edukalt on taastatavad.


Vastu tulles uuema tehnikaga vähem kursis olevatele valgustan väheke moodsa "rohelisema" mootoridisaini teemat nukkvõlli laagerduse näitel, sest uuemat infot saab ainult firmapõhistest täiendõppeprogrammidest.

1972a VAZ2101 - Nukkvõlli nii alumine kui ülemine laagerduse pool olid eraldiseisvad tükid ja kui mootorikett venis, siis sai tervet nukkvõlli tõsta lisaplaatide abil plokikaanest kõrgemale.
Klapikambrikaas käis eraldi poltidega peale ja kõik detailid on vahetatavad ning taastatavad.

Uuemad - Nukvõlli laagerduse alumine pool on valatud plokikaanega ühes tükis ja kõveraks tõmbunud plokikaane silindripoolse tööpinna sirgeks lihvides rikutakse nukkvõlli laagerduse joonsus hakkab murdma nukkvõlli. Klapikambri kaan kinnitus poltidega ja on klappide hoolduseks eemaldatav ning enamus varuosi on saada.

Uusimad, tootja poolt "eluaegseteks" tituleeritud ja mitte remonditavad (ühekordseks kasutuseks disainitud mootorid) -
Nukkvõlli laagerduste alumised pooled on valatud ühest tükist plokikaanega, nukkvõlli laagerduse ülemised pooled on valatud ühes tükis klapikambrikaanega, eraldi eemaldatav klapikambrikaan puudub sest puuduvad nii klappide hüdrotõukurid kui klappide reguleerimisvõimalus.
Tihendeid kontaktpindade vahel ei kasutata, korpuse detailid liimitakse pressrakise surve all kokku ja lisatakse poldid fikseerimiseks.
Klapide hoolduseks või klapisääretihendite vahetuseks nukkvõlli eemaldamiseks, liimitud pindade lahtikangutamisel on suur tõenäosus õhukesi valudetaile vigastada ja ka ei saa plokikaant uuesti koostada klassikalisel (poltidega järjest pingutades) meetodil sest sellise montaaži käigus õhukesed detailid kõverduvad ning ei moodustu nukvõlli korrektset laagerdust.

Mootori väntvõlli laagerdused koostatakse samamoodi ühest tükist liimiga ja pressiall ning pole tootja poolt remontmiseks mõeldud.

Kasutatav teravmeelne lahendus on ka näiteks väntvõlli asendianduri integreerimine väntvõlli käigukasti poolse semmerlingi sisse koos õlilekke anduriga, nii et kui semmerist esimene õlitilk väljub, katkestatakse anduri töösignaal ja selle masinaga enam iseseisvalt liikuda ei saa.

Ka analoogsignaaliga andurid on tänapäeval minevik.
Igas anduris on oma koodiga kiip mis suhtleb autoga oma koodiga ja täpselt samasuguse kujuga ühelt autolt võetud andur ei pruugi teisel autol töötada ja võib ka teise auto aju lukustada kui see tunneb võõrast detaili (ühe liikumatu auto asemel saab kaks mitteliikuvat). Ehk detaili vahetusel võib tekkida vajadus auto tarkvaras uue detaili aktiveerimine läbi tootjafirma serveri, kui selleks sealt luba saadakse.

Kui mõelda silindri all ühte "torujuppi", siis sellele uue sisemise pinnakatte taastamine on vahendite ja tahtmise puhul muidugi võimalik, aga kui mõelda selle all tavalise tänavasõiduauto "kolvigruppi" kus tuleb taastada pinnakate nii silindritel, kolbidel ja osandada ning koostada agregaat, siis sellisel tegevusel puudub majanduslik otstarbekus kui uus mootor on saadaval (kui on) hinnasuurusjärguga 5000eur.

Tänan lugemast.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2021 18:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Okt, 2005 21:43
Postitusi: 235
Lp.OLAVI.
!972a Vaz-2101 kohta käiv väide on küll kummaline. Ladal on nukkvõlli koda üks tervik ja kinnitub plokikaase peale.Mingitest plaatide lisamisest selle alla
pole juttu ja mingit tarvidust, sest keti pingutamiseks on ju pinguti olemas. Nukkvõlli koda on tervik ja pole alumist ja ülemist poolt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2021 19:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2227
OLAVI kirjutas:
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:
Nukvõlli liuglaagri tööpinnad on valatud klapikambri kaanega ühes tükis

Nimeta mõni auto, millel on nukkvõllil eraldi saaled
OLAVI kirjutas:
Alumiiniumplokis on silindrid ja kolvid nikasiil pinnaga ja need pole tavamõistes taastatavad.

Väga edukalt on taastatavad.


Vastu tulles uuema tehnikaga vähem kursis olevatele valgustan väheke moodsa "rohelisema" mootoridisaini teemat nukkvõlli laagerduse näitel, sest uuemat infot saab ainult firmapõhistest täiendõppeprogrammidest.

1972a VAZ2101 - Nukkvõlli nii alumine kui ülemine laagerduse pool olid eraldiseisvad tükid ja kui mootorikett venis, siis sai tervet nukkvõlli tõsta lisaplaatide abil plokikaanest kõrgemale.
Klapikambrikaas käis eraldi poltidega peale ja kõik detailid on vahetatavad ning taastatavad.

Uuemad - Nukvõlli laagerduse alumine pool on valatud plokikaanega ühes tükis ja kõveraks tõmbunud plokikaane silindripoolse tööpinna sirgeks lihvides rikutakse nukkvõlli laagerduse joonsus hakkab murdma nukkvõlli. Klapikambri kaan kinnitus poltidega ja on klappide hoolduseks eemaldatav ning enamus varuosi on saada.

Uusimad, tootja poolt "eluaegseteks" tituleeritud ja mitte remonditavad (ühekordseks kasutuseks disainitud mootorid) -
Nukkvõlli laagerduste alumised pooled on valatud ühest tükist plokikaanega, nukkvõlli laagerduse ülemised pooled on valatud ühes tükis klapikambrikaanega, eraldi eemaldatav klapikambrikaan puudub sest puuduvad nii klappide hüdrotõukurid kui klappide reguleerimisvõimalus.
Tihendeid kontaktpindade vahel ei kasutata, korpuse detailid liimitakse pressrakise surve all kokku ja lisatakse poldid fikseerimiseks.
Klapide hoolduseks või klapisääretihendite vahetuseks nukkvõlli eemaldamiseks, liimitud pindade lahtikangutamisel on suur tõenäosus õhukesi valudetaile vigastada ja ka ei saa plokikaant uuesti koostada klassikalisel (poltidega järjest pingutades) meetodil sest sellise montaaži käigus õhukesed detailid kõverduvad ning ei moodustu nukvõlli korrektset laagerdust.

Mootori väntvõlli laagerdused koostatakse samamoodi ühest tükist liimiga ja pressiall ning pole tootja poolt remontmiseks mõeldud.

Kasutatav teravmeelne lahendus on ka näiteks väntvõlli asendianduri integreerimine väntvõlli käigukasti poolse semmerlingi sisse koos õlilekke anduriga, nii et kui semmerist esimene õlitilk väljub, katkestatakse anduri töösignaal ja selle masinaga enam iseseisvalt liikuda ei saa.

Ka analoogsignaaliga andurid on tänapäeval minevik.
Igas anduris on oma koodiga kiip mis suhtleb autoga oma koodiga ja täpselt samasuguse kujuga ühelt autolt võetud andur ei pruugi teisel autol töötada ja võib ka teise auto aju lukustada kui see tunneb võõrast detaili (ühe liikumatu auto asemel saab kaks mitteliikuvat). Ehk detaili vahetusel võib tekkida vajadus auto tarkvaras uue detaili aktiveerimine läbi tootjafirma serveri, kui selleks sealt luba saadakse.

Kui mõelda silindri all ühte "torujuppi", siis sellele uue sisemise pinnakatte taastamine on vahendite ja tahtmise puhul muidugi võimalik, aga kui mõelda selle all tavalise tänavasõiduauto "kolvigruppi" kus tuleb taastada pinnakate nii silindritel, kolbidel ja osandada ning koostada agregaat, siis sellisel tegevusel puudub majanduslik otstarbekus kui uus mootor on saadaval (kui on) hinnasuurusjärguga 5000eur.

Tänan lugemast.

Üritad küll jätta väga targa inimese muljet, aga kirjutad asjadest, mida sa tegelikult ei tea ja ei tunne. Ei ole mõtet mulle sellele postile enam vastata, sest ma loobun sinuga vaidlemisest kui mõttetust tegevusest


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2021 22:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
Kõrvaltvaataja kirjutas:
Lp.OLAVI.
!972a Vaz-2101 kohta käiv väide on küll kummaline. Ladal on nukkvõlli koda üks tervik ja kinnitub plokikaase peale.Mingitest plaatide lisamisest selle alla
pole juttu ja mingit tarvidust, sest keti pingutamiseks on ju pinguti olemas. Nukkvõlli koda on tervik ja pole alumist ja ülemist poolt.

Ammu oli selline mul esimene auto ja suure kuumaandmisega läks plokikaas nii kõveraks, et plokikaane alt ja pealt freesiti Tartu Autoremondi tehases 2,5mm maha, et plokikaane pindu paraleelseks saada.
Kuna 5mm madalamale saanud nukkvõll oleks oluliselt muutnud gaasijaotusfaase, siis lihviti 5mm plaadid nukkvõlli alla.
(Tänapäeval tundub uskumatuna aga kuna tookord polnud varuosi saada ja kõike remonditi jõudumööda ise, siis olen hädaga isegi piduri töösilindrile piduritoru külge jootnud.)
85 aastal öeldi VAZ esinduses otse, et: "Meil on tööd küllalt ja üle 10 aasta vanuseid masinaid me remonti ei võta ning vaata ise kuidas hakkama saad".
Need mõned linnapeal olnud eraremondimehed, kelle juurde oleks usaldanud auto remonti viia, siis nende tööjärjekord küündis poole aastani (kere remondil isegi kaks aastat) andsid mõista, et ainult raha maksmine pole piisavaks motivaatoriks, et nad selle auto remondi ka ette võtaksid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2021 22:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
AMvA kirjutas:
... Üritad küll jätta väga targa inimese muljet, aga kirjutad asjadest, mida sa tegelikult ei tea ja ei tunne. Ei ole mõtet mulle sellele postile enam vastata, sest ma loobun sinuga vaidlemisest kui mõttetust tegevusest

Aitäh pakkumast ja õpin hea meelega targematelt.
Minule on näiteks väljastatud Autokutseõppe Liidu poolt ja hetkel kehtiv kutsetunnistus Nr. 14264x, mille kehtivust saab kontrollida avalikult kättesaadavast kutseregistrist.
Millist tarkust oleksid pädev jagama?

(PS. Ma ei vaielnud, vaid jagasin teadmisi.
Teadmised on ainuke vara, mis jagades paljuneb.)


Viimati muutis OLAVI, 31 Juul, 2021 10:44, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 30 Juul, 2021 22:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 417
Asukoht: Saaremaa
Aega on läinud palju...vanust ka omajagu turjale tulnud ja mälu pole ka enam nagu 80 -tel. Ära võta südamesse.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 31 Juul, 2021 16:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 4396
Asukoht: Tartu
OLAVI kirjutas:
olen hädaga isegi piduri töösilindrile piduritoru külge jootnud.

Mis nipiga saab vasest piduritoru malmist töösilindri külge joota? Võis küll, jah, ette tulla, et see ümber toru istuv mutter (või kuidas seda nüüd täpselt nimetadagi) ei hakanud lahtikeeramisel liikuma ja piduritoru ots murdus ära. Siis tuli see äramurdunud ots mutri seest välja urgitseda ja uus flants sinna toru otsa tekitada. Õnneks oli torul niipalju pikkust varuks, et korra või äärmisel juhul kaks andis seda teha. Tõsi küll, ise olen seda trikki mossega teinud. Siksiga sõidetud küll ja veel (ja remonditud ka), aga enam ei mäletagi, mis materjalist tolle piduritorud olid. Ees mingi jupike sai kunagi varuosana ostetud, too oli küll midagi alumiiniumi sarnast. Kaheksakümnendate keskelt pärit Opelit olen ka lahanud, selle originaalpiduritorud olid üldse mingist mingist roostetavast ja rabedast keberniidist tehtud. Tuli parajat vasktoru hankida ja ise uued teha.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 01 Aug, 2021 8:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Nov, 2014 21:42
Postitusi: 166
Malmi ju vasega joodetakse (pitsiga)? Keevitada ei tohiks saada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 01 Aug, 2021 11:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 6474
Tsiteeri:
Keevitada ei tohiks saada.

Saab küll, kuid tugeva ühenduse jaoks on vaja õiget täitematerjali (räni-vase baasil) ja korrektset protseduuri.
Taolist protsessi kasutatakse näiteks vasest võrude kinnitamiseks suurtüki mürskudele.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 02 Aug, 2021 9:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33159
Tsiteeri:
Nukvõlli liuglaagri tööpinnad on valatud klapikambri kaanega ühes tükis ja väntvõlli liuglaagrid ühestükis karteripõhjaga.


BMW mootoritel on ka puuduvad nukkvõlli saaled nii aastast 1965 (varasemaid tüüpe pole näinud), aga neid ei remondi keegi - st need ei kulu. Nukkvõlli laagrite jaoks on plokikaande (alumiinium) avad puuritud, neid õlitatakse surveõlituse meetodil. Hilisematel mootoritel käivad nullvõlli laagrid pooleks kahti, varasematel käib nukkvõll otsast sisse.

Tsiteeri:
Nimeta mõni auto, millel on nukkvõllil eraldi saaled


On ikka. Eraldi saalesid kasutatakse siis, kui plokk või plokikaas on malmist (malm ja teras ei mõõdusta eriti kõlbulikku hõõrdepaari). Alumiiniumi puhul saalesid ei kasutata

Levinuim mootor nukkvõlli saaledega on malmplokiga V8. Neid leiab ka malmis plokikaantes, aga see on juba suht harv võimalus (nii arhailine mootor pole enamasti nukkvõlliga kaanes).

Dodge Viperi mootor (V10) on veel selline imeloom, et see on üks väheseid, millel alumiiniumplokis asuvaid muidu saaledeta nukkvõlli laagreid remonditakse saalede paigaldamisega, kuna seal miskipärast kuluvad need läbi. Puuritakse need pesad suuremaks ja pressitakse sinna selline puksitaoline saale sisse. See on ka ainus mootor, mille kohta olen midagi sellist kuulnud - maailm on täis neid mootoreid, millel pole nuka saalesid ja nende remont pole kuigi levind. Samadel vanadel BMW mootoritel kuluvad nukkvõlli nukid enne ära, aga laagrid mitte.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 02 Aug, 2021 9:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33159
Manurhin kirjutas:
OLAVI kirjutas:
olen hädaga isegi piduri töösilindrile piduritoru külge jootnud.

Mis nipiga saab vasest piduritoru malmist töösilindri külge joota? Võis küll, jah, ette tulla, et see ümber toru istuv mutter (või kuidas seda nüüd täpselt nimetadagi) ei hakanud lahtikeeramisel liikuma ja piduritoru ots murdus ära. Siis tuli see äramurdunud ots mutri seest välja urgitseda ja uus flants sinna toru otsa tekitada. Õnneks oli torul niipalju pikkust varuks, et korra või äärmisel juhul kaks andis seda teha. Tõsi küll, ise olen seda trikki mossega teinud. Siksiga sõidetud küll ja veel (ja remonditud ka), aga enam ei mäletagi, mis materjalist tolle piduritorud olid. Ees mingi jupike sai kunagi varuosana ostetud, too oli küll midagi alumiiniumi sarnast. Kaheksakümnendate keskelt pärit Opelit olen ka lahanud, selle originaalpiduritorud olid üldse mingist mingist roostetavast ja rabedast keberniidist tehtud. Tuli parajat vasktoru hankida ja ise uued teha.


Saksa autodel olid tehasest piduritorud miskipärast terasest, mis oli pulbervärvitud. nt BMW või Mercedese originaaltorud, kui ostad, on just sellised. Seda on vilets painutada (kipub kortsu minema). Kodustes oludes on seda vasktorust (5 mm) palju lihtsam teha.

Aga sellisel plekist torul on seda pasunat võimalik ka pressida, kui järelejäänud toru pikkus võimaldab ja pressimisvahendiga ligi pääsed. Mõnikord, kui on vaja pidurivoolikut vahetada ja see on nii kinni mädanenud, et lahti keerata ei anna, ongi lahendus selline, et piduritoru mutri tagant lõikad piduritoru pooleks, siis kruustangide vahel meelitad selle mutri pidurivooliku küljest lahti (kui terveks jääb, saab kasutada, siis topid selle mutri uuesti torule kaela ja pressid toru otsa ära.

Vastav komplekt on müügil nt Tööriistamarketis mingise 30 euro eest. Piduritorude ülemutreid ja sellist mudru on müüa Automaailmas (eraldi stend selleks).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 02 Aug, 2021 12:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:

Nukvõlli liuglaagri tööpinnad on valatud klapikambri kaanega ühes tükis


Nimeta mõni auto, millel on nukkvõllil eraldi saaled


OLAVI kirjutas:
Alumiiniumplokis on silindrid ja kolvid nikasiil pinnaga ja need pole tavamõistes taastatavad.


Väga edukalt on taastatavad.

Kuumaga kõverdunud plokikaane silindrite poolse tööpinna sirgeks lihvimisega rikutakse nukkvõlli laagerduse joonsus ja selliselt remonditud mootor hakkab nukkvõlli murdma. (Küll mitte kohe, aga mingi aja pärast, kui võlli materjal järgiannab.)

See peaks päris osav mees olema, kes sellist "keraamilise seelikuga" kolvi ise taastab, sest remontmõõte pole ettenähtud ja B osasid ei ole.


Manused:
KATTEGA_KOLB.jpg
KATTEGA_KOLB.jpg [ 75.94 KB | Vaadatud 264 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1060 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 71  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Gideonic, Google [Bot], Google Adsense [Bot] ja 15 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt