www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 19 Okt, 2021 22:42

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2021 13:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2378
OLAVI kirjutas:
OLAVI kirjutas:

Juba paarkümmend aastat on kasutusel OBD pesa, millega saab ühendust auto andmesidevõrkudega, mis on algselt loodud auto saastevähenduse lisaseadmete toimimise kontrolliks ja see et selle kaudu saab ka muud teha on hiljem lisandunud boonus.




Kui räägime Euroopast ja EOBD standardist, siis:
*2001: The European Union makes EOBD mandatory for all gasoline (petrol) vehicles sold in the European Union, starting in MY2001 (see European emission standards Directive 98/69/EC[3]).
*2004: The European Union makes EOBD mandatory for all diesel vehicles sold in the European Union
https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics


Nagu igal asjal siin maailmas on olemas ajalugu, ning asjad evolutsioneeruvad, nii on see ka olemas OBD-l. Alguses oli OBD, siis OBD II, siis EOBD. Lisaks veel USA ja Aasia spetsiifilised versioonid.
Kuna sa kirjutasid et OBD on algselt loodud saastevähenduse lisaseadmete kontrolliks, siis sinu viimane viide EOBD-le on mõttetu üritus algse postituse viga parandada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2021 13:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 556
Kapten Trumm kirjutas:
OBD pesast ei ole võimalik vettpidavalt kontrollida, kas üks või teine jupp on autol küljes või mitte, kui eemaldamine on professionaalselt tehtud.
Seega see pole mingi võluvits ja probleemide lahendus. Lisaks vajab taoline tegevus päris head ülevaatajate ettevalmistust, minu praktikas (käin iga aasta 5 autoga) on pooled ülevaatajad sellised, et toksivad ühe sõrmega klaviatuuril auto andmeid sisse. Ikka on vaja füüsilist kontrolli (kas on autol olemas) ja gaasid näitavad ka üht-teist. Vähemalt bensuautoga on küll sedasi, et katalüsaatoriga auto norme tühjaks raiutud katalüsaator ei täida mingit moodi.

Iga anduri näidud muutuvad mootori töötamise ajal pidevalt ja mina näen isegi oma telefoniga (tasulise äpiga) mitutsada mootori parameetrit reaalajas.

Aga ülevaatuse ülesanne pole jälgida andureid, vaid lõpetatud osateste, mis on isegi tasuta programmidega näha.
Auto arvutis toimetavad pidevalt testprogrammid, mis pidevalt monitoorivad anduritest tulevaid signaale ja kui signaalide muutus ei vasta etteantud algoritmile, siis annavad häiret osatesti puudulikuse kohta.

Osavamad häkkerid modivadki osatestide tööd et need häiresse ei läheks. Aga kui osatest on ka kordusülevaatusel lõpetamata või ei kuvata üldse, siis see näitab süsteemi riket mis vajab remonti.

(Mõned osatestid vajavad tööks mitut mootori töötsüklit (käivitatakse välisõhu temperatuuril ja kestab kuni mootori soojenemiseni töötemperatuurini) ja kui sõidetakse lühikesi otsi mille jooksul mootor töötemperatuuri ei saavuta, siis isegi nädala jooksul ei pruugi test lõppeda.)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2021 13:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 556
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:
Kui räägime Euroopast ja EOBD standardist, siis:
*2001: The European Union makes EOBD mandatory for all gasoline (petrol) vehicles sold in the European Union, starting in MY2001 (see European emission standards Directive 98/69/EC[3]).
*2004: The European Union makes EOBD mandatory for all diesel vehicles sold in the European Union
https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics


Nagu igal asjal siin maailmas on olemas ajalugu, ning asjad evolutsioneeruvad, nii on see ka olemas OBD-l. Alguses oli OBD, siis OBD II, siis EOBD. Lisaks veel USA ja Aasia spetsiifilised versioonid.
Kuna sa kirjutasid et OBD on algselt loodud saastevähenduse lisaseadmete kontrolliks, siis sinu viimane viide EOBD-le on mõttetu üritus algse postituse viga parandada.

Ajal, kui mujal maailmas olid juba ühtsed "On-Board Diagnostics" standardid kasutusel, siis Euroopas turustatud autodele muutus ühtne standart (ja pistikupesa) nõutavaks alles EU direktiivi kehtima hakates.
Enne standartiseerimist sai ka veakoode lugeda aga igal firmal omamoodi.
(Paljudel autotootjatel polnud veakoodide lugemiseks isegi eriseadet vaja ja testi sai käivitada juhtorganitega või juhtmejupiga manipuleerides.)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 04 Aug, 2021 13:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2378
OLAVI kirjutas:
Ajal, kui mujal maailmas olid juba ühtsed "On-Board Diagnostics" standardid kasutusel, siis Euroopas turustatud autodele muutus ühtne standart (ja pistikupesa) nõutavaks alles EU direktiivi kehtima hakates.
Enne standartiseerimist sai ka veakoode lugeda aga igal firmal omamoodi.
(Paljudel autotootjatel polnud veakoodide lugemiseks isegi eriseadet vaja ja testi sai käivitada juhtorganitega või juhtmejupiga manipuleerides.)


And so?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Aug, 2021 10:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Mär, 2018 12:29
Postitusi: 2855
OLAVI kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
... See, millega võideldakse on diisli tahmafiltrite eemaldamine, sellele pole täna mõistlikku kontrolli võimalust.

Tehniliselt on küll kontrolli võimalus olemas aga pidur on "poliitilise tahte" puudumine, sest see tekitaks transpordisektori ärimeestele paraja tormi.
(Nagu meedias avaldatud, et endine peaminister õpib piloodiks (endise) autoärimehe ja metseeni kopterile.)

Juba paarkümmend aastat on kasutusel OBD pesa, millega saab ühendust auto andmesidevõrkudega, mis on algselt loodud auto saastevähenduse lisaseadmete toimimise kontrolliks ja see et selle kaudu saab ka muud teha on hiljem lisandunud boonus.

On lihtsalt käsitletavad seadmed, millega ka iga postimiilits saab lihtsalt kasvõi tänaval auto väljalaske olukorda kontrollida ja ka Skandinaavias on ülevaatusel põhiliselt kasutusel OBD põhine kontroll, mitte "kõrrega tahmatest".

Lihtne karp, millel on rida valgusdioode mis näitavad osatestide sooritamist (auto peab ise sõidu ajal need testid tegema).
Seade loeb ise auto VIN koodi ja sellest tuletab antud masinale nõutavad osatestid.
Kui mõne testi sooritust üldse ei kuvata, siis on see test pahatahtlikult ajust väljaprogrammeeritud ja seega muudetud väljalasketrakti ning kuulub liiklusest kõrvaldamisele.

Kui ülevaatuseks on osatestid sooritamata (vahetult enne ülevaatust on vead kustutatud) ja auto pole suutnud veel osateste teha, siis peab autoomanikul olema ette näidata litsenseeritud OBD testri (BOCH) väljatrükitud sertifikaat vigade kustutamise kohta.

(Kui autot ostma minnes näitab OBD tester, et vead on näiteks 5km tagasi kustutatud ja omanik räägib et iga päev sõidab selle autoga, siis see on ilmne märk, et autos on mingid vead sees mis varsti välja tulevad. Kui vead on kustutatud üle 5000km tagasi ja selle aja jooksul pole vigu mällu jäänud, siis on lootus et masinas pole varjatud vigu.)

Pole midagi lihtsamat kui OBD petmine. selleks pole vist isegi eraldi tarkvarasid vaid lihtsalt olemasolev progetakse ümber ning lisatakse mõni rida. Lähedane sõber Rootsis on oma uuelt AMG-lt OPF eemaldanud ning paigaldanud teise tarkvara. peale seda tegi ka vastavad testid ja kõik muu. Kõik ülevaatusel (mitte meil vaid skandinaavias) kasutusel olevad OBD testid jms näitasid 100% süsteemide tööd ning kõik oli bro.
Ning rehvide vastavust autole ei kontrolli EV-s keegi ega hakka ka kontrollima (eriti politsei) kui just mingid imeasjad ei ole alla kruvitud. Ning päevalõpuks jääb alati (väljalaske süsteemi korral) 2 komplekti omamist. Üks alla ülevaatuse ajaks ja teine peale seda koos vastava progega peale ülevaatust. nagu tsiklimehed käivad praegu stock kompletkiga ülevaatusel ja peale ülevaatust kohe aftermarket külge.
Kui veel ise autoomanik olin siis esimese asjana lasin suurema osa juhiabidest maha progeda. Alates liiklusmärkide tuvastusest ja lõpetades start/stop süsteemiga. Auto oli chipitud (morendi) ning co-ga oli ülevaatusel kõik ok.


Viimati muutis hjl85, 05 Aug, 2021 10:58, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Aug, 2021 10:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33391
Katse inimeste näputööd auto kallal kuidagi keelustada on vist määratud liiva jooksma - inimene, kes sellega tegeleb, teab alati konkreetsest autost rohkem kui politsei või ülevaataja ja suudab viimased üle kavaldada - senikaua, kui summutist tulev vastab normile ja auto pole kuidagi liikluses ohtlikum, siis võiks selle autoomanike kiusamise lõpetada. Eespool kirjutasin, kuidas mõjutab etanool heitgaase - pole veel näinud, kuidas ülevaataja paagi sisu nuusutaks.

Kuna praegu kasvab bensiiniküttel turboautode osakaal kiiresti, siis näppimise tööpõld kasvab tohutult ja kui turboautole on 100 kW juurde krutitud, ei tuvastada seda ükski ülevaatus.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Aug, 2021 11:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 4425
Asukoht: Tartu
Ma juba päris huviga ootan, millal jõuab kätte see päev, kui häkkerid hakkavad elektroonikat täis topitud autosid üle võtma. Lihtsamal juhul jääb auto keset ristmikku seisma ja ekraanile ilmub kiri, mis soovitab teatava summa mingile arvele üle kanda ja selle eest lubatakse saata kood, millega saab auto jälle n.ö. lukust lahti. Või siis kehvemal juhul avastad maanteel, et igasugu juhiabid töötavad sulle täiesti vastu, rooli keerata ei saa, pidurid ei toimi ja see nupuke, mis peaks käigukangi asendama, kah mitte. Keskluku mootorid teevad zirtsti, uksi lahti ei saa. Ja siis tuleb teade: maksa, või satud 10 minuti pärast laupkokkupõrkesse.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Aug, 2021 12:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 556
Manurhin kirjutas:
Ma juba päris huviga ootan, millal jõuab kätte see päev, kui häkkerid hakkavad elektroonikat täis topitud autosid üle võtma. Lihtsamal juhul jääb auto keset ristmikku seisma ja ekraanile ilmub kiri, mis soovitab teatava summa mingile arvele üle kanda ja selle eest lubatakse saata kood, millega saab auto jälle n.ö. lukust lahti. Või siis kehvemal juhul avastad maanteel, et igasugu juhiabid töötavad sulle täiesti vastu, rooli keerata ei saa, pidurid ei toimi ja see nupuke, mis peaks käigukangi asendama, kah mitte. Keskluku mootorid teevad zirtsti, uksi lahti ei saa. Ja siis tuleb teade: maksa, või satud 10 minuti pärast laupkokkupõrkesse.

Häkkerid on juba netti riputanud video, kus sõitval autol üle võrgu juhtimine täielikult (kaasaarvatud elektrivõimendiga rool) üle võetakse.

Uuematel autodel on peal võimalus vajadusel üle võrgu kiiruse piiramiseks 20km/h ja mootori seismajätmiseks, et ei peaks rikkujaid jälitama. (Alis on juba müügil moodsad silmaga eristamatud numbripeitjad või vahetajad "ärasõitjatele".)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Aug, 2021 13:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 556
hjl85 kirjutas:
... Pole midagi lihtsamat kui OBD petmine. selleks pole vist isegi eraldi tarkvarasid vaid lihtsalt olemasolev progetakse ümber ning lisatakse mõni rida.
...

Eks tehnika areneb, ja uuemate seadmete petmine mis kontrollivad VIN koodi, tüübikinnitust ja tarkvara õigsust, modimine muutub üha kallimaks ja lõppeb seal kus sunnib majanduslik otstarbekus.
Kui igal patrullil on kaasas "junn mis pistikusse pistes" annab aluse konkreetne masin koheselt liiklusest kõrvaldada, siis enamus loobub seiklustest promotod elektriauto ostmise kasuks.
(Berliinis, mis on üks Rohelise Ringi linnadest, ähvardati küll mu auto kohe treilale ajada, aga pääsesin lõpuks trahviga ja lubati lühimat teed mööda linnast lahkuda.)

Kõik sõltub poliitilisest tahtest ja ühiskondlikust huvist.
Paljud peaksid mäletama hiljutisi aegu meilgi, kus diiselautodele pandi läbiotsimise ajasäästmiseks klaasist settepotid kütusetorudele vahele ja ametnikud teedel salakütusega sõitjaid otsides järjest peatasid diiselautosid ja võtsid proove paagist ning nuusutasid tagant tulevat pannkoogilõhnu.

Mitmetes riikides, kus üle 25km/h sõitvad kergliikurid peavad maksma oluliselt suuremat liikluskindlustust on politseil kasutuses mobiilsed rullikutega stendid, millega saab käigult võrre testida ja seaduserikkujaid tuvastada.
Selliste stendide kasutuselevõtt tõi turule distantsjuhitavad kiiruspiirajad, millega saab taskus oleva puldi abil hetkega aktiveerida kergliikurile vajaliku kiiruspiiriku.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Aug, 2021 13:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2378
OLAVI kirjutas:
Mitmetes riikides, kus üle 25km/h sõitvad kergliikurid peavad maksma oluliselt suuremat liikluskindlustust on politseil kasutuses mobiilsed rullikutega stendid, millega saab käigult võrre testida ja seaduserikkujaid tuvastada.
Selliste stendide kasutuselevõtt tõi turule distantsjuhitavad kiiruspiirajad, millega saab taskus oleva puldi abil hetkega aktiveerida kergliikurile vajaliku kiiruspiiriku.


Need rullikutega stendid on juba iidamast-aadamast saati kasutusel ja mõeldud tuunitud mopeedide liiklusest eemaldamiseks. Imestan, et meie politsei pole selliseid lihtsaid asju kasutusele võtnud, eriti peale seda kui must Järvevana teel (kus ma ka eriti rangelt kiirusepiirangut ei jälginud) rohelise numbriga roller nagu postist möödus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Aug, 2021 14:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33391
Nende 90 kmh sõitvate mopeedide laiamise põhjus pole mitte seadmete puudumine, vaid liiklusjärelevalve vähesus.
Sõidetakse ja riskitakse saada kopsakas trahv juhtimisõiguse puudumise eest, kuna vahelejäämise võimalus on tühine.
Siin ei aita nutividinad, tuleb konkreetselt mehitatud patrulle saata, kes jälgivad liiklust.
Vähese liiklusjärelevalve üks tunnuseid pidi olema mustaks kiletatud esimeste küljeklaasidega uuemate autode hulk liikluses.
Vanasti, kui Jupo lasi neid juhtidel tee ääres maha kraapida, muutus probleem olematuks.
Praegu on näha küll. Üle 10a vanustel autodel pole mõtet seda teha, kuna ülevaatus on iga aasta ja ülevaatajad nii ilmset jama läbi ei lase.
Kui aga 2a või veel kaugemal, on juba mõttekam.

Või tegelt, olete hommikuti kuulanud liiklusuudiseid? Ei möödu päeva, kus Tallinnas pole 1-2 idiooti Bolti elektritõukeratta abil oma kehaosi asfadile laotanud.
Või need järjest tulevad lood Bolt Drive autode üle nipli keeramisest joogisena?
Juhtuvad, sest juhid ei karda midagi ja vahele ei jää.

Õnneks nende mopeedidega on mingigi kord tehtud ja taolist massilist probleemi nagu vanasti, enam pole.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Aug, 2021 14:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2378
Kapten Trumm kirjutas:
Nende 90 kmh sõitvate mopeedide laiamise põhjus pole mitte seadmete puudumine, vaid liiklusjärelevalve vähesus.


Liiklusjärelvalve pn selliste püüdmisel kõige mõttetu, ajakulukam ja ebeffektiivsem. Esiteks peab sellise sõiduki juht kuskil kiirust ületama, samal ajal peaks siis ka politseipatrull seal kiirust mõõtma. Tõenäosusteooria ütleb, et suht väike tõenäosus sellise juhtumiseks.
Kordades lihtsam on ühel kohal olles kõik rollerid järjest rajalt maha võtta ning stendi lükata (see stend on nii väike et mahub vabal iga politseiauto pagasnikusse). Sõidukid, mis ületavad lubatud max kiirust lähevad eraldi hunnikusse ja politsei kätte hoiule.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Aug, 2021 14:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33391
Selliste heidutamisel on efektiivne teadmine, et igast kõrvaltänavast võib patrullauto ootamatult ilmuda ja tuua kaasa väärteomenetluse.
Aga noh, ajusi on vähe asfaldile sõidetud, teema ei kuulu vist PPA prioriteetide hulka.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Aug, 2021 15:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2378
Kapten Trumm kirjutas:
Selliste heidutamisel on efektiivne teadmine, et igast kõrvaltänavast võib patrullauto ootamatult ilmuda ja tuua kaasa väärteomenetluse.
Aga noh, ajusi on vähe asfaldile sõidetud, teema ei kuulu vist PPA prioriteetide hulka.


Sa oled nõus suurema politsepatrullide arvu nimel kaitse-eelarve vähendamisega?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Aug, 2021 15:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 897
Soome politseil sai villand nendest "kergliiklusvahenditest" ja kriteeriumiks sai - mis liigub kiiremini kui 49 km/h on mootorratas või auto ja sellega võrdne ja läheb trahvidele (kiiruse ületamine + juhiloata sõit) lisaks aktsiisimaksu alla.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt