Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
hjl85
Liige
Postitusi: 6400
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas hjl85 »

OLAVI kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:... See, millega võideldakse on diisli tahmafiltrite eemaldamine, sellele pole täna mõistlikku kontrolli võimalust.

Tehniliselt on küll kontrolli võimalus olemas aga pidur on "poliitilise tahte" puudumine, sest see tekitaks transpordisektori ärimeestele paraja tormi.
(Nagu meedias avaldatud, et endine peaminister õpib piloodiks (endise) autoärimehe ja metseeni kopterile.)

Juba paarkümmend aastat on kasutusel OBD pesa, millega saab ühendust auto andmesidevõrkudega, mis on algselt loodud auto saastevähenduse lisaseadmete toimimise kontrolliks ja see et selle kaudu saab ka muud teha on hiljem lisandunud boonus.

On lihtsalt käsitletavad seadmed, millega ka iga postimiilits saab lihtsalt kasvõi tänaval auto väljalaske olukorda kontrollida ja ka Skandinaavias on ülevaatusel põhiliselt kasutusel OBD põhine kontroll, mitte "kõrrega tahmatest".

Lihtne karp, millel on rida valgusdioode mis näitavad osatestide sooritamist (auto peab ise sõidu ajal need testid tegema).
Seade loeb ise auto VIN koodi ja sellest tuletab antud masinale nõutavad osatestid.
Kui mõne testi sooritust üldse ei kuvata, siis on see test pahatahtlikult ajust väljaprogrammeeritud ja seega muudetud väljalasketrakti ning kuulub liiklusest kõrvaldamisele.

Kui ülevaatuseks on osatestid sooritamata (vahetult enne ülevaatust on vead kustutatud) ja auto pole suutnud veel osateste teha, siis peab autoomanikul olema ette näidata litsenseeritud OBD testri (BOCH) väljatrükitud sertifikaat vigade kustutamise kohta.

(Kui autot ostma minnes näitab OBD tester, et vead on näiteks 5km tagasi kustutatud ja omanik räägib et iga päev sõidab selle autoga, siis see on ilmne märk, et autos on mingid vead sees mis varsti välja tulevad. Kui vead on kustutatud üle 5000km tagasi ja selle aja jooksul pole vigu mällu jäänud, siis on lootus et masinas pole varjatud vigu.)

Pole midagi lihtsamat kui OBD petmine. selleks pole vist isegi eraldi tarkvarasid vaid lihtsalt olemasolev progetakse ümber ning lisatakse mõni rida. Lähedane sõber Rootsis on oma uuelt AMG-lt OPF eemaldanud ning paigaldanud teise tarkvara. peale seda tegi ka vastavad testid ja kõik muu. Kõik ülevaatusel (mitte meil vaid skandinaavias) kasutusel olevad OBD testid jms näitasid 100% süsteemide tööd ning kõik oli bro.
Ning rehvide vastavust autole ei kontrolli EV-s keegi ega hakka ka kontrollima (eriti politsei) kui just mingid imeasjad ei ole alla kruvitud. Ning päevalõpuks jääb alati (väljalaske süsteemi korral) 2 komplekti omamist. Üks alla ülevaatuse ajaks ja teine peale seda koos vastava progega peale ülevaatust. nagu tsiklimehed käivad praegu stock kompletkiga ülevaatusel ja peale ülevaatust kohe aftermarket külge.
Kui veel ise autoomanik olin siis esimese asjana lasin suurema osa juhiabidest maha progeda. Alates liiklusmärkide tuvastusest ja lõpetades start/stop süsteemiga. Auto oli chipitud (morendi) ning co-ga oli ülevaatusel kõik ok.
Viimati muutis hjl85, 05 Aug, 2021 9:58, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Katse inimeste näputööd auto kallal kuidagi keelustada on vist määratud liiva jooksma - inimene, kes sellega tegeleb, teab alati konkreetsest autost rohkem kui politsei või ülevaataja ja suudab viimased üle kavaldada - senikaua, kui summutist tulev vastab normile ja auto pole kuidagi liikluses ohtlikum, siis võiks selle autoomanike kiusamise lõpetada. Eespool kirjutasin, kuidas mõjutab etanool heitgaase - pole veel näinud, kuidas ülevaataja paagi sisu nuusutaks.

Kuna praegu kasvab bensiiniküttel turboautode osakaal kiiresti, siis näppimise tööpõld kasvab tohutult ja kui turboautole on 100 kW juurde krutitud, ei tuvastada seda ükski ülevaatus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5212
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

Ma juba päris huviga ootan, millal jõuab kätte see päev, kui häkkerid hakkavad elektroonikat täis topitud autosid üle võtma. Lihtsamal juhul jääb auto keset ristmikku seisma ja ekraanile ilmub kiri, mis soovitab teatava summa mingile arvele üle kanda ja selle eest lubatakse saata kood, millega saab auto jälle n.ö. lukust lahti. Või siis kehvemal juhul avastad maanteel, et igasugu juhiabid töötavad sulle täiesti vastu, rooli keerata ei saa, pidurid ei toimi ja see nupuke, mis peaks käigukangi asendama, kah mitte. Keskluku mootorid teevad zirtsti, uksi lahti ei saa. Ja siis tuleb teade: maksa, või satud 10 minuti pärast laupkokkupõrkesse.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1697
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Manurhin kirjutas:Ma juba päris huviga ootan, millal jõuab kätte see päev, kui häkkerid hakkavad elektroonikat täis topitud autosid üle võtma. Lihtsamal juhul jääb auto keset ristmikku seisma ja ekraanile ilmub kiri, mis soovitab teatava summa mingile arvele üle kanda ja selle eest lubatakse saata kood, millega saab auto jälle n.ö. lukust lahti. Või siis kehvemal juhul avastad maanteel, et igasugu juhiabid töötavad sulle täiesti vastu, rooli keerata ei saa, pidurid ei toimi ja see nupuke, mis peaks käigukangi asendama, kah mitte. Keskluku mootorid teevad zirtsti, uksi lahti ei saa. Ja siis tuleb teade: maksa, või satud 10 minuti pärast laupkokkupõrkesse.

Häkkerid on juba netti riputanud video, kus sõitval autol üle võrgu juhtimine täielikult (kaasaarvatud elektrivõimendiga rool) üle võetakse.

Uuematel autodel on peal võimalus vajadusel üle võrgu kiiruse piiramiseks 20km/h ja mootori seismajätmiseks, et ei peaks rikkujaid jälitama. (Alis on juba müügil moodsad silmaga eristamatud numbripeitjad või vahetajad "ärasõitjatele".)
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1697
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

hjl85 kirjutas:... Pole midagi lihtsamat kui OBD petmine. selleks pole vist isegi eraldi tarkvarasid vaid lihtsalt olemasolev progetakse ümber ning lisatakse mõni rida.
...

Eks tehnika areneb, ja uuemate seadmete petmine mis kontrollivad VIN koodi, tüübikinnitust ja tarkvara õigsust, modimine muutub üha kallimaks ja lõppeb seal kus sunnib majanduslik otstarbekus.
Kui igal patrullil on kaasas "junn mis pistikusse pistes" annab aluse konkreetne masin koheselt liiklusest kõrvaldada, siis enamus loobub seiklustest promotod elektriauto ostmise kasuks.
(Berliinis, mis on üks Rohelise Ringi linnadest, ähvardati küll mu auto kohe treilale ajada, aga pääsesin lõpuks trahviga ja lubati lühimat teed mööda linnast lahkuda.)

Kõik sõltub poliitilisest tahtest ja ühiskondlikust huvist.
Paljud peaksid mäletama hiljutisi aegu meilgi, kus diiselautodele pandi läbiotsimise ajasäästmiseks klaasist settepotid kütusetorudele vahele ja ametnikud teedel salakütusega sõitjaid otsides järjest peatasid diiselautosid ja võtsid proove paagist ning nuusutasid tagant tulevat pannkoogilõhnu.

Mitmetes riikides, kus üle 25km/h sõitvad kergliikurid peavad maksma oluliselt suuremat liikluskindlustust on politseil kasutuses mobiilsed rullikutega stendid, millega saab käigult võrre testida ja seaduserikkujaid tuvastada.
Selliste stendide kasutuselevõtt tõi turule distantsjuhitavad kiiruspiirajad, millega saab taskus oleva puldi abil hetkega aktiveerida kergliikurile vajaliku kiiruspiiriku.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Mitmetes riikides, kus üle 25km/h sõitvad kergliikurid peavad maksma oluliselt suuremat liikluskindlustust on politseil kasutuses mobiilsed rullikutega stendid, millega saab käigult võrre testida ja seaduserikkujaid tuvastada.
Selliste stendide kasutuselevõtt tõi turule distantsjuhitavad kiiruspiirajad, millega saab taskus oleva puldi abil hetkega aktiveerida kergliikurile vajaliku kiiruspiiriku.


Need rullikutega stendid on juba iidamast-aadamast saati kasutusel ja mõeldud tuunitud mopeedide liiklusest eemaldamiseks. Imestan, et meie politsei pole selliseid lihtsaid asju kasutusele võtnud, eriti peale seda kui must Järvevana teel (kus ma ka eriti rangelt kiirusepiirangut ei jälginud) rohelise numbriga roller nagu postist möödus.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nende 90 kmh sõitvate mopeedide laiamise põhjus pole mitte seadmete puudumine, vaid liiklusjärelevalve vähesus.
Sõidetakse ja riskitakse saada kopsakas trahv juhtimisõiguse puudumise eest, kuna vahelejäämise võimalus on tühine.
Siin ei aita nutividinad, tuleb konkreetselt mehitatud patrulle saata, kes jälgivad liiklust.
Vähese liiklusjärelevalve üks tunnuseid pidi olema mustaks kiletatud esimeste küljeklaasidega uuemate autode hulk liikluses.
Vanasti, kui Jupo lasi neid juhtidel tee ääres maha kraapida, muutus probleem olematuks.
Praegu on näha küll. Üle 10a vanustel autodel pole mõtet seda teha, kuna ülevaatus on iga aasta ja ülevaatajad nii ilmset jama läbi ei lase.
Kui aga 2a või veel kaugemal, on juba mõttekam.

Või tegelt, olete hommikuti kuulanud liiklusuudiseid? Ei möödu päeva, kus Tallinnas pole 1-2 idiooti Bolti elektritõukeratta abil oma kehaosi asfadile laotanud.
Või need järjest tulevad lood Bolt Drive autode üle nipli keeramisest joogisena?
Juhtuvad, sest juhid ei karda midagi ja vahele ei jää.

Õnneks nende mopeedidega on mingigi kord tehtud ja taolist massilist probleemi nagu vanasti, enam pole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Nende 90 kmh sõitvate mopeedide laiamise põhjus pole mitte seadmete puudumine, vaid liiklusjärelevalve vähesus.


Liiklusjärelvalve pn selliste püüdmisel kõige mõttetu, ajakulukam ja ebeffektiivsem. Esiteks peab sellise sõiduki juht kuskil kiirust ületama, samal ajal peaks siis ka politseipatrull seal kiirust mõõtma. Tõenäosusteooria ütleb, et suht väike tõenäosus sellise juhtumiseks.
Kordades lihtsam on ühel kohal olles kõik rollerid järjest rajalt maha võtta ning stendi lükata (see stend on nii väike et mahub vabal iga politseiauto pagasnikusse). Sõidukid, mis ületavad lubatud max kiirust lähevad eraldi hunnikusse ja politsei kätte hoiule.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selliste heidutamisel on efektiivne teadmine, et igast kõrvaltänavast võib patrullauto ootamatult ilmuda ja tuua kaasa väärteomenetluse.
Aga noh, ajusi on vähe asfaldile sõidetud, teema ei kuulu vist PPA prioriteetide hulka.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Selliste heidutamisel on efektiivne teadmine, et igast kõrvaltänavast võib patrullauto ootamatult ilmuda ja tuua kaasa väärteomenetluse.
Aga noh, ajusi on vähe asfaldile sõidetud, teema ei kuulu vist PPA prioriteetide hulka.


Sa oled nõus suurema politsepatrullide arvu nimel kaitse-eelarve vähendamisega?
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Soome politseil sai villand nendest "kergliiklusvahenditest" ja kriteeriumiks sai - mis liigub kiiremini kui 49 km/h on mootorratas või auto ja sellega võrdne ja läheb trahvidele (kiiruse ületamine + juhiloata sõit) lisaks aktsiisimaksu alla.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

retti kirjutas:Soome politseil sai villand nendest "kergliiklusvahenditest" ja kriteeriumiks sai - mis liigub kiiremini kui 49 km/h on mootorratas või auto ja sellega võrdne ja läheb trahvidele (kiiruse ületamine + juhiloata sõit) lisaks aktsiisimaksu alla.

Tänapäevasel Waze ajastul on väga lihtne politseile liigse kiirusega mitte vahele jääda.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Ei Waze ega selle kasutaja tunnista taolist politseiautot enne kui tuled plinkima hakkavad.
Manused
Kuvatõmmis 2021-08-05 155215.png
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Eestis kah piisavalt eravärvides autosid, küll nad ära tuntakse, kasvõi sees istuvate neoonvestide järgi :D
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5212
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

Eravärvides auto puhul tekib jah teatud küsimusi. Ilmub kuskilt selline sulle sappa ja hakkab oma tulukesi vilgutama, no punaseid ja siniseid LED-e saab igaüks vabalt osta. Neoonveste ka igasugu ehitus- ja tööriistapoodides laias valikus saadaval. Äkki on mingid suvalised teeröövlid? Operatiivvärvides, kõigi vilkurite ja viledega politseiauto järgitegemine on juba kallim ja keerulisem ja sellisega ringikärutamisel ka vahelejäämise risk küllalt suur.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 46 külalist