OLAVI kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:... See, millega võideldakse on diisli tahmafiltrite eemaldamine, sellele pole täna mõistlikku kontrolli võimalust.
Tehniliselt on küll kontrolli võimalus olemas aga pidur on "poliitilise tahte" puudumine, sest see tekitaks transpordisektori ärimeestele paraja tormi.
(Nagu meedias avaldatud, et endine peaminister õpib piloodiks (endise) autoärimehe ja metseeni kopterile.)
Juba paarkümmend aastat on kasutusel OBD pesa, millega saab ühendust auto andmesidevõrkudega, mis on algselt loodud auto saastevähenduse lisaseadmete toimimise kontrolliks ja see et selle kaudu saab ka muud teha on hiljem lisandunud boonus.
On lihtsalt käsitletavad seadmed, millega ka iga postimiilits saab lihtsalt kasvõi tänaval auto väljalaske olukorda kontrollida ja ka Skandinaavias on ülevaatusel põhiliselt kasutusel OBD põhine kontroll, mitte "kõrrega tahmatest".
Lihtne karp, millel on rida valgusdioode mis näitavad osatestide sooritamist (auto peab ise sõidu ajal need testid tegema).
Seade loeb ise auto VIN koodi ja sellest tuletab antud masinale nõutavad osatestid.
Kui mõne testi sooritust üldse ei kuvata, siis on see test pahatahtlikult ajust väljaprogrammeeritud ja seega muudetud väljalasketrakti ning kuulub liiklusest kõrvaldamisele.
Kui ülevaatuseks on osatestid sooritamata (vahetult enne ülevaatust on vead kustutatud) ja auto pole suutnud veel osateste teha, siis peab autoomanikul olema ette näidata litsenseeritud OBD testri (BOCH) väljatrükitud sertifikaat vigade kustutamise kohta.
(Kui autot ostma minnes näitab OBD tester, et vead on näiteks 5km tagasi kustutatud ja omanik räägib et iga päev sõidab selle autoga, siis see on ilmne märk, et autos on mingid vead sees mis varsti välja tulevad. Kui vead on kustutatud üle 5000km tagasi ja selle aja jooksul pole vigu mällu jäänud, siis on lootus et masinas pole varjatud vigu.)
Pole midagi lihtsamat kui OBD petmine. selleks pole vist isegi eraldi tarkvarasid vaid lihtsalt olemasolev progetakse ümber ning lisatakse mõni rida. Lähedane sõber Rootsis on oma uuelt AMG-lt OPF eemaldanud ning paigaldanud teise tarkvara. peale seda tegi ka vastavad testid ja kõik muu. Kõik ülevaatusel (mitte meil vaid skandinaavias) kasutusel olevad OBD testid jms näitasid 100% süsteemide tööd ning kõik oli bro.
Ning rehvide vastavust autole ei kontrolli EV-s keegi ega hakka ka kontrollima (eriti politsei) kui just mingid imeasjad ei ole alla kruvitud. Ning päevalõpuks jääb alati (väljalaske süsteemi korral) 2 komplekti omamist. Üks alla ülevaatuse ajaks ja teine peale seda koos vastava progega peale ülevaatust. nagu tsiklimehed käivad praegu stock kompletkiga ülevaatusel ja peale ülevaatust kohe aftermarket külge.
Kui veel ise autoomanik olin siis esimese asjana lasin suurema osa juhiabidest maha progeda. Alates liiklusmärkide tuvastusest ja lõpetades start/stop süsteemiga. Auto oli chipitud (morendi) ning co-ga oli ülevaatusel kõik ok.