Veel lennundusest. Ehitati Emakesel Venemaal. Rohkearvuliselt. Üle tuhande masina. Sealsamas ka lennati. Lennati kaua. Ligi 34 aastat. Ka sõditi. Pommitati. Nii merel kui maal. Reaalseid lahinguülesandeid täites. Luurati. Kah lahingutingimustes. Ja kasutati püüdurhävitajana. Rahuaja tingimustes. Aga ametlikult relvastusse ei võetudki. Mis lennukist on jutt??
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Hm...mingi uduõrn seos on sellel lennumasinal ka Saku ja Tartu õllevabrikutega. Üldse õlle ja muusikaga...sealsamas kasutamise all mõtlesin, et ei müüdud teistele riikidele.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Nii on. Toodeti 1180 masinat, esmalend 1958, oli õhujõududes kasutuses aastatel 1960-1993, sõdis-luuras Afganistanis, ründas "Storoževoid" Balti meres ja kandis NATO koodnimetusi "Brewer"(pommitaja) ja "Maestro"(õppelennuk). Lisaks veel püüdurina "Firebar". Paiknesid ka Pärnu lennuväljal. Ning polnud kunagi ametlikult relvastusse võetud. Küsi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
olef kirjutas:...oeh!Küsi parem ise vöi kes iganes.
Aga tahaks teada
Hm...mingi uduõrn seos on sellel lennumasinal ka Saku ja Tartu õllevabrikutega. Üldse õlle ja muusikaga...
"Brewer" kohta annab tomahook.net teada, et tähendavat pruulijat. Siit siis seos Saku, Tartu ja üldse õllekeetmisega No aga Maestro...ikka muusik, kes siis veel...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tõepoolest, tegemist oli Brasiilia kergeristlejaga Bahia. 1945 aastal, õhutõrje treeningu käigus, suutis üks laeval asuv 20mm õhutõrje suurtüki meeskond oma relva tule suunata laeva ahtris asuvate süvaveepommide pihta, mis detoneerusid ja uputasid laeva.
Mille poolest on tähelepanuväärsed lendurist kolmekordse Nõukogude Liidu Kangelase Pokrõškini esimene ja sama kõrgelt noteeritud Kožedubi viimane õhuvõit Suures Isamaasõjas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...