Viktoriin

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Veel lennundusest. Ehitati Emakesel Venemaal. Rohkearvuliselt. Üle tuhande masina. Sealsamas ka lennati. Lennati kaua. Ligi 34 aastat. Ka sõditi. Pommitati. Nii merel kui maal. Reaalseid lahinguülesandeid täites. Luurati. Kah lahingutingimustes. Ja kasutati püüdurhävitajana. Rahuaja tingimustes. Aga ametlikult relvastusse ei võetudki. Mis lennukist on jutt??
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Hm...mingi uduõrn seos on sellel lennumasinal ka Saku ja Tartu õllevabrikutega. Üldse õlle ja muusikaga...sealsamas kasutamise all mõtlesin, et ei müüdud teistele riikidele.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
olef
Liige
Postitusi: 111
Liitunud: 18 Dets, 2009 19:49
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas olef »

Jak 28
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Nii on. Toodeti 1180 masinat, esmalend 1958, oli õhujõududes kasutuses aastatel 1960-1993, sõdis-luuras Afganistanis, ründas "Storoževoid" Balti meres ja kandis NATO koodnimetusi "Brewer"(pommitaja) ja "Maestro"(õppelennuk). Lisaks veel püüdurina "Firebar". Paiknesid ka Pärnu lennuväljal. Ning polnud kunagi ametlikult relvastusse võetud. Küsi.

Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
olef
Liige
Postitusi: 111
Liitunud: 18 Dets, 2009 19:49
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas olef »

...oeh!Küsi parem ise vöi kes iganes.
Aga tahaks teada
Hm...mingi uduõrn seos on sellel lennumasinal ka Saku ja Tartu õllevabrikutega. Üldse õlle ja muusikaga...
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

olef kirjutas:...oeh!Küsi parem ise vöi kes iganes.
Aga tahaks teada
Hm...mingi uduõrn seos on sellel lennumasinal ka Saku ja Tartu õllevabrikutega. Üldse õlle ja muusikaga...
"Brewer" kohta annab tomahook.net teada, et tähendavat pruulijat. Siit siis seos Saku, Tartu ja üldse õllekeetmisega :wink: No aga Maestro...ikka muusik, kes siis veel...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1763
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Postitus Postitas TTA »

olef kirjutas:...oeh!Küsi parem ise vöi kes iganes.
Aga tahaks teada
Hm...mingi uduõrn seos on sellel lennumasinal ka Saku ja Tartu õllevabrikutega. Üldse õlle ja muusikaga...
Kasutan siis kiirelt võimalust ;)


Milline suurem sõjalaev suutis ennast teise maailmasõja ajal uputada omaenese suurtükitulega?
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1763
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Postitus Postitas TTA »

Terve õhtu möödas ja ei ühtegi katsetki. Olgu, anname esimese vihje.

Riik, kellele antud laev kuulus, liitus sõjaga alles sõja keskel. Nüüd peaks pisut lihtsam olema.
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1763
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Postitus Postitas TTA »

Ikka ei? Antud riik liitus sõjaga 1942 aastal. Pühendunud vastuseotsijale ei tohiks nüüd küll midagi rasket olla.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Postitus Postitas aurik »

no kui Sa nii hirmsasti peale käid :scratch:
äkki brasiillaste ristleja "Bahia"?
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1763
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Postitus Postitas TTA »

Tõepoolest, tegemist oli Brasiilia kergeristlejaga Bahia. 1945 aastal, õhutõrje treeningu käigus, suutis üks laeval asuv 20mm õhutõrje suurtüki meeskond oma relva tule suunata laeva ahtris asuvate süvaveepommide pihta, mis detoneerusid ja uputasid laeva.

http://en.wikipedia.org/wiki/Brazilian_cruiser_Bahia
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Postitus Postitas aurik »

minu poolt vaba järg
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Mille poolest on tähelepanuväärsed lendurist kolmekordse Nõukogude Liidu Kangelase Pokrõškini esimene ja sama kõrgelt noteeritud Kožedubi viimane õhuvõit Suures Isamaasõjas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
medal
Liige
Postitusi: 756
Liitunud: 16 Jaan, 2008 23:20
Kontakt:

Postitus Postitas medal »

Mõlemad lasid alla oma poole lennuki?
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Mmmmm...täpsusta veidi. :wink: Savitskii tegi toona sisulise märkuse asja kohta...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 43 külalist