Viktoriin

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
bodom
Liige
Postitusi: 216
Liitunud: 01 Jaan, 2012 23:54
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas bodom »

retti kirjutas:ZAZ - 968M



Sellel puudu tehase massilüliti.
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas häh »

Muud asjad ka-

/tsit./

tehases autole paigaldatud raadio, salongist lülitatav massilüliti, tekstiiliga kaetud (kustnaha asemel) istmed ja kirsina koogil roostevabast terasest kandiline summutiots :D Seejuures polnud tegemist nomeklatuurile mõeldud sõidukiga.

Lisaks veel et tegemist EI ole Gorki tehase toodanguga, st M20 ei lähe arvesse.


Kõik muu v.a. massilüliti klapib MZMA 402'ga- riidega kaetud istmed, raadio, summutiots (mingi veider moodustis, võib "kandiline" öelda küll). Siin selle video peal on ilusti näha, masin siis Iž 412 ehk Iž Saturn, aga 402 oma peaks samasugune olema https://www.youtube.com/watch?v=NfLQWz-18yQ
Selline jurakas oli ka osadel "tava" 412 ja 408te küljes. Kas oli tehasest või samkompunn ei tea mitte, ikka väga lapsepõlvest mälupilt.

Mitte ühelgi tsiviilmossel pole massilülitit ette nähtud, k.a. 400. Nagu ka mitte ühelgi muul kvalifitseeruval sõiduautol, v.a. LUaZ. Ja Gaz 24 mingid variandid.

LISATUD: siin on sumpaots 2140 küljes https://youtu.be/Tbnu3bO-Jyc?t=75
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Siit vist õiget vastust ei tule, katsed pole mitte õiges suunaski.
Õige vastus on VAZ 2103. Tõsi, kuna seda toodeti "kopikaga" paralleelselt, siis materjalide puudusel eksisteerib ka eksemplare, mis on komplekteeritud 2101/21011 osadest, nt vakstust istmete ja muu taolisega.

2103 istmete pealispind oli kaetud tekstiiliga, massilüliti asus kindalaekas (varasemalt pruugiti seda mootoriruumis või polnud üldse). Summutil oli neljakandiline roostevabast ots. Ahjaa - salongis oli osutitega kell ja tahhomeeter :D Raadiot võis üksinda olla juba varem, kuid kopikal seda tehasest ei olnud. 2103-l oli selline klassikaline kena integreeritud raadio.

Aga anname siis lihtsama asendusküsimuse. Antud nõuka sõiduautol võeti kasutusele järgnevad uudsed tehnoloogiad
-katkestita süütesüsteem (Hally anduriga)
-lohvita madalaprofiililised (70 kõrgusega) (tiht-)rehvid
-Solexi litsensi järgi toodetav karburaator sundtühikäigu ökonomaiseriga.
-ilma nookuriteta klapimehhanism

Sundtühikäigu ökonomaiser on vidin, mis mootoriga pidurdamisel katkestab bensiini etteande mootorisse, võimaldades sel viisil säästa bensiini.

Mis autoga tegemist?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3304
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Dr.Sci »

Kapten Trumm kirjutas:Siit vist õiget vastust ei tule, katsed pole mitte õiges suunaski.
Õige vastus on VAZ 2103. Tõsi, kuna seda toodeti "kopikaga" paralleelselt, siis materjalide puudusel eksisteerib ka eksemplare, mis on komplekteeritud 2101/21011 osadest, nt vakstust istmete ja muu taolisega.

2103 istmete pealispind oli kaetud tekstiiliga, massilüliti asus kindalaekas (varasemalt pruugiti seda mootoriruumis või polnud üldse). Summutil oli neljakandiline roostevabast ots. Ahjaa - salongis oli osutitega kell ja tahhomeeter :D Raadiot võis üksinda olla juba varem, kuid kopikal seda tehasest ei olnud. 2103-l oli selline klassikaline kena integreeritud raadio.

Dr.Sci kirjutas:null-kolmel on kandiline summutiots küll osadel fotodel vähemalt. Väga ei viitsinud googeldada aga paistab et ka massilüliti on olemas, samuti ka tekstiilsisu...
:scratch: Huvitav, millist null-kolme mina siis mõlesin? - Kiirabi telefoninumbrit?

Aga tegeleme siis asendusküsimusega...
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas häh »

Saad anda palun lingi, kus see massilüliti kirjeldus olemas? Hakkas huvitama, kuna ekstra otsisin ja juhe jooksis kokku.

:D

Sest- https://autopiter.ru/russiancatalog/vaz ... erator-151

Skeemidel ja kättesattunud kirjanduses muidu ei ole.

P.S. ei kahtle info tõepärasuses, huvitab hoopis, miks see nii oli, sest loomulikult polnud algupärandil midagi sellist!
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Illike »

Minu 03-l oli masslüliti kapoti all. Mul oli muidugi ka mitmes korduvkasutuses olev auto.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Hakkasin ka ise otsima, tundub, et see polegi nii lihtne. Meil on vanavanematel 2tk 2103 olnud (mõlemad varased tootmisaastad) ja neil oli pardatsokis selline pöördkäepidemega lüliti.

Netis leiab 2103 80ndate skeemi ja seal sellist ei tuvasta, aku miinus on skeemil otse keresse (eks sinna vahele siis kodustes oludes pandi see nõuka tüüpne peale vajutamisega massilüliti. Pardatsokki vaevalt keegi viitsis ise seda panna, sest see eeldab akukaabli viimist aku juurest salongi läbi torpeedo. Seepärast need ise pandud massilülitid aku juures ongi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

null-kolmel on kandiline summutiots küll osadel fotodel vähemalt. Väga ei viitsinud googeldada aga paistab et ka massilüliti on olemas, samuti ka tekstiilsisu...


Doktori heameeleks kuulutame ta võitjaks, võib küsida. Paraleelselt, vaadake ka asendusküsimust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2617
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas vanahalb »

Žigulite hierarhia oli selline et 2101 oli äranuditud Fiat (kõik vähegi luksuslik minema loobitud) ja 2103 selline et ei jääks Fiatist maha ja mõnes parameetris isegi ületaks teda.
Pärast 2103 tootmisseandmist hakati seda kohe ratsionaliseerima ja mu vanemate ca 1983 a 2103- l küll enam massilülitit polnud. Raadio tuli vist ka eraldi juurde osta.

Halli anduriga süütesüsteem oli 2108- l kui mitte varem. See
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Võib õigeks lugeda.


Tehasest katkestivaba süütega (hally anduriga) oligi 2108 esimene. Ka oli esimene massiauto, mis kasutas lohvita rehve (teine oli Tauria), Solex karbussi (varem kasutati Weberi koopiat, mille litsens osteti koos 2101ga). Enne seda oli NSVL-s praktiseeritud vaid transistorlülitiga, mis aga töötas tavalise kontaktidega katkestiga.

AZLK tehases samal ajal arendamisel olnud 2141, mille arendamiseks oli valuutat suurusjärgu vähem kui Samara jaoks (välismaal arendati üksnes käigukast, Inglismaal firmas Ricardo), oli veel suuremate plaanidega, nimelt kavatseti seal põhimootorina kasutada Moskvits 412 mootori edasiarendust, millel töömahtu 1,7 liitrit ja mis pidi saama Boschi elektroonilise sissepritse. Paraku aga raha selleks ei antud ja finaalis sai auto enamvähem sama mootori, mis vanemad mossed, lihtsalt natuke kõrgema surveastme, teistsuguste kanalitega ja kirsina koogil sama Solex karburaatori (mudel 21083), mis 1,5 liitrine Samara. Teine mootori "option" oli 1,6 Vazi mootor, mida oli veel vähem näpitud.

Muide, kui poest ostate katkesti kontakte ükskõik millisele vene autole, siis eelistage SSSR aegseid, kus kontaktide materjal sisaldab hõbedat.
Täna on enamus neist tavalisest terasest ilma mingi hõbedata, ei kesta ega tööta korralikult. Niiet mõelge, kas fancy pakend kaalub kvaliteeti üles.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Rebane11
Liige
Postitusi: 1145
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Rebane11 »

Kui lihtne oli vanasti elu. Olgu pidu või pulm - meie suguvõsas mingil hetkel kogunesid zigulli mehed ühte laua otsa ja mosse mehed teise laua otsa. Ja juttu jätkus hommikuni. Sapaka mehi polnud.
Praegu- mõni küsib, et kas sissepritsega või ilma. Mina tean, et bensukas tuleb aeg ajalt midagi pritsida, muidu ei sõida. Aga pikemaks vestluseks teemat pole.
Kasutaja avatar
Sam Beaver
Liige
Postitusi: 823
Liitunud: 09 Aug, 2017 19:54
Asukoht: Siin & seal, põhiliselt tööl
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Sam Beaver »

Kapten Trumm kirjutas:Doktori heameeleks kuulutame ta võitjaks, võib küsida. Paraleelselt, vaadake ka asendusküsimust.
Halloo! Mina pakkusin null-kolme enne! Aga las doktor küsib pealegi, mina ei viitsi praegu hakata küsimust välja mõtlema.

Kõige kindlam allikas tehase massilüliti olemasoluks oleks "Katalog zaptšastei avtomobili vaz 2103 i vaz 2106," kahju et enam alles ei ole.
Putin destroyed the pro-Russian lobby in the world with his own hands. Now acting in Putin's interests would mean admitting that you fucked a goat
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas häh »

Ma siiski kahtlustan, et see lüliti oli parimal juhul poe ettevalmistus. Võis olla mingi regulatsioon, mis seda mingi aeg nõudis, nt oli olemas nõue süüteahela katkestuse kohta.
Salongis olen ise näinud 21406'l ja minu arust oli see kohe ostes (süütelukust vasakul), lüliti oli suur kobakas vajutatav.
Ja keegi kes siin sapakat mainis, neil oli päris mitmel see keeratav lüliti kunde pool armatuuri all.
Lüliti ise on vist mingi põllumajandusmasina pealt. Isegi võib sotsplokk olla (SDV nt).

Mis mind üllatas, et gaz21 polnud ka lülitit ette nähtud. Asi hakkas huvitama, kuna googeldades tuli mingi Za Ruljem number ette (vist 70ndate algus-keskpaik), kus teemat lahati, seal oligi mainitud, et tsiviilsõidukitel pole ja point on vaid siis, kui auto seisab jne.

Nendel paaril 03l mida ise kapoti alt näinud, jooksis mass otse sinna, kuhu kõigil žigulitel ikka.

Aga nõuka autotööstus suudab üllatada, lisaks automaatkastiga gaz21 on päriselt olemas konditsioneeri ja digiarmatuuriga 08, seda 80ndate lõpust. Niiet kõik võib olla.

@Sam Beaver- kas sel minu pandud lingil pole aluseks mitte kataloogi skänn?
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Manurhin »

Kapten Trumm kirjutas:Õige vastus on VAZ 2103. Tõsi, kuna seda toodeti "kopikaga" paralleelselt, siis materjalide puudusel eksisteerib ka eksemplare, mis on komplekteeritud 2101/21011 osadest, nt vakstust istmete ja muu taolisega.

Eksisteeris variant ВАЗ 2103 В, mis oli komplekteeritud 01 sisuga. Toodeti neid u. 1000 tükki ja kõik müüdi oma tehase töötajatele. Seega pole väga tõenäoline, et mõni selline ka Eestisse sattus. Asi olnud umbes nii, et kui 03 1972. aastal tootmisse läks, tehti kõigepealt mingi ports tõupuhtaid "kolmesid", aga keegi ülemustest tahtis kangesti ikka plaani ületada. Ja siis selgus, et iseenesest keresid ja mootoreid ju oleks, aga armatuurlaudu ja salongisisusid ei jätku. Komplekteeriti siis sellega, mida oli e. 01 omadega. Üks hea videolugu sellest autost: https://www.youtube.com/watch?v=bat4A1KJfno&t=145s
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas häh »

Sääl ka massi jooksmine ilusti näha ;)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist