Viktoriin

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Hydrazine »

Kilo Tango kirjutas:Aerojet M-1 on õige vastus.
Kui nüüd küsimust silmas pidada, siis ei ole seda mootorit kunagi valmis ehitatud. Igasugu komponente aga küll kuid kogu see enneolematu võimsus jäigi toimiva terviku asemel vaid paberile.

http://en.wikipedia.org/wiki/M-1_(rocket_engine)
Aerojet's M-1 was the largest and most powerful liquid hydrogen-fueled rocket engine to be designed and component tested.

http://www.astronautix.com/engines/m1.htm
Reached component test stage before cancellation.

Although the M-1 never reached the phase of all-up engine test, it remains the largest hydrogen/oxygen thrust chamber assembly ever tested.

Viimane lause ütleb kogu olemuse, tegemist ei ole valmis saanud mootoriga.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

Hydrazine kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:Aerojet M-1 on õige vastus.
Kui nüüd küsimust silmas pidada, siis ei ole seda mootorit kunagi valmis ehitatud. Igasugu komponente aga küll kuid kogu see enneolematu võimsus jäigi toimiva terviku asemel vaid paberile.

http://en.wikipedia.org/wiki/M-1_(rocket_engine)
Aerojet's M-1 was the largest and most powerful liquid hydrogen-fueled rocket engine to be designed and component tested.

http://www.astronautix.com/engines/m1.htm
Reached component test stage before cancellation.

Although the M-1 never reached the phase of all-up engine test, it remains the largest hydrogen/oxygen thrust chamber assembly ever tested.

Viimane lause ütleb kogu olemuse, tegemist ei ole valmis saanud mootoriga.
N kui nüüd sõna närida, siis:
Nimeta võimsaim LH2/LOX rakettmootor, mis kunagi valmistatud.
. Ei ole küsitud, millises ulatuses valmistatud aga see on mõttetu tähenärimine. Igatahes selle pildi peal on nimetet loom ise: http://www.astronautix.com/graphics/m/m1engine.jpg
Mis komplektsuses see siin täpselt on (tõenäoliselt sootuks kooste prototüüp) ei oma tegeleikult tähtsust.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Paistab, et vihjetega ollakse kitsi...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Et siis vihjeid on vaja? Vaatame seda asja.
Lugu siis selline, et OKB on siiani elus (küll reorganiseeritult) ja tundub, et neil on numbrid otsa saanud. Nimelt kannab ühe üsna hiljutise (baasmudel võeti teenistusse sellel sügisel) lennuki modifikatsioon küsitavaga sama numbrit.
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Vaikus eetris.
Kas tõesti pole jälgitud, mis lennumasinad idanaabri väes kasutusele võetakse? Välisfoorumite mudelimeistrid on igatahes algsest prototüübist kuulnud ja üritanud ka seda ühe prantsuse lennuki mudeli baasil valmis teha.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Viimati vistist Su-34 ja Su-35...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Büroo on teine. Number ka hästi ei klapi, kuigi mõningane kokkulangevus esineb.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

No kas Jak-130 juba kolm aastat tagasi relvastusse ei võetud...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Nüüd on juba piisavalt lähedal, et võiks õigeks lugeda. Tegu siis lennukiga Jak-135, seda nime kannavad Jak-140 eellane ja Jak-130 modifikatsioon.
Millal Jak-130 relvastusse võeti, ei teagi öelda. Küll õnnestus lugeda üht uudisnuppu, mille järgi saadi oktoobris alles esimesed kätte:
http://www.flightglobal.com/news/articl ... rs-377381/
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Järsku saaks küsimuse allika kohta kah viite?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Allikaks see raamat:
http://www.amazon.com/Soviet-Secret-Pro ... 1857802217
Lehekülge ei oska peast öelda, aga peatükk käsitles esimesi ülehelikiiruslikke .
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Selge, tänud.

Aga küsimus sedapuhku lihtne ja reaktiivlennunduse (NB! mitte rakettlennunduse) kohta- mis aastal ja mis lennukitüüp nõudis esimese ohvri nõukogude pilootide seas, kes reaktiivlennukitega lendasid.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas EOD »

Pakuks huupi - Me 262 aastal 1945. :roll:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See lennumasin oli BI-1 ja juhtus see 27. märtsil 1943, kui lennuk kaotas transsoonilises reziimis juhitavuse ja lendas koos piloodiga maasse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Isand Trumm, sai ekstra rõhutatud, et mitte rakettlennuk. Mida Bi-1 oli. Aga lugupeetud kaasfoorumlase EOD vastus on pea-aegu õige, tegu tõepoolest Me-262ga, ainult aastanumber oli ühe võrra suurem. 1946 aasta 1 hukkus mootoririkke tõttu katselendur F.F. Demid. Küsi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist