Viktoriin
Re: Viktoriin
Bakaut on puuliik, millest veel kuni viimase ajani toodeti traditsiooniliselt inglise politseinike nuiasid. Milleks aga kasutati(kse) seda puud sõjalaevastikus?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Viktoriin
Kusagilt on kõrvu jäänud, et seda Bakauti kasutati sõuvõlli laagrite juures mingitpidi. Täpsemalt ei oska seletada kuna ise pole näinud.
Re: Viktoriin
See täitsa õige vastus. Lisaks veel, et bakaudist on sõuvõlli viimane laager, määrdeks on seal merevesi.
Re: Viktoriin
Nii on tõepoolest, allveelaevade kõvakorpusest väljaspool asuvaid laagreid kinnitatakse tõepoolest sellest puust tehtud olevat. Ja dokis olla ainumas mure neid kuivale jäänud laagreid korrapäraselt kasta, et kuivamisest tekkinud kahjustusi vältida. Üldiselt on tegu väga huvitava puiduga, inglisekeelsetes maades kasutatakse nimetusena ka ladinast tulenevat lignum vitae, mille ta on saanud oma tervendavate omaduste tõttu. Samuti on kasutusel nimi greenheart, seda siis puu südamiku järgi, kus roheline südamiku värv on segatud mustade ja punaste joontega. Tegu peaks olema ühe kõige tihedama puiduga maailmas, 1,2-1,4 grammi kuupsentimeetrile. Puidu kõvaduse mõõtmisel kasutatava Janka skaala järgi on puu kõvaduseks 4500. Võrdluseks- männil on see 1225, wengel 1630, punasel puul 2200. Isand Hydrazine, s' il vous plaît ...
Edit. Ja mitte üksnes bakaut- ka punasest puust kuullaagrid töötavad edukalt, Tomskis demonteeriti elektrijaamas turbiin, mille laagrid olid punasest puust... turbiin võimsusega 30 000 hj oli paigaldatud juba 1948 aastal(ja oli enne seda töötanud Jaapani laevastiku ühel laevadest) ning seejärel pidevalt töötanud 2001 aastani.
http://inserk.ru/?id=146
Edit. Ja mitte üksnes bakaut- ka punasest puust kuullaagrid töötavad edukalt, Tomskis demonteeriti elektrijaamas turbiin, mille laagrid olid punasest puust... turbiin võimsusega 30 000 hj oli paigaldatud juba 1948 aastal(ja oli enne seda töötanud Jaapani laevastiku ühel laevadest) ning seejärel pidevalt töötanud 2001 aastani.
http://inserk.ru/?id=146
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Viktoriin
Et kas minu kord on küsida?
Militaarvallas on vahest ikka nii, et saab vähe põrutada, lööklaine vms, et oled vales kohas valel ajal. Korraliku peapõrutuse äratuntavaks sümptomiks on vägagi spetsiifiline märk ümber silmade mida kutsutakse meditsiini slängis üsna omapärase nimega. Absoluutne tõde siin puudub, aga hea oleks kui ma tunneks ära, et keegi on ka veel sellist terminit kuulnud.
Militaarvallas on vahest ikka nii, et saab vähe põrutada, lööklaine vms, et oled vales kohas valel ajal. Korraliku peapõrutuse äratuntavaks sümptomiks on vägagi spetsiifiline märk ümber silmade mida kutsutakse meditsiini slängis üsna omapärase nimega. Absoluutne tõde siin puudub, aga hea oleks kui ma tunneks ära, et keegi on ka veel sellist terminit kuulnud.
Re: Viktoriin
Vanast kutsusid tohtrid kolakajärgseid musti raame silmade ümber "prillideks". Üpris tabav, aga vist siiski mitte piisavalt omapärane...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Viktoriin
Ega siin Lemeti kogemuse vastu ei saa jah Peapõrutusest silmade ümber tekkivad hematoomid, ehk verevalumid on leidnud folklooris omale imepärased nimed, nagu ofitserskie atški, komandirskie, šafjorskije jne.... ja seos on just nende prillidega mida kasutati algusaegadel.
Nende hematoomide teke on muide äärmiselt huvitav protsess, sa pole otseselt vasta silmi pihta saanud aga sinikad tulevad mitme-mitme päeva pärast. Kui keegi oskaks seletada, siis minagi õpiks siit midagi.
Nende hematoomide teke on muide äärmiselt huvitav protsess, sa pole otseselt vasta silmi pihta saanud aga sinikad tulevad mitme-mitme päeva pärast. Kui keegi oskaks seletada, siis minagi õpiks siit midagi.
Re: Viktoriin
Vähe militaariast kõrvale, aga et siin täna taarateema foorumis käsitlemist juba leiab, siis selline kerge ja kiireltleitav küsimus- Lutsu "Kevadet" on ilmselt kõik lugenud ning nimetus "Lati-Pats" ka kõigile teada. Aga öelge, kust kuramuse kohast Luts selle joovastava joogi nime väja koukis?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Viktoriin
Luts jõi viina nimega Capital, ehk siis tagurpidi lugedes lati_paC?
Re: Viktoriin
Nimelt, Lutsu lemmikšnapsiks oli tõepoolest Capital, millest siis humoristihärra tagurpidi selle va "äratoodu" tuletas. Isand Some kord...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Viktoriin
Lemet on tõsiselt unetu, loodan et tegeleb millegi huvitava tõlkimisega
Ammu pole piltmõistatust olnud, siit see tuleb - mis imeelukas on pildil?
Ammu pole piltmõistatust olnud, siit see tuleb - mis imeelukas on pildil?
Re: Viktoriin
Aga aparaat on Berievi VVA-14. Veepinnalt vertikaalstartija. Mingi surnult sündinud projekt.
Mida paksem ajatolm, seda ilusamad tunduvad selle all olevad asjad.
Re: Viktoriin
See Berievi VVA-14 on kahtlemata üks tähelepanupüüdev ime. Ei saa ju öelda, et ta oleks ilus Samas, see aparaat on siiski lennanud, mootoriteks muide siitki varem läbi käinud D-30 modifikatsioonid(Tu-134, MiG-31...). Aerodünaamiliselt on see disain vist nö "lifting-body" tüüpi, aga kurat küll kole näeb välja Aga funktsioon ületas siin vist ilumeele Mul oli kunagi üks venekeelne raamat, kas oli pealkiri midagi a la Sovjetskie Aviakonstruktorõ... seal oli natuke seda lennukit ka valgustatud, aga mitte heade sõnadega. Ei oska seda lauset nüüd mälu järgi edasi anda, aga ülekantud tähenduses, et kõik need süsteemid mida sinna üritati kokku integreerida, siis üks staatilise testide pilootidest ütles umbes nii, "et krõsha pajeehala nu lõzhi astalis", eks siin peab vene slängi ka natu mõistma.
Re: Viktoriin
Kusjuures esitet pilt on pisut eksitav, sellel on lennumasinast järele jäänud vaid korpus ja tiivajuurikad. Tegu on Moninos vedelevate katsemasina jäänustega. Õige lennumasina väljanägemine oli tegelikult siiski selline...
Lennumasin kannav küll Berijevi büroo nime, idee ja teostus aga kuuluvad siiski Itaalia päritolu konstruktorile Bartinile. Kes siis sellega büroost büroosse rändas. Kus polnud võimekust, kus võimalusi, kus tootmispinda. Kui masin lõpuks valmis sai, ristiti ta rahva poolt oma kummalise väljanägemise tõttu "Fantoomiks". Oli ka teine nimi- "Lohe Gorilõtš". Lennuomadustest- vähemalt katsetajad olla kiitnud. Kokkuvõttes tõdeti peale esimest lendu:
vaatamata suurel hulgal lennukisse topitud uudsele tehnikale leidis katselendude käigus(neid sooritati üle saja, nagu oli seda ka lennutundide arv)aset vaid üks tüsisem rike.
Vertikaalsest stardist- selleni vististi ei jõutudki, tõstemootoreid polnud. Et aga katsetuste käigus avastati omapärane fenomen, väikesel kõrgusel lennuki ja maapinna vahele moodustuv suure tihedusega dünaamiline õhupadi(lennukit katsetanud meeskonna komandör palus mitmel korral luba maandumisel juhis lahti lasta ja lennukil iseseisvalt maanduda lasta, aga luba talle selleks siiski ei antud, kardeti nimelt maandumisraja pikkusest mitte jätkuvat), siis taheti lennukist aretada hoopis toonaste aegade kõva sõna- ekranoplaan. Meenutagem siinkohal, et ekranoplaanina loodud "Orlenokil" on lennukõrgust kuni 3000 meetrit. Paraku Bartini surmaga vahetult enne ekranoplaani katselendude algust kadus projektil hoog, inertsist asja mõni aeg küll jätkati, aga 1975-ndal tõmmati vististi otsad lõplikult kokku.
Lennumasin kannav küll Berijevi büroo nime, idee ja teostus aga kuuluvad siiski Itaalia päritolu konstruktorile Bartinile. Kes siis sellega büroost büroosse rändas. Kus polnud võimekust, kus võimalusi, kus tootmispinda. Kui masin lõpuks valmis sai, ristiti ta rahva poolt oma kummalise väljanägemise tõttu "Fantoomiks". Oli ka teine nimi- "Lohe Gorilõtš". Lennuomadustest- vähemalt katsetajad olla kiitnud. Kokkuvõttes tõdeti peale esimest lendu:
Полет, продолжавшийся почти час, показал, что устойчивость и управляемость машины в воздухе в пределах нормы и ничуть не хуже, чем у традиционных самолетов.
vaatamata suurel hulgal lennukisse topitud uudsele tehnikale leidis katselendude käigus(neid sooritati üle saja, nagu oli seda ka lennutundide arv)aset vaid üks tüsisem rike.
Vertikaalsest stardist- selleni vististi ei jõutudki, tõstemootoreid polnud. Et aga katsetuste käigus avastati omapärane fenomen, väikesel kõrgusel lennuki ja maapinna vahele moodustuv suure tihedusega dünaamiline õhupadi(lennukit katsetanud meeskonna komandör palus mitmel korral luba maandumisel juhis lahti lasta ja lennukil iseseisvalt maanduda lasta, aga luba talle selleks siiski ei antud, kardeti nimelt maandumisraja pikkusest mitte jätkuvat), siis taheti lennukist aretada hoopis toonaste aegade kõva sõna- ekranoplaan. Meenutagem siinkohal, et ekranoplaanina loodud "Orlenokil" on lennukõrgust kuni 3000 meetrit. Paraku Bartini surmaga vahetult enne ekranoplaani katselendude algust kadus projektil hoog, inertsist asja mõni aeg küll jätkati, aga 1975-ndal tõmmati vististi otsad lõplikult kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Amazon [Bot] ja 25 külalist