Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas vanahalb »

Selle kohta on jah, kirumist kuulda olnud, et masin läheb narkomaaniks. Et kui korra hakata eetriga käima panema, siis varsti ta enam teistmoodi ei käivitugi.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Hydrazine »

Siin EOD viitas Multicarile. Ma tahaks siinkohal kohe ropusti öelda. Nii kipakat masinat annab otsida, kambaga seda nii käima lükatud kui püsti aetud. Eelsüüteküünlad oli probleem, kogu kamp pidi koguaeg mõtlema, et kuidas seda masinat elus hoida kõikvõimalike vahenditega. Aga selle masina kiirus oli ju minimaalne, samas läks isegi selle juures kurvis ümber. Jama ühesõnaga, hea, et neid enam näha pole tänapäeval.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

vanahalb kirjutas:Selle kohta on jah, kirumist kuulda olnud, et masin läheb narkomaaniks. Et kui korra hakata eetriga käima panema, siis varsti ta enam teistmoodi ei käivitugi.
Põhjus on väga lihtne, eeter peseb õlikile silindriseintelt maha ja korduva kasutamise järel on mootor varsti kohvi. Kui kahetaktilisele (näiteks tsiklile) eetrit anda, siis on mootor põhimõtteliselt kohe kutu. Ka on eetriga käivitamise puhul praktiliselt iga kord detonatsioon majas. Kes kasutanud see teab millise kolina mootorisse lööb eetri põlemise ajaks. Seega vältida kui vähegi võimalik. Märksa kindlam ja valutum on kasutada vana head "tõrvikut" st. sisselaskesse kuuma õhku anda. Teine asi on eetriga käivitamise puhul see, et kui eetrit pisut rohkem peaks saama, siis starter mootorit ringi ajada ei jõua, sest eeter ajab süüte väga varajaseks. Põhjus samuti lihtne, eeter süttib tunduvalt varem kui bensiin või diisel ja kuna süüde toimub enne Ü.S.S.-i, siis lähebki süüde räigelt varajaseks. Eelsüüteküünaldega masinatel käib laks juba sisselaske ajal sest silindris on hõõguvad küünlaotsad, mis eetri koheselt süütavad. Ühesõnaga äärmiselt ebasoovitatav on selle kasutamine! Veokate esindusteski kasutatakse mootorite käimaajamiseks WD-40, pole nii äkiline ja omab määrimisomadusi. Otse loomulikult ei lasta seda läbi õhufiltri :).
sitt päev, kellele kurdad
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Walter2 »

Katseeksituse meetodil olen kindlaks teinud, et seni on sujuvaim käivitus olnud aerosoolvaseliinil. :)
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1019
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas davidsoniharald »

Hydrazine kirjutas:Siin EOD viitas Multicarile. Ma tahaks siinkohal kohe ropusti öelda. Nii kipakat masinat annab otsida, kambaga seda nii käima lükatud kui püsti aetud. Eelsüüteküünlad oli probleem, kogu kamp pidi koguaeg mõtlema, et kuidas seda masinat elus hoida kõikvõimalike vahenditega. Aga selle masina kiirus oli ju minimaalne, samas läks isegi selle juures kurvis ümber. Jama ühesõnaga, hea, et neid enam näha pole tänapäeval.
Tegemist ei olnudki ju autoga, vaid pigem pargihooldusmasinaga. Selleks sobis hästi.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas EOD »

Multicariga sõites oli küll kogu aeg tunne, et "nüüd läheb ümber", kuid tegelikult tänu madalale massikeskmele püsis masin vähemalt kõrge koormata hästi teel.
Kandejõud oli kusjuures mälu järgi 2 tonni, ehk jupp maad suurema GAZ-51 -ga samasse suurusjärku.
Nõrgad kohad olid juba nimetatud eelsoojendusküünlad, starter (asendati tihti ZiL-i veidi moditud starteriga, mis oli veel nõrgem) ja tagasilla reduktor. Viimase häda oli selles, et tiguvõll jooksis poolviltu ülalt alla ja selle eesmine laager ei saanud korralikku määrimist, vaatamate spetsiaalsele õlipaisketiivikule. Ise lahendasin probleemi kahe koonusrull-laagri paigaldamisega, millistest eesmine oli spetsiaalselt treitud vahepesas kahe simmerlingi vahel ja määritud Litooliga. Mujal pole sellist lahendust kohanud, kuid toimis.
Ümber läksis need Multicarid, millele oli paigaldatud UAZ või Volga "kiire" tagasild koos ühekordsete ratastega. Originaalis oli Multicari kiirus passi järgi 52 km/h ja täpselt nii kiiresti see oligi võimeline liikuma. Vist ainukese autona maailmas, mil tegelik maksimaalkiirus vastas täpselt käsiraamatus antule.
Ja üks omapära veel. Kuna esiklaasi alaserv oli madalamal kui iste, siis tihti naisterahvast (näiteks laohoidjat) vedaval Multicaril oli esiklaasi alaosa tihti toonitud või millegagi kaetud. :wink:
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas vanahalb »

Hydrazine kirjutas: Jama ühesõnaga, hea, et neid enam näha pole tänapäeval.
Multicar on Hako-Werke tehase toodanguna tänapäevani elus :) , tehakse ka militaarotstarbelisi monstrumeid.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mungo_ESK
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

EOD, päris kahte tonni neil küll kandevõimet polnud aga ka minu mäletamist mööda oli see kas samapalju või vähekene suurem kui 51-l. Tartus tõstsid poisid ühele isendile üheksakümnendate alguspoolel bemmi 2,5 ridamootori aiste vahele (kuidas see teostatud oli, seda oma silmaga ligidalt ei näinud), küll aga nägin korduvalt kiirendust foori alt :D.
Pärnus on aeg-ajalt ühte elujõulist isendit veel liikumas näha.
sitt päev, kellele kurdad
Lemet
Liige
Postitusi: 19937
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Lemet »

Sa, isand Jaagupuuk,ää siin midagi Molotovi kallal jora, üks saare taat olla vanal ajal sellega 10 tonniseid koormaid vedanud. Perakeruga küll, aga ikkagi. Kuulu järgi olla kiirematel lõikudel isegi 25 versta tunnis välja venitanud ja aastas neli mootorit vahetanud...mine tea, järsku oli mansteini vanaisa, sealkandis pidada jörmid chauffeurid olema :wink:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas von manstein »

Nõrgad kohad olid juba nimetatud eelsoojendusküünlad,
Kas sellel rimakal oli tõesti juba sarnane lisavarustus.. :D

Isiklik kogemus köneleb, et näiteks E kombainidel oli konkreetne lisa täiesti puudu ja esimeste öökülmadega tuli dislasse kastetud lonti sisselaske ees sossutada, et käima läheks..

Või veel hullem; leeklambiga karteripõhja sossutada, et starter vähegi veaks..

Ja ta löpuks läks siiski..
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas EOD »

jackpuuk kirjutas:EOD, päris kahte tonni neil küll kandevõimet polnud aga ka minu mäletamist mööda oli see kas samapalju või vähekene suurem kui 51-l. Tartus tõstsid poisid ühele isendile üheksakümnendate alguspoolel bemmi 2,5 ridamootori aiste vahele (kuidas see teostatud oli, seda oma silmaga ligidalt ei näinud), küll aga nägin korduvalt kiirendust foori alt :D.
Pärnus on aeg-ajalt ühte elujõulist isendit veel liikumas näha.
Ära Molotovi solva ja Multicari osas üle ka paku. :lol: GAZ-51/51A kandevõime oli targa raamatu järgi pinnasel 2 ja asfaldil 2,5 tonni. Multicaril "vaid" 2 tonni, kusjuures see masin oli ikka vaid asfaldil sõitmiseks.
Eelsoojendusküünlad olid Multicaril iga silindri keeriskambris. Teistel masinatel siselaskekollektoris kasutatud "elektrofaakel"- eelsoojendil oli hõõgküünla juures metallvõrk, millele pärast küünla hõõgumahakkamist ja starteri andmist juhiti tagasivoolust diislikütust. Kahetaktilisel MAZ-il ja KrAZ-il töötas elektrofaakel kõrgepingega. Mul selle vibraatorsüütepool siiani alles. 8)
Veel oli kasutusel eetri pritse sisselaskesse - vist Škoda sadulveokil, täpselt ei mäleta.
Lemet
Liige
Postitusi: 19937
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Lemet »

Tatral oli, otse armatuuri peal oli spets kronsa ampulli jaoks.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas von manstein »

Eelsoojendusküünlad olid Multicaril iga silindri keeriskambris.
Tundub ebatüüpiline lahendus. Arvestades tootmisaega ja konkreetse liikuri olemust..
Ehk siis vabalthingav disla suhtkõrge surveastmega 21.

Isiklik kokkupuude oli 90-ndate lõpus mersu 914-ga.
umbes selline isend, aga isotermkuudiga..
http://www.auto24.ee/used/1738820

Mootor oli vabalthingav ja ilma igasuguste eelsoojendussüsteemideta..
Pidi minema niisama ja üldjuhul ka läks nii -20 kraadini..

Kui aga akul vähegi võhma oli . Lootusetutel juhtudel aitas tõesti tanklast ostetud aerosoolpudel..
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Manurhin »

Lemet kirjutas:Tatral oli, otse armatuuri peal oli spets kronsa ampulli jaoks.
Muideks, ka T-25 traktoril oli lisavarustuses mingi eetriga käivitamise süsteem. Oma ihusilmaga pole sellist näinud, aga tehasemanuaalis oli sees küll, pildidki juures. Mingid ühekordsed(?) eetrikapslid käisid sisse ja sai soovi korral tehasest tellida.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Hydrazine »

Nõuka traktorite käivitamine on küll kuul pähe lahendus kohati, starteri asemel on käivitusmootor ja mingi imesidur põhimootori vahel, ja siis jända selle paelaga ja õpi seda siduma ümber ratta õigesti. Teagi kuskohast see idee tuli, aga ehk sellest, et akutehnoloogia oli kehva ja akud virutati ära "alati". Terminoloogia, et "ahter nagu tankiaku" on ka sealtpoolt ju pärit.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], Georges ja 25 külalist