Kas N Liidus oli ka midagi head?
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Tea, kas sellest on juttu olnud, aga head asjad olid piimapukk ja vorstisaba. Hoidis maarahvast kogukonnana. Teadsid täpselt, mis külas toimus, inimesed suhtlesid. Piimapukil siis igapäevaselt kitsam ring, vorstisaba 2 korda nädalas laiemale publikule.
Praegu - minust mööda 6 suitsu, aga millega tegelevad või kes on, ei tea. 2 on põliselanike järglased, nende nimesid vähemalt tean.
Praegu - minust mööda 6 suitsu, aga millega tegelevad või kes on, ei tea. 2 on põliselanike järglased, nende nimesid vähemalt tean.
-
- Liige
- Postitusi: 1023
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Rosin kirjutas:Praegu - minust mööda 6 suitsu, aga millega tegelevad või kes on, ei tea. 2 on põliselanike järglased, nende nimesid vähemalt tean.
Tuleb siis ise minna ja naabritega tutvust teha. Üle aia saab ikka juttu rääkida. Võid avastada, et täitsa toredad inimesed.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
1955. aastal paadiga Saaremaalt Rootsi põgenenud Eduard Õun viis kaasa sel ajal Eestis kehtinud suhkru- ja tangainetetalonge.
Eduard Õuna lugu:
https://arhiiv.saartehaal.ee/2015/11/07 ... a-pooleks/
Eduard Õuna lugu:
https://arhiiv.saartehaal.ee/2015/11/07 ... a-pooleks/
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Kui sa oleks veel lugenud selle põgenemise lugu, tekib sul küsimus, et who the hell is John Rambo ?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Ja siis oli veel "ostukaart", et mujalt tulnud ei ostaks pagasnikuid täis kohalike eest...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Hydrazine kirjutas:Ja siis oli veel "ostukaart", et mujalt tulnud ei ostaks pagasnikuid täis kohalike eest...
Mäletan neid ostukaarte. Isegi alles on, mitte väga ammu jäi kusagil kapis muude asjade vahel näppu. Tartusse käis noil aegadel bussitäite kaupa Pihkva ja Pihkva oblasti rahvast kaubareisidele. Küll nood siis vandusid kui need ostukaardid tulid. Tolknesid hordidena Kaubamaja jt. poodide juures ja sikutasid kohalikke varrukast: tovarištš, pokupaite mne... Enamus lihtsalt ignoreeris neid, mõni sõnakam saatis tagasi Venemaale või mõnda muusse roppu kohta, samas mõni kohalik rahvuskaaslane ka aitas. Ka mõni kohalik jota nägi selles oma võimalust - kui pudeli saan, siis aitan.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Ja meie inimesed käisid Petserist vaatidega bensiini toomas.Manurhin kirjutas:... Tartusse käis noil aegadel bussitäite kaupa Pihkva ja Pihkva oblasti rahvast kaubareisidele. ...Hydrazine kirjutas:Ja siis oli veel "ostukaart", et mujalt tulnud ei ostaks pagasnikuid täis kohalike eest...
Mäletan, kuidas Kambja tankla järjekord ulatus Tatra oru põhja, sest sai 20 liitrit korraga... Kui jätkus ...
Ämm elas Põlvamaal ja sai sageli poest saia, mida tõi meile Tartusse - meie kohapeal saia ei saanud!
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Ma otsin mõne aasta eest ühe auto, mis käis ka regulaarselt Petseri taga end vene bensiiniga tankimas.
Peale mida 5 aastat kasutuseta seisis. See, mis ma paagist leidsin, ületas kõik seni nähtu, kokkuvõtvalt tuli paak uus panna, sest seda ei saanudki puhtaks.
Selle bensiini vedelam osa lõhnas tärpentiini moodi ja katsed selle solgiga kevadel okste ja lehtede lõket süüdata nurjusid - ei süttinud lihtsalt. Mõistagi ei käivitunud sellise asjaga ka auto.
Samas Neste (veel biosolgi-eelse) bensiiniga täis tangitud auto on mul garaazis 10a seisnud ja käivitus põhimõtteliselt võtme näitamisega.
Vot selline odav bensiin oli, mida veel kümmekond aastat tagasi "Petseri taga" tankimas käidi
Autol endal tuli lisaks bensiinipaagile (mis maksis sümboolne 40 eurot) panna ka uus bensiinitorustik ning remontida bensiinipump ja karbuss, sest mingit kollast setet oli kõik täis ja värske bensiiniga ligunes see lahti - ja hakkas uusi kahjustusi tegema.
Peale mida 5 aastat kasutuseta seisis. See, mis ma paagist leidsin, ületas kõik seni nähtu, kokkuvõtvalt tuli paak uus panna, sest seda ei saanudki puhtaks.
Selle bensiini vedelam osa lõhnas tärpentiini moodi ja katsed selle solgiga kevadel okste ja lehtede lõket süüdata nurjusid - ei süttinud lihtsalt. Mõistagi ei käivitunud sellise asjaga ka auto.
Samas Neste (veel biosolgi-eelse) bensiiniga täis tangitud auto on mul garaazis 10a seisnud ja käivitus põhimõtteliselt võtme näitamisega.
Vot selline odav bensiin oli, mida veel kümmekond aastat tagasi "Petseri taga" tankimas käidi
Autol endal tuli lisaks bensiinipaagile (mis maksis sümboolne 40 eurot) panna ka uus bensiinitorustik ning remontida bensiinipump ja karbuss, sest mingit kollast setet oli kõik täis ja värske bensiiniga ligunes see lahti - ja hakkas uusi kahjustusi tegema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Mäletan neid bensujärjekordasid... aga et mis seal oli head, kõik ronisid autodest välja ja kõigil olid ühised huvid ja ootasid, võrdleks isegi mini-Balti ketiga aga siis kui tuligi tsistern ja sai hakata tankima, siis anti ikka normi järgi ja vandusid mõtteis, et kuram sellega ei sõida ju sugulase juurde ja tagasi... No siis viskasid veel veidi nalja, et hea, et niipaljugi tilgutati.
Viimati muutis Hydrazine, 25 Mai, 2021 12:46, muudetud 2 korda kokku.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Jajah. Päeval anti 20 liitirt auto kohta (ühe kuu norm) templiga tehnilisse passi ja pikim järjekord ulatus Võru-Aardla ristilt tanklast piki Võru tänavat, lisaks Kabeli üles-alla raudteeni (siis oli vahepeal 19-st ülesõit kinni), edasi mööda Võrut üle Kastani-Vaba risti, üle Filosoofi ja Lootuse Era bussipeatuseni Võru 23-25ni..... Ja öösel kell 2-3 võtsid sealt samast kõik teadjad piiranguta oma kasvõi 200. Mina kah. Ja järts ei ulatunud surnuaianigi. Ja tehniline pass ei huvitanud kedagi.Hydrazine kirjutas:Mäletan neid bensujärjekordasid... aga et mis seal oli head, kõik ronisid autodest välja ja kõigil olid ühised huvid ja ootasid, võrdleks isegi mini-Balti ketiga aga siis kui tuligi tsistern ja sai hakata tankima, niis anti ikka normi järgi ja vandusid mõtteis, et kuram sellega ei sõida ju sugulase juurde ja tagasi... No siis viskasid veel veidi nalja, et hea, et niipaljugi tulgutati.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Trumm, see tärpentiinimoodi soga on juba pärit meie tanklatest, see pole enam "venekütus". Alates 2005 kuni 2015 tegelesin suisa igapäevaselt väikemootorite hooldusprobleemidega ja võin kinnitada, et meil oli ikka igatsugu sodi tanklates tangitud paakidest avastatud. Enam-vähem oli asi normis kuni 2010-ni, siis läks asi vahepeal ikka erihulluks. Mingi 2011-12 oli ikka päris solki saadaval. Markantseim: kui pill (roller, atv) jäi suvel palavaga kolmeks nädalaks seisma, siis selle kolme nädala pärast polnud võimalik karpas oleva küttega pilli käima panna, see oli õliseks plägaks muutunud. Piltlikult öeldes kui bents peaks olema nagu "Kelluke", siis avastada karpadest "Limonaadi" polnud mingi üllatus, kulme tõstma pani siis kui "kalja või kokalaadset" leidsid. Need olid kõik meie endi tanklates tangitud või kanistriga toodud kütted. Mitte venemaalt toodud kütus! Kui sellise "limonaadi" avastasime, siis üldjoontes külma mootorit selle bensuga käima ei saanud, aga sooja mootorit hoidis töös. Kui süstlaga uut puhast topkaks pannes käima said, siis suutis ehk ka longates ja karpas pöördeid tõstes ehk ka käima longata, aga no see oli erand. Tavaliselt läks karpa laiali, ja väga tihti oli avamise järel lihtsam uus peale panna... See läga oli nii hull, et sõi kummi nigu tirtsti ära. Kaljaga polnud midagi teha, lootusetu teema, tolle valasime näidisteks purkidesse, et klientidele näidata mis reaalselt meie bensiinist saab. Kui "limonaadi" käima sai, siis sumpsist tuli ikka räiget tärpentiini ja/või värnitsa ja/või laki haisu. See oli jube! Üks kord tegime katse ja põletasime alusel ära "lonksu" puhast ja korralikku bena, noh nagu poiskesenagi kunagi tegime jne. Tagajärg oli jube! Bensiin põles kenasti ära, aga sellest jäi alles mingi kahtlane tõrvaõlilaadne ollus/vaik, mis haises jubedalt ja piltlikult ei idanenud ega mädanenud. Mahult oli seda ca 5% algsest põletamismaterialist ja ära ei lendund see isegi mingi aastakese jooksul, jäigi selliseks plägaks. Ise arutasime, et poiskeste ajal meie keegi sellist pulli küll keegi ei mäletanud.
Nüüd bensiinidest: tehas soovitab 95-te, praktika ütles, et kui keegi kärutas 98-ga (noh-et-ikka-vingem-ju!), siis vastavalt kasutamise tihedusele ca aastakese pärast tahtsid mõlemad klapid tegemist, kui sõideti "venebensuga", siis aastakese pärast oli ainult väljalaskeklapp läbi. See oli Ida-Viru meeste kogemus.
Värske bensiiniga võisid üritada asja lahti leotada ja lõõrid puhtaks põletada, aga see oli laisamehe tee... Said käima, uue bensiini paagist karpani/sse ja siis mootori soojemaks. Siis seisu ja ootad 10 mintsa, üritad veel sooja mootoriga uuesti käima saada, et ehk ikka leotas lahti selle kõntsa.. ja siis ohkad ja uuesti 10 mintsa ligunemist ja uus käivitus.. ja siis tõded, et oleks ikka pidanud kohe alustama karpa maha võtmisest mitte lootusrikkast lollimängimisest.
Kogu see mürgimandi pull algas peale seda Probo Koala või mis ta oli tankerisaagat. Kuskil Harjus vist oli ju isegi üks mees kanalisse ära surnud mürgitusse, kui tanklast võetud bensu jama pärast alt midagi parandada üritas.
Nii, et seda tärpentiini ja tõrvaõli-jama ära venelaste kaela aja, see meie maa meeste kätetöö.
Muideks, üks kütuste sertifitseerija ütles tookord selle jutu peale, et "Minu tehtud laborisert kehtib 9 päeva. Peale seda ei garanteeri keegi, et bensiin ikka veel nõuetele vastab ja et sealt igatsugu asju minema pole lendunud."
Aga lõpetuseks veel- tol ajal lugesin ka Pihkva uudistest, et mingi kõige lähem tankla Eesti piirile Petseris oli saanud ilge litri solgi müümise eest. Nimelt oli keegi kohalik sealt kütet võtnud ja Eestisse sõitnud, auto oli ära koolenud sita kütte pärast, see oli siin kenast fikseeritud ja korda tehtud, ning siis nende dokumentide alusel tehtud kaebusele tuginedes oli kohaliku tarbijakaitse poolt tanklale selga sõidetud. Ja oligi mingi solgitud asi sealt tuvastatud ja ilgem trahv tehtud, lisaks veel see kahjujuhtum. Artiklis oli ka teema, et tanklamehed lihtsalt teadlikult müüsid sitta, et tulevad ja võtavad ja kaovad tagasi üle piiri, kamakaks mis saavad.
Nüüd bensiinidest: tehas soovitab 95-te, praktika ütles, et kui keegi kärutas 98-ga (noh-et-ikka-vingem-ju!), siis vastavalt kasutamise tihedusele ca aastakese pärast tahtsid mõlemad klapid tegemist, kui sõideti "venebensuga", siis aastakese pärast oli ainult väljalaskeklapp läbi. See oli Ida-Viru meeste kogemus.
Värske bensiiniga võisid üritada asja lahti leotada ja lõõrid puhtaks põletada, aga see oli laisamehe tee... Said käima, uue bensiini paagist karpani/sse ja siis mootori soojemaks. Siis seisu ja ootad 10 mintsa, üritad veel sooja mootoriga uuesti käima saada, et ehk ikka leotas lahti selle kõntsa.. ja siis ohkad ja uuesti 10 mintsa ligunemist ja uus käivitus.. ja siis tõded, et oleks ikka pidanud kohe alustama karpa maha võtmisest mitte lootusrikkast lollimängimisest.
Kogu see mürgimandi pull algas peale seda Probo Koala või mis ta oli tankerisaagat. Kuskil Harjus vist oli ju isegi üks mees kanalisse ära surnud mürgitusse, kui tanklast võetud bensu jama pärast alt midagi parandada üritas.
Nii, et seda tärpentiini ja tõrvaõli-jama ära venelaste kaela aja, see meie maa meeste kätetöö.
Muideks, üks kütuste sertifitseerija ütles tookord selle jutu peale, et "Minu tehtud laborisert kehtib 9 päeva. Peale seda ei garanteeri keegi, et bensiin ikka veel nõuetele vastab ja et sealt igatsugu asju minema pole lendunud."
Aga lõpetuseks veel- tol ajal lugesin ka Pihkva uudistest, et mingi kõige lähem tankla Eesti piirile Petseris oli saanud ilge litri solgi müümise eest. Nimelt oli keegi kohalik sealt kütet võtnud ja Eestisse sõitnud, auto oli ära koolenud sita kütte pärast, see oli siin kenast fikseeritud ja korda tehtud, ning siis nende dokumentide alusel tehtud kaebusele tuginedes oli kohaliku tarbijakaitse poolt tanklale selga sõidetud. Ja oligi mingi solgitud asi sealt tuvastatud ja ilgem trahv tehtud, lisaks veel see kahjujuhtum. Artiklis oli ka teema, et tanklamehed lihtsalt teadlikult müüsid sitta, et tulevad ja võtavad ja kaovad tagasi üle piiri, kamakaks mis saavad.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Eks see sõltub tankimiskohast kah.
Ma olen kogu aeg tankinud Statoilist. Muruniiduki jätsin sügisel seisma nii nagu oli ja kevadel esimesest või teisest tõmbest käima. Ja nii ikka aastaid.
Üks sügis tuli ebameeldiva üllatusena, et suvilas muruniiduki paak tühi ja bensukanku kah tühjaks saanud ning võtsin kõige lähemast tanlast, mis oli Krooning. Ja järgmine kevad oli siis see rõõm niiduki karpat lahti kiskuda.
Ma olen kogu aeg tankinud Statoilist. Muruniiduki jätsin sügisel seisma nii nagu oli ja kevadel esimesest või teisest tõmbest käima. Ja nii ikka aastaid.
Üks sügis tuli ebameeldiva üllatusena, et suvilas muruniiduki paak tühi ja bensukanku kah tühjaks saanud ning võtsin kõige lähemast tanlast, mis oli Krooning. Ja järgmine kevad oli siis see rõõm niiduki karpat lahti kiskuda.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Pildi juures on info, et Nõukogude lapsed puhkasid laagrites, kuhu neid sai vaatama tulla kindlatel päevadel ja see näinud välja nii nagu alloleva pildil. Sarjast nõukajal keelatud pildid.
Tänapäevasele vaatajale tundub ehk õudne aga tegelikult on siin ilmselt külastuspäeva alguseks värava taha kogunenud omaksed.
Tänapäevasele vaatajale tundub ehk õudne aga tegelikult on siin ilmselt külastuspäeva alguseks värava taha kogunenud omaksed.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
See on jälle omaette tahk. Kui kunagi ammu-ammu oma uue Volvoga Tartu Info Autosse kiirustasin, sest mootoritule lõi jalapealt põlema, siis küsisin kadunud Aare (olgu muld talle kerge) käest, "aga et mis ma siis ise saan teha, et mitte siia sinu juurde niimoodi sattuda?" Vastus oli: "Mul praegu töökoda sinusuguseid täis! Näe see tuli Nestest, see Favorast, too tuli Statoilist.. jne Ja sina tulid Shellist. Mida ma sulle öelda oskan? Ju on jälle mingi sitt Tartu peale laiali veetud." See oli siis.AMvA kirjutas:Eks see sõltub tankimiskohast kah.
Ma olen kogu aeg tankinud Statoilist. Muruniiduki jätsin sügisel seisma nii nagu oli ja kevadel esimesest või teisest tõmbest käima. Ja nii ikka aastaid.
Üks sügis tuli ebameeldiva üllatusena, et suvilas muruniiduki paak tühi ja bensukanku kah tühjaks saanud ning võtsin kõige lähemast tanlast, mis oli Krooning. Ja järgmine kevad oli siis see rõõm niiduki karpat lahti kiskuda.
Peale seda mingi aastakesed "sealkandis" sõitsin Eestist läbi Rootsi Taani ja Beneluxi. Ka siis oli veel sealne kütus meie jaoks ikka üüratult kallis. Siit täispaak ja niikaugele kui kannatab. Volvo 142kw, no kuskil seal allpool enne Öresundi silda tegime ühe "tankstellungi" maantee ääres Shellis, no 98 oli ikka jube hind, vaatasime, et võtame 95, et see nagu kannataks, muud ju üle ei jää. Sealt edasi Odenseesse ööbima, õhtul väsind, tundus et jookseb kuidagi sitemalt, aga noh, väsind kah. Hommikul Odensees ikka autot (uus Volvo!) käima ei saanud, teisel katsel sai hääle sisse mingi klabinaga, mootorituli põlema ja siis justkui poolejõuga kuni mootori soojemaks sai.... Kuni järgmise pealetankimiseni lonkas ikka mõnuga, siis paranes ja ka mootorituli kustus. Peale seda mingi aeg hiljem lugesin kuskilt äripäevast või krst. mingit Shelli Skandinaavia-asjapulga juttu, et mille ühe osa sisuks oli, et 98 on meil oma, aga 95 ja ka mitmeid mootoriõlisid tarnib meile Lukoil, et puhtalt äriline koostöö. Teine kild oli Vene tv-st kus oli lõik Alekperoviga: istus oma uhkes kabinetis laua taga, laual oli kuldne miniatuurne töötav see legendaarne nafta ammutamise pump ringi käiva rattaga ja siis seletas koostööst ja impordist Venemaalt jne. Ühe näitena tõi Shelli pakendis õlikankud, mis Lukoilis toodetud ja tarnitakse koos mootorikütustega Shellile. Vat siis. Võtsime hingehinnaga Rootsist Shellist Lukoili 95-t, ja meie arvasime, et garanteeritud Shelli kvaliteet....
Samas kõik need venes müüdavad lääne autod sõidavad ju siiani vene küttega väga kenasti, mitte keegi ei räägi, et neil kõik autod muudkui pekkis jne. Kogu see solkimine on hoopis ise teema.
Mingil ajal olid Alexelas veel tunkedes tankijad tanklates. Siis ütles mulle sõber ülihea killu Alexelasse sõites: "Igalpool võid petta saada! Aga Alexelas ei pea ma selle pärast autost välja tulema. Sellepärast lähengi."
Aga nüüd seosesse nõukaajaga. No ei mäleta, et lapsepõlves oleks bensuga sellist jama olnud, no ei mäleta..... Sõjaväes pesti mundreidki bensiiniga. Tänasega vist ei julgeks...?
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Kas see oli see, kes Tallinna mnt.-d pidi välja sõites paremat kätt mäe all tegutses?Peeter kirjutas:kadunud Aare (olgu muld talle kerge)
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist