Kas N Liidus oli ka midagi head?

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Manurhin »

Kapten Trumm kirjutas:
Kui NSVL veel eksisteeris, siis bensujaamas ju rahaga polnud midagi teha, ostsid/said bensiinitalongid nende müügikohast ja nendega arveldati. See välistas efektiivselt selle, et valitsuse autodele mõeldud 95 võis suvaline isik osta - lihtsalt neid 95 talonge polnud saada mujal kui asutustes, mille autod seda rüüpasid. Tavainimene võis osta kas A-76 või AI-93 talonge.


Ametiautodele anti bensiinitalonge asutuste kaudu, eraisikud võisid neid teatud kohtadest osta. Meie linna kaubamajas miskipärast müüdi neid osakonnas, mis müüs muuskikariistu ja heliplaate. Eitea miks. :dont_know:

Millal see aeg veel oli, kui ka eraisik pidi bensutalonge ostma? Kaheksakümnendatel igatahes sai oma autole sularaha eest ja tööautole siis jah tehasest välja antud talongide eest. Kusjuures olid eraldi tanklad - ühtedest said ainult eraautod sularaha eest, teistest ametiautod talongide eest. Jõgeva külje all Õunal oli 2 sellist tanklat sisuliselt kõrvuti. Tartus nt. Lemmatsi tankla oli ainult talongidega (huvitaval kombel sai isa oma RAFikule sealt aeg-ajalt 95 ka tankida, ise olin juures ja mäletan), samas kesklinnas linnaliinibussijaama tagune tankla (kus praegu on see jube kastkaubamaja) oli ainult eraautode tarbeks. Ja erasõidukite tanklates müüdi veel ka mootorrataste jaoks vastavat kahetaktilistele mõeldud õli ja bensiini segu, mida sai samuti otse voolikust paaki lasta. Vähemalt Võru-Aardla ristmiku tanklas oli selline igatahes olemas.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Walter2 »

Ja erasõidukite tanklates müüdi veel ka mootorrataste jaoks vastavat kahetaktilistele mõeldud õli ja bensiini segu, mida sai samuti otse voolikust paaki lasta. Vähemalt Võru-Aardla ristmiku tanklas oli selline igatahes olemas.

See on huvitav info et kohe valmis segu müüdi, jälle targem. :)
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Hydrazine »

Minu poisikeseajal(täpset aastat kahjuks ei mäleta) oli Võru's Nöörimaa tanklas selline süsteem, et seal oli mingi avatud metallkarp tanklaputka küljes, kus sees olid õli kraanid(vot ei mäleta mitu neid oli) ja kui oli makstud kassasse koguse eest siis sai sealt oma nõu sisse soristada seda õli, mida punnvõrri bensuga segada. Et ma ei mäleta, et oleks valmis 2-taktilise segu üldse olnudki, ikka ise pidi segamisega mässama. No ja sobis ka apteegist saadav kastooriõli, siis oli kohe spetsiifiline hais taga aparaadil...
Viimati muutis Hydrazine, 27 Mai, 2021 10:16, muudetud 2 korda kokku.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Dr.Sci »

Hydrazine kirjutas:Minu poisikeseajal(täpset aastat kahjuks ei mäleta) oli Võru's Nöörimaa tanklas selline süsteem, et seal oli mingi avatud metallkarp tanklaputka küljes, kus sees olid õli kraanid(vot ei mälet mitu neid oli) ja kui oli makstud kassasse koguse eesti siis sai sealt oma nõu sisse soristada seda õli, mida punnvõrri bensuga segada. Et ma ei mäleta, et oleks valmis 2-tektilise segu üldse olnudki, ikka ise pidi segamisega mässama. No ja sobis ka apteegist saadav kastooriõli, siis oli kohe spetsiifiline hais taga aparaadil...
No praegu on see 2 taktilise segu ju valmis kujul olemas aga odavam on ikka segada... peaks ka proovima kastroolõliga, trimmeri jaoks ja siis vaatama mida naabrid arvavad :D
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas retti »

Walter2 kirjutas:
Ja erasõidukite tanklates müüdi veel ka mootorrataste jaoks vastavat kahetaktilistele mõeldud õli ja bensiini segu, mida sai samuti otse voolikust paaki lasta. Vähemalt Võru-Aardla ristmiku tanklas oli selline igatahes olemas.

See on huvitav info et kohe valmis segu müüdi, jälle targem. :)

Muinasjutt. Faktina kuulen esimest korda.
Tartu Riia tänava tankla taga putkas segas üks pidevalt umbjoobes vanamees ise segu ja müüs õlisid.
Seal oli küll mingi paagiga atribuut mille peal klaasanum liitrite märgistusega aga ma ei mäleta selle kasutamist.Segamine ja müük - Kõik käis kannuga.
Teist kohta ma Eestis ei tea - ehk Tallinnas oli
Hydrazine jutt on just nii nagu suuremates jaamades asi toimis
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AMvA »

Hydrazine kirjutas:Minu poisikeseajal(täpset aastat kahjuks ei mäleta) oli Võru's Nöörimaa tanklas selline süsteem, et seal oli mingi avatud metallkarp tanklaputka küljes, kus sees olid õli kraanid(vot ei mälet mitu neid oli) ja kui oli makstud kassasse koguse eesti siis sai sealt oma nõu sisse soristada seda õli, mida punnvõrri bensuga segada. Et ma ei mäleta, et oleks valmis 2-tektilise segu üldse olnudki, ikka ise pidi segamisega mässama. No ja sobis ka apteegist saadav kastooriõli, siis oli kohe spetsiifiline hais taga aparaadil...


Ja segamiseks olid sellised plekist kankud, natuke nagu presskohvikannu moodi, tankla juures
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas retti »

Kapten Trumm
AI 93 puudus oli täiesti olemas vähemalt 1980 aastate alguseni.
EPAs oli kaks autot mis kasutasid AI 93 bensiini. Rüütli Volga ja õppesõidu Moskvitš. Arva siis kummale kütust anti. Mina sain õppesõitu (1973) täpselt 40 minutit.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tean seda seepärast, et minu mäletatavas lapsepõlves alates 1980ndate alguses oli meil vanavanematel Vaz 03, mida 76 peale polnud ümber tehtud ja millega sõideti päris tihedasti, järelikult põlevainet pidi olema. Zigulil nimelt, erinevalt Volgast ja mossest puudus sootuks 76 bensiini tarbiv deforsseeritud variant.

76 laiem kasutus (mulje, et seda oli vabalt saada) tulenes ka sellest, et selle tarbimine eraautodel põhines varastamisel, sest ametialase transpordi kütuselogistika oli 76 peal, liikuvad kogused suured ja sealt sõiduauto jaoks see pisku varastada või ärida polnud probleem.

Küss võis muidugi olla ka selles, et osad asutused olid tähtsamad (ja said 93 ressurssi rohkem) ja teised mitte.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Hydrazine »

No praegu on see 2 taktilise segu ju valmis kujul olemas...

Nojaa aga mida praegu enam ei ole, on N Liit... kui teema pealkirjale tähelepanu pöörata. On üks teine liit ja kui pappi on siis pole selliseid muresidki kui tol ajal oli, sest vahest oli silt väljas "Õli ei ole". Ei kujuta hästi ette, et tänapäeva mobo-poisikesed lunivad apteegist suure klaaspurgiga kastoorõli, et saaks külavahel kruusateedel veidi rallida.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Hydrazine »

retti kirjutas:...õppesõidu Moskvitš...


Lihtsalt huvi pärast, et mis mosse see selline oli aastal 1973, mis tarvitas AI-93 bensiini?
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Fucs »

Muljetame siis ka natukene....

Kolhoosides-Sovhoosides olid valdavas enamuses oma tanklad ja kütust anti sõidulehega, või pandi tanklas kirja.
Autotranspordibaasis (ATB) oli meil ka oma tankla.
85-86 aastal sai sealt bensiini sõidulehega. S.t. võetud bensu kogus pandi tanklas sõidulehele kirja.
Kes vedas terve päeva tavaari kusagil kaugemal, neile jagati vajadusel lisaks kütusetalonge. Siis sai võtta lisakütust ka mujal mõnes riiklikus tanklas.

Bensu arvestus käis tonn/kilomeetrite kohta või nn "tunniautodel" ette antud normi järgi.
Iga tööpäeva lõpus täitsid ja lõpetasid sõidulehe, kus päevane läbisõit või "tonnkilomeetrid" ilusasti kirjas + kütusejääk.
Kuna kõik masinad rüüpasid üldjuhul normidest rohkem, pidi spidokaid kerima.
Tonn/kilomeetri mehed panid tihti peale suuremad koormad kui ette nähtud ja vedasidid viie-kuue vooriga seitsme voori jagu tavaari ja siis pidi jällegi spidokat kerides "järele aitama".

1988 aastal lõpetati millegipärast ATB-s sõidulehega tankimine ära ja kõikidele jagati dispetšeri poolt hommikul koos sõidulehega ka kütusetalongid välja.
Siis hakkas nende talongidega üks susserdamine pihta. Masinad millele oli tegelikult ette nähtud A76 said kas poole või kogu talongikoguse A72 bensiinile, mida kulus tegelikult rohkem kui A76 bensu.
A76 "lahjendati" kolonniülemate, garaažiülemate jm kontoris istuva juhtkonna vahel ära....
Tihti anti ka 10-20 liitri jagu vähem talonge, kui kirja läks... sest ülemused tahtsid ju ka bensu saada.
Siis jälle kõik kerisid oma spidokaid, et bensukulu maha kanda.

Ja kes tahtis lisaks veel ka oma sapakale või mossele bensu varastada, need pidid oma spidokaid ikka isuga kerima.... samas pidi olema loominguline ja sõiduleht tuli täita nii, et need keritud kilomeetrid ja/või äraveetud tonnid ka enam-vähem loogilised oleks.

Igal hommikul oli ATB väravas "kainusekontroll".
Mõõdeti vererõhku ja puhuti ampulle.
Õhtuti tagasi baasi sõites tehti värava kanalipeal pisteliselt spidoka plommide kontrolle (või vahel ka lauskontrolle), et "ega äkki spidokat ei keri?" :mrgreen:
Samas 99% keris ja kõik teadsid....

Diisliga sõitvad MAZ-id/KRAZ-id kerisid oma "tonnkilomeetreid" nii usinalt, et kuu lõpus olid kõik paagid dislat täis, aga sõidulehe järgi pidi olema null.
Seda siis perioodil, kui kütust anti sõidulehega.
Töötasu oli otseses sõltuvuses nende läbitud tonnkilomeetritega.
Mõnedel olid "kliendid", kes disla ära ostsid, mõnedel ei olnud või suudeti realiseerida ainult osa oma ülejäägist ja siis lasti disla lihtsalt julmalt paakidest maha kusagil prügimäe servas või mujal.....
Kui hakati kütusetalonge jagama, siis visati üleliigsed talongid lihtsalt minema... meil oli kodus kapisahtel neid disla talonge täis, sest vanamees töötas ka ATB-s ja sõitis täishaagisega MAZ kalluri peal.

88 aastal õnnestus korra veel Metsakombinaadist ka A-66 bensu saada, kuigi seda siis enam vist ei toodetudki ja sellist asja enam kusagil saada polnud.

Kroonus (86 kevad - 88 kevad) olid meil samuti sõidulehed ja väeosas oma tankla. Võetud kütus kanti sõidulehele.
Vahel (olenes maršruudist ja objektidest kuhu pidi sõitma) jagati ka A-76 10 ja 20 liitriseid talonge.
Bensukulu arvestus ikka jälle läbitud kilomeetrite ja ette antud kulunormide järgi. Ja nagu ikka, võtsid valdav osa masinatest rohkem kütust kui normid ette nägid. Seda eriti linnasõidul ja eri-eriti talvel. Talvel olid ka teised normid aga sellest polnud tolku. Külmaga tihti masin tiksus kohapeal pidevalt.
Jällegi kõik kerisid (olid sunnitud kerima) spidokaid.

Kroonus käis meil vanakeste ja kohevarsti demblisse minejate seas ka hoogne bensumüük tsivilistidele.
Kui juba keriti, siis ikka nii, et ka üle midagi jääks. Igal objektil just palju kilomeetreid juurde kirjutada ei saanud, aga "kullaauk" oli nt "korrapidajamasin" (ja eriti nn "Upravlenje korrapidajamasin" - vedasid mitte väeosa ohvitsere, vaid "Upravlenje" ohvesid ja ei käinud 24 tunni jooksul kordagi väeosas) kohustustes olles.
Siis ei teadnud keegi kurat, palju sa tegelikult neid kilomeetreid läbi sõitsid või hoopis seisid terve päeva. Oli ka spetsiifilisi objekte, kus sai kilomeetreid kõvasti juurde kirjutada.
Sai sõidetud erinevate liikuritega, aga ПАЗ-672М bussil oli mul jumala poolt kingituseks peal kaks 100 liitrist kütusepaaki (mingi armee eriversioon). Üks oli "üleliigse" bensu kogumiseks ja müügiks :D
Korjasid müügiks eraldatud paagi täis ja siis läksid äri tegema.
Sõidu jaoks mõeldud paagis pidi kogu aeg olema enam-vähem ametlikule jäägile vastav ligilähedane kogus bensu, sest seda aegajalt kontrolliti.

Moskvas käis bensumüük nii:
Olid kindlaks kujunenud linnaäärsed parklad, kus tsivilistid sõdurite käest bensu käisid ostmas.
Sõitsid sellisesse parklasse, seal tavaliselt alati paar kuni paarkümmend sõidukit ootas n.ö. järjekorras.
Jäid korra seisma või sõitsid vaikselt peatumata läbi, kerisid akna alla ja näitasid ülestõstetud näppudega mitu "batšokki" müügiks on.
Üks "batšokk" oli kokkukleppeliselt 20 liitrit ja A-76 20 liitrit maksis mustalt 3 rubla (ametlikult tanklas 6 rubla).
Viis üles tõstetud sõrme nt. tähendas, et sul on müügiks 100 liitrit.

Edasi sõitsid sealt parklast minema ja sulle võttis sappa just niipalju kliente, kuipalju sul müügiks bensu oli ja kuipalju kliendid bensu osta tahtsid.
Vahel üks masin, vahel mitu.
Sõideti kusagile linnaäärsese võssi (müüja ise valis endale sobiliku koha ja tsivilistid sõitsid sinna kuhu sa ees sõitsid), või avalikkuse eest eraldatud kohta ja lasid paagist voolikuga oma liitrid kanistritesse välja.

Sellistes bensu müügist "teatamise"/klientide hankimise kohtadesse/parklatesse viivate teede/tänavate juures, milliste asukohad oli lekkinud ja Moskva Komandatuurile teada, passisid tihti ka Komandatuuri ВАЙ patrullid.
Et kui mõni armee masin mööda sõitis ja selle sabas paar Sapperit, Zigulli või Mosset jõlkus, siis sõideti järgi ja peeti kinni (sest kui tsivilistid ВАЙ masinat nägid, siis need sõitsid ümbervalamispunktist peatumata mööda) ning kontrolliti paagis bensujääki ja võrreldi sõidulehel oleva ametliku jäägiga + sõidulehel olevat maršruuti, et kas üldse on sellel sõidukil sinna kanti asja või ei. Tavaliselt aga jäid sellised kohad alati mingi objekti maršruudi teele.

Meil olid valged tsiviilnumbrid masinatel ja enamus kordadel ВАЙ ei jaganud üldse ära, et tegemist on armee sõidukiga.
Korra siiski võeti ka mind ühe sellise müügikoha juures rajalt maha, aga kuna mul oli kaks paaki (millest patrullil aimugi ei olnud, sest sellistel bussidel oli default üks paak) ja nn "sõidupaagis" õige kogus bensiini sees, siis lasti ilma sekeldusteta minema. Bensu kogust kontrolliti armatuuris oleva kütusenäidiku järgi. Kui see näidik nt. ei töötanud, said patrulli käest ametliku noomituse (взыскания) koos käsuga sellest väeosas ette kanda (seda kontrolliti pärast väeosast järele) + ilmuda sellel ja sellel kuupäeval Komandatuuri, ning näidata korras kütusenäidik ette :mrgreen:
Sama teema oli ka muude mittetöötavate jubinatega (või nt liiga suure CO2 näidu puhul).
Kui ВАЙ midagi sellist tuvastas (või ka ebakorrektne/määrdunud/misiganesveaga vormirõivas jms), siis pidi minema Komandatuuri ette kandma ja näitama, et kõik vead on likvideeritud.... Mina õnneks ei käinud seal kordagi ja tänu valgetele tsiviilnumbritele 99% juhtudel ei jaganud ВАЙ üldse välja, et mööda sõidab armee masin... või avastasid sõjaväevormis juhi baranka taga liiga hilja, kui juba olid mööda sõitnud. Vahel sõideti siis järele ka, kuid harva ja üldjuhul löödi käega, et "ahh las läks"....

Väeosa ГСМ-is (nn "kütuse- ja määrdeainete ladu") oli bossiks üks vanem prappor.
ГСМ üksuses oli ka oks täishaagisega ZIL kütuseveok/liikuv tankla + kaks GAZ-66 kütuseveokit.
Nendega veeti Naftabaasist väeosa tanklasse kütuseid.
Vat see prappor ajas kütuseäri juba suuremates mastaapides, kusjuures ei jätnud ilma ka ГСМ-is teenivaid ajateenijaid (paar autojuhti ja kaks tankla operaatorit).

Talongid olid kroonus eriheaks valuutaks ja nende eest sai igasuguseid asju klaarida või osta.
Kahel korral sain nt. ennast talongidega liiklusmiilitsa käest "priiks osta" juhilubade hoiatustalongi augu tegemisest. Ühel korral läks see maksma 80 liitrit talonge ja teisel korral 60 liitrit.
Demblisse minejatega ajas meil üks kõrgem staabiohvitser, kellel olid tutvused Moskva autoinspektsiooni juhtivate ametnikega, "aukudeta hoiatustalongi äri".
Et siis kõikidel olid kas üks või enam auku juhilubade hoiatustalongis ja, et koju minnes oleks hoiatustalong puhas, siis sai neid ärida autoinspektsioonist läbi selle staabiohve meil.
Tasuks oli nt. mingi suurem kogus bensutalonge (150-200 liitrit vms, olenes aukude arvust ja liiklusrikkumiste spetsiifikast, mille eest auk tehti) või mõni muu meelehea.
Enamus eestlastest said omale puhta hoiatustalongi ka nt. pudeli "Vana Tallinn" eest....
Demblid korjasid oma hoiatustalongid kokku ja andsid selle staabiohve kätte koos meeleheaga.
Ohve viis talongid ja meelehea inspektsiooni peamajja ja tõi päev-kaks hiljem sealt uued puhtad talongid tagasi.
Minul teenistuse lõpus üleliigset "Vana Tallinnat" ega talonge polnud, talongi tehtud aukude tähtaeg sai juba mööda (muutusid kehtetuks) ja nii mul siis jäi koju tulles alles see vana aukudega talong, mis on siiani ka alles :D

90-ndate alguses läks bensuga asi jamaks.
Ühel hetkel jõudis kätte aeg, kui sõiduvahendi kohta sai ainult 20 liitrit kuus ja see kanti tanklas sõiduvahendi tehnilisse passi.
Siis läksid hinda igasugused "lisa" tehnilised passid, et rohkem bensu saada. Sahtlite põhjast otsiti välja kõik võimalikud olemasolevad tehnopassid.
Mul oli kolm tehnilist passi kasutada ehk 60 liitrit kuus.
Alati polnud ka seda ette nähtud 20 liitrit kusagilt võtta, sest tankald oli tühjad.

Sai just siis erataksot sõidetud. No mida sa sõidad taksot 20 liitriga kuus?
60-nge liitriga juba hakkas natukene looma, aga sellest oli ikkagi liiga vähe.
Siis sai käidud öösiti tanklates bensuäri ajamas. Taksistidel ikka igasugust defitsiitkraami liikus (põhiliselt viina ja muud alkot ning sigarette, mida poodides enam saada polnud). Siis sai tanklaoperaatoreid käia peedistamas et need annaks bensu viina või sigarettide eest.

Mul õnnestus aegajalt hankida mitteametlikku lihakraami... suitsuvorsti ja suitsusinki.
Nende eest juba ühtteist sai, sest teised taksistid olid tavaliselt tanklad juba alkost ja sigarettidest täis nuumanud ja keegi enam sulle nende eest bensu ei müünud kui hiljaks jäid.

Sellega sai alati omajagu kinu.
Tanklates olid läbipaistmatuseni kulunud pleksklaasidest aknad mille all edasi-tagasi liikuv/lükatav puidust või alumiiniumplekist väike sahtel.
Panid oma tehnopassi ja bensuraha sinna sahtlisse ja lükkasid selle tankla poole sisse. tanklaoperaator võttis raha, tegi märke tehnopassi, pani tehnopassi sahtlisse tagasi ja lõkkas sahtli välja.

Novat sinna sahtlisse ei mahtunud ei sink ega eriti veel pikk suitsuvorsti latt :mrgreen:
ja kui selle sahtli kohal olev pleksklaas enam pea üldse läbi ei paistnud (eriti pimedas, kui selliseid operatsioone teostati), siis sa võisid ennast ogaraks võimelda seal ja oma vorstikangide vehkida, et operaator näeks mida sul pakkuda on....

Siis üritasid läbi selle krdi sahtli rääkida operaatoriga ja samal ajal lehvitasid oma vorstikangi akna taga :lol:
Ja siis kui kaup sobis, siis see krdi kang ei mahtunud sinna sahtlisse mittekuidagi... ja operaator tegi siis vahest tankla ametikäigu ukse korraks lahti... aga kuna ringi liikus nii Linnuvabriku bande, kui igasugused Permikad ja muu staff, siis tavaliselt öösel ükski tanklaoperaator ust lahti ei teinud. Paaril korral jäigi bens saamata ja äri ajamata, kuna see sahtel oli ikka mõnes kohas nii väike, et ka pooleks murtud vorstikang sinna ei mahtunud.

Siis veidi hilisemal ajal kui kõik endised riiklikud tanklad läksid Eesti Kütuse (EK) kätte ja esimesed ärksad kütuseärikad hakkasid ka oma eratanklaid püsti ajama oli vahepeal selline periood, kui venest (peamiselt Lenska oblastist) käidi siia bensu müümas. Tuldi enamuses sõiduautodega, mis olid bensukanistritest pungil ja siis EK tanklate sissesõidute juures oli tee ääres pikk kolonn bensumüüjaid, kes müüsid bensu poole hinnaga. Tean, et seal müüdi kohati ka mingit täissolki ja keemiatööstuse saavutusi, aga minul õnneks vedas ja ma ei saanud kordagi mingit jama nende müüjate käest. Miinimumkogus neilt ostes oli üks kanister ehk 20 liitrit. Bensu valasid sulle paaki müüjad ise... täisteenindus 8)
Siis sai üle hulga aja jälle AI-93 ja AI-98 bensu. Vahepeal sai sõidetud ca kaks aastat A-76 bensiini ja naftaliini seguga, et klapid ei klõbiseks (mul oli LADA mootor 76-le ümbertegemata ja tahtis AI-98 või siis vähemalt AI-93 bensu)

Sellised bensiinimälestused siis :write:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Hydrazine kirjutas:
retti kirjutas:...õppesõidu Moskvitš...


Lihtsalt huvi pärast, et mis mosse see selline oli aastal 1973, mis tarvitas AI-93 bensiini?


Moskvits 412, mille tootmine algas 1967, omas enamasti mootorit surveastmega 8,8, mis võttis AI-93.
Eksisteerisid ka sama mootori 76 versioonid, mis aga tulid koos mudeliga 2140 (mudel 21406, nn kolhoosnik) ja Izevski "pirukad".
Aga 412 pole minuteada kunagi 76 versioonis olnud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Hydrazine »

Aha, nüüd ma mõistan miks osadel mossedel klapid hirmsasti klõbisesid 100m kaugusele, et ju nad kuidagi toimisid 76'g ka aga jah... mul pole kunagi mosset olnud.
mart2
Liige
Postitusi: 5188
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas mart2 »

Hydrazine kirjutas:Aha, nüüd ma mõistan miks osadel mossedel klapid hirmsasti klõbisesid 100m kaugusele, et ju nad kuidagi toimisid 76'g ka aga jah... mul pole kunagi mosset olnud.
Kui klapid nii hirmsasti klõbisesid, siis kallati ilmselt 76 tavalise auto paaki. Väga paljudel oli mootorile pandud vaheplaat, millega muutus kamber veidi suuremaks.
Oli lausa selline "tööstus", kus mootorid ümber seati, nii et autojuhid saaks töömasinast kütust ümber kallata isikliku paaki.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Tarmo Männard
Liige
Postitusi: 1239
Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Tarmo Männard »

Mis masinad kasutasid sõitmiseks A-66 bensiini, enam ei mäleta. Meeles on vaid see, et kogu EPT peale oli selliseid paar tükki.
Vahel võtsid autojuhid mind "objektidele" kaasa ja lubasid suunatulesid lülitada. Lüliti oli armatuurlaua keskel.

Veel niisugune mälupilt (kui juba bensiinijaamast heietamiseks läks), et lapsepõlves hirmutati mind Ploomipuu Uuguga.
Ploomipuu Uugu oli "Kirovitsi" juht. "Kui sa oma suppi ära ei söö, tuleb Ploomipuu Uugu" "Kui sa hea laps ei ole, tuleb Ploomipuu Uugu".
Traktor K-700 oli metsikult suur. Ma ei teadnud, missugune ta juht välja näeb. Aga õppisin teda kartma.
Vanaema juures kanalisatsiooni polnud ja nii pidin punasest plastmassisit potil istuma. Nojah...istusin siis ühel õhtul oma potil ja sit..eee....kakasin. Köögis, selg välisukse poole. Vahel tulid juhid väljaspool tööaega vanaema tööle kutsuma. Kui oli erakorraliselt kütust vaja. Nojah. Ja tuli siis üks onu..juba õhtusel ajal....koputas ja astus sisse. Istusin potil, seljaga ukse poole. Ta seisis mu selja taga ja ajas vanaemaga juttu. Vanaema nimetas teda nimepidi ja ma mõistsin korraga, et mu selja taga seisabki TEMA!
Uugu. Ploomipuu Uugu. Mu selja taga seisis PLOOMIPUU UUGU!
Kallutasin pea kuklasse ja vaatasin. Silmades peegeldumas alasti hirm ning õudus. Kuna olin väike ja lisaks veel potil istudes "konna perspektiivis", tundus mees ikka kohe VÄGA suur ja hirmuäratav. Umbes sama suur, kui maja. Või see tema "Kirovits"!
Sain tookord oma lapsepõlve suurima paanikahoo.
Sest ma teadsin, et NÜÜD ta tuligi mind ära viima...või midagi muud sama jõledamat tegema.
Viskasin siis koos pissi ja kaka ja potiga ennast selili ning hakkasin tapale viidava meeleheitliku häälega röökima.
"MA EI TAAAAHAAAAA.......MAAAAA EEEEI TAAAAAHAAAAA!!!!"

Ainus, kes mitte millestki aru ei saanud, oli Antsla EPT "Kirovets" K-700 juht Hugo Ploomipuu. Ta tuli vaid Nõmmiku Magdat tööle kutsuma. Sest oli vaja. Isegi koputas viisakalt. Ja äkki viskab Magda lapselaps end teda vaadates sita sisse selili ja ja hakkab õudse häälega röökima .
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist