Kas N Liidus oli ka midagi head?

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40132
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei need klapid ei klõbisenud, seda klõbinat tegi bensiini detonatsiooniline (plahvatuslik) põlemine, mis enamasti indikeerib, et segu surutakse silindris kokku rohkem, kui bensiini oktaanarv lubab. Detonatsiooniks on ka muid põhjuseid, näiteks kõrge õhu- või mootori temperatuur või liigvarane süüde, aga enamasti tekitab seda ikkagi ebapiisav oktaanarv.

Pluss muidugi mosse mootori põlemiskamber oli nii lolli lahendusega, et selline asi peabki detonatsiooni tegema (läände müüdud mossede kasutusõpetuses on muidu kirjas, et soovitatav on siiski oktaanarv 95). Võrreldes näiteks BMW M10 mootoriga, mis väidetakse mosse mootori esiisa olevat. BMW-l on põlemiskamber hoopis teise põhimõttega ja arusaadavalt mingi detonatsiooniprobleemi all need mootorid ka ei vaevelnud (osa ei vaevle tänaseni).

BMW lahendus kandis nime "dreieckkugelbrennraum" ehk siis "kolmnurkse kuuli kujuline põlemiskamber". Mosse oma meenutas pigem USA hemi-mootoreid.
Taoline suhteliselt madal ja lai põlemiskamber ise soodustab lausa detonatsiooni.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40132
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Traktor K-700 oli metsikult suur. Ma ei teadnud, missugune ta juht välja näeb. Aga õppisin teda kartma.


Traktor K-700, millel kasutati topeltrattaid mõlemal sillal (eestlaste leiutis) olevat saavutanud erisurve maapinnale 0,50 kg/cm2, mis on võrreldav sõjaväe roomikmasinatega), mis olevat võimaldanud nendega mööda turbavälja sõita ja muid trikke teha. Ühekordsete ratastega pidi selle erisurve olema 1,00 ringis.
Võrdluseks, T-72 tankil on see näitaja 0,8 kandis ja laiaroomikulisel MTLB-V-l 0,25.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15559
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Fucs »

Kapten Trumm kirjutas:Traktor K-700, millel kasutati topeltrattaid mõlemal sillal

Üks selline vuras veel mõned aastad tagasi meie kandis põllul.

Venes on see "topeltrattasüsteem" mõnes kohas üle võetud ja omaalgatuslikke lahendusi juurde aretatud

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kirovetz AA.jpg


Kirovetz AB.jpg
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40132
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Need topeltrattasüsteemid oli loonud üks Eestis asunud EPT, kelle ülesandeks oli muuhulgas turbatootmise tehnika.
Olen kunagi sellist artiklit lugenud, aga enam ei leia.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Crispy »

Sellest loeks pikemaltki.
Kasutaja avatar
Vilks
Liige
Postitusi: 421
Liitunud: 23 Okt, 2013 18:34
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Vilks »

Minu esimene tööauto: Moskvitš 2733, oli direktori Volga asenduseks prostamate sõitude puhul. Olid mõlemad massinad koos eraldi garaažis, kust boss sai neid suvalisel ajal kasutada.
Volgaga ametisõitude tegemiseks oli tal oma autojuht aga vahel sõitsin mina ka. Mosset võisin ka vahest kodus parkida, aga siis pidi direktor teadma ja ma pidin 24/7 sõiduvalmis olema.
Mossele tuli talvel salongi tagarataste peale kaks 60 kilost liivakotti panna, muidu kippus kinni jääma.
Erinev oli, et tagaluuk käis imelikult lahti: ülemine pool koos klaasiga üles ja teine, kõvendatud pool nagu platform paralleelselt alla.
Suht tutikas masin oli, seda varianti hakati vist alles 1976 lõpus tegema ja aasta oli siis 1977.
Kahju et kui ma juba kroonus olin, sõitis kombinadi peainsener selle autoga ennast surnuks ja minu masina sodiks.
Panen pildid ka.
Manused
Volga.jpg
Volga.jpg (11.33 KiB) Vaadatud 1200 korda
Moskvitš 2733.jpg
Moskvitš 2733.jpg (12.31 KiB) Vaadatud 1208 korda
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1064
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas isakene »

Dr.Sci kirjutas:No praegu on see 2 taktilise segu ju valmis kujul olemas aga odavam on ikka segada... peaks ka proovima kastroolõliga, trimmeri jaoks ja siis vaatama mida naabrid arvavad :D


Ää seda küll tee. :D Tegelikult ei olnud see hea haisuga õli mitte kastoorõli vaid "kastroolõli" ehk siiamaani poodides müügil kastoorõli baasil toodetud Castrol A747 kahetaktilise õli. Apteegikastoor s*ttas mõne päevaga võrri kolvirõngad nii kinni, et tuli uus kolb osta, ükski vanajumalale teadaolev ja saadaolev vedelik seda kolbi rõngastest enam lahutada ei suutnud... :lol:
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Vilks
Liige
Postitusi: 421
Liitunud: 23 Okt, 2013 18:34
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Vilks »

Vabandust, et Volga number kustutamata jäi.
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Hydrazine »

Igati nõus aga, mis sellesse apteegi kastooriõlisse puutub, siis me teadsime, et sellega punnvõrr liigub ikka kauem kui üldse ilma õlita ja miks ma siiani mäletan Tondi tänava motopoodi, et sealt ikka said uue kolvi ja rõngad ja nikerdada oli ju mõnus, loomulikult ei soovita aga midagi Castrol'i brändi maigulist küll kogu selle tegevuse juures ei olnud. Õli lihtsalt ei olnud, aga poisikestel vaja punnvõrr liikuma saada kasvõi natukeseks ajaks.
Kasutaja avatar
Vilks
Liige
Postitusi: 421
Liitunud: 23 Okt, 2013 18:34
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Vilks »

Apteegikastoor s*ttas mõne päevaga võrri kolvirõngad nii kinni, et tuli uus kolb osta, ükski vanajumalale teadaolev ja saadaolev vedelik seda kolbi rõngastest enam lahutada ei suutnud...


Ikke saab: natuke ääsituld ja saad sulaalumiinist jublakaid valada ja rõngastest ehteid teha.
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1064
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas isakene »

Hydrazine kirjutas:Igati nõus aga, mis sellesse apteegi kastooriõlisse puutub, siis me teadsime, et sellega punnvõrr liigub ikka kauem kui üldse ilma õlita ja miks ma siiani mäletan Tondi tänava motopoodi, et sealt ikka said uue kolvi ja rõngad ja nikerdada oli ju mõnus, loomulikult ei soovita aga midagi Castrol'i brändi maigulist küll kogu selle tegevuse juures ei olnud. Õli lihtsalt ei olnud, aga poisikestel vaja punnvõrr liikuma saada kasvõi natukeseks ajaks.
Mul oli pigem see häda et Tondi motopoodi jõudmine oli päevapikkune ettevõtmine. Ning kolb maksis kallist raha ka veel. Kolhoosi töökoda oli aga viie minuti kaugusel, autojuhid kõik tuttavad ning paar liitrit avtooli kallas suvaline autojuht lahke käega ja täiesti tasuta...:) Õli üle tollal mingit erilist arvestust ei peetud, teada oli et massinavärk õlita ei sõida ja et vene massin õli võtab oli ka üldteada fakt. Õlinõu oli kõikidel autojuhtidel kaasas, kas siis istme taga või kusagil raamistiku vahel.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2629
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas vanahalb »

Piisab vaid korraks mòtisklema jääda kui juba on jõutud bensiini juurest Ploomipuu Uugu ja Kirovetsideni :)

Eraisiku bensiinitalongid olid päris kindlasti kasutusel veel
1970-ndatel. Meiekandis müüdi neid kooperatiivi poes pudukaupade osakonnas ehk sealsamas kus seepi, kammisid ja huulepulka. Defitsiit sellised talongid ei olnud. Küll aga võis juhtuda et talong näpus tanklasse minnes selgus et tankla on täiesti kuiv ja operaator ka juba koju ära läinud.

Minuarust olid nad muuhulgas mõeldud sularaha asendamiseks. Sest tanklad olid üksildastes kohtades ja kui mõnel pimedal sügisõhtul oleks tulnud bandiidid ja metsavennad :shock: ...oleks nad kassasahtlist saanud raha asemel peotäie makulatuuri. Kasutatud talongile löödi muarust mingi tempel peale et seda enam uuesti letti ei saaks paisata
(Partei ja valitsus pidid toona ka kõige mustemate stsenaariumite peale mõtlema)

Aga teemasse - ma töötasin kolhoosis sellise topeltratastega T_150 K - ga ja täpsema nimetusega frontaallaadur TO-25. Muidu nagu traktor ikka aga kabiin teistpidi pööratud ja mootor taga.
Topeltratta süsteemi väljamõtlejat igatahes hea sõnaga ei meenutanud. Tavaliselt ma neid ei kasutanud aga vahel sügisel arvati et oleks parem alla panna. Monteerimine käis niimoodi et rattapoltide alla käisid kontsernid kuhu kinnitus üks jäme polt ja topeltratas oli kinni ühe keskmutriga nagu vormel 1 sarjas. Teistel traktortel seisid nad ikka all aga mul oli frontaallaadur ja kopp tavarataste laiusega. Kui natuke liiga sügavalt kaevasin jäi kogu masina raskus välimistele ratastele ja polt või kronstein murdus ära. Tööpäev lõppes tihtilugu sellega et virutasin äramurdunud rattad koppa, viisin töökoja taha ja kallasin vanarauahunnikusse. Sellega lõppes tolleks korraks ka agronoomi initsiatiiv mullaviljakuse eest võitlemisel.
Mõne päeva pärast kui viha oli üle läinud otsin nad sealt jälle üles ja palusin sepal uued kontsernid teha :)
Kasutaja avatar
Vilks
Liige
Postitusi: 421
Liitunud: 23 Okt, 2013 18:34
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Vilks »

Üks hea massin nõuka ajast: mootorsaag Druzba.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/6906 ... ogude-liit
Kuskil 10 aastat tagasi, kui olid juba ammu olemas igatsugu Husqwarnad, Partnerid jne., tuli -15 külma tõttu garaasi taganurgast Druzba välja koukida, sest eelnimetatud isdendid noorte väimeeste käes ei käivitunud. Aga 20 ruumi 6 meetriseid küttepuid oli vaja juppideks teha. Peale küünla vahetust läks käima ja tegi töö ära.
Kaburi leiutis aastast 1947 .
Manused
Duzba.jpg
Duzba.jpg (43.67 KiB) Vaadatud 1177 korda
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?
Kasutaja avatar
Vilks
Liige
Postitusi: 421
Liitunud: 23 Okt, 2013 18:34
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Vilks »

Muuseas, see bensiinitšekiäri toimib edukalt ja õiglaselt ka tänapäeval, kui mul on kuulimiit omasõituude tõttu ületatud, ja annan bensujaamast ülejäänud tšekid FiE-st naabrimehele, kes nendega ise edasi toimetab, siis mina ennast küll riigivargaks ja pensionäride röövijaks ei pea.

Nõuka ajal oli vist peale kodumaa reetmise (mingid tapmised ka) veel üks paragrahv, mille eest võis surmanuhtluse saada: sotsialistliku vara riisumine eriti suures ulatuses.
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?
Kasutaja avatar
Vilks
Liige
Postitusi: 421
Liitunud: 23 Okt, 2013 18:34
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Vilks »

Ja meite eestis pole veel ühtegi vähemalt paari miljonit ärastanud poliitikut kinnimaija saadetud (väidetavalt asitõendite vähesuse tõttu).
Ja surmanuhtlust pole.
N-Lliidus on see ka peatatud. Aga Valgevenes mitte, Luka otsustab keda kambris surnuks peksta.
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist