213. leht 462-st

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 14:55
Postitas Kapten Trumm
Mina nt ei usu, et see koalitsiooni näiliselt õilis ambasuuridele tormamine on siiras mure ettevõtjate pärast.
Pigem on see poliittehnoloogide trikk, et juhtida tähelepanu kõrvale märksa hullemalt probleemilt nimega 1000-euroste arvete deklareerimine.
Selle isu on juba puhas politseiriik, aga kuna kõik järavad seda maitsvat firmaautode (mis on eelarves teisejärguline summa ju) konti, siis teine rong sõidab märkamatult edasi.
Küsimus pole ju isegi raamatupidajate lisatöös, vaid andmevoos, mis muutub rutiinselt maksuametile kättesaadavaks ning mille teemal on vaid aja küsimus, kui jääb vahele esimene ametnik sellise info lekitamisega nt konkurentidele.

Mis aga puudutab "firmaautosid", siis käibemaks on ju ainult üks asja tahk.
Teine tahk on, et need autod sõidavad ilmselt rohkem era- kui töösõite ja see on täna levinud "maksuvaba" palgalisa.
Need summad, mis sealt saamata jäävad, võivad olla suuremadki veel kui see käibemaks.
Jääb küsimus, miks ainult rabeletakse sõiduautode puhul, kuidas Ligi saab kindel olla, et ehitusettevõtja ostab kodutöödeks ikka isikliku drelli-sae-haamri-kruvid-bensiini-seebi aga mitte ei "laena" oma ettevõttest.
Olulisuse printsiip - taolised kulud ei ole võrreldavad autoga kaasnevaga (lisaks vt maksuteema eelmises lõigus), teiseks muud kallid kestvuskaubad (nt kaatrid) on ikka väga tühiste müügiarvudega autodega võrreldes. Vaata uute autode müüginumbreid, mees, nendest tubli 2/3 või enamgi veel ostavad ettevõtted.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 14:57
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:Eks Ligil läks kiireks ja see tuluallikas toodi välja 12ndal tunnil.....
Loodeti teerulliga läbi kummitempli lükata (nagu Kreeka pakett) aga tutkit.
Ligi pole talle omase arrogantsiga muidugi ka suvatsenud seda eriti veenvalt seletada.
Tema asemel võtaks ma välja liiklussregistri statistika ja kõnniks AK saatesse ja teeks kõik need lasselehised ja muud maksuoptimeerijad pihuks ja põrmuks.
Uskuge, see statistika toetab Ligi agendat ja firma poolt antav auto on tänaseni üks meetod maksude optimeerimiseks (peale KM tagasiküsimise on täiuseni arendatud ka tehnikad, kuidas kirjutada erasõidud töösõitudeks ja Maksuameti õnnetuseks on üks riigikohtu pretsedent, mille järgi jääb sellisel puhul tõendamiskohustus MA peale - kui aga maksukohuslane on piisavalt osav, täidab enamvähem päevikut ja peale tööaega firma kaardiga ei tangi - pea võimatu midagi tõestada.
prole jutt! sellist juttu aeti Venemaal kah aastal 1917. nägime, mis selle tulemus on.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 14:59
Postitas Kapten Trumm
Taolised tõkked firma autode kasutamiseks erasõitudeks on kullake, igas tõsiseltvõetavas EL riigis olemas. Proletariaadi jutt on loll lahmimine.
(jätame Rumeenia-taolised välja).

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 15:04
Postitas Manurhin
Eks riigikogulased ise kuritarvitavad samamoodi oma kuluhüvitiste süsteemi, suvaline restorani- või ööklubiarve saab külge sildi "kohtumine valijatega" ja eks katsu vastupidist tõestada.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 15:07
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:Taolised tõkked firma autode kasutamiseks erasõitudeks on kullake, igas tõsiseltvõetavas EL riigis olemas. Proletariaadi jutt on loll lahmimine.
(jätame Rumeenia-taolised välja).
Vot nüüd tasuks sul veidi süveneda selle "laselehise" viimasesse artiklisse Delfi ärilisas. Seal on neid euroopa muude riikide erisusi lahatud piisavalt. Ja sa pead ikka ettevõtlusest pagana kaugel seisev inimene olema, et sa aru ei saa, misk eestis nii palju firmaautosid on. Kui eraauto töösõitudele on ikka selline piirang peale pandud, siis pole mõtet eraautot selleks kasutada.

Kusjuures sellest Ligi autode maksustamisest on väga lihtne kõrvale hiilida. Meie igatahes kandime oma autod Läti keha alla. ja ongi EL sisene käibemaksuvaba teenus.

PS. Isegi poolsotsialistlikus Soomes on kodunt tööle ja töölt koju sõit loetud töösõiduks ja kui sa teed seda oma autoga võid vastava summa tuludeklarisse miinuspoolele lisada.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 15:18
Postitas rbl
Soodustusi tuleb teha ikka reaalse füüsilise töö tegijatele, mitte mingisugustele pursuidest skeemitajatele, vahendajatele. Meie ettevõtlus on enamasti oma olemuselt lihtsalt labane organiseeritud kuritegevuse liik.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 15:24
Postitas mx77
rubla, kesse sulle sõna andis?

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 15:25
Postitas Kilo Tango
rbl kirjutas:Meie ettevõtlus on enamasti oma olemuselt lihtsalt labane organiseeritud kuritegevuse liik.
Samamoodi võib kirjutada, et "meie töövõtjad on laiskvorstidest joodikute kamp". Eriti sellised, kes foorumites on nime vaenuliku naaberriigi rahatähise taha peidavad.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 15:38
Postitas Kapten Trumm
Vot nüüd tasuks sul veidi süveneda selle "laselehise" viimasesse artiklisse Delfi ärilisas. Seal on neid euroopa muude riikide erisusi lahatud piisavalt. Ja sa pead ikka ettevõtlusest pagana kaugel seisev inimene olema, et sa aru ei saa, misk eestis nii palju firmaautosid on. Kui eraauto töösõitudele on ikka selline piirang peale pandud, siis pole mõtet eraautot selleks kasutada.
Ära nüüd nii huupi paku.
Ettevõtte auto on täna lihtsalt küllalt lihtne ja atraktiivne võimalus optimeerida makse ja meelitada tööle inimesi kaugemalt (kes küsivad vähem palka omakorda).
Säästud on märkimisväärsed, samas vääringus palka maksta on ettevõttele hulka kallim.
See on ka firmaautode suure menu peamine põhjus.

Lasse Lehis kindlasti jagab asja, kuid tema jutust on pool paljusõnaline vaht, mille käigus hägustub probleem, milles Ligil on rohkem õigus (minuarust).
Probleem on jätkuvalt selles, et selle firmaautode sildi all käib Eestis suuremastaabiline maksudest kõrvalehiilimine (moodsa nimega optimeerimine).
Ükskõik millise sõnavahuga Rahminni ametnike kompetentsist või Ligi isikuomadustest ei muuda seda fakti olematuks. :lol:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 15:48
Postitas rbl
Kilo Tango kirjutas:Samamoodi võib kirjutada, et "meie töövõtjad on laiskvorstidest joodikute kamp". Eriti sellised, kes foorumites on nime vaenuliku naaberriigi rahatähise taha peidavad.
Igasugu soodustused ja suur osa kasumist peaks kuuluma ikkagi töö konkreetsele tegijale, mingi reaalse lisandväärtuse loojale, mitte ekspluateerijale. Kõik ei saa ettevõtjaks hakata, keegi peab siiski jätkuvalt tööd ka tegema. Kui töö reaalseid tegijaid õiglaselt ei hinnata siis see ühiskond pikemas perspektiivis lihtsalt ei toimi.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 16:23
Postitas Manurhin
rbl kirjutas: Kui töö reaalseid tegijaid õiglaselt ei hinnata siis see ühiskond pikemas perspektiivis lihtsalt ei toimi.
See pikem perspektiiv hakkabki juba kätte jõudma. Millest muidu selline rapsimine eelarveaukude lappimise nimel? Järgnevatel aastatel veel õiget nalja saama hakkab. Kui Eesti ja Soome (samuti teiste lääneriikide) palgaerinevus oleks, ütleme, max. 20%, poleks veel hullu, aga kuna hetkel on erinevus 4-5 kordne, siis töövõtjad (=maksumaksjad) jätkavad emigreerumist, teine osa neist siirdub pensionile või invaliidsuspensionile. Hiljuti ilmunud riigikontrolli aruannet tuleks võtta ülima tõsidusega, mitte aga taaskord lasta asjadel isevooluteed minna. See on õige, et turumajanduses turg reguleerib kõik asjad paika, iseküsimus on, kelle jaoks soodsas suunas.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 17:23
Postitas gooligan
ehk siis puust ette ja punaseks neile, kes aru ei saa, kuhu koer maetud on.
Kui firma ostab nt auto 10 000 EURiga, saab ta täna sellelt 2000 EURi käibemaksu tagasi.
Lisaks ka kütus, hooldused, rehvid jm träni, mis autoga seotud saab ettevõtte kulusse kanda. St sealt tagastatakse käibemaks jne.

Siis kui mina ostan endale 10 000EURise auto ei saa sealt ma tagasi käibemaksu (2000EURi). Lisaks, kuna ma teenin ametlikku palka, on sellelt 10 000 EURilt juba eelnevalt maha läinud tulumaks, sotsiaalmaks, töötuskindlustus jne. Lihtsustades, selleks, et maksta mulle 10 000EURi, saab riik maksudena 7600EURi lisaks. Ehk siis 10 000 EURi väljateenimiseks ja auto ostmiseks läheb otse ja kaude maksudeks ca 9600EURi (2000EURi käibemaks+tööjõumaksud). Lisaks kogu tulevikus laekuv maksuraha hooldustelt jms.

Kalkulatsioonidest lähtub, et süsteem on tõesti firmade poole kaldu ja vajaks mingitki lisamaksustamist (või töötaja maksude vähendamist?).
Vaadates tänavatele, siis tundub küll, et väga suurt osa ettevõtete autosid kasutatakse, kui erasõidukeid...

(2 isikliku auto omanik ning ettevõtte sõidukit ei oma)

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 17:55
Postitas Manurhin
gooligan kirjutas: Vaadates tänavatele, siis tundub küll, et väga suurt osa ettevõtete autosid kasutatakse, kui erasõidukeid...
Veelgi enam, mine mõnel hommikul mõne kooli või lasteaia juurde ja vaata, mitu erinevate firmade logodega autot seal peatub. Kas tööautosse paigaldatud lapseiste on ikka ametisõitudeks vajalik? Mitte et mul laste vastu midagi oleks, aga siiski, sellel pahal-pahal nõukaajal näiteks sõidutas paps mind oma isikliku Žiguliga lasteaeda, RAF seisis töövälisel ajal töö juure garaažis ja mitte kodus (välja arvatud mõned üksikud väga vara hommikul alanud pikemad tööalased reisid). Arenenud riikides kehtib tänapäeval sama reegel - ametiautod on ainult tööalaseks kasutamiseks. Kusjuures ülemus, kes Eestis sõidaks uue Avensisega, sõidab nt. 10 aastat vana Daewoo Nubiraga. Et miks mitte Land Cruiseriga? Aga selleks, et firma tegevus pole kaevanduse või maaparandusega seotud, nelikveoline sõiduk pole tööülesannete täitmiseks hädavajalik. Ja kui see 10 aastat vana Nubira on võimeline liikuma kontorist objektile ja tagasi, siis järelikult sobib.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 18:00
Postitas Lemet
Kui firma ostab nt auto 10 000 EURiga, saab ta täna sellelt 2000 EURi käibemaksu tagasi.
Jäta jutt, selle raha tagasisaamise asemel on kasulikum see heaga jätta avansiliseks makseks, mitte endale selle tagasinõudmisega õnnetust (loe maksuametit)kaela kutsuda. Eriti kui juhtud maksma liisinguna(minu firmale kuuluva uue Berlingo kuumakse on tiba alla 200 raha, sealt käibemaks on 40 raha). Ja millegipärast jäetakse ju see hoopiski tähelepanuta, et kui firma selle auto edasi(tagasi)müüb(ja valdavalt müüakse, ei sõida ükski firma oma autosid rappeks, aasta või kaks on maksimum), lisandub hinnale taas käibemaks. Ja juba praegu on maksuametil olemas kõik hoovad selle autoteema haldamiseks. Lihtsalt üritatakse võimalikult väikese vaevaga raha saada. Ja suht imetud teema on ühe lauaga lüüa nii väikefirma tõepoolest 95% ettevõtluse huvides soetatud sõidukit(harilikult jäävad need hinnaklassi 20-30 000 eurot) kui ka 50 000 + luksussõidukit. Antud juhul kõiki võrdselt ühte patta ajades hammustavad reformlased üsna valusalt seda kätt, mis neid siiani toidab. Ja eks see on ka erakonna reitingut mõjutamas. Ka väide firmadest, kelle ainus käive on tagastatav käibemaks, on üpris küsitava väärtusega, sellised kipuvad päris nobedalt registrist välja lendama. Aga Lehise jutt oli tõesti päris muhe ja asjalik.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 03 Dets, 2013 21:08
Postitas mx77
gooligan kirjutas:ehk siis puust ette ja punaseks neile, kes aru ei saa, kuhu koer maetud on.
Kui firma ostab nt auto 10 000 EURiga, saab ta täna sellelt 2000 EURi käibemaksu tagasi.
Lisaks ka kütus, hooldused, rehvid jm träni, mis autoga seotud saab ettevõtte kulusse kanda. St sealt tagastatakse käibemaks jne.

Siis kui mina ostan endale 10 000EURise auto ei saa sealt ma tagasi käibemaksu (2000EURi). Lisaks, kuna ma teenin ametlikku palka, on sellelt 10 000 EURilt juba eelnevalt maha läinud tulumaks, sotsiaalmaks, töötuskindlustus jne. Lihtsustades, selleks, et maksta mulle 10 000EURi, saab riik maksudena 7600EURi lisaks. Ehk siis 10 000 EURi väljateenimiseks ja auto ostmiseks läheb otse ja kaude maksudeks ca 9600EURi (2000EURi käibemaks+tööjõumaksud). Lisaks kogu tulevikus laekuv maksuraha hooldustelt jms.

Kalkulatsioonidest lähtub, et süsteem on tõesti firmade poole kaldu ja vajaks mingitki lisamaksustamist (või töötaja maksude vähendamist?).
Vaadates tänavatele, siis tundub küll, et väga suurt osa ettevõtete autosid kasutatakse, kui erasõidukeid...

(2 isikliku auto omanik ning ettevõtte sõidukit ei oma)
Sa oled ikka tõesti loll. Kui ettevõtted sisendkäibemaksu tagsi ei saaks, kes siis sinu arvates selle lõpuks kinni maksaks - loomulikult sina, lõpptarbija. Ja lisaks maksaks sa veelkord käibemaksu kogu selle portsu otsa. Meeldib?