www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Juun, 2021 1:26

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6727 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439 ... 449  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2021 15:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Mär, 2019 14:27
Postitusi: 487
Kapten Trumm kirjutas:
Tsiteeri:
Läbi aegade on siinsete nutunaiste poolt serveeritud seda EV Padaoru juhtumit kui näidet riigi kroonilisest saamatusest ja viletsusest võrreldes suure CCCP-iga.


Oligi saamatus.


Et siis ühtemoodi saamatus oli ta nii nõukaajal, kui ka 2010? Mõlemal juhul tuiskas org äkilise lumetormi tõttu täis, autod jäid kinni ja järgmine päev lükati lahti ning saadi liikuma.

Mille alusel sa neid ühesuguselt kulgenud juhtumeid võrreldes väidad, et EV käitus saamatult CCCP aga mitte?

_________________
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2021 15:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 819
AndresTy kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Tsiteeri:
Läbi aegade on siinsete nutunaiste poolt serveeritud seda EV Padaoru juhtumit kui näidet riigi kroonilisest saamatusest ja viletsusest võrreldes suure CCCP-iga.


Oligi saamatus.


Et siis ühtemoodi saamatus oli ta nii nõukaajal, kui ka 2010? Mõlemal juhul tuiskas org äkilise lumetormi tõttu täis, autod jäid kinni ja järgmine päev lükati lahti ning saadi liikuma.

Mille alusel sa neid ühesuguselt kulgenud juhtumeid võrreldes väidad, et EV käitus saamatult CCCP aga mitte?

Kõik juhused ei ole samas kohas olnud.
1975 Kadripäeva tuisuga oli Purtse ? kinni.Või Pada ja Purtse mõlemad ?
1982 oli kinni Lüganuse Purtse
2010 Pada juhtum oleks lahendatud teab mis jõududega ja kui kiiresti. Aga Jõhvi teel olnud rahaauto eurodega pääses sealt veel imekombel läbi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2021 15:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1812
Nõukaaegse Padaoru kohta ilmus üsna varsti peale sūndmusi "Eesti Looduses" pikk kirjeldus. Millegipärast on meelde jäänud. Keegi ise hange sattunuist kirjeldas koos skeemiga mitmel leheküljel.
Minuarust oli täistuisanud teeosa toona palju pikem ja autosid vähem. Kellegi jõuga teelt äralükkamist ei mäleta (kui oli siis võib-olla tsensor kustutas ära).

Üldiselt on igasugune lume lükkamine sellistel juhtudel alati +/- meetri täpsusega töö. Ekskavaator kaevates saab tāpsemalt kuid sellist nõukaajal selliseid masinaid mis eelmist Padaoru lahti kaevasid , polnudki.

Muud asjaolud on samuti muutunud. Eelkôige ilmaolude prognoositavus ja liiklejate teavitamine. Viimase Padaoru puhul oli see igatahes allapoole arvestust. Pidin sel päeval ise ka sõitma Narvast Tallinnasse ja õnneks uurisin enda kanalite kaudu teeolusid. Otsustasin mitte sõita ja ametlikku infot usaldades oleks sirgelt ummikusse sõitnud. Isegi siis kui oli juba üleriigilises raadios teada et Padaoru on ummik lasti tuima näoga sinna autodel lisaks sõita. Oleks siis võinud mõne konstaabligi aegsasti saata liiklust reguleerima.

Käpardlik on just oskus sündmusi ennetada. Pärastine kriisistaapide ja tehnika kokkuajamine on juba pärast kaklust rusikatega vehkimine.
Nüüd on veel aeg edasi läinud , ilmajaama arvutivõimsused on kasvanud ja näiteks üleeilse Soome lääneranniku lumetormi algus ja lõpp teatati juba kolm päeva varem ette 15 minuti täpsusega. Politsei ja autoliidu vabatahtlikud reguleeritud liiklust ja kõrvaldasid takistusi ja ma ei näinud mingit paanikat.

Seepärast ei saagi ajateljel niisuguseid sündmusi võrrelda. Kui aga väita et nõukaaegne ja eestiaegne Padaorg olid ühesugused tähendab see et viimane kord joosti lati alt läbi. Olemasolevad ressursid jāeti kasutamata.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2021 16:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 10701
Asukoht: Metsas / Ämbris
80-ndatel (täpset aastat ei mäleta) jäi üks Žiguli kusagil Tallinn-Narva maantee vahetus läheduses (oli vist Haljala ristmiku läheduses kusagil ja vist Rakvere-Haljala teel) lumetuisus teele kinni ja lumi mattis mingi ajaga selle täielikult enda alla. Seal käis ka Tapalt mingi (lennuvälja?) sõjaväetehnika teid lahti lükkamas ja põrutas sellele Žigulile sisse.

Vbl sealt on läinud omal ajal ringlusse need jutud, et "teelt lükati lumi koos masinatega".

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2021 16:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32421
Nii Padaoru kui Ülemiste Poola lennuki juhtumi korral päästeti päev siis, kui olles ammendanud tsiviilressursid probleemi lahendamiseks, leiti peale mõningast ajakulu KV telefoninumber ja prooviti seda. Kummalgi juhul seda vastutanud ametkonna tehnikaga teha ei suudetud.

Kuid siiski on inimesed õppimisvõimelised, kui Mustvee lähedal üks Poola lämmastikutünn kraavi keerati, oli juba teada, et võtmesõnaks on KV helistamine.

Mingeid vahendeid olukorra eest vastutanud asutustel endal ju ei olnud. Ülemiste puhul jõuti küll lennukini, kuid sellega midagi teha ei suudetud (puudusid rasked evakuaatorid taoliseks olukorraks). Padaoru puhul oli asi natuke erinev - oli vaja jõuda kõigepealt autodeni, et sealt evakueerida lõksu jäänud inimesed.
Hoolimata suurepärasest kaevekoppade hordist mis mobiliseeriti 24 tundi peale sündmust, algas reaalne pääste õnnestuse päeval siiski alles siis, kui Tapalt jõudsid kohale KV Pannvaagenid. Päästeamet seal eriti olukorda mõjutada (taas) ei suutnud, Maanteeametil pole enam ammu muid sõidukeid, kui liisingu Toyotad ja erafirmadest teehooldajad ei oma varsti enam traktoreidki, sest neid igapäevaselt pole tarvis.

Lisaks puudub täna täielikult lumekoristustehnika (lumepuhurimasinad) selleks puhuks, et ajada lahti teid (aga ka stardiradu) siis, kui sahad neid enam lahti hoida ei suuda ja tee tuiskab täis. Meetrise lumega pole nende kiirsahkadega midagi peale hakata. Kuskil Siberis on need hädavajadus. Meil on veel paar masinat Maanteemuuseumis.

Sellised olukorrad tulevad ikka ootamatult. Tegelikult oli toona Eestis olemas ka üks T-55 tanki põhjal valmistatud pioneerimasin, aga kuna see oli erakätes, siis vist selleni ei jõutud. Selle masinaga sikutati kaldale nt allveelaev Lembit.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2021 16:11 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32421
Tsiteeri:
Seal käis ka Tapalt mingi (lennuvälja?) sõjaväetehnika teid lahti lükkamas ja põrutas sellele Žigulile sisse.


Tapal asus miski insenerivägede (ehk stroibati) õppekeskus ja roomikmasinad olid ilmselt siis sealt, mitte lennuväljalt.
Lennuväljadel minumeelest neid väga ei pruugitud, kuna nende metallroomikud lõhkusid radade betooni.
Seda pidid asendama suur hulk sahkasid, lumepuhureid ja rajasulatusmasinaid (viimasel oli mingi vana reaktiivmootor kukil).
Mida opereeris veel suurem hulk ajateenijaist juhte (iga lennuväepolgu juurde oli kinnitatud oma üksik lennuvälja teeninduspataljon).

Vene lennukid muidu olid suhteliselt ilmastikukindlad ja sõitsid edukalt läbi lumehangede (F-16 oleks seal hoobilt mootori lund täis tõmmanud), ainult stardirada tuli hoida lumest ja jääst puhas, kuna kiirused olid tohutud ja lennukide rehvid olid suht siledad.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2021 20:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2016 15:53
Postitusi: 307
Loll jutt suhu tagasi. Eestis on lumepuhurid täitsa olemas. Isegi näinud neid mitmel pool töötamas (traktori küljes ja teeservast hange eemale heitmas).

Ja saan aru, et su meelest peaks Päästeametil endal igasugu rasketehnika olemas olema? Alates kraanadest (mis on isegi mõistlik idee) ja lõpetades tankipuksiiridega?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2021 20:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32421
Eestis on tegelt päris palju selliseid puhureid, mida omanik lenksust enda ees lükkab ja kus alles lund lendab... :shock:

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2021 21:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 390
Asukoht: Saaremaa
Ka Tallinna lennuväljal on lumepuhurid täitsa olemas.

Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 05 Apr, 2021 23:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Aug, 2014 18:38
Postitusi: 646
Fucs kirjutas:
80-ndatel (täpset aastat ei mäleta) jäi üks Žiguli kusagil Tallinn-Narva maantee vahetus läheduses (oli vist Haljala ristmiku läheduses kusagil ja vist Rakvere-Haljala teel) lumetuisus teele kinni ja lumi mattis mingi ajaga selle täielikult enda alla. Seal käis ka Tapalt mingi (lennuvälja?) sõjaväetehnika teid lahti lükkamas ja põrutas sellele Žigulile sisse.

Vbl sealt on läinud omal ajal ringlusse need jutud, et "teelt lükati lumi koos masinatega".


Vanemad Padaoru - Tüükri - Raudna elanikud mäletavad/mäletasid (enne kui Liiva-Annuse juurde läksid) siiski nii tee lahtilükkamist sõjaväetehnikaga kui autode kraavilükkamist mingil varasemal kinnituiskamise juhul.
Needsamad inimesed mäletasid ka Tallinn - Narva maantee äärsete vanemate talumajade hunnikusselükkamist 70ndate lõpul, kuna üks võimalikke olümpiatule saabumise marsruute oli kavandatud seda trassi mööda ning nende majade väline immits ei sobinud ilmestama õitsva sotsialismi erakordseid saavutusi. Nagu me teame, toodi olümpiatuli Tallinna lõpuks siiski rongiga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2021 12:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 10701
Asukoht: Metsas / Ämbris
Kirs kirjutas:
Needsamad inimesed mäletasid ka Tallinn - Narva maantee äärsete vanemate talumajade hunnikusselükkamist 70ndate lõpul, kuna üks võimalikke olümpiatule saabumise marsruute oli kavandatud seda trassi mööda ning nende majade väline immits ei sobinud ilmestama õitsva sotsialismi erakordseid saavutusi. Nagu me teame, toodi olümpiatuli Tallinna lõpuks siiski rongiga.


viewtopic.php?p=79036#p79036
8)

Eks seal maanteel (mis enne olümpiat korda ja kohati päris uueks tehti) ning raudteel, liikus olümpia ajal Moskva-Leningrad-Tallinn vahet ka muud välismaist rahvast.
Kui nende liikumiseks maanteel oli kindel maršruut ja aeg ette nähtud ning selle täitmist kontrollisid iga kindla vahemaa tagant ГАИ postid (välismaalaste autonumbrid olid igasse ГАИ posti ette antud ja nende liikumist kontrolliti ajaliselt - ГАИ postist ГАИ postini oli kindel ajavahemik, millal sõiduk pidi läbi sõitma ja kui ei sõitnud või jäi ajavahemik kole pikaks, siis mindi ka otsima, et kuhu need spioonid rsk on trassilt maha keeranud....), siis aknast väljavaatamist ei saanud neil kuidagi ära keelata ja kontrollida :mrgreen:

Mul oli isa 70-ndate keskel ja lõpus mõned aastad Riiklikus Autoinspektsioonis tööl ja Viitna ГАИ postis vahetustega valves.
Ka enne (ja pärast) olümpiat kontrolliti Tallinn-Narva maanteel niiviisi kõiki välismaa sõidukeid... kuigi neid oli olümpia ajaga võrreldes toona liikvel väga vähe.

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2021 13:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Aug, 2014 18:38
Postitusi: 646
Ühe mälestuse lisaksin siia juurde. Poisikesepõlvest, pildilolev apastraat lükkamas Padaoru lähedast Viru-Nigula - Aseri teed.
Küll lumerohke, ent täiesti tavaline talv, ei mingit supertuisku, ja hang masina ees rinnakõrgune.
Ehk et kuskil Padaoru lähikonnas oli selline tehnika siiski olemas, ootamas ja töökorras.
Manus:
Ural D-902.jpg
Ural D-902.jpg [ 30.46 KB | Vaadatud 569 korda ]


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2021 13:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32421
Tsiteeri:
Eks seal maanteel (mis enne olümpiat korda ja kohati päris uueks tehti) ning raudteel, liikus olümpia ajal Moskva-Leningrad-Tallinn vahet ka muud välismaist rahvast.


Olümpia ajaks valmistas Leningradi sportlaevade katsetehas mingi partii Ritm (eestikeeli "rütm") tüüpi kaatreid, mis olid varustatud Volvo Penta mootori ja Z-kujulise käituriga. Originaalis oli antud alus 53 mootori ja tavalise kaldse võlliliiniga.

Tavatu liigutuse põhjus on kuulu järgi ka selline, et seltsimehed tsekistid suudaks sammu pidada lääne kaatritega, mida regatile oodata oli. :oops: Oma tavapärase 53 mootoriga oli see samakiire kui toonased vene alused muidu - kuni 45 kmh. Olen lapsena sellisega sõitnud, mäletan hästi seda hästi, kui gaasi andes see lausa veest välja hüppas (vene alustel läks glisseerimiseni aega ja palju mootori undamist) ja seejärel kaugenesid need Amuurid-Progressid kiiresti ahtri taga.

http://parohodoff.ru/content/lodka-ritm

Üks asi veel meenus. Kui julgeoleku tarbeks ehitatud Tshaika V-8 mootoriga Volgasid peeti hirrrmus salajasteks, siis näitusel "Nash Avtoprom" 1984 (aasta panen mälu järgi) oli üks selline Volga (31013) näitusel üles tõstetud olekus ja igaüks võis seda mootorit altpoolt imetleda.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Apr, 2021 13:31, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2021 13:27 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32421
Tsiteeri:
Ehk et kuskil Padaoru lähikonnas oli selline tehnika siiski olemas, ootamas ja töökorras.


Olen taolisi aparaate näinud Haapsalu sõjalennuvälja tehnikapargis, üks taoline vrakk oli ära rüüstatud kujul veel siiski seal, kui venelased lahkusid.
Paralleelide põhjal arvaks, et küllap see Tapa lennuväljalt pärines.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2021 13:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Aug, 2014 18:38
Postitusi: 646
Pisut hilisemast ajast mäletan samal teel, Kalvi lähedal, sõitmas BTR-i, umbes jao jagu solbaneid järele sörkimas. Isa veel kommenteeris autoroolist, et "kellelegi määrati karistus, mida kannavad teised ka - kõik pandi jooksma, õhtul kasarmus see süüdlane siis kuuleb, mida teised asjast arvavad" või umbes nii.
Mida ma öelda tahan, on, et sellist eri- ja soomustehnikat pidi ikkagi olema mujale ka dislotseeritud kui ainult suurtele lennuväljadele või sõjaväeosadesse.
Muide, mis praeguses Jõhvi Üksiku Jalaväepataljoni asukohas oli? Seal on siiani garaažikompleks alles ja kasutuses. Rakveres oli 207. seniitraketibrigaadi mingi autobaasi taoline üksus jne.
Üritan lihtsalt "otsinguraadiust" võimalikult Padaorule lähedale jätta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6727 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439 ... 449  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt