sõjaline õpetus kooli tagasi!
Poolt, aga tingimustega. Ajalugu ajalooks, kuid praktilise kohapealt vaadeldes saaks olla sõjalisest õpetusest korralikult tehes ainult kasu tulla. Kui tuua riigikaitseõpetus koolidesse kohustuslikuks, siis saaks vähendada näiteks ajateenistuse kestust. Eelkõige baasõppe koha pealt, sest see on koolis omandatatud. Loomulikult ei peaks vähenema kordamise osa ja nn. noorteaeg, sest viimane loob vajaliku kaitseväele vajaliku subordinatsiooni. Lihtsalt ei kuluks väärtuslikku aega lihtsamate asjade omandamiseks, mis juba koolist selged. Saaks keskenduda põhilisele, nagu eriala ja tegutsemine suuremates üksustes, kui jagu.
Kokkuvõtvalt saaks säästaks riik raha, sest odavam on maksta õpetajale kui ajateenijale kulutada (söök, varustus, kaadri palk). Ülejäävaid summasid saaks kasutada kenasti üldise kiirreageerimisvõimekuse tõstmiseks ja Skautpataljoni laiendamiseks. Viimane saaks ka endale siis tõenäoliselt rohkem kaadrit.
Ühesõnaga, kui teha, siis teha täiega. Probleem muidugi selles, et õppekava on tõesti pingeline.
Kokkuvõtvalt saaks säästaks riik raha, sest odavam on maksta õpetajale kui ajateenijale kulutada (söök, varustus, kaadri palk). Ülejäävaid summasid saaks kasutada kenasti üldise kiirreageerimisvõimekuse tõstmiseks ja Skautpataljoni laiendamiseks. Viimane saaks ka endale siis tõenäoliselt rohkem kaadrit.
Ühesõnaga, kui teha, siis teha täiega. Probleem muidugi selles, et õppekava on tõesti pingeline.
Unforeseen consequences
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Ajateenistuse pikkust ei saa enam mitte kuidagi vähendada, vajalikult tasemel baasõppe andmine koolides on siiski suhteliselt kahtlane (välistatud?), ajateenistus aga käib praegu niikuinii joostes ja ülepeakaela, harjutamise osa (u 1 kuu) on praegu täiesti puudu.
Rääkides riigikaitse õpetusest koolis, siis mina näen selle eesmärgina kõigepealt riigikaitse süsteemi ja erinevate kaitsevõimaluste tutvustamist, erinevate ohumudelite tutvustamist (ja ärge hakake ajama jahu mingist terrorismiohust, ma lähen närvi selle peale ). St koolilõpetaja peaks teadma, misasi on riigikaitse üleüldisemalt ja miks ning kuidas tema selles osalema peaks, lisaks peaks vast rääkima tsiviilkaitse algtõdedest. Kodanikuõpetus käib sellest praegu (ok, 6-7 aastat tagasi vähemalt) kauge kaarega mööda. Mahutada õppekavadesse sõjaline õpetus nii, et sellest ka mingit väljaõppelist kasu oleks...
Rääkides riigikaitse õpetusest koolis, siis mina näen selle eesmärgina kõigepealt riigikaitse süsteemi ja erinevate kaitsevõimaluste tutvustamist, erinevate ohumudelite tutvustamist (ja ärge hakake ajama jahu mingist terrorismiohust, ma lähen närvi selle peale ). St koolilõpetaja peaks teadma, misasi on riigikaitse üleüldisemalt ja miks ning kuidas tema selles osalema peaks, lisaks peaks vast rääkima tsiviilkaitse algtõdedest. Kodanikuõpetus käib sellest praegu (ok, 6-7 aastat tagasi vähemalt) kauge kaarega mööda. Mahutada õppekavadesse sõjaline õpetus nii, et sellest ka mingit väljaõppelist kasu oleks...
No ma tõesti ei tea selle pooljooksimise kohta. Suur osa ajast mehed passivad niisama nn. KVM. Sinu ideed õpetamise suhtes on loomulikult õiged. Minu põhiidee seisneb selles, et need üksikvõitleja baasoskused võiks juba enne KV omandada. Pragmaatiliseks ja mitteideaalseks näiteks oleks siia kasvõi Hitlerjugend. Noored, kes sealt tulid ütlesid, et ega eriti Heeris midagi uut ei õppinud, kõik oli Hitlerjugendist juba selge. Samalaadset suunda võiks ju rakendada. Loomulikult pehmemal moel.Ajateenistuse pikkust ei saa enam mitte kuidagi vähendada, vajalikult tasemel baasõppe andmine koolides on siiski suhteliselt kahtlane (välistatud?), ajateenistus aga käib praegu niikuinii joostes ja ülepeakaela, harjutamise osa (u 1 kuu) on praegu täiesti puudu.
Rääkides riigikaitse õpetusest koolis, siis mina näen selle eesmärgina kõigepealt riigikaitse süsteemi ja erinevate kaitsevõimaluste tutvustamist, erinevate ohumudelite tutvustamist (ja ärge hakake ajama jahu mingist terrorismiohust, ma lähen närvi selle peale ). St koolilõpetaja peaks teadma, misasi on riigikaitse üleüldisemalt ja miks ning kuidas tema selles osalema peaks, lisaks peaks vast rääkima tsiviilkaitse algtõdedest. Kodanikuõpetus käib sellest praegu (ok, 6-7 aastat tagasi vähemalt) kauge kaarega mööda. Mahutada õppekavadesse sõjaline õpetus nii, et sellest ka mingit väljaõppelist kasu oleks...
Unforeseen consequences
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Roamless, kus möödus sinu ajateenistus ja kes olid su ülemad, et sa räägid niisama passimisest? Ok, kõrgemate instantside suutmatusest omavahel kokku leppida tekib viivitusi ja plaanist kõrvale kaldumisi, kuid viimasel ajal on ka seda juba vähemaks jäämas. Või pead sa niisama passimiseks näiteks laskmiste julgestamist?
- Sharpshooter
- Uudistaja
- Postitusi: 18
- Liitunud: 29 Nov, 2005 8:59
- Asukoht: Eesti Lõunaosariigid
- Kontakt:
Ehe demagoogia, loomulikult pole laskmiste julgestamine niisama passimine. Teenisin aega Ämaris. Passimist defineerin selliselt, et kui kuu aega on päevaplaan selline, et takistusriba ja sport ja midagi uut sõjalist ei õpi. No siis ma ei tea. See polnud noorteaeg, millest hetkel rääkida pole vaja. Mujal väeosades samal ajal sama lugu, aga väljaõpet siiski rohkem.Roamless, kus möödus sinu ajateenistus ja kes olid su ülemad, et sa räägid niisama passimisest? Ok, kõrgemate instantside suutmatusest omavahel kokku leppida tekib viivitusi ja plaanist kõrvale kaldumisi, kuid viimasel ajal on ka seda juba vähemaks jäämas. Või pead sa niisama passimiseks näiteks laskmiste julgestamist?
Loomulikult on asi läinud paremaks aegade jooksul, aga siiski, metsas passitakse samamoodi palju tühjalt magades ja lebotades. Intensiivistada õppusi, ülemad pangu pead rohkem tööle, et aega sisukalt sisustada, mitte, et üks element, millele kulub no mingi kolm tundi, ja siis päev otsa lebo.
Unforeseen consequences
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 35 külalist