Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
ambur123
Liige
Postitusi: 1586
Liitunud: 27 Apr, 2009 9:37
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas ambur123 »

Rambi üle spekuleerima ma ei hakka: selle kohta on minust targemad spetsialistid erinevaid arvamusi avaldanud.

Kuid objektiivne fakt on see, et miski segab sonari tööd:
Salapärane signaal hukupaigas ⟩ Estonia vraki uuringuid takistab seletamatu segaja
https://www.postimees.ee/7293593/estoni ... atu-segaja
Estonia vrakki uuriti sonariga, seadme tööd häiris taas salapärane segaja
https://www.postimees.ee/7294005/estoni ... ane-segaja
Huvitav küsimus on, et mis on selle anomaalia põhjuseks? Meenuvad kuulujutud pardal olnud salapärase nõukogude / vene sõjatehnoloogia veost, mille läände jõudmist püüti takistada ...
kana tagumik
Liige
Postitusi: 1870
Liitunud: 13 Mai, 2009 19:12

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas kana tagumik »

Sonarit takistatakse pigem Rootsi poolt - sealt on tulnud ka otsesed tõendite hävitamised ja muu vassimine. Motiiv oleks pigem mitte süüd kaela saada ja kõik sellega kaasnev.

Postimehes intekas tuukriga, kes veel 2019 nägi oma ihusilmaga, et ramp oli seal, kus olema pidigi kõikide teadmiste kohaselt

Nüüd ütleb otse, et "keegi on selle lahti kiskunud" . Miks ta seda arvab - ta osutab, et vesi on väga külm ja hapnikuvaene ehk oksüdeerumist suurt ei toimu ja seda teadis juba varemalt, et 18 aasta jooksul pole seetõttu laev eriti roostetanud. See jutt käib siis ka rambi kinnituste kohta. Hoovused tuuker välistab, neid seal all pole lihtsalt ja mainib, et rampi üritati ilmselt juba varem lahti kangutada, 1994 aastal - meetrine ava suuresti omaaegse lahti kangutamise tulem. See muidugi läheb vastuollu ametliku raportiga, aga too pole mingi pühakiri.

https://www.postimees.ee/7294155/estoni ... liigutanud.

Mul on raske selle video põhjal öelda, miks ramp on ära tulnud, sest rambi hinged pole nähtaval. Sellegipoolest ütleksin ma, et ramp ei saa ilma välise abita niimoodi liikuda. Kui hinged oleks olnud läbi roostetanud, siis oleks ramp minu arvates pidanud liikuma teises suunas. Praegusel juhul pole see nii. Seega ma ütleksin, et keegi liigutas rampi, et saada võimalus siseneda autotekile.


Professionaalid. Võib-olla militaarsukeldujad, sõjavägi? Soome piirivalve monitoorib seda ala 24 tundi päevas. Iga kord, kui mina olen seal olnud, on soomlased olnud seal. Mõnikord nad juba ootasid meid, mõnikord jõudsid kohale veidi hiljem. Kuid võimatu on seal midagi teha, ilma et Soome teadlik oleks.


Siinse foorumi suured lemmikud saab välistada ehk siis venelased - risk vahele jääda oleks liiga suur. Küll aga saavad omad joped anda käsu alumistele jopedele, et sel ja sel ajal vaatate mujale ja midagi ei toimu, kas on selge. Rotsad on sommidega ses Estonia asjas kokku mänginud ja küllap saadi seda tehtud ka rambi asjus.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5211
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Manurhin »

Mõned pildid, mis võiks anda ettekujutuse olukorrast Estonial praegu. Need on tehtud 1991. aastal uppunud Salem Expressi vrakil (see küll ainult 32 meetri sügavuses):
Pilt
Pilt
Pilt
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... s-ago.html
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
dixci
Liige
Postitusi: 137
Liitunud: 09 Veebr, 2021 14:42

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas dixci »

Kui ramp on juba laevast eraldunud siis võiks ta ühtlasi ka üles tõsta ja saaks seda rampi põhjalikumalt edasi uurida ning seal esinevad vigastused täpsemalt kindlaks teha, EVA pardal on selleks puhuks isegi mingi kraana moodi asjandus olemas.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 843
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Sekeldaja »

Sonareid peaks äkki teoorias võimalik olema panna ainult (võõrast) signaali vastu võtma ja triangulatsiooniga vähemalt selle suunda tuvastama? Samuti saaks teel sadamasse ja tagasi proovida, kas ja kuipalju eemal töötsoonist häiriv signaal levib.
Kahtlane on ka, et alguses, kui lehviksonariga üldine pilt võeti, segamist polnud ning see tekkis alles nüüd, kui hakati 3D-kuva tegema.
kert122
Liige
Postitusi: 619
Liitunud: 27 Juun, 2007 21:22
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas kert122 »

Olles 20 aastat töötanud teraskonstruktsioonide tootmise peal ja kujutades ette, et natukene nagu terase tehnoloogiast teaks, siis minule tundub küll piltide pealt, et hinged on gaasilõikusega ära lõigatud.
Lisaks see rambi tükk, mis on veel laeva küljes, on kaarja kujuga, mis viitaks otseselt lõikusele.
paraadil näeme, raisk
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas nimetu »

hinged on gaasilõikusega ära lõigatud

Takka targem...
Saaks veel aru, et elektroodiga vms, aga gaasiga?
Kasutaja avatar
-noglik-
Liige
Postitusi: 47
Liitunud: 27 Mai, 2007 23:35
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas -noglik- »

dixci kirjutas:Kui ramp on juba laevast eraldunud siis võiks ta ühtlasi ka üles tõsta ja saaks seda rampi põhjalikumalt edasi uurida ning seal esinevad vigastused täpsemalt kindlaks teha, EVA pardal on selleks puhuks isegi mingi kraana moodi asjandus olemas.


Kui ramp on laevast täiesti eraldunud tuleks kindlasti see lähemaks uurimiseks välja tõsta, peale vaatlusi ja salvestusi.
Lisaks kahjustuste võrdlustele visiiriga annaks see ilmselt kohe ka vastuse, kas nüüdne eraldumise põhjus on inimtekkeline.
Kui jah, siis ilmselt on see omakorda uurimise teema.

Kas kraana moodi asi senise vaatlusuuringu raames seda võimaldaks välja tõsta ei tea. Lisaks tõstevõimele hakkavad mängima ilmselt küsimused, kas ootamatu leiu puhuks on olemas seaduslik alus, muud tehnilised vahendid, eelarve rida ja mida see täpsemalt annaks?
Sihi täpselt - läheb pihta.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36630
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Võimalik, et ülestõstmise eeltööde üle praegu arutataksegi.
kert122
Liige
Postitusi: 619
Liitunud: 27 Juun, 2007 21:22
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas kert122 »

nimetu kirjutas:
hinged on gaasilõikusega ära lõigatud

Takka targem...
Saaks veel aru, et elektroodiga vms, aga gaasiga?


No veel all ilmselt elektroodiga jah, aga tundub, nagu oleks lõikeräbu.Igatahes, paistab lõigatud.
paraadil näeme, raisk
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Lemet »

Kas kraana moodi asi senise vaatlusuuringu raames seda võimaldaks välja tõsta ei tea


Gaasiga täidetavad tõstepadjad oleks ilmsalt lihtsam lahendus.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AndresTy
Liige
Postitusi: 966
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas AndresTy »

kana tagumik kirjutas:Motiiv oleks pigem mitte süüd kaela saada ja kõik sellega kaasnev.

Ehk täpsustaksid, mis on see võimalik rootslaste süü mille nad kaela saavad? Et milles nad siis nagu süüdi on?
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas retti »

Neid kommentaare Kipper.ee foorumist peab väga tõsiselt võtma
Manused
Kuvatõmmis 2021-07-16 111030.png
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36630
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Reedel andis ohutusjuurdluse keskuse juht Rene Arikas mõista, et parvlaeva paremas küljes olev ulatuslik vigastus tekkis kokkupõrkel graniidipaljandiga. «Mõõtsime ära parema parda vigastuse, see on vähemalt 22 meetrit pikk ja neli meetrit kõrge. Vigastuse täpne ulatus pole teada, kuna see jääb laevakere alla. Tegemist on rebenditega ja nii välisplaadistuse kui ka sisekonstruktsioonide ulatuslike deformatsioonidega,» ütles Arikas.

«Vigastused on põhjustatud mittekorrapärase välise keha poolt. Vigastuste ala vastas on arvatavalt graniidipaljand. Vaatluse põhjal ühtib vigastuste geomeetria graniidipaljandi geomeetriaga,» lisas uuringujuht. Laeva keres oleva suure augu avastas Norra filmitegijate meeskond, kes tegi dokumentaalsarja «Estonia – leid, mis muudab kõike». Siiski hindas meeskond augu kõrguseks küll neli meetrit, ent laiuseks üksnes 1,2 meetrit kõige laiemas kohas.

Veel üheks huvipakkuvaks avastuseks võib pidada seda, et Estonia vööriramp on täiesti lahti. Siiani kehtiva ametliku raporti (JAIC 1994–1997) järgi on vraki vööriramp kinni ja vaid osaliselt meetri jagu avatud. Arikas kinnitas, et vööriramp lebab paremas pardas, toetudes osaliselt laeva kerele. Ta tunnistas, et varasemad andmed kinnitasid vastupidist. «Tõepoolest, varasemalt on erinevate uuringute käigus tuvastatud, et vööriramp on osaliselt avatud ehk tõesti on võimalik läbi väga kitsa prao sinna autotekki sisse näha. Täna me näeme, et vöörirampi ees ei ole ja meil on täies ulatuses avatud sissepääs autotekki,» sõnas uuringujuht.

Eesti valitsuse moodustatud parvlaev Estonia nn relvaveo asjatundjate komisjoni juht Margus Kurm märkis, et ramp oli ees nii 1994. aastal vrakki filmides, rahvusvahelise laevahuku uurimise komisjoni lõppraporti järgi kui ka Saksa ajakirjaniku Jutta Rabe 2000. aasta filmimaterjalis. Ramp oli ees ka 2019. aastal, mil laeva käisid dokumentaalsarja tarbeks uurimas Norra filmitegijad.
https://www.postimees.ee/7295082/estoni ... ed-segajad
Runkel
Liige
Postitusi: 2839
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Runkel »

Kurmi Rootsi allveelaeva hüpotees pole nende uuringutega tuge juurde saanud?
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: mongol ja 41 külalist