Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kutt
Liige
Postitusi: 111
Liitunud: 24 Jaan, 2007 10:47
Asukoht: Lehola
Kontakt:

Postitus Postitas Kutt »

See nodi ei pruukinud ei olla loomulikult vene oma. Samuti võis Eesti olla transiitmaa. Samas Rootsi oli 100% transiitmaa - see on faktidega tõestatud, et sealt startis transportlennuk, mille pardal oli 5 tundmatut inimest. Imelik aga soome haiglast kadus 5 inimest koos kapten Piht`iga. :?
Kõht sisse rind ette
Kruuda
Liige
Postitusi: 857
Liitunud: 12 Veebr, 2007 6:33
Kontakt:

Postitus Postitas Kruuda »

Soobel kirjutas:Ega see nodi seal laeval ei tarvitsenud tingimata vene oma olla.
Huvitav kelle siis? Et Eesti kaudu veeti Hiina elektroonikat.. või Läti..
Peeter
Liige
Postitusi: 2579
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Peeter »

Ei haaku küll otseselt teemaga, aga kirjutan siiski. 89-ndal läks meil ühe TOR-i (võib-olla oli ka OSSA, seade ise on analoogne) gaasiturbiin komplektselt vahetusse, ei tea mis oli põhjuseks, polnud minu asi, aga sõiduk koos uue tootjataaras turbiiniga toodi meie remrotasse vahetusse. Ja suur oli minu üllatus kui selgus, et turbiini kastil oli kiri "made in sweden", ehk tegemist oli sel hetkel meile vaenuliku riigi tehnilise seadmega. Tolkorral mõtlesin, et huvitav kas rootslased üldse ise teavad kuhu nende turbiinid sisse topitakse, vene sõjatööstusse..
Siit parallleeli tuues võib seda tehnoloogiat, mida venelaselt virutada taheti, olla ikka väga erinevaid, aga midagi valusat pidi ju olema kui sellepärast selline lugu juhtus, et päästetud inimesed kaovad ja laevad lihtsalt heast peast merel põhja lähevad.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2196
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Kruuda kirjutas:
Soobel kirjutas:Ega see nodi seal laeval ei tarvitsenud tingimata vene oma olla.
Huvitav kelle siis? Et Eesti kaudu veeti Hiina elektroonikat.. või Läti..
Kahtlane tavaar ei liigu reeglina otseteed algpunktist sihtpunkti, vaid teeb vist igasugu siksakke paariariigist paariariiki. Julgen väita, et sel ajal Eesti suurem asi riik ei olnud.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kruuda
Liige
Postitusi: 857
Liitunud: 12 Veebr, 2007 6:33
Kontakt:

Postitus Postitas Kruuda »

Soobel kirjutas:Kahtlane tavaar ei liigu reeglina otseteed algpunktist sihtpunkti, vaid teeb vist igasugu siksakke paariariigist paariariiki. Julgen väita, et sel ajal Eesti suurem asi riik ei olnud.
Väga vabandan aga see on jama. Kahtlane tavaar võib liikuda kuidas iganes aga mitte väärtuslik! Mitte keegi ei ole nii loll, et hakata mingi häguse jälgede segamise pärast riskima võimalusega kaotada väga kalliks makasma läinud asjad. Üldiselt viiakse need kõige otsemat teed merele. Kui keegi tassib helikopteri tiivikuid või autosi siis jah käib see kust iganes. Venkudki kasutavad mitmeid "ekspordi" kanaleid, alates Valgevenest kuni Usbekistaanini. Olen näinud suht kobedaid Usbekistanist ostetud kükloope mis pärinesid "Nõukogude armee jääkidest" ja olid toodetud 1994 aastal.
Kasutaja avatar
krizz
Liige
Postitusi: 2084
Liitunud: 18 Mär, 2006 1:59
Asukoht: Eesti Kuningriik
Kontakt:

Re: Estonia - raske tee tõeni

Postitus Postitas krizz »

Muidugi on Estonia katastroofi puhul palju vandenõuteooriaid. Aga ühest ma aru ei saa - mille kuramuse pärast pidi selle laeva betooniga katma? See on kummaline pretsedent. Hauarahu kaitsmiseks? Ennegi suure hulga inimestega laevu põja läinud. Pealegi oleks saanud sealt inimesi välja tuua või koguni kogu laev pinnale tõsta. Seega jah see betooniga katmine kütabki vandenõusid üles.
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
herman30
Liige
Postitusi: 1435
Liitunud: 16 Apr, 2008 18:19
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: Estonia - raske tee tõeni

Postitus Postitas herman30 »

Kas see betooniga katmine ei olnud peamiselt rootslaste poolt tulnud soov? Nii mina mäletan. Nendel on viimati olnud suured kaotused mõni sada aasta tagasi nii et nemad ei ole harjunud sellega nagu meie riigid kes on sõjad läbi elanud.
Ja see et laev oli kõlbmatu liinil Stockholm -Tallinn on ju selge. Se oli ju tellitud sõitma Soome-Rootsi vahet Põhjalahel kus eriti palju avamerd ei ole.
Näiteks Ahvenanmaa saarestiku ja Stockholmi saarestiku vahel on ainult kahe tunni sõit nii et ühtegi saart ei näe. Ja Vaasa-Uumaja terve reis kestis ainult neli tundi.

1980–1990: M/S Viking Sally, Viking Line (reitillä Turku–Maarianhamina–Tukholma)
1990–1991: M/S Silja Star, Silja Line (reitillä Turku–Maarianhamina–Tukholma)
1991–1993: M/S Wasa King, Wasa Line (reitillä Vaasa–Uumaja)
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15563
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Estonia - raske tee tõeni

Postitus Postitas Fucs »

Siin aasta alguses esitles Kalle Klandorf oma ilukirjanduslikku teost "Jaht tuumakohvritele".
Elik, et siis järgmine vandenõuteooria ilukirjanduse n.ö. ulmeraamatu vormis.

Estonia Estoniaks ja raamat raamtuks, aga mis Klandorfi jutust raamatut tutvustades kõrvu jäi oli järgmine jutt:
«Raamatus on kaks süžeed. Üks on salaviinakaubandus, mis lokkas Eestis 1990. aastatel, teine on Estonia huku üks versioone. Aga see on läbi uurimata versioon, see on täielik kõlakas. Ainus, mis selles versioonis kindlasti tõele vastab, on see, et 1990. aastatel pöördusid minu poole GRU ehk luure peavalitsuse ohvitserid ja rääkisid, et Nõukogude Liidus on kaduma läinud umbes sada tuumakohvrit ja on võimalik, et vähemalt osa neist püütakse Eesti kaudu välismaale toimetada, aga konkreetne süžee ja tegelased on välja mõeldud,»
Ma ei ole seda Klandorfi raamatut lugenud.

Küll aga on teada, et 1993 põgenes keegi vene asjapulk läände, kes oli vene nn "tuumakohvrite" väljatöötamise juures ja mingil kõrgemal tasemel spets.
Samuti on teada, et neid "tuumakohvreid" tõesti toodeti, jagati välja ja ladustati toona (1983 esimesed kohvrid, 1984/85 said oma kohvrid juba laiem ringkond -1994/95 võeti olemasolev kohvrisüsteem käibelt maha ja asendati uuega) mingi suurem hulk.
1983 lükati venes käima uus "tuumakohvri" projekt. Sellest kohvrist sai uue kontseptsiooni järgi tuumaarsenali (süsteem "Kazbek") "abonendi" juhtimisterminal "Tšeget", milliseid jagati teatud väeosade kõrgemale juhtkonnale + teatud hulk "varukohvreid" hoiustati teatud kindlates salajastes hoiukohtades. Pole teada, kas sama kohvriga saab kuidagi mõjutada ka süsteemi "Perimetr" (nn. Dead Hand).

Kuna teema on venes (ja üleüldse) ülisalajane, siis loomulikult pole mingeid avalikke dokumente ega häid viiteid jutupaunikutele kusagil. Seega tuleb rahulduda kildudest kokkupandud üldpildist.
Nii on nt. väidetud, et ühe kohvriga polnud 1983-1995 süsteemis teha midagi. Selleks, et süsteemi "Kazbek" saaks kuidagi juhtida, pidi olema vähemalt kaks sellist terminalikohvrit.
Nii on väidetud, et üks kohver kaalus ca 11kg.
On räägitud, et palja kohvri (kohvritega) pole/polnud teha midagi, peab olema ka pädev antennimajandus kohvri(te) ja süsteemi "Kazbek" teiste elementide vahel ühenduse loomiseks.
On väidetud, et kogu kohvri sisu koosnes vähemalt kuni 1994-95 eranditult kodumaise (elektroonika)tööstuse komponentidest (selline oli süsteemi loomise lähteülesanne ja üks nõue).
Ja on teada, et millegipärast ~1994/95 muudeti järsku uuesti kogu süsteemi ja kontseptsiooni, ning töötati välja uus, ning vana saadeti hingusele. Ametliku põhjusena toodi välja, et 10 aastaga on kohvrite tehniline seisukord niipalju halvenenud, et neid ei saa enam kasutada ("parim enne" sai läbi) ja .... kuna pole elus enam ühtegi spetsi, kes nende loomise kallal töötas, siis.. parammparaaaa - ei saa enam kohvris olevaid elemente vahetada ega asendada :shock:

Ma ei tea kuidas teistele, aga vähemalt minule tundub selline ametlik põhjus naeruväärne. Ehk siis tõenäoliselt IMHO oli olemasoleva "tuumakohvrisüsteemi" hingusele saatmise taga ilmselt seesama tõsiasi, et 1993 oli läände põgenenud keegi tuumakohvri spets (know how) + umbestäpselt samal ajal (~1994) oli kaduma läinud ka suurem kogus neidsamu kohvreid... ja ilmselt mitte lihtsalt läinud kaduma, vaid jõudnud ka arvatavasti kusagile n.ö. läände (neid ei oldud leitud ja/või oli leitud, kuid ei suudetud tagasi saada ja/või hävitada). See kehtib muidugi juhul, kui Klandorfi jutt GRU murest kadunud kohvrite kohta vastab tõele.... samas, miks ei peaks vastama....

Praegune süsteem VF-s väidetavalt on selline, et aktiivkasutuses (välja jagatud) on kolm sellist "tuumakohvrit" - presidendil, kaitseministril, peastaabi ülemal ja süsteemi käivitamiseks peavad korraga töös olema kõik kolm. samal ajal on neid hoiustatud (toodetud) siiski rohkem kui ainult need kolm kohvrit. Räägitakse, et alati on kohvrimehel kaasas ka dubleeriv varukohver + erikohver eriside tagamiseks (kohvrimehega peab pidevalt kaasas käima erisidetehnika (spetskohver, spetsmasinad, spetslennukid vms)).
All olevalt teiselt lingilt saab lugeda, et Jeltsinile olevat legendi kohaselt antud kohver, millel oli number 51....

Vene keelset lugemist venelaste "tuumakohvrist"
https://topwar.ru/14952-yadernyy-chemod ... eniya.html
https://topwar.ru/42361-sekret-yadernog ... chika.html
http://www.arms-expo.ru/news/polity/kak ... modanchik/
https://www.kompravda.eu/daily/26240/3122010/
Kas see betooniga katmine ei olnud peamiselt rootslaste poolt tulnud soov?
Jah oli küll.

30. apr 1996. Rootsi päevalehed Estonia vraki katmisest, Rootsi valitsus eeskirjadega vastuolus, Betoon või terasvõrk
http://www.postimees.ee/2475841/rootsi- ... -terasvork
20.06.1996. Rootsi valitsus lükkas Estonia katmise edasi
http://epl.delfi.ee/news/melu/rootsi-va ... d=50727797
WIKI
...betoneerimise plaanist loobuti, kuid laeva lähedusse viidi siiski liiva; firma, kellelt telliti betooniga katmine (Smit Tak AB), tegeles muuhulgas ka radioaktiivsete ainete kahjustamisega ning ajakirjanduse andmetel puistati liiva vrakist küllalt kaugel....
https://et.wikipedia.org/wiki/Estonia_katastroof


***

30.09.2014
Estonia katastroofi kohtuprotsessil Pariisis on 19 aasta järel jõutud sisuliste aruteludeni
http://www.err.ee/521247/estonia-katast ... ruteludeni

Teab keegi, mis seisus seal see protsess tänase seisuga on?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Estonia - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Fucs kirjutas:See kehtib muidugi juhul, kui Klandorfi jutt GRU murest kadunud kohvrite kohta vastab tõele.... samas, miks ei peaks vastama....
Klandorf võis selle välja mõelda, sest on edev keskerakondlik suslik. KE on laevahukust alates üritanud seda Mart Laarile ja tema valitsusele kaela määrida.

Teiseks, GRU ohvitserid võisid selle jutuga tema poole pöörduda aga ka hoopis muudel motiividel. See, et Klandorfi poole pöörduti, ei tähenda, et jutt tõsi on. Neil võis olla mingi täiesti oma salakaubaafäär käsil ja Klandorfile puhuti mulli, et kuidagi mõistetavaks teha oma huvi mingite veoste, objektide või isikute vastu.

Kolmandaks, nad võisid tõepoolest ajada taga mingit NSVL-ist välja smugeldatud tehnikat, aga jällegi, see ei pruukinud olla tuumakohver.

Neljandaks, kui 100 tükki kaotsi läks, siis kui palju neid üldse korraga eksisteeris ja miks nii palju? Võiks jah arvata, et neid toodeti vabrikus mingi partii valmis, aga sagedused, võtmed jm. tundlikud andmed sisestati alles siis, kui kohver kellelegi üle anti. Väga tõenäoliselt ei kujuta see kohver üksikult endast mingit väärtust - st. lihtsalt Nõukogude Liidule ebatüüpiliselt kvaliteetset kaasaskantavat raadiojaama (seejuures mingeid Läänest varastatud komponente sisaldavat).

Et välismaale toimetati 100 initsialiseeritud "kohvrit" - no teate, ei usu :shock:
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

Mingit kohvrit olla ju tuukrid jahtimas käinud, sellest keerutatud kokku päris priske skandaal teemal, et sillas olnud ja sinna jäänud inimesi ei olnud tuukrite asja otsida, küll aga oli võimekust ja aega mööda kajuteid kohvrit eratellimusena taga ajada...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
krizz
Liige
Postitusi: 2084
Liitunud: 18 Mär, 2006 1:59
Asukoht: Eesti Kuningriik
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas krizz »

Ah et ei betoneeritudki? Tänan ja võtan teadmiseks. Olin selle "fakti" enda jaoks fikseerinud ja tõesti täpsemalt asja uurinud ei olnud. Sellest on ikka siin-seal kirjutatud nagu sündinud faktist ja edasi arutatud, et miks, kelle huvides jne. seda tehti. Aga see oleks tõesti olnud väga mastaapne ettevõtmine. Pretsedent. Kuigi Tšernobõli katmise kõrval vaat et mitte midagi. Või kasvõi tavalise naftapuurtorni merre rajamine. Lihtsalt huvitav, kuidas seda tööd oleks täpsemalt tehtud. Enne mingi raketis tehtud või lihtsalt spetssegu peale valatud. Ei tea, ei tea...
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Walter2 »

Lemet kirjutas:Mingit kohvrit olla ju tuukrid jahtimas käinud, sellest keerutatud kokku päris priske skandaal teemal, et sillas olnud ja sinna jäänud inimesi ei olnud tuukrite asja otsida, küll aga oli võimekust ja aega mööda kajuteid kohvrit eratellimusena taga ajada...
Käis ju ka ajakirjandusest millalgi hulk aastaid hiljem läbi et esimese nö. ametliku sukeldumise järgselt tõdeti, et laevas oli juba käidud.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Kohvrikujuline ese võib olla ükskõik mis.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15563
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Fucs »

Walter2 kirjutas:
Lemet kirjutas:Mingit kohvrit olla ju tuukrid jahtimas käinud, sellest keerutatud kokku päris priske skandaal teemal, et sillas olnud ja sinna jäänud inimesi ei olnud tuukrite asja otsida, küll aga oli võimekust ja aega mööda kajuteid kohvrit eratellimusena taga ajada...
Käis ju ka ajakirjandusest millalgi hulk aastaid hiljem läbi et esimese nö. ametliku sukeldumise järgselt tõdeti, et laevas oli juba käidud.
...mälu värskendamiseks...

Tuukrid otsisid Estonial ärimees Voronini kohvrit, pööramata tähelepanu juhtkonna kajutitele
Estonia vrakil käinud tuukreid ei huvitanud laeva juhtkonna kajutid. Mitu tundi kulutati hoopis ärimees Aleksandr Voronini kohvri otsimiseks. Relvaäri ja Vene kosmosetehnoloogia Läände smugeldamisega seostatud mehe kohver leiti kadunud kapten Avo Pihti kajutist....

...Voronin suri 2002. juunis insulti. Ta lahkus jäädavalt kaks nädalat pärast seda, kui ajaleht Süddeutsche Zeitung vaagis ühes artiklis tema relvaäri võimalikku seotust laevahukuga.
http://www.ohtuleht.ee/195021/tuukrid-o ... kajutitele

Voroninile kuulus Tallinnas ettevõte Kosmos Asso­cia­tion. Tema sugulane Valeri juh­tis Moskvas selle harukontorit, mis tegi äri Kurtšatovi instituudiga – Venemaa kuulsa kosmosetehnoloogia ja tuumauuringute keskusega.

Mõlemad ettevõtted olid loodud selleks, et müüa Venemaa moodsaid kosmose- ja relvatehnoloogia näidiseid Venemaalt välja.
Sellise kirjelduse on Voro­ni­ni äride kohta üllitanud Ameerika Free Pressi uuriv ajakirjanik Christopher Bollyn. Kust tema andmed pärinevad, pole Bollyn oma mullu veebruaris avaldatud artiklis märkinud.
http://www.postimees.ee/1536863/ida-vir ... merepohjas
asiootus
Liige
Postitusi: 332
Liitunud: 30 Juun, 2017 12:04

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas asiootus »

Ta toob näite, et kui meedias on Voronini ühe partnerina väidetavas relvaäris mainitud tema Moskvas elavat venda, siis fakt on see, et Aleksandr Voroninil pole venda kunagi olnudki. «Ja Moskvas polnud tal üldse mingeid sidemeid ega tuttavaid. Vaid õde elab Norilskis,»
http://www.postimees.ee/1541197/arimees ... ri-saladus

Suure tõenäosusega mingisugust tehnikat Rootsi siiski veeti. Võimalik, et veeti ka reisiga, mis põhja läks. See ei pidanudki mingi hüper-super ülisalajane kosmose- või tuumatehnoloogia olema, veeti ikka seda, mida lahkuvatelt NSVL ohvitseridelt dollarite eest osta õnnestus, tänases mõistes võis see olla suhtkoht tähtsusetu kilo-kola sest lääne jaoks oli toona kõik Nõukogude Liidust pärinev uus ja huvitav.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 48 külalist