Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Väino
Liige
Postitusi: 683
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Väino »

akf Huviline4 kirjutas:...Seoses Kalev Vahtrasega leidsin 2005. Kesknädalast pika intervjuu Tiit Uustaluga, mida siin varem jagatud ei ole:
http://vana.kesknadal.ee/uudised?id=5348 ...
Selle "Kesknädala" artikli kommentaarides küsitakse, et miks peaks autosid merre lükkama kui lihtsam oleks Rootsi tollitöötajatega hakkama saada.

Eriti veel kui Rootsi riik on veose saaja.
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mati79 »

Kriku kirjutas:
Mati79 kirjutas:Olgu, väga hea tahtmise korral võib siiski uskuda, et 2 kopterit järjest Y64 ja Y65 päästsid vaid ühe inimese ja langesid vintsi (üsna lollikindla mehhanismiga seade) probleemide tõttu rivist välja.
65. kopteri vintsi kohta pole ma sõnagi kirjutanud.
Äkki peaksid olema ise paremini informeeritud? Muidu tundub see halastamatu ja pidev "turja kargamine" faktide teemal veidi üle võlli:

"On arriving at the scene of the accident at 0400 hrs, Y 65 observed a large number of liferafts to the east of the SILJA EUROPA and began to inspect them. The first two were empty At this stage a red emergency flare was fired in front of the helicopter. People on board a raft were flashing lights and waving. Because of the heavy sea, it was difficult to lower a rescue man to the raft, but the helicopter succeeded in rescuing one person from the raft.

When the helicopter started to lift the two remaining survivors, one of the strands of the wire broke, and then the winch engine malfunctioned. Since there were no mountings on the helicopter for an emergency winch, winching the survivors up to the helicopter was impossible and they had to be left in the raft. The rescue man had to be carried at the end of a 30-40 metre wire to the deck of the SILJA EUROPA. Y 65 alerted Berga for a new winch and took the survivor to hospital in Stockholm, from where one nurse was taken on board to assist in the rescue work. After this, Y 65 proceeded to Berga to change the winch and wire."
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Mati79 »

klamber kirjutas:Kui nt mina ja Imre Kaas oleme postitanud otsesed viited selle kohta, et ramp avanes, siis toodetakse endiselt lehekülgede kaupa postitusi stiilis, ramp ei avanenud, ramp ei avanenud, ramp ei avanenud, seega kõik muu on ka vale, muudest fantaasiatest rääkimata.
Tõesti huvitav, kui pead silmas ametliku teooria mingisuguseid lukkude arvutusi, siis selles ma julgen kahelda (eriti arvestades, et osa tõendusmaterjale visati merre tagasi).
Tunnistajate puhul meil on ju teada, et masinamehed olid päris suure kreenini all ja nägid monitorist et ramp oli kinni. Samuti A.A.Juhanson oli kinnise rambi peal kui laev oli külili. Kas sa neid tunnistusi ei pea mitte millekski, et sel teemal arutleda ei kõlba?
Mati79
Liige
Postitusi: 142
Liitunud: 18 Okt, 2020 0:13

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mati79 »

Kriku kirjutas: 65. helikopteri taustal Heiwaco nimekirjas 65. kopter üldse ei esine, lõpparuande järgi päästeti sellega vaid 1 inimene.
Kuidas ei esine, palun väga:
Manused
Y65.png
Y65.png (1.72 KiB) Vaadatud 2237 korda
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas vanahalb »

Walter2 kirjutas: Kui visiiri hoolduslepingute ülesütlemise järel lukustuste haamriga avamine oli igapäevane praktika ning keevitajad peavad visiiri liigendite kallal vaeva nägema et laev üldse merele saaks minna siis ei imesta üldse, kui visiiri hüdraulika on võimeline põhjalukku puruks rebima. :
Pigem ei ole võimeline ...muarust. Kõikvõimalike aabitsatõdede järgi töötab see kaitseklapp iga kord kui visiiri avatakse või suletakse. Avamise lõpus kui silindrid põhja jõuavad või visiir mingi piiraja vastu jõuab hakkab klapp tööle ja laseb surve maha. Muidu annaks mingi koht järgi ja tõenäoliselt hüdrovoolikud ja pärast iga visiiri avamist tuleks autotekil sinna laiali lennanud õlist puhtaks pesta.
Kinnise lukustusega visiiri avamine ongi survete poolest sama olukord nagu oleks ta juba lakke kinni lastud.
Kui selline kaitseklapp rikki läheb (vedru katki vms) kaob surve üldse ära ja silindrid ei jaksaks visiiri liigutadagi. Ja kui sellist klappi seal tõesti polnud lähevad minumeelest voolikud enne katki kui lukustus.

See teooria, et kõik laevas ainult tati ja tahtejõuga koos seisis on eelkõige laevatehase nägemus. Selline nägemus tekib igal masinamüüjal kellelt pärast garantiiaja lõppu enam hooldust ja täisteenust ei osteta :)
Peeter
Liige
Postitusi: 2579
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Peeter »

Lemet kirjutas:Te, sunnikud, ärge tulge siin miskite argumentidega õhku rikkuma. Sest kui juba järgmisel hommikul naised rääkida teadsid, siis see PEAB tõsi olema. Nii allveelaev, tuumatorpeedo kui ka ninjadega täidetud kummipaadid. Rääkimata piki parrast veepiiril asuvatest lõhkelaengutest aukude tekitamiseks. Ega ma nüüd midagi vahele ei jätnud?
Mispärast sul on vaja niimoodi kirjutada?
P.S. Ma korra juba kirjutasin, et võtame rahulikumalt, aga näe "ära kustus" siit see minu poolne katse sind ja ka ennast rahustada? Aga sinu oma vastuoksa on kenasti alles jäetud.
P.S. See pole esimene kord, kus selline kõike kokku siduv ja ilma mingite argumentideta tiraad jääb alles, aga vastus sellele kaob.
Ütlen veelkord: ärge tikkuke kõike kokku ühte patta toppima! Ühepajatoit ei pruugi just kõige parem alati olema. Seda ei ole vaja!
Viimati muutis Peeter, 28 Okt, 2020 15:11, muudetud 1 kord kokku.
Peeter
Liige
Postitusi: 2579
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Peeter »

AndresTy kirjutas:
Peeter kirjutas:Vastuseks Andres TY-le: Ei maksa niiväga läbimõelduse ja lollikindluse peale loota, asi tuleb ikkagi ekspertiisiga fikseerida, aga kahjuks on asjad demonteeritud ja merre laiali loobitud.
Asjade töötamise põhimõtete kohta on alati olemas projekt- ja teostusdokumentatsioon. Ei ole nii, et süsteemide töö loogikat saab takkajärgi kindlaks teha ainult reaalseid detaile käega katsudes ja uurides-puurides. Arvata on, et Saksa laevatehas seda dokumentatsiooni vist merre heitnud pole..... Lisaks teades veel sakslaste pedantset fetišit igasuguse dokumenteerimise preisi ordnungi järele.
Selle projekt- ja teostusdokumentatsiooni kõrval mängib olulist rolli ka ekspertiis hooldus-, kasutus- ja remonditöödest. Näiteks mina uurisin küll ekstra EMPLi tehasest Austriast veokal kasutatava terase margi välja, ja kuigi oli vaja ainult meetrist juppi ja meetriseid teadmata materialist ülejäägijuppe oli pakkuda laialt (no meetrine 100ne toru :D ), pidin tellima 6meetrise. Sest ei tahtnud haagisel riskida tootja poolt ettenähtud materiali omavolilise asendamisega. See oli juba ammu enne, kui meile EMPLi tulekad päästesse tulid. Praegu oleks ju väga oluline teada, et kas Atlandi luku detailid vastavad nii tootja kui ka samas ohutuse tagavatele nõuetele, aga kahjuks pole see enam võimalik.
Viimati muutis Peeter, 28 Okt, 2020 15:31, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Mati79 kirjutas:
Kriku kirjutas:
Mati79 kirjutas:Olgu, väga hea tahtmise korral võib siiski uskuda, et 2 kopterit järjest Y64 ja Y65 päästsid vaid ühe inimese ja langesid vintsi (üsna lollikindla mehhanismiga seade) probleemide tõttu rivist välja.
65. kopteri vintsi kohta pole ma sõnagi kirjutanud.
Äkki peaksid olema ise paremini informeeritud? Muidu tundub see halastamatu ja pidev "turja kargamine" faktide teemal veidi üle võlli:

"On arriving at the scene of the accident at 0400 hrs, Y 65 observed a large number of liferafts to the east of the SILJA EUROPA and began to inspect them. The first two were empty At this stage a red emergency flare was fired in front of the helicopter. People on board a raft were flashing lights and waving. Because of the heavy sea, it was difficult to lower a rescue man to the raft, but the helicopter succeeded in rescuing one person from the raft.

When the helicopter started to lift the two remaining survivors, one of the strands of the wire broke, and then the winch engine malfunctioned. Since there were no mountings on the helicopter for an emergency winch, winching the survivors up to the helicopter was impossible and they had to be left in the raft. The rescue man had to be carried at the end of a 30-40 metre wire to the deck of the SILJA EUROPA. Y 65 alerted Berga for a new winch and took the survivor to hospital in Stockholm, from where one nurse was taken on board to assist in the rescue work. After this, Y 65 proceeded to Berga to change the winch and wire."
Tänan, ju siis tõesti läks mõlemal tross ja vints:
Teine Rootsi valvehelikopter Y65 startis alles veidi enne poolt nelja hommikul. Väljalend viibis, sest alarmisüsteem oli rikkis. Piloot tegutses küll nii kiiresti, kui suutis. Niipea kui ta kuulis olukorra tõsidusest, otsustas ta otse laevahukukohale lennata ja mitte teha reeglites ette nähtud vahepeatust meditsiinipersonali pealevõtuks. Paraku tabas kopterit teinegi äpardus: Y65 oli üles vinnanud ainult ühe inimese, kui vintsitrossi kiud katkes. Kopter pidi lahkuma ja oli viieks tunniks rivist väljas. Kui see hommikul naasis, ei leidnud meeskond enam ühtki elusat päästetavat.
Ebaõnn tabas teisigi koptereid. Y64-l katkes tross. Selle kopteriga juhtunu teeb eriti traagiliseks asjaolu, et üks hädaline sai kaks korda pääsulootuse, kuid hukkus lõpuks ikkagi. Kopteri meeskond hakkas üles tõstma ühel parvel päästevestita kössitanud meest, aga paraku kukkus too enne kopterini jõudmist vette. Päästja hüppas talle järele ja hakkas teda uuesti tõstma, kuid siis ütles kopteri tross üles. Y64 meeskond kutsus appi teise kopteri, kuid õnnetu päästetav suri, enne kui temani kolmandat korda jõuti.
https://epl.delfi.ee/lp/estonia-paasteo ... d=87510963
Mati79 kirjutas:
Kriku kirjutas: 65. helikopteri taustal Heiwaco nimekirjas 65. kopter üldse ei esine, lõpparuande järgi päästeti sellega vaid 1 inimene.
Kuidas ei esine, palun väga
Õige, vabandust.
Peeter kirjutas:Ütlen veelkord: ärge tikkuke kõike kokku ühte patta toppima! Ühepajatoit ei pruugi just kõige parem alati olema. Seda ei ole vaja!
Täiesti nõus. Esmajoones käib see akf Mati79 kohta.
Peeter
Liige
Postitusi: 2579
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Peeter »

Kriku: Allikat on vististi tulutu küsida... :wall:
Vastus: Kirjutasin, et ca 15-20 aastat tagasi. Sellest ajast on paar korda kõvaketaski lendanud erinevatel arvutitel. Lihtsalt niisamagi on aeg otsa saanud osadel. Ja tõepoolest- ega ma siis ei pidanud vajalikuks kogu selle loetu portsu salvestamist konkreetselt endale kuskile koos igakülgse taustainfoga. Täna siin tuleb tunnistada, et vat kui hea oleks midagigi selle 15 aasta tagusest ajast omal midagi sellist omada. Aga siis ma kindlasti ei uskunud, et asjad võiksid hakata lehtedelt "ära kaduma" ja et keegi hakkab mulle 20 aasta pärast etteheiteid ja muigeid tegema selle pärast. Ma tegelikult ei uskunud ka selle teema siinset sellist püstitamist. Esimest korda teadvustasin enda jaoks häirivalt ebameeldivat olukorda "asjade kadumisel netist", kui avastasin, et Ukraina sõja alguse materialid on hakanud haihtuma, mingeid viiteid linkidele ja guugeldamisi, aga originaali enam pole... Kahju, aga nii on. Näiteks ei leidnud ma peale MH17-t kuskilt enam videot kuidas sõja algepisoodides nihutas ukrainlane oma Bukid idapiirile õhutõrjesse ja kuidas Buki "MTOškad" täislaadituna rakettidega neile järgi uhasid. Neid videoid enam pole lihtsalt. Pole vaja lihtsalt ja kõik. Eraldi toonitan, et ma ei arva, et nemad lasid, jagan arvamust, et venest tulnud pill MH17-ga seda tegi.
Aga teema juurde tagasi: minu loetu klapib kokku selle "kopteritabeli " jutuga, kahjuks rohkem öelda ei oska.
AndresTy
Liige
Postitusi: 962
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas AndresTy »

Peeter kirjutas:Selle projekt- ja teostusdokumentatsiooni kõrval mängib olulist rolli ka ekspertiis hooldus-, kasutus- ja remonditöödest.
Jah, loomulikult, kõik õige. Hooldus on süsteemide elukaare oluline osa.

Praeguse arutelu (minu sekkumise mõttekäiku) põhjustas siiski väide (kesikunädala artiklis), et hüdraulikat on võimalik igast lambiasendist tööle panna (ka lukud peal) - mille üle mina kahtlustasin, et kas asi oli ikka nii primitiivselt tehtud. Mitte sellest, et kas hooldust oli piisavalt tehtud või kas materjalid olid õiged. Ja tööpõhimõtete kohta on kindlasti süsteemikirjeldused-projektid-skeemid olemas. Saan aru, et mõni mees teeb oma garaažis auto ilma jooniste-projekteerimiseta põlve otsas valmis, aga 15000 tonnise keeruka reisi-praamlaeva - mis ei ole mingi haabjas - selliselt puhtalt "talupojatotruse" baasilt ehitamine on muinasjutt.

Omaette teema on muidugi, see kuidas on dok. säilitatud ja kas seda on võimalik tehasest kätte saada - aga see ei tähenda nagu poleks Estonia puhul visiiri automaatikas mitte mingeid sõltuvuslikke tingimusi rakendatud või neid projekteeritud (mis - nagu ma ei väsi kordamast - on automaatika puhul elementaarne ja leiutatud juba ammu-ammu).
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas AMvA »

Kulibin kirjutas:IMHO toimub siinses foorumis ilmne ülemodereerimine, vanu poste kaob meelevaldselt ja moderaator Kriku koht oleks kusagil saastafoorumis aga mitte siin. Anna minna, moonuta ajalugu ja rahvas lahkub siit LHV-se või HV foorumisse. Türgil on muidugi mugav sellist modet pidada, üliaktiivne.
Kui midagi kustutada, siis vaid ilmsed solvangud. Ma bänniks siit näiteks pooled ilkujad kes risustavad vaid teemat a-la ,,Nii ei saa ju olla sest nii ometi ei ole võimalik,,
LHV foorumis muidugi selliste ulmeteooriatega kaugele ei purjeta nagu siin on üritatud teha. Seal vaibus see Estonia teema kiirest peale tõdemust, et leiti auk mille päritolu on veel tundmatu ja ootame edasisi arenguid.
Peeter
Liige
Postitusi: 2579
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas:
Kulibin kirjutas:IMHO toimub siinses foorumis ilmne ülemodereerimine, vanu poste kaob meelevaldselt ja moderaator Kriku koht oleks kusagil saastafoorumis aga mitte siin. Anna minna, moonuta ajalugu ja rahvas lahkub siit LHV-se või HV foorumisse. Türgil on muidugi mugav sellist modet pidada, üliaktiivne.
Kui midagi kustutada, siis vaid ilmsed solvangud. Ma bänniks siit näiteks pooled ilkujad kes risustavad vaid teemat a-la ,,Nii ei saa ju olla sest nii ometi ei ole võimalik,,
LHV foorumis muidugi selliste ulmeteooriatega kaugele ei purjeta nagu siin on üritatud teha. Seal vaibus see Estonia teema kiirest peale tõdemust, et leiti auk mille päritolu on veel tundmatu ja ootame edasisi arenguid.
Olen sel teemal pessimist ja pakun, et edasiseks arenguks on, et ühel hetkel tuleb kogu selle seriaali kokkuvõtteks vastus: "No ja mis siis!" Või arvab keegi, et see lugu paneb Rootsi luure oma seisukohti muutma ja salastatud dokumente avaldama?
Huviline4
Liige
Postitusi: 42
Liitunud: 12 Okt, 2020 15:27
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Huviline4 »

AndresTy kirjutas:
Peeter kirjutas:Selle projekt- ja teostusdokumentatsiooni kõrval mängib olulist rolli ka ekspertiis hooldus-, kasutus- ja remonditöödest.
Jah, loomulikult, kõik õige. Hooldus on süsteemide elukaare oluline osa.

Saan aru, et mõni mees teeb oma garaažis auto ilma jooniste-projekteerimiseta põlve otsas valmis, aga 15000 tonnise keeruka reisi-praamlaeva - mis ei ole mingi haabjas - selliselt puhtalt "talupojatotruse" baasilt ehitamine on muinasjutt.
Kuidas sellisel juhul seletada seda, et JAIC’i lõppraporti kohaselt oli üheks uppumise põhjuseks konstruktsiooniviga rambi ja visiiri projekteerimisel (visiir tõmbas rambi kaasa). Viidet ei hakka otsima, usun, et see siinse kogenuma lugeja jaoks praeguseks üldtuntud info. Tuleb välja, et isegi saksa insenerid on inimesed ja eksivad.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas AMvA »

Huviline4 kirjutas:
Kuidas sellisel juhul seletada seda, et JAIC’i lõppraporti kohaselt oli üheks uppumise põhjuseks konstruktsiooniviga rambi ja visiiri projekteerimisel (visiir tõmbas rambi kaasa). Viidet ei hakka otsima, usun, et see siinse kogenuma lugeja jaoks praeguseks üldtuntud info. Tuleb välja, et isegi saksa insenerid on inimesed ja eksivad.
See laev oli esialgu projekteeritud rannalähedase navigeerimise jaoks. Ju siis ei peetud sellist konstruktsiooni selliste navigeerimistingimuste jaoks ohtlikuks.

Aga ega ka saksa insenerid jumalad ei ole. Ega VW-ni hüüdnimi ilmaasjata ei ole Hitleri kättemaks.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Dr.Sci »

AMvA kirjutas:
Huviline4 kirjutas:
Kuidas sellisel juhul seletada seda, et JAIC’i lõppraporti kohaselt oli üheks uppumise põhjuseks konstruktsiooniviga rambi ja visiiri projekteerimisel (visiir tõmbas rambi kaasa). Viidet ei hakka otsima, usun, et see siinse kogenuma lugeja jaoks praeguseks üldtuntud info. Tuleb välja, et isegi saksa insenerid on inimesed ja eksivad.
See laev oli esialgu projekteeritud rannalähedase navigeerimise jaoks. Ju siis ei peetud sellist konstruktsiooni selliste navigeerimistingimuste jaoks ohtlikuks.

Aga ega ka saksa insenerid jumalad ei ole. Ega VW-ni hüüdnimi ilmaasjata ei ole Hitleri kättemaks.
Ilma navigeerimiseta oleks võinud rannast kaugemal ka sõita?
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 51 külalist