www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 18 Jaan, 2022 18:32

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 247 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 02 Dets, 2021 14:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34290
Ei ole õige.
STOP märk (mitte stoppjoonemärk) on sarnane märgiga "anna teed", selle tegelik nimetus on lausa "peatu ja anna teed".
Tee, mille ristumise ees on STOP märk muudab reguleerimata ristmikul selle tee madalamaliigiliseks, mille ristumise ees ta on.

Parema käe reegel kehtib ainult seal ristmikul, kus on
1. märk "samaliigiliste teede ristmik" või samasisuline ala märk
2. kus puuduvad sõidujärjekorda määravad liikluskorraldusvahendid

STOP märk ristuva tee ees tähendab, et see on kõrgema liigiline (seal liikujal on eesõigus) ja see, kus teelt sa seda märki näed, on madalamaliigiline (kust tulija peab peatuma ja teed andma).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 02 Dets, 2021 15:32 
Foorumil
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2586
OLAVI kirjutas:
"STOPP" märk ei muuda ära ristmiku ületamise järjekorda ega tühista parema käe reeglit võrdsel ristumisel.
Sellest on siingi juba eelnevalt juttu olnud.


Misasja???
STOPP märk juba iseenesest välistab võimaluse, et tegemist on võrdse ristumisega. Marss autokooli tagasi!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 02 Dets, 2021 17:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34290
Nende ringtee äärekivide panek pidi olema tingitud sellest, et selle asemel olnud "punaseid jooni" autojuhid ei austanud ja kulutasid need kiirelt maha :D

Mul on nende ringteede kohta oma arvamus, eriti kui pead sõitma 17 paiku läbi Keila Paldiski poole ja seal ukerdab 20 Poola rekkat, muidugi taoline auto ei pööra nii pisikesel ringil välja ja kulutab neid triipe samapalju kui 20 sõiduautot.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 02 Dets, 2021 18:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2722
Asukoht: Reval
Tsiteeri:
Nende ringtee äärekivide panek ...

Hollandist ülevõetud lahendus liikluse rahustamiseks. Võib-olla seal toimibki kuna peamiselt liigeldakse jalgratastega (ja talvel uiskudega..).

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 02 Dets, 2021 18:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 3232
Walter2 kirjutas:
Tsiteeri:
Nende ringtee äärekivide panek ...

Hollandist ülevõetud lahendus liikluse rahustamiseks. Võib-olla seal toimibki kuna peamiselt liigeldakse jalgratastega (ja talvel uiskudega..).
Uisud jätaks kõrvale...
Jalgrattateede ja autoteede vahel on küll sellised piirded, juhul kui need on kõrvuti. Sõiduteel olevad ringide piirded ei puutu enam jalgratturitesse, need on ikkagi autode pärast.

PS, Neli aastat seal sõitnud nii auto kui jalgrattaga.

_________________
Paljude raamatute lugemine teeb inimese paljulugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 02 Dets, 2021 19:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 770
AMvA kirjutas:
... Misasja???
STOPP märk juba iseenesest välistab võimaluse, et tegemist on võrdse ristumisega. Marss autokooli tagasi!

§ 7. Eesõigusmärgid ja nende tähendused.
4) märk 222 „Peatu ja anna teed” kohustab juhti peatuma stoppjoone ees, selle puudumisel ristmiku juures lõikuva sõidutee ääre ees, muudes kohtades märgi ees. Juht peab andma teed lõikuval teel, tahvli 834 „Sõidueesõigusega liiklemise või peatee suund” olemasolul aga peateel või sõidueesõigusega teel sõitvale juhile. Ristmikul, kus kõigi harude ette on pandud märk 222, peab juht andma teed paremalt lähenevale või paremal asuvale juhile.
https://www.riigiteataja.ee/akt/103032011006?leiaKehtiv


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 02 Dets, 2021 19:42 
Foorumil
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2586
OLAVI kirjutas:
AMvA kirjutas:
... Misasja???
STOPP märk juba iseenesest välistab võimaluse, et tegemist on võrdse ristumisega. Marss autokooli tagasi!

§ 7. Eesõigusmärgid ja nende tähendused.
4) märk 222 „Peatu ja anna teed” kohustab juhti peatuma stoppjoone ees, selle puudumisel ristmiku juures lõikuva sõidutee ääre ees, muudes kohtades märgi ees. Juht peab andma teed lõikuval teel, tahvli 834 „Sõidueesõigusega liiklemise või peatee suund” olemasolul aga peateel või sõidueesõigusega teel sõitvale juhile. Ristmikul, kus kõigi harude ette on pandud märk 222, peab juht andma teed paremalt lähenevale või paremal asuvale juhile.
https://www.riigiteataja.ee/akt/103032011006?leiaKehtiv


Et sa järjekordselt ei hakkaks aia asemel aiaaugust rääkima postitame siis kogu eelneva postituse siia:
Tsiteeri:
vanahalb kirjutas:

... Ma olen lihtsalt visanud pilgu et kas tagurpidi kolmnurk või kaheksakant paistavad kuskilt js kui paistavad siis on nendega ristuv tee peatee. Kui silma ei hakka siis on üldjuhul samaliigiliste teede ristmik.

"STOPP" märk ei muuda ära ristmiku ületamise järjekorda ega tühista parema käe reeglit võrdsel ristumisel.
Sellest on siingi juba eelnevalt juttu olnud.


Vanahalb, muuseas, ei ole kusagil rääkinud sellest, et ka tema liikumissuunal on STOP märk.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 02 Dets, 2021 20:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 2113
Kui palju selliseid ristmikke üldse on kus igas suunas on "Stopp" märk? Kui kuskil on siis on see väga halva nähtavusega ristmik ja ohutuse tõttu pannakse selline märk. Iseenesest on ta aga tavaline samaliigiliste teede ristmik. Kui "Stopp" märgid panemata jätta siis kehtib sama teeandmise reegel. Või kui märke on laialt käes ja igale suunale pannakse "Anna teed" kolmnurk on jälle tulemus sama ehk samaliigiliste teede ristmik ja parema käe reegel.

Jutt oli ikka tavaolukorrast kus mõni teedest on peatee ja sellest kuidas aru saada et oled peateel.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 02 Dets, 2021 21:38 
Foorumil
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2586
vanahalb kirjutas:
Kui palju selliseid ristmikke üldse on kus igas suunas on "Stopp" märk? Kui kuskil on siis on see väga halva nähtavusega ristmik ja ohutuse tõttu pannakse selline märk. Iseenesest on ta aga tavaline samaliigiliste teede ristmik. Kui "Stopp" märgid panemata jätta siis kehtib sama teeandmise reegel. Või kui märke on laialt käes ja igale suunale pannakse "Anna teed" kolmnurk on jälle tulemus sama ehk samaliigiliste teede ristmik ja parema käe reegel.

Jutt oli ikka tavaolukorrast kus mõni teedest on peatee ja sellest kuidas aru saada et oled peateel.

Mõnel on lihtsalt tohutu vajadus näidata, et ta Googlit oskab kasutada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 03 Dets, 2021 5:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Nov, 2014 21:42
Postitusi: 175
Noh, ma sõidan iga päev selliselt ristilt üle, mis lisaks igal suunal olevale stopile on ka ala mõjuväljas (parem käsi + 30) ja ka teekattemärgistus on ette topitud. Neid stopp + võrdse risti kombosid ikka on, miskit ülearu haruldast pole.
Mis on viktoriiniküsimus, kus Eestis on (õieti- on olnud, praegust seisu ei tea) parema käe reegli järgi ringristmikud. Olla vist 2 tükki olnud. :) Üks oli hiinakas, teine kusagil Põhja- Eestis.
Aga need turboringide draakonihambad on tegelikult täitsa abiks, vähemalt on aru saada, kuidas need rajad seal kulgevad. Pimedal ajal ja mingi s... seal maas ei paista ükski jutt välja. Ka ringile tulijad on veidi vähem häppid ette lõikama.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 03 Dets, 2021 10:48 
Foorumil
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2586
Kapten Trumm kirjutas:

Mul on nende ringteede kohta oma arvamus, eriti kui pead sõitma 17 paiku läbi Keila Paldiski poole ja seal ukerdab 20 Poola rekkat, muidugi taoline auto ei pööra nii pisikesel ringil välja ja kulutab neid triipe samapalju kui 20 sõiduautot.


See su ringide vastasus tuleneb puhtalt sinu enda isiklikust laiskusest ja mugavusest. Sobiva suurusega ringid on väga head liikluse rahustajad ning võimaldavad ristuvatelt teedelt ühtlase autovoo.
Keila ümbersõidu ringid on veel täiesti OK suurusega raskeveokitele. Veetsin just enne riigi lukkupanekut paar nädalat Austrias, kus samasuguse liiklustihedusega teel olid oluliselt väiksema raadiuse ning ka sõiduraja laiusega ringid ja raskeveokitel ei olnud mingeid probleeme.. Ilma nende Keila ringideta oleks Keila poolt tulijatel pea võimatu peateele välja sõita tipptundidel.

Minu arust on endise Maanteeameti seisukoht, et mingile teelõigule sobiv sõidukiirus tuleb tagada pigem teekorralduslike vahenditega, kui kiirust piiravate liiklusmärkidega on väga õige lähenemine. Meie autojuhtide suhtumist kiirusepiirangutesse teame me kõik ja nende järgimise tagamiseks tuleb rakendada politseipatrulle, mis on tegelikult politseressursi mõttetu raiskamine.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 03 Dets, 2021 10:49 
Foorumil
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2586
häh kirjutas:
Üks oli hiinakas, teine kusagil Põhja- Eestis.


Ei mäleta küll sellist asja Tallinnas ega Harjumaal


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 03 Dets, 2021 11:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Sept, 2016 11:49
Postitusi: 121
häh kirjutas:
Üks oli hiinakas, teine kusagil Põhja- Eestis.

Ise pole käind ja ise pole näind, aga kuskilt kuulnud, et Narvas olla selline lahendus olnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 03 Dets, 2021 16:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Veebr, 2005 20:33
Postitusi: 727
Asukoht: Tartu
Tsiteeri:
Minu arust on endise Maanteeameti seisukoht, et mingile teelõigule sobiv sõidukiirus tuleb tagada pigem teekorralduslike vahenditega, kui kiirust piiravate liiklusmärkidega on väga õige lähenemine.

Selmet tegeleda mõne kihutajaga keerame kõigile kodanikele? Sellise suhtumisega kaugele ei purjeta.
Neid ajuvabasid asulasse sissesõidu krt-teab-misasju (asulavärvad? vt Puhja, Adavere jne) on nüüd rajatud mitmeid - pidevalt on nende otsas autode detaile. Eriti ohtlikud on need praegusel aastaajal, kus selline järsk suunamuutus auto juhitamatuks muudab. Seda löga, et "sõida lubatud kiirusega", pole mõtet ajada - sõidan lubatud ning teeolusid arvestava kiirusega ja ikka on ohtlik.
Teine imbetsillide eksperiment sai põhjendatud meediapeksu osaliseks.
https://www.mnt.ee/et/tee/katseprojektid/asulavaravad-kaareperes-ja-vaike-maarjas
Maanteeameti asi on tagada tee ohutus mitte teha teid ohtlikumaks. Isegi pahal nõukaajal saadi sellest aru ja rajati asulatest möödasõidud, mis nüüd rõõmsasti jälle täis ehitatakse (Lõunakeskus anyone?). Seega on probleem mitte liiklejates, vaid Maanteeametis.

_________________
... käituge nii, nagu oleks te üksi ja sõda algaks homme.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Liikluse planeerimisest
PostitusPostitatud: 03 Dets, 2021 18:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Sept, 2016 11:49
Postitusi: 121
MadMan kirjutas:
Neid ajuvabasid asulasse sissesõidu krt-teab-misasju (asulavärvad? vt Puhja, Adavere jne) on nüüd rajatud mitmeid - pidevalt on nende otsas autode detaile.

Eriti kreatiivne lahendus on möödunud suvest alates Adaverest mitte kaugel Võisikus, kus liikluse-rahustamise-kitsest-kõrvalepõike harjutust saab teha nii sisse- kui ka väljasõidul. Kui esimest korda seda läbisin, siis olid silmad suured ja peas vaid küsimus - mida p...t see nüüd oli? Järgnev mõte oli, et ju siis projekteerijad palusid kohaliku hooldekodu kunstiringil ilmutada loomingulisust ja aidata neil rasket ülesannet lahendada...


Manused:
voisiku.PNG
voisiku.PNG [ 1.82 MB | Vaadatud 342 korda ]


Viimati muutis VMO, 03 Dets, 2021 19:05, muudetud 1 kord kokku.
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 247 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt