www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Juun, 2021 18:32

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 495 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 33  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 14:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2258
AMvA kirjutas:
Kõik LPG järelpaigaldatavad seadmed on sõltumata põlvkonnast siiski enam-vähen universaalsed ja ei pruugi konkreetse auto peal ideaalselt toimida.

Autotehased toodavad ainult CNG autosid, mis on tegelikult igati parem variant, sest auto on kohe algselt gaasiautoks loodud, lisaks on CNG aktsiis tunduvalt madalam, kui LPG aktsiis.

Isegi sai mingi hetk CNGd kaalutud teiseks autoks perre. Jäi ära kuna lihtsalt uue auto hind liiga kallis. Muidu igati asjalikud. Ühel tuttaval on ja tõepoolest tuleb Tallinn-Tartu ots 4x odavam kui minu suhteliselt januse bentsukaga (kütus 2x odavam, kulub 2x vähem). Samuti sai räägitud taksojuhiga kelle CNG Škodal üle 100K all oli. Kiitis ka taevani ja probleeme pidavat olema mitte esinenud pooleteise aasta jooksul.

Suurimad miinused minu jaoks olid:
1. Suhteliselt nigel sõidukaugus, (isegi kui nii CNG kui bensiinipaak kokku arvestada) tuli enamikel mudelitel seal nii 450km kanti
2. Sõltuvus veel suhteliselt haruldastest CNG tanklatest (või on sõidukaugus veel 2x väiksem)
3. Üsna lahjad mootorid jäädes tavaliselt sinna 100-110hp kanti. Linnas täitsa piisav, aga maanteel ikka oluliselt rohkemaga harjunud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 14:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32396
Kui tekivad mingid augud sisse või 200 kmh kiirusklassi auto üle 130 ei lähe, siis on probleem õige segu koostise hoidmisega.
Sealt järgmine samm ongi ärapõlenud klapid või sulanud kolvid, sest lahja seguga kipuvad temperatuurid üles lendama ja asjad sulama. Veits vajalikust rikkam on isegi ohutum.

Mäletades rasket 90ndate algust (bensukriis jne) - "ökonoomseks" (kõige väiksemate võimalike düüsidega karbussis) tjuunitud mosse läks suure hädaga allamäge 100 kmh välja. Põhjusel, et vajaliku võimsuse arendamiseks oli segu liiga lahja.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 14:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2013 10:51
Postitusi: 687
AKF Trumm, ära räägi asjadest mida Sa arvad või oled kuskilt midagi kuulnud kuid ei tea. Kui Sa ei tea asjaolusid, siis ära targuta. Kuskil ei ole öeldud, et üle 130 ei lähe, probleem tekkis kiirendamisel. Seal on üks tobe tõusukoht, suhteliselt loll. Samas Strada della Forra peal oli oi kui tore sõita.


Viimati muutis Illike, 13 Jaan, 2021 14:37, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 14:30 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32396
Tsiteeri:
3. Üsna lahjad mootorid jäädes tavaliselt sinna 100-110hp kanti. Linnas täitsa piisav, aga maanteel ikka oluliselt rohkemaga harjunud.


Nendel väikestel turbomootoritel tuleb vaadata rohkem pöördemomenti. Skoda kodukal seda leida ei õnnestu.
Sõidan igapäevaselt autoga, millel on 120 hj 1600 kg tühimassi juures, mis on täitsa Lada tasemel erivõimsus (75 hj 1050 kg tühimassi).
Tegelikult arendab antud mootor 320 Nm 1500 pöörde juures, möödasõidud käivad kuuenda käiguga nagu premium autol.
Mul vend sõidab 1,4 TSI Superbiga, alguses ka irvitasin aga sõitis see täitsa hästi, pigem tundus isegi kiirem kui harjukeskmine 2.0 jaapani pereauto.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 14:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32396
Illike kirjutas:
AKF Trumm, ära räägi asjadest mida Sa arvad või oled kuskilt midagi kuulnud kuid ei tea. Kui Sa ei tea asjaolusid, siis ära targuta. Kuskil ei ole öeldud, et üle 130 ei lähe, probleem tekkis kiirendamisel. Seal on üks tobe tõusukoht, suhteliselt loll. Samas Strada della Forra peal oli oi kui tore sõita.


Et antud probleemi põhjus oli gaasisüsteemi suutmatus hoida vajalikku segukoostist, on siin üsnagi selge.
Vale segu ongi igasugu jõnksude, tühjade kohtade jne tavaline põhjus.
Ka on "pihustite puurimine" toitesüsteemi täpsuse juures suhteliselt robustset laadi tegevus. Umbes nagu karbussi düüside puurimine.
Tänapäeval tehase selliseid asju ikka elektrooniliselt ja suure täpsusastmega.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 14:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2013 10:51
Postitusi: 687
Gideonic kirjutas:

Suurimad miinused minu jaoks olid:
1. Suhteliselt nigel sõidukaugus, (isegi kui nii CNG kui bensiinipaak kokku arvestada) tuli enamikel mudelitel seal nii 450km kanti
2. Sõltuvus veel suhteliselt haruldastest CNG tanklatest (või on sõidukaugus veel 2x väiksem)
3. Üsna lahjad mootorid jäädes tavaliselt sinna 100-110hp kanti. Linnas täitsa piisav, aga maanteel ikka oluliselt rohkemaga harjunud.

LPG auto miinused minu jaoks:
1.Pole tagavararatast kuskile panna.
2.Peab käima lisahoolduses kulu ca 30-45 eur
Plussid
1.Tanklas käin siis kui tuju on, st läbisõit on topelt (paak 70l)
2.100 km läbimise hind on ca 3 eur kui sõidan ainult LPG-ga
3. Reisil saab optimeerida hästi kulusid, st valida tanklaid.
4. Maanteel saan sõita minu mõistes normaalse autoga, st kui on vaja siis ka liigub vastavalt vajadusele ja ei jää lõunas mägede vahel hange kinni.
Muidugi minu läbisõit on nädalas min 650km, kuid keskmine on ca 900 km nädalas.


Viimati muutis Illike, 13 Jaan, 2021 15:01, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 14:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 389
Asukoht: Saaremaa
Kapten Trumm kirjutas:
Sõidan igapäevaselt autoga, millel on 120 hj 1600 kg tühimassi juures, mis on täitsa Lada tasemel erivõimsus (75 hj 1050 kg tühimassi).
Tegelikult arendab antud mootor 320 Nm 1500 pöörde juures, möödasõidud käivad kuuenda käiguga nagu premium autol.


320nm 1500 pöörde juures? Oled ikka kindel? Mu masuudipress 120hj pea samade parameetritega, kuid 6 käiguga möödasõidu tegemine on huumor. Jah, kiirteel võib-olla. Minul leiab kuues käik kasutust vaid teelõikudel, kus kiirus lubatud 100+kmh. 90 töristades kuuendaga nii 1500pmin tahmad ja nögistad kõikvõimalikud sõlmed täis. Testisin, sõitsin mingi aeg kogu aeg ka 90 alas 6 käiguga. DPF puhastus juba enne 1000km läbimist tuli peale. Siis lasin järgmise vahe 5 käiguga maaanteekiirustel. Ülla-ülla, puhastus käivitus tsut-tsut enne 3000km läbimist. Ei ole see pea tühikäigupööretel plödistamine kindlasti hea. Ja ka kütusekulus ei ole 5 või 6 daga 90kmh lastes märkimisväärset vahet. Tehase poolt etteantu saavutan ilusti ka 5 käiguga sõites.


Viimati muutis Kirs, 13 Jaan, 2021 15:04, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 14:57 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2013 10:51
Postitusi: 687
Kapten Trumm kirjutas:
Illike kirjutas:
AKF Trumm, ära räägi asjadest mida Sa arvad või oled kuskilt midagi kuulnud kuid ei tea. Kui Sa ei tea asjaolusid, siis ära targuta. Kuskil ei ole öeldud, et üle 130 ei lähe, probleem tekkis kiirendamisel. Seal on üks tobe tõusukoht, suhteliselt loll. Samas Strada della Forra peal oli oi kui tore sõita.


Et antud probleemi põhjus oli gaasisüsteemi suutmatus hoida vajalikku segukoostist, on siin üsnagi selge.
Vale segu ongi igasugu jõnksude, tühjade kohtade jne tavaline põhjus.
Ka on "pihustite puurimine" toitesüsteemi täpsuse juures suhteliselt robustset laadi tegevus. Umbes nagu karbussi düüside puurimine.
Tänapäeval tehase selliseid asju ikka elektrooniliselt ja suure täpsusastmega.

Veelkord, palun ära võta sõna teemadel millest Sa ei tea täpsemaid asjaolusid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 15:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Sept, 2007 8:51
Postitusi: 421
Asukoht: Tallinn
Gideonic kirjutas:

Suurimad miinused minu jaoks olid:
1. Suhteliselt nigel sõidukaugus, (isegi kui nii CNG kui bensiinipaak kokku arvestada) tuli enamikel mudelitel seal nii 450km kanti


See nüüd täiesti sõltub autost. Praegu müüdavatel Škoda Ocatviatel on jah 30 liitrise CNG paagi kõrval 10 liitrine bensupaak, mis lubab 450-500 km läbida. Eelmise põlvkonna Passatil oli 30+30 liitrit, seega täiesti mõistlik sõidukaugus. Naabrimees ostis hiljaaegu uue Volvo ja kui mälu nüüd ei peta, siis temal on CNG paagi kõrval täismõõdus bensiinipaak (50 liitrit). Kokkuvõttes ma muidugi möönan jah, et CNG paagi konstruktsiooniliste iseärasuste tõttu on täna ainult CNG-ga sõites sõidukaugus nigel.

Kui CNG miinustest veel rääkida, siis lisaks tankimisaja. Seda ca 20 kilogrammi peksab ikka päris mitu minutit paaki, bensiinijaamast tulnuna tundub päris pikk aeg.

Plussina loomulikult täna veel madal kütuseaktsiis, jääb rohkem raha autoremondi peale :) Ja heitgaas lõhnab ka igatahes kuidagi päris puhtana.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 16:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2258
Kirs kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Sõidan igapäevaselt autoga, millel on 120 hj 1600 kg tühimassi juures, mis on täitsa Lada tasemel erivõimsus (75 hj 1050 kg tühimassi).
Tegelikult arendab antud mootor 320 Nm 1500 pöörde juures, möödasõidud käivad kuuenda käiguga nagu premium autol.


320nm 1500 pöörde juures? Oled ikka kindel? Mu masuudipress 120hj pea samade parameetritega, kuid 6 käiguga möödasõidu tegemine on huumor. Jah, kiirteel võib-olla. Minul leiab kuues käik kasutust vaid teelõikudel, kus kiirus lubatud 100+kmh. 90 töristades kuuendaga nii 1500pmin tahmad ja nögistad kõikvõimalikud sõlmed täis. Testisin, sõitsin mingi aeg kogu aeg ka 90 alas 6 käiguga. DPF puhastus juba enne 1000km läbimist tuli peale. Siis lasin järgmise vahe 5 käiguga maaanteekiirustel. Ülla-ülla, puhastus käivitus tsut-tsut enne 3000km läbimist. Ei ole see pea tühikäigupööretel plödistamine kindlasti hea. Ja ka kütusekulus ei ole 5 või 6 daga 90kmh lastes märkimisväärset vahet. Tehase poolt etteantu saavutan ilusti ka 5 käiguga sõites.

Eks see sõltub omajagu ka 6. käigu ülekandearvust, mõnel masinal ongi see vaid "kruiisimiseks" tehtud.

Kiikasin ka oma ~1450kg tühimassiga turbo-nelikveolise pöördemomendigraafikut (arvud dünamomeetrilt ratastelt, mitte mootorist):

@ 2000 RPM: 350 Nm, 75 HP
@ 2600 RPM: 380 Nm, 140 HP
@ 3800 RPM: 420 Nm, 210 HP

Jõud kasvab veel mõnda aega edasi, pöördemoment on aga juba platool ja hakkab lõpuotsas langema. Võiks ju hädapärane kogus minkekut olla?

Igatahes 6. käiguga mööda sõidan ikka ainult ilusa ilmaga ja horisondini nähtavusega, muidu on närviajavalt aeglane (lihtsalt ei võta pöördeid ülesse). 5. on ok ja 4. on juba äärmiselt agressiivne (jõud kasvab autol rõõmsalt 5500 RPM'ini).

Ehk kuhu tahtsin jutuga jõuda, et kaunis individuaalne on see kõik lõpuks.
Olen ka ise sõitnud nende uute 1 - 1,5L turbomootoritega, ja väga positiivselt üllatunud olnud, eriti kiirustel kuni ~60-70km/h. Maanteel jätavad minu jaoks siiski soovida.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 16:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 389
Asukoht: Saaremaa
Minu omal 120hj 280Nm ja algab ka 2000 pöörde juurest ja kuni 2750 .ni. Sellepärast imestama panebki Trummi 120 hj 320Nm juba 1500 pöörde juures. Minu omal nende pöörete juures turbogi veel "magab".
Trumm, kas sul on 1.6 Volkar 88kw ja 120hj? Sellel ju 250 Nm @ 1750-3500 rpm. :roll:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 16:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32396
Tsiteeri:
320nm 1500 pöörde juures? Oled ikka kindel? Mu masuudipress 120hj pea samade parameetritega, kuid 6 käiguga möödasõidu tegemine on huumor.


Pardon, üks kala oli. Kontrollisin raamatust, 320 Nm on 1750, mitte 1500 pöördel. Muud andmed õiged. Mootori tüüp on Fiat Multijet2 1,6. 90 peal on mootor umbes nendel pööretel ka 6. käiguga.

Meil on majas üks diisel pikap, selle kuues käik on sootuks teine teema - maanteekiirusel paneb see mootori jalga puhkama ja selle kasutamiseks oleks vaja ming 120+ kmh kiirust.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Jaan, 2021 18:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32396
Tsiteeri:
Isegi sai mingi hetk CNGd kaalutud teiseks autoks perre. Jäi ära kuna lihtsalt uue auto hind liiga kallis. Muidu igati asjalikud. Ühel tuttaval on ja tõepoolest tuleb Tallinn-Tartu ots 4x odavam kui minu suhteliselt januse bentsukaga (kütus 2x odavam, kulub 2x vähem). Samuti sai räägitud taksojuhiga kelle CNG Škodal üle 100K all oli. Kiitis ka taevani ja probleeme pidavat olema mitte esinenud pooleteise aasta jooksul.


Kui pole tegemist mingi ekstreemjuhtumiga ja autodest niipalju jagad, et kui tihti vahetada õli ja millal käia ülevaatusel siis sõidu km omahinda arvestades võiks unustada eksperimendid ja naisele soetada Eesti kontrollitava ajalooga avariivaba liisingust tulnud Jaapani või Korea (kuni 10a vanad Korea autod on täpselt sama kvaliteetsed kui jaapani omad, lihtsalt vähem mainekad ja seepärast odavamad.

Kui auto on hooldatud ja ajalooga, siis seal ei juhtu midagi, et peaks silm punnis neid garantiisid taga ajama.
Näiteks selline auto, kuni 100 000 km 2011-uuem läbisõiduga Kia Picanto 1,2 manuaal. Võtab keskeltläbi 6 liitrit bensiini 100 km peale (tehas lubab maanteel 3,8 liitrit sajale, mis pole reaalne, pane 1 liiter otsa), salong läheb ruttu soojaks, turvapadjad värgid olemas, korrashoid piirdub hooldusega ja mõne pisiasja parandusega ja ilmselt järgmine 50 000-100 000 km sõidab eriliste muredeta. Veermik eriti ei lagune, sest auto on kerge ja tegelt ei roosteta kah eriti. Konditsioneer, elektriaknad ja istmesoojendused on ka üldiselt olemas ning talverehvid saab kaasa. Taolisi, suht väikse läbisõiduga väikeautosid on üllatavalt palju saada ja maksavad üllatavalt vähe - inimesed lihtsalt kardavad, et peale garantii lõppu tuleb kohe suur remonditööde laviin. Võib saada 5000 euroga täiesti murevaba auto, kaskot ei ole vaja teha ja mingeid rootsi pankureid toita.

Skepsisega peaks suhtuma eksperimentaaltehnoloogiatesse (no 1,0 liitrine mootori, millest kõva turbo truki abil on saadud 150 hobujõudu seda kindlasti on), tavaline vabalt hingav väike bensiinimootor käib naistele küll (enamik ei oska sedagi võimsust kasutada) ja need mootorid idamaadest on täiesti pommikindlad, kui õlid-küünlad-filtrid on õigel ajal vahetatud ning ise rumalusi ei tee.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2021 12:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Apr, 2010 19:43
Postitusi: 196
Tänud, et paljud on sõna võtnud, ei oodanudki nii aktiivset käivitust :)
Kui korraks aluseks võtta tehases toodetud gaasiküttega autod (hetkel neid palju pole, Škoda vist üks tuntumaid) ja mitte keskenduda niivõrd kaubamärgile vaid põhimõttele, siis kuidas hindate suuremat pilti KV/KL-s selliste kontoriautode kasutamist üldse. On poliitika juba ammusest ajast ühe kütuse kasutamise osas (D). Samas teiselt poolt pisut räägitakse keskkonnasõbralikkusest ja kuna raha on piiratud ressurss, oleks ehk mingil hetkel mingis mahus gaasi kasutamine mõistlik... või kuidas, seltsimehed :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2021 12:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1945
IMHO peaks KV ja KL kasutatava kütuse valik võimalikult piiratud olema.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 495 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 33  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt