www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Sept, 2021 5:48

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 985 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 66  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Juun, 2021 14:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2011 22:13
Postitusi: 666
Kapten Trumm kirjutas:
Kuna mikromootoritel on see vahemik väga kitsas ja väljaspool seda vahemikku on harilikult puuks, siis peabki olema palju käike, et auto üldse edasi liiguks.
Mul on garaazis 2,4 turbomootoriga Volvo, mille mootor toodab 280 Nm pöördemomenti 1800-5000 pööret (graafik on horisontaalne joon). No sada korda pole siin vajalik 6 või 8 käiku, linnaliikluse tempos püsimiseks võib vahetada kohe 1-lt 3le ja 3-lt 5ndale.


Korduvalt on küsitud, et mis auto härral on ja härral pole olnud mune seda välja öelda, siis peab tegutsema kohvipaksu pealt.

Puusalt pakkudes võib tal olla näiteks V70 1996-2000 2.4 Turbo 143kw 270nm 4-käiguline ATM. Kiirendus 0-100km/h 8,4sek. (andmed võivad olenevalt andmebaasist veidi kõikuda ja ka autost, mida härra omab).

Võtame vastu Octaviad 2017-2019:
1.8 TSI 134kw 7-käiguline DSG. Kiirendus 0-100km/h 7,4sek.
1.5 TSI 110kw 250nm 7-käiguline DSG. Kiirendus 0-100km/h 8,3sek.
1.4 TSI 110kw 250nm 7-käiguline DSG. Kiirendus 0-100km/h 8,2sek.
1.0 TSI 86kw 200nm 7-käiguline DSG. Kiirendus 0-100km/h 10sek.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Juun, 2021 15:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33097
Mul pole kahjuks automaat-Volvot ja see on põlvkond uuem, 147 kW, 280Nm, 5ne käsikast, 0-100 peaks olema 7,6 sek ja Vmax 210 kmh.
Ainus automaadiga (4 käiku) auto on mul Mercedes C36 AMG, 3,6 liitrit, 208 kW, 385 Nm, 0-100 6,7 sek ja Vmax ametlikult 250 kmh.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Juun, 2021 15:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2013 10:51
Postitusi: 698
Kapten Trumm kirjutas:
Turboga mikromootoritel on palju käike mitte heaks kiirenduseks, vaid seepärast et nende mootorite ökonoomne pööretevahemik on üsna kitsas ja selles püsimiseks on vaja rohkem käike. Antud juhul ei anna Renaultile edumaad mitte 7 käiku, vaid tunduvalt suurem pöördemoment, mis turbomootorile tüüpiliselt on aetud küllalt laugeks (vähemalt 140 hp versioonil kehtib see 1800-4000 pööret).

Minu tööautol näiteks on ökonoomne vahemik 1500-2000 pööret ja selles püsimiseks on see komplekteeritud 6-käigulise käsikäigukastiga.

Seega Sinu küsimus on saanud vastatud:
Tsiteeri:
Mõni näide äkki praktikast kah, kus väike mikromootor paljude käikudega kiirem on?

Seega Sa vaidled teemas, kus Sa arvad, mitte ei tea.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Juun, 2021 15:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2011 22:13
Postitusi: 666
Kapten Trumm kirjutas:
Mul pole kahjuks automaat-Volvot ja see on põlvkond uuem, 147 kW, 280Nm, 5ne käsikast, 0-100 peaks olema 7,6 sek ja Vmax 210 kmh.
Ainus automaadiga (4 käiku) auto on mul Mercedes C36 AMG, 3,6 liitrit, 208 kW, 385 Nm, 0-100 6,7 sek ja Vmax ametlikult 250 kmh.

Nüüd on asi klaar. Oleksid võinud kohe õiged lähteandmed anda. Poleks üldse hakanudki võrdlema väikese mootoriga ATM kastiga autot ja manuaali või nii suure mootoriga asjaga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Juun, 2021 16:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33097
Illike kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Turboga mikromootoritel on palju käike mitte heaks kiirenduseks, vaid seepärast et nende mootorite ökonoomne pööretevahemik on üsna kitsas ja selles püsimiseks on vaja rohkem käike. Antud juhul ei anna Renaultile edumaad mitte 7 käiku, vaid tunduvalt suurem pöördemoment, mis turbomootorile tüüpiliselt on aetud küllalt laugeks (vähemalt 140 hp versioonil kehtib see 1800-4000 pööret).

Minu tööautol näiteks on ökonoomne vahemik 1500-2000 pööret ja selles püsimiseks on see komplekteeritud 6-käigulise käsikäigukastiga.

Seega Sinu küsimus on saanud vastatud:
Tsiteeri:
Mõni näide äkki praktikast kah, kus väike mikromootor paljude käikudega kiirem on?

Seega Sa vaidled teemas, kus Sa arvad, mitte ei tea.


Noh, tegelikult selles ebaõnnestunud Subaru ja Renaulti võrdlusest - kui antud Subarust eksisteeriks turboversioon, siis selle dünaamika oleks sama variaatorkastiga sellest Renaultist ikka mäekõrguselt parem, mitte vaid 0,4 sekundit :dont_know:

Lihtsalt tänapäeva turbomootoril on oma suuruse kohta silmapaistvalt suur pöördemoment ja see määrabki kiirenduse, mitte käikude arv.
Käikude arv pole vajalik mitte 0-100 aja kärpimiseks, vaid selleks, et tavasõidul oleks mootor samas 1500-2000 pöörde vahel kütusekulu vähendamiseks.
kui mootori pöördemomendi kõver on kasutatavate pöörete piirkonnas horisontaalne joon, ei tooda 7 käiku 5 asemel mingit lisaväärtust.
Ja selline momendi kulgemine muudab ise jutu "magusast alast, kus mootor hoitakse" jamaks. Mootorit on sedasi vaja "magusas alas" hoida Ferraril, mitte Skodal.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Juun, 2021 18:39 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Jaan, 2009 2:04
Postitusi: 512
vanahalb kirjutas:
Veoautodega on erinevused veel suuremad. Eestis tohib nelja sillaga kallur teeliikluses võtta vist 12 tonnise koorma, Soomes pannakse julgelt 16-17 ja autorongi täismassiks tuleb siis 76 tonni.
Kinnisel territooriumil , kasvôi Narva karjääris, samasugusele autole 20 + tonni ja seegi on valmistajatehase poolt lubatud.

Võrdluseks, milliseid koormaid autorongid mujal maailmas veavad.

https://www.youtube.com/watch?v=MF85rI9oyeM

Maanteeameti meestele ei tohi näidata, võivad südari saada. :mrgreen:

_________________
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Juun, 2021 19:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2180
Kapten Trumm kirjutas:
Mul pole kahjuks automaat-Volvot ja see on põlvkond uuem, 147 kW, 280Nm, 5ne käsikast, 0-100 peaks olema 7,6 sek ja Vmax 210 kmh.
Ainus automaadiga (4 käiku) auto on mul Mercedes C36 AMG, 3,6 liitrit, 208 kW, 385 Nm, 0-100 6,7 sek ja Vmax ametlikult 250 kmh.

Su superautol on ainult 50 kW rohkem võimsust, kui mu mootorrattal. :D
Mul on muidu selle 6,7 sekundiga 200 sees 8)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Juun, 2021 20:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2504
Asukoht: Reval
Kohe ärkab foorumi virtuaalkiirendaja ja teeb siia sisuka postituse teemal Trummi amg vs. politsei škoda. :mrgreen:

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 11 Juun, 2021 0:03 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1908
[quote="AMvA"[/quote]
Su superautol on ainult 50 kW rohkem võimsust, kui mu mootorrattal. :D
Mul on muidu selle 6,7 sekundiga 200 sees 8)[/quote]

Ma juhiks diletandina (ise opereerin odavamas hinnaklassis ja ca 50 KW väiksemate võimsustega :) ) tähelepanu et supermootorrattaga superauto eest ārasõitmine on natuke kahtlane ettevõtmine.
Foori tagant kiirendades saadud edu kaob esimeses kurvis sest mootorratas pidurdab põhiliselt ainult ühe rattaga ja maha pidurdama peab autoga võrreldes hakkama tükk maad varem.

Lisaks on mootorrattaga vāsitavam sõita ja kogu tagaajamine on nagu neegri antiloobijaht - auto ripub sabas nii kaua kui mootorrattur ära vāsib ja küljeli kukub :)

Kui on kindel plaan politsei Skoda eest āra sõita siis mul oleks garaazist kohe pakkuda MV Agusta bike või Audi TT. Ise võtaks pigem selle Audi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 11 Juun, 2021 0:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 441
Mul on ka hästi väike noku ja selle suurendamiseks vajan ma teiste poolt pehmeks tallatud luksusautosid ja võidusõidu tsikleid.

_________________
Kriku kirjutas:
Nagu mingitele amööbidele kirjutataks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 11 Juun, 2021 1:03 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1908
Nokusid sellised asjad ei pikenda, see on linnalegend.
Kollektsioonid on üks variant miks tasub osta. Ma näen selles kordades suuremat tootlust kui pensioni teisel sambal.

Aga noh, kellel huvi võib oma raha Swedbanki kaudu ka mingisse Rumeenia imedepõldu matta :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 11 Juun, 2021 9:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2180
Tsiteeri:
Foori tagant kiirendades saadud edu kaob esimeses kurvis sest mootorratas pidurdab põhiliselt ainult ühe rattaga ja maha pidurdama peab autoga võrreldes hakkama tükk maad varem.


See on nüüd küll geniaalne järeldus.
Pidurdamisel loeb kaks parameetrit - kiirus ja kaal. Kui mu ratta märgkaal on ca 200 kg, siis piisabki ainult esiratta piduritest. Muuseas, ka autol läheb pidudurdusjõust ca 80% esiratastele.
MV Agausta jätab täiesti külmaks - ülehinnatud alajõuline ratas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 11 Juun, 2021 10:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1908
Mu garaažis olevad asjad pole nagunii müügiks. Seega jätab täiesti külmaks et kas selle sisu jätab kedagi külmaks või mitte.
Niiöelda zen- olemise üks põhitõde ongi et tapa enda jaoks kõik autoriteedid :)

Teemasse tagasi tulles - näiteks MotoGP tsikkel ja F1 auto on enam-vähem sama KW/kg suhtega. Kiirendus ja tippkiirus on mootorrattal paremad. Ometi saab ta ringiajas vormeli käest lausa kalendriaastaga pähe. Üks põhjus on ka see et mootorrattaga saab heal juhul võib-olla -1,5 g aeglustuse auto -3-4 g vastu.
Jällegi, pole ise proovinud aga kui keegi sellise katse on teinud siis loeks huviga.

Kui on kavas sõita kiiresti ja kurvilisel teel peaks chip-tuuningusse raha matmise all pigem mõtisklema et kuidas pidurdusmaad lühemaks saada. Veerandmiil ja niisugused asjad on teine teema.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 11 Juun, 2021 11:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1182
Asukoht: Tallinn
See, et bike'ga politsei eest ära ei sõida ei ole küll absoluutne tõde, juutuub on videosid täis nimega "Ghost Rider", mismoodi politsei erimasinaid narritakse ja siis kaotakse täpiks kui vaja. Kui tsikliga sõita oskad ja tead teedevõrku, siis saab ikka suva auto eest ära küll.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 11 Juun, 2021 14:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1182
Asukoht: Tallinn
Ja siin üks video, et isegi Opel'iga sõidab politsei SAAB'i eest ära kui oskusi on.... Nojaaa, pole tegelikult päris tavaline Opel, ikkagi koostöös Lotus'ega veidi vingemaks tehtud, aga suur 4-ukseline raske sedaan ja kui sõita oskad, siis nägemest politsei! Mul on veidi kiire. Alumine parem arv kajastab siis politseiauto km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=6yptiCYBSZo


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 985 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 66  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt