www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 25 Okt, 2021 22:25

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 21:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Jaan, 2017 21:12
Postitusi: 249
Veel kõvem näitaja on Mercedes-AMG GLA 45 S maastur
2,0 310kW ja 500 Nm pöördemoment.
vana ilma turbota 4 liitrine mootor kopitab selle kõrval.
https://www.auto24.ee/new/model.php?id=4656&sr=1&m=3

_________________
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.


Viimati muutis klemmikas, 12 Juun, 2021 21:34, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 23:09 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 26278
Asukoht: Viljandimaa
Umbes lehekülg vastastikuste solvangute saatel kulgenud teemavälist juttu eemaldatud.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Juun, 2021 23:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 583
Nõukaaja autoostul oli üks omapärane fenomen värvi valikul, mida tänapäeva inimesed ei oska ettekujutada.
Nimelt uue (kasutatud) auto ostmisel otsiti sama värvi autot nagu oli eelmine auto, et autovahetus kadedatele naabritele silma ei torkaks ja ei annaks neile põhjust miilitsasse kaebama minna.
Tihe autovahetus äratas organite liigset tähelepanu.
Auto mudelinumber polnud seejuures oluline, sest penskarid neil tavaliselt vahet ei teinud.

Eraettevõtlusest:
86´ndal aastal tegeles mu sõber õmblustööga ja müüs täikal oma toodangut. Ta pandi valiku ette, et kas lähed kinni aastateks spekulatsiooni eest või hakkad koputajaks. Ta põgenes Eestist.

Põllumajanduses juhutöödel teenisid lapsed 5rbl ja mehed kuni 15rbl päevas.
Eramaja ehitusel juhutööl pärast tööpäeva kella 17-21 töötades sai teenitud 10rbl õhtuga.
Kui riigihind VAZ01 oli 5500rbl, aasta vana masin 6-7000, siis 15 aasta vanune läbiroostetanud põhjaga auto eest küsiti 2500rbl.
Siit saab arvutada, et kui mitu tundi oli vaja auto ostmiseks tööd teha.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Juun, 2021 10:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1965
parkija kirjutas:

Mootorrattaga auto eest ära sõita , järjekindlalt sõideti , eriti kui peale Vectraid Nissan Primerad tulid , neist mõni harv läks 200 km/h välja . Nii mõnigi politseinik ei hakanud üldse Primeraga mootorratast püüdma .


Primeraga jah on keeruline :) Enamasti käis see nii, et mootorrattur suutis nägemisulatusest välja sõita, keeras kuhugi kangi alla või võsa vahele, jäi seisma ja politseiauto pani vilkurite sähvides mööda.
Kui need riistad juba enam-vähem võrdsed on läheb mootorratturil raskeks.

Mootorratta ja vormeli võrdlemine on tavaliikluse jaoks liiga ekstreemne. Küll aga on Nürnburgring Saksamaal selline rada kus saab vist igaüks oma võimeid proovida kui pileti ostab. Proovitakse ka, alates vanadest hainina bemaritest kus terve seltskond kaasas on.
Aga kui ma ikka õigesti olen vaadanud siis parimad ringiajad on välja sõidetud autodega. Selliseid Kawasaki Ninja vs Porsche Carrera videoid on küll ja veel kus mootorratas täpiks kaob et siis kurvilisemal lõigul lausa jalus kakerdada.

Ma eeldan, et sangas on olnud mitte "vanahalvad kes nagunii sòita ei oska" vaid need "kes seda enne ka on teinud " :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Juun, 2021 12:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1182
Asukoht: Tallinn
Ja mida ma veel mäletan, et 350 kuubikulise Jawa'ga oli miilitsa eest ärasõitmine täiesti tavaline tegevus. Endal pole sellist viimase "malli" 350 Jawa't olnud aga miilitsa "sidrunil" polnud selle vastu mingit lootust kui just mootorattur mingit viga ei teinud. Kella peal oli tal küll lõpp 180, aga ega ta niipalju ei läinud, isegi kui oli olulisemalt kergemaks tehtud. Aga "sidrun", kui 100 läks oli juba väga hästi, miilitsa žigulidega oli asi juba keerulisem ma mäletan, et suuremad poisid rääkisid. Ja siis on mälestus sellest ajastust kuidagi kujunenud, et miilitsad kohe eriliselt kottisid Jawa'sid. Levinud võte olla olnud, et parem jalg piki sadulat ja jalalaba numbri peale, vasakuga vaja ju käiku vahetada ning siis punn põhja kui märkasid miilitsamasinat. Žigulid üritasid ikka järgi tulla aga "sidrunid" ei hakanud üritamagi "paljudel" juhtudel.


Viimati muutis Hydrazine, 15 Juun, 2021 8:20, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Juun, 2021 13:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 904
Hydrazine kirjutas:
Ja mida ma veel mäletan, et 350 kuubikulise Jawa'ga oli miilitsa eest ärasõitmine täiesti tavaline tegevus. Endal pole sellist viimase "malli" 350 Jawa't olnud aga miilitsa "sidrunil" polnud selle vastu mingit lootust kui just mootorattur mingit viga ei teinud. Kella peal oli tal küll lõpp 180, aga ega ta niipalju ei läinud, isegi kui oli olulisemalt kergemaks tehtud. Aga "sidrun", kui 100 läks oli juba väga hästi, miilitsa žigulidega oli asi juba keerulisem ma mäletan, et suuremad poisid rääkisid. Ja siis on mälestus sellest ajastust kuidagi kujunenud, et miilitsad kohe eriliselt kottisid Jawa'sid. Levinud võte olla olnud, et parem jalg piki sadulat ja jalalaba numbri peale, vasakuga vaja ju käiku vahetada ning siis punn põhja kui märkasid miilitsamasinat. Žigulid üritasi ikka järgi tulla aga "sidrunid" ei hakanud üritamagi "paljudel" juhtudel.

Mul jooksis 350cc Jawa ka tuuleklaasiga 140 vabalt välja.
Kriitiliseks muutis kiirema sõidu hoopis rehv.
Kui tagarehviks oli Kovrovetsi 16 " Made in USSR - siis oli oma elu kallim. Põhjuseks ei olnudki niivõrd rehvi kvaliteet kui et selle rehvi profiil oli maastikul mitte asfaldil sõiduks.
Originaalrehviga võis sõita ka kiiremini.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Juun, 2021 22:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 421
Asukoht: Saaremaa
"vana" Jawa puhul 140km/h on märkimisväärne! Tehas sellele 120km/h andis. Spido oli ju siis põhjas :) "uuel" Jawal oli number vist 130km/h, aga too oli tegelikult veidi ka võimsam.
Nõuka ajal sai ka vörridega edukalt miilitsate, (enamasti siiski olid need ühiskondlikud, kes meid "kottimas" käisid) eest ära sõidetud. Tavaliselt käis see äksjõn ju oma küla piirides ja trumbid olid sel juhul kõik sinu taskus. Iga rada ja karjamulk oli sul nii peas, et võisid või kinniseotud silmadega neid läbi sõita :) Ja eks me üritasime suuremaid maanteid oma sõitudeks ikka vältida ka. 1990 õnnestus Saaremaa kaubamajast, kui nüüd väga ei eksi, siis maksis 1100 rubla seal müüdud ajaloo viimane Jawa 350/638 omale saada. Äss asi oli ikka küll tol ajal :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2021 10:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
klemmikas kirjutas:

Alustuseks toon välja uue ülivõimsa amg.
https://www.auto24.ee/new/model.php?id=4513&sr=1&m=3
9 käiku.
Mootori pöördemoment, kolossaalsed 900Nm @ 2750-4500 rpm.
Vaevalt sel autol ka 1800 pöörde peal vähe jõudu on.

Ei ole sellist seost küll märganud võimsatel ja lahjadel mootoritel.


Mercedes peab ise ennast autotehnoloogia liidriks ja seepärast sisaldavad nende autod asju, mis tegelikult niiväga vajalikud pole.
Ma olen sõitnud päris mitme W140 S600ga (6,0 V12, 394-400 hj), ei ole kohe mitte sellist tunnetki, et oleks vaja 9-käigulist kasti sinna :oops:
Päris sürr kogemus, mootor tiksub tühikäigul 400 pööret minutis, ilma mingi vibratsioonita ja teiste autode seljataha jätmiseks on vaja vajutada ehk 2000-2500 pööret.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2021 10:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2407
Seda kasti pole sinna vaja mootori abistamiseks. See on mugavus - selline kast veab nagu variaator, sa ei suuda käiguvahetushetki üldse eristada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2021 10:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Tsiteeri:
Nõukaaja autoostul oli üks omapärane fenomen värvi valikul, mida tänapäeva inimesed ei oska ettekujutada.
Nimelt uue (kasutatud) auto ostmisel otsiti sama värvi autot nagu oli eelmine auto, et autovahetus kadedatele naabritele silma ei torkaks ja ei annaks neile põhjust miilitsasse kaebama minna.
Tihe autovahetus äratas organite liigset tähelepanu.
Auto mudelinumber polnud seejuures oluline, sest penskarid neil tavaliselt vahet ei teinud.

Eraettevõtlusest:
86´ndal aastal tegeles mu sõber õmblustööga ja müüs täikal oma toodangut. Ta pandi valiku ette, et kas lähed kinni aastateks spekulatsiooni eest või hakkad koputajaks. Ta põgenes Eestist.
Põllumajanduses juhutöödel teenisid lapsed 5rbl ja mehed kuni 15rbl päevas.
Eramaja ehitusel juhutööl pärast tööpäeva kella 17-21 töötades sai teenitud 10rbl õhtuga.
Kui riigihind VAZ01 oli 5500rbl, aasta vana masin 6-7000, siis 15 aasta vanune läbiroostetanud põhjaga auto eest küsiti 2500rbl.
Siit saab arvutada, et kui mitu tundi oli vaja auto ostmiseks tööd teha.


Good point.
Nõuka autode teemal enamasti hädaldatakse autoostulubade ja järjekorra teemal.
Tegelikult sama suur väljakutse oli raha kokku saada. Inimesed projitseerivad tänast auto kerget kättesaadavust tollesse aega.
Siis polnud liisinguid, laene ja järelmakse. Kui õnn naeratas, pidi raha enamvähem kohe tagataskus olema.
5500 rubla "kopika" eest oli ikka 1970ndatel.
Näiteks 1988 maksis uus Samara 2109 riigihinnas 9145 rubla.
Arvestage ise, palju toonase keskmise palgaga (peres 2x200 rubla kuus) aega kulus selle raha kokku saamiseks.
Kui panna mingi valemiga 200 rubla kuus kõrvale, kulus selleks 45 kuud, see on pea neli aastat.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2021 11:07 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
AMvA kirjutas:
Seda kasti pole sinna vaja mootori abistamiseks. See on mugavus - selline kast veab nagu variaator, sa ei suuda käiguvahetushetki üldse eristada.


Aga noh, kiirenduseks eriti ju vaja pole.
Mugavuseks, autofirma taseme näitamiseks, ok.
Noh, tegelikult korras W140 4-käiguline kast vahetab ka täiesti tunnetamatult, lihtsalt tahhomeetrilt on vahetused näha.
Lihtsalt enamik eestlasi omab premium autode kogemust mingite viimase veerandini sõidetud laipade baasil.
Mis jõnksuavad või libisevad käiguvahetusel ja mille mootor ka kindlasti paar korda köhib vahepeal.

1990ndate alguses kasutas Mercedes oma autodel sellist "innovaatilist" asja nagu bioloogiliselt laguneva isolatsiooniga juhtmed.
Tulemuseks oli, et mootoriruumi kuumuses lagunes see isolatsioon seal mõne aastaga ilma looduse kaasabita.
Hiljem välja tulenud juhtmekimbud aga maksid Mercedesele kohast hinda ja enamik tõelisi "ärimehi", kes 2-3 ringi autosid pidasid, neid osta ei raatsinud.
Näiteks 6-silindrilise M104 mootori juhtmekimp maksis esinduses 2500 eurot. V12 oma ilmselt kaks korda niipalju.
Seepärast annab tikutulega otsida autot, mis oleks mersu väärilises korras.

Räägin seepärast, et olen oma nahal proovinud, kasutatud M104 juhtmepunt mootorile läks mulle e-bay'st ca 1000 eurot.
Peale vahetust käis mootor nagi siidi ja üllatuslikult hakkas ka käigukast hoopis teistmoodi tööle.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2021 12:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1182
Asukoht: Tallinn
Mercedese kohta oskan kaasa öelda, et omasin päris pikalt C190 (ei ma küll peast neid W mudeleid ei tea, mitte kõige uuem ja mitte ka kõige vanem pann oli). Ja selle kohta ütleks, et see lihtsalt sõitis, ei olnud mingi turbosid ja überluksust täistopitud masin aga olid el.aknad, veojõukontroll jms elementaarsed asjad... ma võiks selle kohta veelkord öelda, et ta lihtsalt sõitis, elemntaarne hooldus, et klotsid-õlid-filtrid on arusaadavalt kulumaterjal.


Viimati muutis Hydrazine, 15 Juun, 2021 8:21, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2021 12:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Aug, 2017 20:54
Postitusi: 571
Asukoht: Siin & seal, põhiliselt tööl
Suuremal mootoril on - kui muud parameetrid samaks jätta - üks oluline eelis mikromootori ees: ressurss. Ehk et selle koha peal kus mikromootor on omadega läbi, ei ole suur mootor veel õieti kulumagi hakanud.

_________________
Kui te olete andnud laenu kellelegi, kes ei ole vaktsineeritud, siis minge ja küsige oma raha kohe tagasi - puudub igasugune garantii et võlgnik juba mõne päeva pärast haiglas voolikute otsas kuulsusetult ei kärva. Ja oletegi rahast ilma...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2021 12:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1182
Asukoht: Tallinn
Täpselt! Mikromootor tahab pööret rohkem, sest väänet ei ole muidu üldse aga kõik, mis liigub, see kulub. Ja kui suure mootoriga kruiisid ca 1500 RPM nö, ja samal kiirusel kulgemiseks tahab mikromootor 2700 RPM, siis kumb liigub rohkem ja kulub rohkem....


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2021 13:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
See eelis hakkab nüüd kaduma, näiteks uue S500 mersu kapoti alt leiate 3-liitrise rida6 turbomootori.
V8 ja V12 on igavikuks saamas. Huvitav, kas S600 üldse enam tuleb, hetkel on kõrgeim level S500 3,0 320 kW.
Suurema indeksiga keeratakse lihtsalt turborõhku peale ja kW/Nm muudkui tuleb
Sellised arendused on peale kliima-gretede veel ka autotööstuse ja pankade huvides, nn programmeeritud vanandamine.
Enne kui auto jõuab moest minna, algab massiivne ja kulukas lagunemine. Kuna teise ja kolmanda ringi autosid ei jaksa selle ostja enam remontida, siis nende hind kukub täiesti vertikaalselt.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt