www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 24 Sept, 2021 12:29

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1008 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 68  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2021 21:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 08 Okt, 2004 17:59
Postitusi: 2919
Asukoht: Viljandi
Kirs kirjutas:
1990 õnnestus Saaremaa kaubamajast, kui nüüd väga ei eksi, siis maksis 1100 rubla seal müüdud ajaloo viimane Jawa 350/638 omale saada. Äss asi oli ikka küll tol ajal :)

Heh, mul oli sama lugu, ainult Jawasid oli kaks. Esimese ostsin 1989 aastal ja teise 1990 sügisel. Uuema vahetasin 94-dal uue lääne teleka vastu.

_________________
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!

...kui jahimees oled, klikka siia!!!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Juun, 2021 21:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 502
Kapten Trumm kirjutas:
... 1990ndate alguses kasutas Mercedes oma autodel sellist "innovaatilist" asja nagu bioloogiliselt laguneva isolatsiooniga juhtmed.
Tulemuseks oli, et mootoriruumi kuumuses lagunes see isolatsioon seal mõne aastaga ilma looduse kaasabita.
Hiljem välja tulenud juhtmekimbud aga maksid Mercedesele kohast hinda ja enamik tõelisi "ärimehi", kes 2-3 ringi autosid pidasid, neid osta ei raatsinud.
...

Selline juhtmeisolatsioon maitses ka närillistele ja kohanud mitut autot, kus kaitsmekarbi taga on kõigi juhtmete isolatsioon ära söödud nii et ainult paljad juhtmed olid järel.

Teised autotootjad hakkasid juhtmeid isoleerima "vahtplastiga" ja juhtmed oksüdeerusid isolatsiooni sees niiskuse ja teesoola tõttu ära.
Teatud marki autodel oli skandinavias, sagedaste autopõlengute tõttu keelatud parkida lasteasutuste teritooriumil, parkimismajades ja praamidel, kui neil polnud juhtmestiku vahetuse märget passis.
Sarnast, parendatud isolatsioonimaterjali, kasutatakse tänapäevani.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 8:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2510
Asukoht: Reval
Tsiteeri:
Sellised arendused on peale kliima-gretede veel ka autotööstuse ja pankade huvides, nn programmeeritud vanandamine.
Enne kui auto jõuab moest minna, algab massiivne ja kulukas lagunemine. Kuna teise ja kolmanda ringi autosid ei jaksa selle ostja enam remontida, siis nende hind kukub täiesti vertikaalselt.

See on konstruktsioonide optimeerimine ning seda õpetatakse ka kõrgemates koolides. Kõige paremini on selle oskuse omandanud idamaade tehnikatootjad.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 9:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 6463
Tsiteeri:
Seda kasti pole sinna vaja mootori abistamiseks. See on mugavus - selline kast veab nagu variaator, sa ei suuda käiguvahetushetki üldse eristada.

Teine (ja võib-olla isegi olulisem) eesmärk on ökonoomsuse tõstmine ja heitmete vähendamine. See ei tulene muidugi sellest, et autotootjad nii väga loodust armastavad, vaid sellest, et neile lihtsalt pannakse järjest rangemaid reegleid ette ning nende täitmiseks on järjest keerukamaid lahendusi vaja leiutada. Isegi need äärmiselt võimsad masinad peavad raamidesse mahtuma.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 9:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33142
Tegelikult on autode mass viimase 30 aastaga ikka kohutavalt kasvanud.
Praegu kaalub väikeauto samapalju kui 80ndate keskklassi sedaan.
See omakorda mõjutab ka heitmeid (suurema massi vedamiseks vaja rohkem võimsust, mis tähendab ka heitmeid).

Kui meie peres oli 1,3 47 kW mootoriga Samara, siis sellega oli maanteel võimalik sõita 5 liitrit 100 km peale. Kogu karbussi ja muude tolle aja asjadega.
Auto tühimass oli ca 950 kg. Täna samasuur bensiiniauto eriti vähemaga ei sõida, kuid kW on üle 60 ja tühimass kisub sinna 1500 kg kanti.

Väike mõistatus, mis autole kuuluvad allolevad andmed:

MÕÕTMED
Pikkus 4720 mm
Laius 1751 mm
Kõrgus 1412 mm
Rööbe -
MASSID
Täismass 1880 kg
Registrimass 1880 kg
Tühimass 1370 kg
Kandevõime 510 kg
Piduritega haagise lubatud mass 1200 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 650 kg

Mootori võimsus on 160 kW ja kütusekulu maanteel 90 kmh 7,3 liitrit 100 km peale.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 9:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33142
Walter2 kirjutas:
Tsiteeri:
Sellised arendused on peale kliima-gretede veel ka autotööstuse ja pankade huvides, nn programmeeritud vanandamine.
Enne kui auto jõuab moest minna, algab massiivne ja kulukas lagunemine. Kuna teise ja kolmanda ringi autosid ei jaksa selle ostja enam remontida, siis nende hind kukub täiesti vertikaalselt.

See on konstruktsioonide optimeerimine ning seda õpetatakse ka kõrgemates koolides. Kõige paremini on selle oskuse omandanud idamaade tehnikatootjad.


Just just - see on just idamaade autodele omane, et teatud kriitilise läbisõiduga (sõltuvalt kasutajast ja teeoludest 150-200 tuhat jm) algav laviinitaoline kulukate osade vahetamine (roolilatt, rattarummud, amordid, rooste likvideerimine), mis finaliseerub tootja jaoks sobival viisil - hirmutatud klient osta analoogse uue auto.

Euroopa autodele see niiväga omane pole, need pudenevad pidevalt.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 10:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Nov, 2012 10:54
Postitusi: 665
AKF Trumm, aga võtame siis ühe tänapäevase peaaegu sama suure auto massi - Toyota Yaris, pikkust on 60-70 mm vähem kui Samaral (Samaral oli pikkus 4005 mm, Yarisel on 3940 mm) , KW jah rohkem (kuni 92), aga tühimass ei ole mitte 1500 kg, vaid sõltuvalt mudelist 1065-1125 kg.

Ehk siis võrdleme ikka sarnaseid asju. See 4700 mm on juba suure keksklassi auto pikkus, seda Samaraga on ikka väga kohatu võrrelda.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 10:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33142
Yaris ei ole väikeauto, vaid supermini. Samaraga sama klassi autod on Toyota Corolla, Opel Astra ja VW Golf. Vaata, mis need kaaluvad.
Autod on muutunud mõõtudelt suuremaks ja kaalult tublisti raskemaks. 900 kg tühimassiga olid need autod viimati 1980ndate lõpus.

Tsiteeri:
Ehk siis võrdleme ikka sarnaseid asju. See 4700 mm on juba suure keksklassi auto pikkus, seda Samaraga on ikka väga kohatu võrrelda.


See ei olnu Samaraga võrdluseks, vaid üldiseks näiteks.
Tegemist on BMW E28 seeria 535i andmetega, st võimsam keskklassi sedaan.
Ja nüüd vaatame kaalu....1370 kg tühimass
Võrdluseks, hetkel müüdava 530i sedaani tühimass on täpselt 1700 kg.
1700 miinus 1370 on 330 kg.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 10:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2201
Kapten Trumm kirjutas:
Tegemist on BMW E28 seeria 535i andmetega, st võimsam keskklassi sedaan.
Ja nüüd vaatame kaalu....1370 kg tühimass
Võrdluseks, hetkel müüdava 530i sedaani tühimass on täpselt 1700 kg.
1700 miinus 1370 on 330 kg.


Võrdele nende autode kokkupõrketeste. Selle E28 kohta ilmselt tänapäevase metoodika järgi test puudub, aga see oleks ilmselt kohutav.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 10:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Nov, 2012 10:54
Postitusi: 665
Tsiteeri:
Yaris ei ole väikeauto, vaid supermini.


Nimeta teda mis klassi autoks tahes, Yaris on enam vähem samade mõõtudega kui kunagine Samara.
Seega kordan palvet, palun võrdle enam vähem sama suuruseid autosid. Uus Corolla luukpära on ju üle 300 mm pikem kui Samara. Kui tahad Samarat Corollaga võrrelda, siis peaksid võtma sama aasta Corolla.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 11:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 873
Kapten Trumm kirjutas:
Yaris ei ole väikeauto, vaid supermini. Samaraga sama klassi autod on Toyota Corolla, Opel Astra ja VW Golf. Vaata, mis need kaaluvad.
Autod on muutunud mõõtudelt suuremaks ja kaalult tublisti raskemaks. 900 kg tühimassiga olid need autod viimati 1980ndate lõpus.

Tsiteeri:
Ehk siis võrdleme ikka sarnaseid asju. See 4700 mm on juba suure keksklassi auto pikkus, seda Samaraga on ikka väga kohatu võrrelda.


See ei olnu Samaraga võrdluseks, vaid üldiseks näiteks.
Tegemist on BMW E28 seeria 535i andmetega, st võimsam keskklassi sedaan.
Ja nüüd vaatame kaalu....1370 kg tühimass
Võrdluseks, hetkel müüdava 530i sedaani tühimass on täpselt 1700 kg.
1700 miinus 1370 on 330 kg.

Nii Soome kui Eesti rahvaauto Nissan Cherry 1,5 B tühikaal oli 830 kg ja Golf I -750 kg


Viimati muutis retti, 15 Juun, 2021 11:07, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 11:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33142
Tsiteeri:
Võrdele nende autode kokkupõrketeste. Selle E28 kohta ilmselt tänapäevase metoodika järgi test puudub, aga see oleks ilmselt kohutav.


Avariiturvalisuse ja massi kasvu taga on nõrk seos. Tänapäeva teadmised võimaldavad teha ka perfektselt sama ohutu auto kui uus 530i ka 1300 kg tühimassiga. Kaalu kasvu taga on:
1. auto mõõtmete kasv (kuna inimesed on pikemad ja jämedamad kui 30 a tagasi)
2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni
3. palju mugavusvarustust, E28 tüüpne varustus piirdus toona elektriakende, -peeglite ja kasettraadioga, isegi taolise klassi autos oli konditsioneer vähem kui 10%-l.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 11:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2201
Kapten Trumm kirjutas:
Tsiteeri:
Võrdele nende autode kokkupõrketeste. Selle E28 kohta ilmselt tänapäevase metoodika järgi test puudub, aga see oleks ilmselt kohutav.


Avariiturvalisuse ja massi kasvu taga on nõrk seos. Tänapäeva teadmised võimaldavad teha ka perfektselt sama ohutu auto kui uus 530i ka 1300 kg tühimassiga. Kaalu kasvu taga on:
1. auto mõõtmete kasv (kuna inimesed on pikemad ja jämedamad kui 30 a tagasi)
2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni
3. palju mugavusvarustust, E28 tüüpne varustus piirdus toona elektriakende, -peeglite ja kasettraadioga, isegi taolise klassi autos oli konditsioneer vähem kui 10%-l.


Eks sa tead ikka ja alati paremini :D.

See konditsioneeri kõige raskem osa on kompressor, mis kaalub max 10 kilo. Ja 200 kg müraisolatsiooni? :shock: Ma olen neid tänapäevaseid kesklassi sedaane ikka molekulideks ka vahest võtnud ja no ei tule sealt kuidagi sellist kogust müraisolatsiooni kokku. Vastavalt sinu teooriale (sama turvalisuse saaks ka kergema autoga) saaks ju ka suurema auto kergema ehitada, sest need max 5-15 cm mõõtudes suurenemist ei vaja eriti palju materjali ja õhk teatavasti ei kaalu pea midagi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 12:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1182
Asukoht: Tallinn
Kapten Trumm kirjutas:
2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni


Üle 200 kg ? Mis konkreetset autot sa nüüd mõtled siinkohal?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 13:58 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Veebr, 2005 13:20
Postitusi: 1772
Asukoht: Dorpat
Juhtimisi nägin eile sellist videot: https://www.youtube.com/watch?v=MCiNGmw ... AndFriends
e46
Algne kaal 1529 kg
Pigimatt, eemaldatud 11 kg, kardaanitunneli külge jäi osaliselt alles.
Suurem osa sisust eemaldatud (istmed, plastik, lagi, vaip jne), lõpptulemus 1333 kg.

_________________
Kui on probleem, tõmba lõuga


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1008 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 68  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: kobra ja 18 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt