www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 19 Sept, 2021 4:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 978 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 66  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 16:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33090
Hydrazine kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni


Üle 200 kg ? Mis konkreetset autot sa nüüd mõtled siinkohal?


E-klassi Mercedes näiteks.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 16:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33090
AMvA kirjutas:
Eks sa tead ikka ja alati paremini :D.

See konditsioneeri kõige raskem osa on kompressor, mis kaalub max 10 kilo. Ja 200 kg müraisolatsiooni? :shock: Ma olen neid tänapäevaseid kesklassi sedaane ikka molekulideks ka vahest võtnud ja no ei tule sealt kuidagi sellist kogust müraisolatsiooni kokku. Vastavalt sinu teooriale (sama turvalisuse saaks ka kergema autoga) saaks ju ka suurema auto kergema ehitada, sest need max 5-15 cm mõõtudes suurenemist ei vaja eriti palju materjali ja õhk teatavasti ei kaalu pea midagi.


See mugavuskoli kogunebki sedasi kilo haaval.
Kompressor on 10 kg, ok.
Süsteemis on külmaainet ca 1 kg
Kaks radiaatorit
Lisa ventilaatorid
Voolikud-torud
Filter
Andurid, juhtmed, elektroonika
Ongi 20 kg täis. Või rohkemgi.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 16:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2174
Kapten Trumm kirjutas:
AMvA kirjutas:
Eks sa tead ikka ja alati paremini :D.

See konditsioneeri kõige raskem osa on kompressor, mis kaalub max 10 kilo. Ja 200 kg müraisolatsiooni? :shock: Ma olen neid tänapäevaseid kesklassi sedaane ikka molekulideks ka vahest võtnud ja no ei tule sealt kuidagi sellist kogust müraisolatsiooni kokku. Vastavalt sinu teooriale (sama turvalisuse saaks ka kergema autoga) saaks ju ka suurema auto kergema ehitada, sest need max 5-15 cm mõõtudes suurenemist ei vaja eriti palju materjali ja õhk teatavasti ei kaalu pea midagi.


See mugavuskoli kogunebki sedasi kilo haaval.
Kompressor on 10 kg, ok.
Süsteemis on külmaainet ca 1 kg
Kaks radiaatorit
Lisa ventilaatorid
Voolikud-torud
Filter
Andurid, juhtmed, elektroonika
Ongi 20 kg täis. Või rohkemgi.


480 kilo veel minna.
Radikad, voolikud alumiiniumist, need ei kaalu tegelikult pea mitte midagi. Andurid kah väga rasked ei ole, kaaluvad gramme :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 16:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33090
Miks neid ringiaegade nimel siis eemaldatakse? Muide võidusõiduks kraabitakse isegi kivikaitse põhja alt ära.
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 16:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2174
Kapten Trumm kirjutas:
Miks neid ringiaegade nimel siis eemaldatakse? Muide võidusõiduks kraabitakse isegi kivikaitse põhja alt ära.
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.

Kui muud ei tule siis võtame võidusõiduatod näiteks? Proovi uuesti.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Juun, 2021 20:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Veebr, 2005 13:20
Postitusi: 1772
Asukoht: Dorpat
Kapten Trumm kirjutas:
Hydrazine kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni


Üle 200 kg ? Mis konkreetset autot sa nüüd mõtled siinkohal?


E-klassi Mercedes näiteks.


Mina panin konkreetse näite. Palun viidet või selgitust, kust see 200kg müraisolatsiooni tuleb. Mitte et mind väga huvitaks see kaal aga kui juttu puistatakse nagu terasid külvil, siis võiks ka veidi kandepinda sellel all olla.

_________________
Kui on probleem, tõmba lõuga


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 2:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 487
Praegusel ajal polegi praktiliselt leida "suurt" ja kerget autot, kui Dacia MCV väljaarvata.
90´ndatel oli:
Audi100 - 4,8m, 1110kg: https://www.auto24.ee/used/3516809
Audi 100Avant - 4,8m, 1130kg : https://www.auto24.ee/used/3500374
Ja suurema mootoriga Audi V8 - 4,9m, 1890kg : https://www.auto24.ee/used/3341339
Kaasajal:
A4 - 4,7m, 1600kg: https://www.auto24.ee/used/3526942
Q7 - 5m, 2394kg : https://www.auto24.ee/used/3526942
A8 - 5,2m, 2050kg: https://www.auto24.ee/used/3462190
Dacia MCV: 4,5m, 1055kg : https://www.auto24.ee/used/3421530


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 8:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2504
Asukoht: Reval
Tsiteeri:
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.

See ei olnud kindlasti tehaselahendus vaid kellegi müratõrjuja omaalgatus. Viimase aja trendiks on müratõrjematerjalide paigaldamine rehvidesse - selline sakiline poroloonitaolise aine matid. Pidavat aitama.. :scratch:

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 8:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2174
Walter2 kirjutas:
Tsiteeri:
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.

See ei olnud kindlasti tehaselahendus vaid kellegi müratõrjuja omaalgatus. Viimase aja trendiks on müratõrjematerjalide paigaldamine rehvidesse - selline sakiline poroloonitaolise aine matid. Pidavat aitama.. :scratch:


Kusjuures täitsa oli tehaselahendus. Need olid sellised vaibamoodi karvased matid, mõeldud vähendama rehvimüra. aga materjal ei olnud väga raske.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 9:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33090
Skoda kallimate mudelite logarite välisküljed (mis on suunatud ratta poole) on ka kaetud mingi vaibalaadse kattega.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 10:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33090
Walter2 kirjutas:
Tsiteeri:
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.

See ei olnud kindlasti tehaselahendus vaid kellegi müratõrjuja omaalgatus. Viimase aja trendiks on müratõrjematerjalide paigaldamine rehvidesse - selline sakiline poroloonitaolise aine matid. Pidavat aitama.. :scratch:


Selline mürasummutus vähendab kõrgema sagedusega müra, mis lähtub rataste alt lendavast sodist, mis põrkab vastu logareid, selle vastu võideldakse sellise soojustusvilla laadse matiga.

Käisin kunagi tutvumas eelmise põlve Honda Civic universaaliga (see esimene universaal, mis Civicust mõned aastad tagasi tehti) ja kaebasin automüüjale auto tagaotsast lähtuvat müra. Seepärale viskas esinduse müüja varrukast kohe lahenduse - nad võivad lisraha eest pakkuda täiendavat müraisoleerimist, millest suurem osa läheb juhist tahapoole (seal pidi sellega tehasest kehvasti olema), peale meeleoluka hinnna öeldi, et see lisab ka autole pea 100 kg kaalu.
Ma ei tea mis nad oleks teinud, ilmselt terve autopõhja ja rattakoopad pigimatiga üle kleepinud?

Tulles tagasi selle E28 seeria 5-se BMW juurde - siis kümme aastat uuem samasuure mootoriga mersu C-klass kaalub tühjalt pea 200 kg rohkem. Kuna mersul on automaatkast ja konditsioneer, siis eks mingi 100 kg läheb sinna. Aga mersul on mürasummutus ikka lausa teisest klassist, areng 10 aastaga. Niiet plärisevat summutit või muid ülearuseid hääli salongi ei kuulegi. Kohe silmapaistvalt vaikne on. Ja mitte niipalju tuulemüra arvelt (mersu on palju lakutum), vaid just mootori, summuti ja veeremüra arvelt.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 10:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33090
Tsiteeri:
Mina panin konkreetse näite. Palun viidet või selgitust, kust see 200kg müraisolatsiooni tuleb. Mitte et mind väga huvitaks see kaal aga kui juttu puistatakse nagu terasid külvil, siis võiks ka veidi kandepinda sellel all olla.


Väidan, et olen seda eestikeelsest autoajakirjast lugenud. Enam ei suuda leida viidet :dont_know:
Aga E46 ei ole ka väga hea võrdlus, esiteks BMW kaalub (erinevalt mersust) väga hoolega, mida auto külge paneb, seepärast kipuvad tema autod olema kergemad ja teiseks on E46 analoog ikkagi C-klass, mitte E-klass. Osad, mis Mersu teeb terasest või malmist, teeb BMW tihti alumiiniumist.

Viimasel E-klassil saab muidu tellida müraisolatsiooni juurde :shock: , vahest siis tuleb see 200 kg kokku?

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 10:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2174
Kapten Trumm kirjutas:

Käisin kunagi tutvumas eelmise põlve Honda Civic universaaliga (see esimene universaal, mis Civicust mõned aastad tagasi tehti) ja kaebasin automüüjale auto tagaotsast lähtuvat müra. Seepärale viskas esinduse müüja varrukast kohe lahenduse - nad võivad lisraha eest pakkuda täiendavat müraisoleerimist, millest suurem osa läheb juhist tahapoole (seal pidi sellega tehasest kehvasti olema), peale meeleoluka hinnna öeldi, et see lisab ka autole pea 100 kg kaalu.


Mu ühes Jaapani autosid müüvas firmas järelteeninduse pealikune töötav sõber soovitas, et kui tahad nende autot osta siis tasub võtta mõni proovisõiduautodest, neil on juba esinduse poolt lisamürasummutus paigaldatud. Aga see oli ka nii umbes 10 aastat tagasi. Tänapäeval on ka jaapanlased väga head.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 13:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33090
Ma seda olen umbes aru saanud kah. :)
Kui proovisõiduks antud Fiat Freemont ja Subaru Outback olid miskipärast lamellidega, siis Volvo XC70 oli naeltega. Seda märgates küsisin müüjalt - see tegi imestanud nägu, et miks klienti petta, enam sõidab naeltega, kui müraisolatsioon on korralik, siis tuppa ei kosta suurt midagi.

Mul on see sedaan-Civic paar aastat olnud, seal polnud pagasnikus küll mingit isolatsiooni, pagasniku vaiba all oli midagi soome papi laadset ja selle all oli paljas värvitud kereplekk. Sellises autos on iga kivike tuppa kuulda.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 15:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 487
Nagu teada, siis alates 2022 hakkavad kehtima uute müüdavate autode kohustuslikud ohutuslisad, lisaks alates 2018 kehtima hakanuile.
https://forte.delfi.ee/artikkel/8593947 ... koti-pihta
https://makroskoop.ee/euroopa-liit-paig ... epiirajad/
https://www.autodna.ee/blog/kohustuslik ... mid-autos/

Ja siin on huvilistele kehtiva "Sõidukite ohutuslisade" EU dokumendi terviktekst Eesti keeles: Dokument 32019R2144 (EL) 2019/2144,
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... A325%3ATOC

https://www.europarl.europa.eu/news/et/ ... w-vehicles

https://ec.europa.eu/transport/road_saf ... ion_isa_et

See pani pausile ka masinnäotuvastusega kiiruskaamerate arendamise, sest luuakse võimalus, et autod hakkavad ise kiiruseületamisest teatama, kuhu vaja ja vähendab "kiirete autode" võimalusi.
Tuleb teha valik, et kas hoida vanat või osta uus auto.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 978 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 66  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt