Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Yaris ei ole väikeauto, vaid supermini. Samaraga sama klassi autod on Toyota Corolla, Opel Astra ja VW Golf. Vaata, mis need kaaluvad.
Autod on muutunud mõõtudelt suuremaks ja kaalult tublisti raskemaks. 900 kg tühimassiga olid need autod viimati 1980ndate lõpus.

Ehk siis võrdleme ikka sarnaseid asju. See 4700 mm on juba suure keksklassi auto pikkus, seda Samaraga on ikka väga kohatu võrrelda.


See ei olnu Samaraga võrdluseks, vaid üldiseks näiteks.
Tegemist on BMW E28 seeria 535i andmetega, st võimsam keskklassi sedaan.
Ja nüüd vaatame kaalu....1370 kg tühimass
Võrdluseks, hetkel müüdava 530i sedaani tühimass on täpselt 1700 kg.
1700 miinus 1370 on 330 kg.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Tegemist on BMW E28 seeria 535i andmetega, st võimsam keskklassi sedaan.
Ja nüüd vaatame kaalu....1370 kg tühimass
Võrdluseks, hetkel müüdava 530i sedaani tühimass on täpselt 1700 kg.
1700 miinus 1370 on 330 kg.


Võrdele nende autode kokkupõrketeste. Selle E28 kohta ilmselt tänapäevase metoodika järgi test puudub, aga see oleks ilmselt kohutav.
Taaniel Tina
Liige
Postitusi: 927
Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Taaniel Tina »

Yaris ei ole väikeauto, vaid supermini.


Nimeta teda mis klassi autoks tahes, Yaris on enam vähem samade mõõtudega kui kunagine Samara.
Seega kordan palvet, palun võrdle enam vähem sama suuruseid autosid. Uus Corolla luukpära on ju üle 300 mm pikem kui Samara. Kui tahad Samarat Corollaga võrrelda, siis peaksid võtma sama aasta Corolla.
retti
Liige
Postitusi: 1268
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Kapten Trumm kirjutas:Yaris ei ole väikeauto, vaid supermini. Samaraga sama klassi autod on Toyota Corolla, Opel Astra ja VW Golf. Vaata, mis need kaaluvad.
Autod on muutunud mõõtudelt suuremaks ja kaalult tublisti raskemaks. 900 kg tühimassiga olid need autod viimati 1980ndate lõpus.

Ehk siis võrdleme ikka sarnaseid asju. See 4700 mm on juba suure keksklassi auto pikkus, seda Samaraga on ikka väga kohatu võrrelda.


See ei olnu Samaraga võrdluseks, vaid üldiseks näiteks.
Tegemist on BMW E28 seeria 535i andmetega, st võimsam keskklassi sedaan.
Ja nüüd vaatame kaalu....1370 kg tühimass
Võrdluseks, hetkel müüdava 530i sedaani tühimass on täpselt 1700 kg.
1700 miinus 1370 on 330 kg.

Nii Soome kui Eesti rahvaauto Nissan Cherry 1,5 B tühikaal oli 830 kg ja Golf I -750 kg
Viimati muutis retti, 15 Juun, 2021 10:07, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Võrdele nende autode kokkupõrketeste. Selle E28 kohta ilmselt tänapäevase metoodika järgi test puudub, aga see oleks ilmselt kohutav.


Avariiturvalisuse ja massi kasvu taga on nõrk seos. Tänapäeva teadmised võimaldavad teha ka perfektselt sama ohutu auto kui uus 530i ka 1300 kg tühimassiga. Kaalu kasvu taga on:
1. auto mõõtmete kasv (kuna inimesed on pikemad ja jämedamad kui 30 a tagasi)
2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni
3. palju mugavusvarustust, E28 tüüpne varustus piirdus toona elektriakende, -peeglite ja kasettraadioga, isegi taolise klassi autos oli konditsioneer vähem kui 10%-l.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Võrdele nende autode kokkupõrketeste. Selle E28 kohta ilmselt tänapäevase metoodika järgi test puudub, aga see oleks ilmselt kohutav.


Avariiturvalisuse ja massi kasvu taga on nõrk seos. Tänapäeva teadmised võimaldavad teha ka perfektselt sama ohutu auto kui uus 530i ka 1300 kg tühimassiga. Kaalu kasvu taga on:
1. auto mõõtmete kasv (kuna inimesed on pikemad ja jämedamad kui 30 a tagasi)
2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni
3. palju mugavusvarustust, E28 tüüpne varustus piirdus toona elektriakende, -peeglite ja kasettraadioga, isegi taolise klassi autos oli konditsioneer vähem kui 10%-l.


Eks sa tead ikka ja alati paremini :D.

See konditsioneeri kõige raskem osa on kompressor, mis kaalub max 10 kilo. Ja 200 kg müraisolatsiooni? :shock: Ma olen neid tänapäevaseid kesklassi sedaane ikka molekulideks ka vahest võtnud ja no ei tule sealt kuidagi sellist kogust müraisolatsiooni kokku. Vastavalt sinu teooriale (sama turvalisuse saaks ka kergema autoga) saaks ju ka suurema auto kergema ehitada, sest need max 5-15 cm mõõtudes suurenemist ei vaja eriti palju materjali ja õhk teatavasti ei kaalu pea midagi.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Hydrazine »

Kapten Trumm kirjutas:2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni


Üle 200 kg ? Mis konkreetset autot sa nüüd mõtled siinkohal?
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2056
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas speedsta »

Juhtimisi nägin eile sellist videot: https://www.youtube.com/watch?v=MCiNGmw ... AndFriends
e46
Algne kaal 1529 kg
Pigimatt, eemaldatud 11 kg, kardaanitunneli külge jäi osaliselt alles.
Suurem osa sisust eemaldatud (istmed, plastik, lagi, vaip jne), lõpptulemus 1333 kg.
Kui on probleem, tõmba lõuga
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Hydrazine kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni


Üle 200 kg ? Mis konkreetset autot sa nüüd mõtled siinkohal?


E-klassi Mercedes näiteks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: Eks sa tead ikka ja alati paremini :D.

See konditsioneeri kõige raskem osa on kompressor, mis kaalub max 10 kilo. Ja 200 kg müraisolatsiooni? :shock: Ma olen neid tänapäevaseid kesklassi sedaane ikka molekulideks ka vahest võtnud ja no ei tule sealt kuidagi sellist kogust müraisolatsiooni kokku. Vastavalt sinu teooriale (sama turvalisuse saaks ka kergema autoga) saaks ju ka suurema auto kergema ehitada, sest need max 5-15 cm mõõtudes suurenemist ei vaja eriti palju materjali ja õhk teatavasti ei kaalu pea midagi.


See mugavuskoli kogunebki sedasi kilo haaval.
Kompressor on 10 kg, ok.
Süsteemis on külmaainet ca 1 kg
Kaks radiaatorit
Lisa ventilaatorid
Voolikud-torud
Filter
Andurid, juhtmed, elektroonika
Ongi 20 kg täis. Või rohkemgi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
AMvA kirjutas: Eks sa tead ikka ja alati paremini :D.

See konditsioneeri kõige raskem osa on kompressor, mis kaalub max 10 kilo. Ja 200 kg müraisolatsiooni? :shock: Ma olen neid tänapäevaseid kesklassi sedaane ikka molekulideks ka vahest võtnud ja no ei tule sealt kuidagi sellist kogust müraisolatsiooni kokku. Vastavalt sinu teooriale (sama turvalisuse saaks ka kergema autoga) saaks ju ka suurema auto kergema ehitada, sest need max 5-15 cm mõõtudes suurenemist ei vaja eriti palju materjali ja õhk teatavasti ei kaalu pea midagi.


See mugavuskoli kogunebki sedasi kilo haaval.
Kompressor on 10 kg, ok.
Süsteemis on külmaainet ca 1 kg
Kaks radiaatorit
Lisa ventilaatorid
Voolikud-torud
Filter
Andurid, juhtmed, elektroonika
Ongi 20 kg täis. Või rohkemgi.


480 kilo veel minna.
Radikad, voolikud alumiiniumist, need ei kaalu tegelikult pea mitte midagi. Andurid kah väga rasked ei ole, kaaluvad gramme :D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Miks neid ringiaegade nimel siis eemaldatakse? Muide võidusõiduks kraabitakse isegi kivikaitse põhja alt ära.
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Miks neid ringiaegade nimel siis eemaldatakse? Muide võidusõiduks kraabitakse isegi kivikaitse põhja alt ära.
Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.

Kui muud ei tule siis võtame võidusõiduatod näiteks? Proovi uuesti.
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2056
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas speedsta »

Kapten Trumm kirjutas:
Hydrazine kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:2. suurem kogus müraisolatsiooni (antud E28 ei küüni praegu isegi Golfi tasemele), näiteks tänapäeva keskklassi sedaanis on üle 200 kg müraisolatsiooni


Üle 200 kg ? Mis konkreetset autot sa nüüd mõtled siinkohal?


E-klassi Mercedes näiteks.


Mina panin konkreetse näite. Palun viidet või selgitust, kust see 200kg müraisolatsiooni tuleb. Mitte et mind väga huvitaks see kaal aga kui juttu puistatakse nagu terasid külvil, siis võiks ka veidi kandepinda sellel all olla.
Kui on probleem, tõmba lõuga
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Praegusel ajal polegi praktiliselt leida "suurt" ja kerget autot, kui Dacia MCV väljaarvata.
90´ndatel oli:
Audi100 - 4,8m, 1110kg: https://www.auto24.ee/used/3516809
Audi 100Avant - 4,8m, 1130kg : https://www.auto24.ee/used/3500374
Ja suurema mootoriga Audi V8 - 4,9m, 1890kg : https://www.auto24.ee/used/3341339
Kaasajal:
A4 - 4,7m, 1600kg: https://www.auto24.ee/used/3526942
Q7 - 5m, 2394kg : https://www.auto24.ee/used/3526942
A8 - 5,2m, 2050kg: https://www.auto24.ee/used/3462190
Dacia MCV: 4,5m, 1055kg : https://www.auto24.ee/used/3421530
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist