www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 26 Okt, 2021 0:41

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 15:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Ma just superandmebaasi teemal visioneerisin sellest.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 16:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 583
Kapten Trumm kirjutas:
Ma just superandmebaasi teemal visioneerisin sellest.

Sõrmejälje lugejad tekkisid autode lisavarustusse juba sajandivahetusel aga kuna need viletsad ei lubanud autot märja käega käivitada, siis vajusid unustusehõlma.
Praeguseks on telefoniomanik näpujäljega tuvastatav, telo on äpiga seotud autoga ja väga lihtne on tuvastada autos teatud hetkel viibinud isikud ning ka nende metsapeatuse tegemise hetked.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 17:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2944
Tsiteeri:
Tuvastades kiiruse ületamise, saadab süsteem juhile esmalt vastavasisulise sõnumi ekraanile, millele järgneb gaasipedaali vastusurve suurendamine, muutes gaasi andmise raskemaks. Teatud hetkest alates aga sekkub süsteem omavoliliselt, hakates kiirust vähendama teelõigu piirkiiruse piiresse.


Oled just rekkast möödasõitu lõpetamas ja märkad lähenevat vastusõitjat - vajutad gaasi põhja, et möödasõit lõpetada aga selle asemel auto hoopis pidurdab :scratch:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 18:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1182
Asukoht: Tallinn
Veel selline jama, et kui sensorid vales seades ja sõidad püsikiirushoidjaga, siis moodsatel autodel nad hoiavad ise pikivahet nende abil (kusjuures seda, et kui palju, saab ise seadistada mingeis piireis) ja kui sa lähened mingile aeglasemale objektile ja pedaale ja nuppe üldse ei näpi vaid lähed lihtsalt vastassuuna vööndisse, et mööduda aeglasemast püsikiirusehoidjaga, siis auto hakkab hoopis ootamatult pidurdama, sest parema nurga sensor on vales seades ja auto arvab, et sa sõidad kellegile tagant otsa.

Või see automaatne lähi/kaug tulede ümberlülitamine, see läheb ka vahest lolliks ja sulle tuleb mingi vanem pann vastu kus igati ontlik juht on juba pooltuledele vahetanud ja sinu "tark" auto ei saa aru ning siis saad üsna lähedalt kaugtulede vilgutamise otse silma... või siis, sõidad täiesti tühjal pimedal teel ja tee ääres on mingi objekt kus on ere prožektor ja siis korraga hoppaaa, tark masin arvab, et nüüd peab pooltuledele vahetama.

Kas selliseid "kindlaid abimehi" on ikka vaja, või peaks ise sõiduoskusele ja tähelepanule pühenduma rohkem.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 18:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Some kirjutas:
Tsiteeri:
Tuvastades kiiruse ületamise, saadab süsteem juhile esmalt vastavasisulise sõnumi ekraanile, millele järgneb gaasipedaali vastusurve suurendamine, muutes gaasi andmise raskemaks. Teatud hetkest alates aga sekkub süsteem omavoliliselt, hakates kiirust vähendama teelõigu piirkiiruse piiresse.


Oled just rekkast möödasõitu lõpetamas ja märkad lähenevat vastusõitjat - vajutad gaasi põhja, et möödasõit lõpetada aga selle asemel auto hoopis pidurdab :scratch:


Mina ka ei salli autosid, mis üritavad minu eest autot juhtida ja teevad seda kõigele lisaks viletsasti - libedal teel kurvi läbimine rattapidureid rakendades on üpris ohtlik straeegia - enamike autode juhiabid aga sedasi töötavadki.

Õppige inimesed sõitma, peale ABS-i muid "abisid" vaja polegi. ABS on talvel pidurdamiseks hea (seda ka hea juht järgi ei tee).
Teooria ütleb, et kõige paremini on juhitav ratas, mida veetakse, seejärel vabalt veerev ja kõige halvemini on juhitav pidurdav ratas.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 18:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2944
Mul tikub hädaabipidur kõrgeid äärekivisid takistuseks pidama ja siis toimub imelikke asju. Näiteks Mustakivi keskuse juures Laagna teel on koht, kus vaja Lasnamäe poolt tulles risti üle nelja raja sõita, et teha tagasipööre Narva suunas. Et liiklus kanalis jube tihe siis tuleb sobivat auku nähes manööver päris tempokalt ära teha - aga auto arvab, et kohe põrutan seina (äärekividesse) ja pidurdab auto risti keset teed kinni.
Teine jama kui vaja mingil põhjusel äärekividest üle ronida. Jõudu on, kliirensit on, teeorias nagu linnamaastur aga auto millegipärast arvab, et peab enne äärekiviga kokkupuutumist auto välja suretama...
Võiks ikka aru saada, et ma meelega vajutan gaasi juurde ja lasta minul vastutada. Siis võib küll abistada kui kiirusehoidik peal või liigun stabiilse gaasiga (st võin olla hajameelne) aga kui ma konkreetselt ikka ise gaasi lisan siis seda ju põhjusega?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Juun, 2021 18:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Mul vennal on selline uuem Superb, mil on mingi "sõidurajaabi". Mis peaks abistama juhti oma rajal püsima. Praktikas, meie kehvakeste teejoontega kipub see aga üllatuslikult suunda muutma, targem on välja lülitada.

Üks teema on veel liikusmärke jälgivad süsteemid. Uutest autodest, mida mina proovinud olen, leidis Volvo XC70 üles umbes kolmveerandi märkidest (raskusi oli just ajutistega) ja Honda Civic umbes pooled.

Taolise taseme juures oleksid isesõitvad autod lausa eluohtlikud.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Juun, 2021 0:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 583
Kapten Trumm kirjutas:
Mul vennal on selline uuem Superb, mil on mingi "sõidurajaabi". Mis peaks abistama juhti oma rajal püsima. Praktikas, meie kehvakeste teejoontega kipub see aga üllatuslikult suunda muutma, targem on välja lülitada.
.....
Taolise taseme juures oleksid isesõitvad autod lausa eluohtlikud.

Ongi ohtlikud ja asjaga kursis olevad isikud lülitavad need ise juhtides välja.
Minu teada korjasid huvigrupid isegi materjali autotootjate kohtusseandmiseks põhjusel, et teejooni jälgiv juhiabi ja sõidujoonekontroll ei lase (gaasi maha lastes) möödasõidu lõpus oma suunavööndisse tagasi minna üle sõidusuundi eraldava lumevalli, sest peab seda tee väliseks pidevjooneks ning põhjustab maanteedel laupkokkupõrkeid vastutulijaga.
Gaasi lisades laseb üle lumevalli oma suunavööndisse tagasi reastuda.
Oma autos näen ka ekraanilt kuidas seade lumetriipudega eksib asukohavalikul teel.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Juun, 2021 8:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2560
Asukoht: Reval
Autolehes oli kunagi artikkel, kus testiti uuemate autode juhiabisid ning enamus jäi oma töös hätta, mõned tekitasid isegi liiklusohtlikke olukordi.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Juun, 2021 8:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2016 15:53
Postitusi: 409
Ja ei tea kui palju avariisid ongi need juba põhjustanud? Ega alati ei pruugita tuvastada, et auto ise võis tekitada ja lükatakse see juhi enda süüks. Kui juht peaks veel hukka saama, ei saagi vastuväiteid anda.

Ok, uutel autodel on mustad kastid, aga kas ka sealt selline asi välja tuleb...

Venemaal võib asi näiteks veel hullem olla. Seal pole vahest ju jooni ollagi ja liiklusmärkide kvaliteet on samuti halb (ühes Youtube kanalis testiti reaalselt Vene liikkusmärkide valguspeegeldavust ja siis tuldi "Pribaltikasse" ja ohhetati, et siin on liiklusmärgid nii head)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Juun, 2021 9:11 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Minu kooliajal lahendati nt külgboksi tagurdamine (mõned tootjad pakuvad vastavaid juhiabisid) analooge mitte omaval tasemel.
Õpetaja arvas, et veoauto nõuete järgi pandud platsifiguurid on liiga lihtsad ja veoauto (pika kastiga Gaz-52) tuleb ajada läbi sõiduauto figuuride. Või läbi millegi sarnase. Tõsteti siis postivahed vähemaks ja head harjutamist. Veel selline (lisa?)nõue, et sidurit võis slaalomis kasutada kolm kohta, kohaltvõtuks, edaspidi läbimise lõpus tagurpidikäigu panekuks ja peale harjutust edasi liikumiseks. Muul ajal tuli jalg hoida sidurpedaalist eemal. Muidugi 52 sõitis edukalt ka tühikäigul, mida iga sõiduauto ei tee.

Kuna riigieksamil võis platsisõidu teha sõiduautoga, siis mõistagi, peale Gaz-52 oli mossega selle tegemine kukepea. Ainus viga mis ma tegin, et kallakul startimisel käisid need liivased rattad veits ringi :oops: Aga tagasi ei vajunud.

Tõsi, sõidutunde oli mul keska lõpuks 180 alla. Neist suur osa saigi seda platsi nühitud. Kui ma viimati vaatasin, siis oli meil miinimum sõidutundide arv sõiduautoga 20 ja veoautoga 40 :shock: , sellise "praktikaga" normaalselt sõitma ei õpi. Ja mina sõitsin veel ajal, kui mingit sõiduõpetamise luba polnud vaja (vanasti oli, nõudis ka eksamit) ja kus iga poiss sõitis lisaks omajagu isa või vanaisa käe all. Ka veoautoga.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Juun, 2021 9:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2016 15:53
Postitusi: 409
Iseasi palju "platsil nühkimine" reaalset sõiduõpet annab.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Juun, 2021 10:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18470
Crispy kirjutas:
Iseasi palju "platsil nühkimine" reaalset sõiduõpet annab.


Väga palju. Alates sellest, et tekib liigutuste automatism ja ei pea enam igal eraldi korral mõtlema, mida järgmiseks käte-jalgadega peale hakata ning kus täpselt see suunatulede või kojameeste lüliti ikks täpselt asub ja kuhupoole seda muljuda tuleb.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Juun, 2021 10:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33451
Ma tunnen end ka täna veoauto roolis täiesti kuivalt ja muretult, kuigi ma sõidan veoautoga aeg-ajalt õppusel, kui autojuhte puudu.
Ei kahetse toonasest autokoolitusest midagi ja pean saadud kaasavara väga heaks.
Näiteks 52 õpetab väga kenasti käike vahetama, mida tänapäevased veoautojuhid tihti ei oska (ka KV koolitatud muide).
Murtakse käigukangi nii, et paha vaadata. Tegelt käib nt kümneka mersu käigukang väikse sõrmega, kui tehnika õige on.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 18 Juun, 2021 9:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Dets, 2012 23:01
Postitusi: 1262
Juhtimisoskustest MuPo trahvimeetoditeni jõudnud lõim liikus sobivamana tundunud teemasse: viewtopic.php?f=25&t=46512&start=126


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt