Kapten Trumm kirjutas:Walter2 kirjutas:Näiteks Opel Omega B mudelil oli müramatt kleebitud isegi esilogarite siseküljele.
See ei olnud kindlasti tehaselahendus vaid kellegi müratõrjuja omaalgatus. Viimase aja trendiks on müratõrjematerjalide paigaldamine rehvidesse - selline sakiline poroloonitaolise aine matid. Pidavat aitama..
Selline mürasummutus vähendab kõrgema sagedusega müra, mis lähtub rataste alt lendavast sodist, mis põrkab vastu logareid, selle vastu võideldakse sellise soojustusvilla laadse matiga.
Käisin kunagi tutvumas eelmise põlve Honda Civic universaaliga (see esimene universaal, mis Civicust mõned aastad tagasi tehti) ja kaebasin automüüjale auto tagaotsast lähtuvat müra. Seepärale viskas esinduse müüja varrukast kohe lahenduse - nad võivad lisraha eest pakkuda täiendavat müraisoleerimist, millest suurem osa läheb juhist tahapoole (seal pidi sellega tehasest kehvasti olema), peale meeleoluka hinnna öeldi, et see lisab ka autole pea 100 kg kaalu.
Ma ei tea mis nad oleks teinud, ilmselt terve autopõhja ja rattakoopad pigimatiga üle kleepinud?
Tulles tagasi selle E28 seeria 5-se BMW juurde - siis kümme aastat uuem samasuure mootoriga mersu C-klass kaalub tühjalt pea 200 kg rohkem. Kuna mersul on automaatkast ja konditsioneer, siis eks mingi 100 kg läheb sinna. Aga mersul on mürasummutus ikka lausa teisest klassist, areng 10 aastaga. Niiet plärisevat summutit või muid ülearuseid hääli salongi ei kuulegi. Kohe silmapaistvalt vaikne on. Ja mitte niipalju tuulemüra arvelt (mersu on palju lakutum), vaid just mootori, summuti ja veeremüra arvelt.
Kui sa veel tähele pole pannud, siis pea kõik uued autod on läinud järjest raskemaks.
Selleks on 3 peamist põhjust, varustus, mõõtmete kasvamine ja turvalisuse kasv.
Ka turvavarustus kaalub, sealhulgas turvalise kere ehitamine tõstab kaalu, sest salong tuleb ehitada tugevamaks, esiots aga õige pehmusega.
Tõsi, mitme koha pealt hoitakse ka kaalu kokku, nagu plastmassist mittekandvad keredetailid või õhem plekk kohas, kus see oluline pole jne.
Kuid lõppkokkuvõttes, kõik see kaalub.
80ndate autode ehitus turvalisuse koha pealt ei kannata mittemingisugust võrdlust praeguste uute autodega ja tegelikult juba 2005 aasta autodega, areng on olnud tohutu.