Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Peeter
Liige
Postitusi: 2590
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

No see (peaaegu Tšaika) V8 oli Volgade peal ka nüüd "viimane vint". Kere aktiivseks elueaks sellise mootoriga pillil loeti ca 2 aastat. Nii nagu esitiivad punni läksid, oli selge, et kere läbi: lanseri, torpeedo ja A-piilari joonelt on kere pehmeks vajunud. Lihtsalt kere polnud nii raske ja võimsa mootori jaoks arvestatud. Kõigepealt oli neil autodel peal hävitamiskäsk peale teenistust, või siis erandkorras üleandmine mõne eriti suure tšinovniku kasutusse, ja alles seejärel kere läbivajumisest tingitud utiliseeru(i)mine. See kõik kokku selgitabki, miks neid nii vähe säilinud on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40221
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

V8 Volgasid ehitati Gorki tehase kinnises eritsehhis käsitööna. Mingit V8 valmidust neil keredel polnud, hädapärased ümberehitused tehti käsitööna (torpeedo, lonzekad jne).

Lisaks antud 5,5 ZMZ mootor ei kannata ummikuid ja aeglast tiksumist sooja ilmaga, probleem on ka Tsaikadel, kus kapotalune on märksa lahedam.
Probleem paistab olevat selles, et 5,5 mootori silindrihülsid (jämedamad kui 4,3 ja 4,7 mootoril) on plokis väga üksteise ligi ja jahutusvedelik ei käi nende vahelt piisavalt läbi.

Rääkides suurest salastamisest, siis on see tavapärane nõuka mütoloogia.
1984. a VDNH-s peetud nõuka autotööstuse aastapäeva näitusel oli Gaz-31013 üles tõstetud kujul eksponeeritud ja igamees võis imetleda selle põhjaalust.
Pigem üritati saladuses hoida seda, tänava ääres seisev V8 kuulus "organitele".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40221
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eestis peaks neid vist siiani 3-4tk alles olema.


Avalikult teada peaks olema 4 tk - kõigi 4 omanikud on neid ise eksponeerinud.
1 tk Gaz-23 - seejuures maailmas kõige parem
1 tk Gaz-2424
2 tk Gaz-31013
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40221
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://www.ladakerho.fi/info/samara/kuvat/rosso.jpg

Näib, et Konela tegeles Soomes ka Samara tjuunimisega, mida kinnitab lisatud koopia.
Paraku aga näib see soomlaste töö olevat küllalt kallis, sest oma 49 000 margasest baashinnast sai hoobilt 75 000.
Seepärast näib ka loogiline, et seeria-Samaraid on Soomest saada küllalt, aga taolisi - mitte.

Ehk on tegemist lihtsalt reklaamautoga, kuna valges ilmas pidi auto ostmisel olema valikuvariante, mitte 2 mudelit.

Peale disaini on salongi tekkinud Recaro sportistmed ja vedrustus näib olevat muudetud (teised vedrud ja Sachs amordid).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 2590
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

Vähemalt Tartus oli üks sellise välise stylinguga masin Lada Samara 1500-ne 09. Sisu oli küll tavaline, must juba, mitte enam pruun. Jutt oli, et Prantsusmaa vmt kaugemalt Euroopast sugulaste poolt ostetud ja siia orgunnitud auto.
Ja see KGB-Volgade hävitamiskäsk oli rohkem selle pärast, et sellised puškad ei satuks riigi käest välja "jumal-teab-kelle-kätte". Et need "kõigekõvemad masinad" oleks ainult organitel. Sellele vaatamata tean ise vähemalt kahte tol ajal (85-87) Tartuski erakätes olemas olnut (st ise tehtud): 1800 mootoriga 06-t ja ühele 08-le pandi peale mootor mis oli 1600-seks puuritud. 1800-se miilitsasigulli jupid toodi ühe tooja poolt Togljatist jupikaupa ära ja pandi siin kokku. 08-l oli asemele pandud sigulli pikimootor, oli rihmaga kas 05 vmt ja puuriti veel üle kah. Mootor oli pikem ja poolteljed keevitati üle- üks pikemaks ja teine siis lühemaks. Ja loomulikult timmiti veel ka üle hoorattad, nukad, karpad jne. Minek oli igal juhul väga konkreetne :twisted:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40221
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minuteada neid KGB Volgasid (jutt siis V8 mootoriga) ei hävitatud, vaid need anti peale "kasuliku eluea" 100 000 km ammendamist üle riiklikele asutustele-ettevõtetele, kus pidi siis mootor asendatama kohustuslikus korras neljasilindrilisega. Kuhu mootorid ja käigukastid said - ei ole teada. Olen ka mina kuulnud toona legende "53 mootoriga Volgast", millest sai näidiskalurikolhoosi esimehe ametiauto - kui seda lõpuks töökojas nägin, oli see tavalise Gaz-24 mootoriga (3102 oli oma, 24 omast vähe erinev mootor). "53 mootorit" ei näinud, kas oli ära viidud või oli tühi jutt.

See seletabki vast, mis selliseid autosid leitakse kuuridest ja garaazidest Volga mootoriga, originaal kuskil nurgas.

Venemaal leidsid sellised autod kasutamist kohalike kuberneride ametiautodena, seejuures V8 mootoriga. Üks taoline auto on leidnud ka tee Eestisse.

Kui Jeltsini ajal algas "võitlus lääne autodega" ja kõrgemad ametnikud pidid mersudest loobuma, siis selle programmi osana tootis Gorki tehas mingi koguse 3102 Volgasid Toyota mootoritega, nii nelja- kui kuue silindriga. Kõige uhkem oli 3,4 V6 mootori ja automaatkastiga. Olen sellist ka vene müügisaidil müügis näinud.

1990. keskpaigas oli 3102 veel tootmises, siis juba 2,3 DOCH mootoriga (miski 140 hobust) ja viiekäigulise käsikastiga. Mingi hetk sai auto isegi roolivõimendi ja nähtud on neid isegi konditsioneeridega (läänest sisse ostetud muidugi).

Need V8 mootoriga Volgad olid halbade sõiduomadustega (vägisi tehtud auto) ja mida vanem mudel, seda hullem oli. Kõige kipakam oli muidugi Gaz-21 põhine, sest 21 on ise juba üks väga kipakas aparaat. 2/3 massist esiratastel, talvel toonaste talverehvidega - ohtlik värk.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19943
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

"Dogonjalkadeks" ( догонялка) kutsuti neid V8 mootoriga Volgasid.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40221
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Enamik neist Volgadest leidis aga tegevust hoopis KGB vastavas peavalitsuses, mis tegeles kõrgemate riigitegelaste turvamisega. Selline süsimust Volga välismaa agendite jälgimiseks polnud just eriti terav idee, kui neid Eesti kohta võis korraga käibes olla suurusjärgus 20 autot. Sõidab selline auto sinu sabas, võis pea 100% kindel olla, et "seltsimehed organitest".KGB tegelased on ise kommenteerinud, et need Volgad olid kehvakesed ja siin eelistas KGB vastavaid Lada mudeleid (tähisega 21015 vist olid?).

Muidu V8 mootoriga Volga kiirendas 0-100 ametlike andmete järgi 13 sek ja sõitis 160 kmh - mis ei olnud ka toona eriti erakordsed andmed, kui täiesti tavaline Vaz-2106 tegi seda 16 sekundi ja 156 kmh-ga. Need Volga andmed olid aktuaalsed kuskil 1960ndatel, aga mitte enam 1980ndatel.

Kõige kiiremad eriteenistuste autod olidki vankelmootoritega Ladad, mis kiirendasid 0-100 ca 9 sek ja sõitsid kuni 180 kmh. Sellest oli nõuka autodest kiirem ainult Lada VFTS ralliauto, mis sai 100 kätte alla 8 sek ja sõitis sõltuvalt ülekandest kuni 180. Ja loomulikult oli see seeriaautodest kurvides palju kiirem. Niiet kui tahtsid toona organite eest põgeneda, siis tuli ise ehitada.

https://www.volga.ee/modules/Content/Im ... 200602.pdf
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
alfa hotel
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 08 Mär, 2018 21:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas alfa hotel »

Some kirjutas:
seroi kirjutas:Mul jällegi on VAG kallima otsa autoga juhiabide osas ainult positiivsed kogemused. Toimivad suurepäraselt kõik abid, seal hulgas distantsi hoidev kiirushoidik ja eriliselt hästi Led-matrix automaatsed esituled. Need tuleb on lausa suurepärased, ei jää nad hiljaks ega olem liige kiired. Mitte kordagi pole ükski vastutulija vilgutanud, isegi tavapäraselt närvihaiged rekkajuhid, kelle tarbeks muidu juba 3km kaugusel tuleb vahetama hakata.

Miks muide on vaja lahtisest uksest manööverdades välja kõõluda? Peegleid pole või ei oska kasutada?


Ehk siis VW meelega kiusab odavaid 32k maksvaid autosid?


Ei usu et kiusab, vaid pigem on viga kasutajas. Kui juba tagurdamiseks on vaja uksest välja kõõluda selle asemel, et peegleid kasutada, siis ilmselt on igasuguse moodsa aja lisade kasutamise oskus lihtsalt puudulik, sest sügavale sisse on juurdunud vanamoodsate lahenduste lembus.
Peeter
Liige
Postitusi: 2590
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

Lemet kirjutas:"Dogonjalkadeks" ( догонялка) kutsuti neid V8 mootoriga Volgasid.
Jep!
Soovitan lugeda volgaklubist nende KGB-Volgade taastamise teemasid, päris põnev lugemine, nii tootmisest, teenindamisest kui taastamisest jne. Tehti eraldi tsehhis, tehti eraldi birkadega (vist oli ainult kolm numbrit peale löödud) ja igaühe kohta oli mingine arvepidamine, et kuhu kelle kätte läks. Üks Eestisse toodud 31013 näiteks oli peale organites oma kere pehmeks sõitnuna antud edasi oli vist Gorki linna/oblasti parteibossile, kes siis sellega sõitis kuni seisma jäi. Säilinuks loeti suure tõenäosusega põhjusel, et anti organeist välja, mitte ei utiliseeritud nagu tavalist rada mööda nad läksid. Ja nii suur boss sõitis edasi ka originaalmootoriga. Muidu jah kui neid leitaksegi, siis on mootor tihti maha võetud ja asendatud tavalise seeriamootoriga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40221
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eestist V8 Volgade taastamise lood

nr 1 31013 https://www.volga.ee/modules.php?name=F ... ight=31013
nr 2 31013 - https://www.volga.ee/modules.php?name=F ... pic&t=3738
Omanik muljetab auto kasutamisest enne restaureerimist
Kasutasin teda 2011 suvel üsna palju igapäevaselt. Sõita oli temaga üle ootuste hea. Ta sõidab Volgast nii palju paremini, et pigem võiks teda pidada mingiks välismaa autoks. Ta on Volgast vaiksem, rool on kiirem ja täpsem, ta sõidab sujuvalt ja püsib paremini teel. Pakiruumist viskasin selle täiendava 100 kg välja, sest vihmase ilmaga järskudel pööretel võis raske tagaosa hantliefektina auto teistpidi keerata. Kergem pära tähendas vihmas küll rohkem suitsurõngaid ümber tagaratta, kuid auto tundus ikkagi ohutum. Ta osutus üllatavalt töökindlaks ja iga ilmaga käivitatavaks. Kütust võttis linnatsüklis keskmiselt 30-35 liitrit sajale.


Gaz-23 - sellest oli lugu Autolehes, tegemist peaks olema üks kuuest säilinud masinast maailmas, mis tänaseks on maailmas parimas korras
https://www.volga.ee/modules.php?name=F ... highlight=
Paraku lugu poolik

Gaz-2424
https://www.volga.ee/modules.php?name=F ... light=2424

Seda Volga foorumit sirvides tundub, et üks 31013 on veel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Crispy »

See "veel üks 31013" peaks olema siis Mati Kuklase kollektsioonis ja militsavärvides.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40221
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üks VF numbritega 31013 asub Halingas automuuseumis - nagu eile veenduda sain.
Segaseks jäi ainult, kas antud auto kapoti all leidunud ZF-i roolivõimendi õlipaak (millised on nt Opelil ja BMW-l) pidi seal olema.

Kõrval võite näha 3110-t soomustatud kujul.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
hjl85
Liige
Postitusi: 6398
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas hjl85 »

https://www.accelerista.com/abc/tarkuse ... u-naitaja/
Natuke siis lu´gemist ja arusaamist pöördemomendist ja KW ning vihjamisi on seal artiklis ka, et miks turbomootiritele on palju läike lisatud-et nad veaksid kuna saavutavad oma tipu kiirelt.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40221
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Enda TTÜ autokateedrist saadud 20 ainepunkti pealt ütlen - mõttetu jutt on see (just väide, et KW on mõttetu näitaja).
Olen võimeline korraldama katse, kus osalevad 320 Nm arendav turbomootor ja 310 Nm arendav vabahingav.
No peenestamise korral saab esimene pika puuga. Ilmselt põhjusel, et tal on kW poole rohkem.
Esimene arendab 0-100 12 sek, teine 7 sek.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist